Realizacja projektów edukacyjnych w świetle edukacji regionalnej Joanna Dembowa wrzesień 2007.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZESZŁOŚĆ PRZYSZŁOŚCI
Advertisements

Projekt współpracy partnerskiej dofinansowany z
„Nowoczesne formy edukacyjne dla dzieci starszych i młodzieży w Gminie Czernikowo” oraz „Rozwój kwalifikacji w zakresie informatyki i technologii informacyjnych”
Publicznemu Gimnazjum w Drawsku imienia Ziemi Nadnoteckiej
Comenius - komponent programu Socrates Wspiera inicjatywy mające na celu podniesienie jakości edukacji szkolnej i promowanie wymiaru europejskiego w procesach.
ZIELONOGÓRSKA BIBLIOTEKA CYFROWA. Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa działa od 1 października 2005 r.
Promowanie i realizacja wychowania patriotycznego w szkole
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
„Tu, gdzie nasz dom…” Zespół Szkół nr 6 - Żory „Ślady przeszłości”
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
„Wychowanie patriotyczne poprzez krajoznawstwo i turystykę szkolną”
Publiczne Gimnazjum im. ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego ul
Folklor TWÓRCZOŚĆ LUDOWA Beata Szczepaniak.
Izba Historii Regionalnej istnieje od końca 1999 roku. Początki tworzenia zbiorów sięgają 1995r. Wtedy to nauczyciel historii i opiekun Izby mgr Janusz.
Edukacja a różnica kulturowa.
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
Samorządowe Przedszkole nr 151 w Krakowie
Szanowni Państwo, Podczas planowania wydarzeń artystycznych i kulturalnych w waszym regionie, zachęcamy do zapoznania się z ofertą Zespołu Tańca Ludowego.
Plan Odnowy Miejscowości
ZIELONOGÓRSKA BIBLIOTEKA CYFROWA. Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa działa od 1 października 2005 r.
Muzeum Warszawskiej Pragi ODDZIAŁ MUZEUM HISTORYCZNEGO M.ST. WARSZAWY PROJEKT NR 13 REALIZOWANY PRZEZ MIASTO ST. WARSZAWA.
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie powstało w 1964 roku. Status muzeum narodowego uzyskało w 1975 roku. Jest jedynym.
Programy operacyjne 2007.
„Hetman Jan Tarnowski- życiorys czynami pisany.”
FUNDACJA PROGRAMÓW POMOCY DLA ROLNICTWA Współpraca w obszarze turystyki wiejskiej i agroturystyki Warsztat IIIWspółpraca kluczem do sukcesu Kielce, 10.
Muzeum Kultury Ludowej
organizator warsztatów: Katarzyna Uściłowicz
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 7
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
W naszej szkole edukacja regionalna jest prowadzona na podstawie programów autorskich.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
MÓJ PCIM – MAŁA OJCZYZNA
Realizacja programu rozwojowego
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
Innowacja organizacyjna „Klik… i wiem wszystko” z zakresu historii i społeczeństwa oraz technologii informacyjnej Alicja Krupska, Ewa Oleszczak.
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
F ERIE Z IMOWE W O DDZIALE DLA DZIECI M IEJSKIEJ B IBLIOTEKI P UBLICZNEJ W Ż ARACH.
Cel priorytetowy : Cel priorytetowy : PROMOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA WŚRÓD UCZNIÓW SP STARE KUROWO Cele szczegółowe:  Zapewnienie warunków sprzyjających.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Wybrane zrealizowane projekty w ramach wdrażania LSR PROWENT z terenu Gminy Żyraków.
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
VIII Przeworskie Forum Wychowawcze 26 stycznia 2007 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Sala sztuki ludowej Zrealizowana w ramach lekcji plastyki metodą projektu.
Projekty na rzecz rozwoju świętokrzyskiej kultury i turystyki w kontekście współpracy LGD - ENKOLPION Fundacja Enkolpion Instytut Kultury Regionalnej i.
Tydzień Kultury Regionalnej w Szkole Podstawowej nr 4 w Zawoi.
Szkoła zapewnia uczniom i uczennicom możliwość wyznawania różnorodnych wartości i poglądów oraz obrony naruszanych praw. Szkoła jest również otwarta na.
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
„Aby mierzyć drogę przyszłą, Trzeba wiedzieć, skąd się przyszło.” Cyprian Kamil Norwid.
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
Edukacja regionalna pozwala uczniom „zobaczyć świat w kropli wody”. „Celem edukacji regionalnej w procesie dydaktyczno- wychowawczym jest ukształtowanie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
Muzeum. Zespół Szkół Ogólnokształcących w Syryni  Ul. Powstańców Śl. 26  44 – 361 Syrynia  Tel  E – mail:  Dyrektor szkoły:
Dziecko romskie w szkole
,,JAK UCZYĆ PATRIOTYZMU W NOWEJ RZECZPOSPOLITEJ? ”
Nauka to wielka przygoda! Przeżyj ją z nami!
Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Gorzycach
MAŁOPOLSKA – MOJE MIEJSCE NA ZIEMI, MOJA MAŁA OJCZYZNA
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
„CAŁY TYDZIEŃ POLSKI I O JEDEN DZIEŃ DŁUŻEJ… „
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

Realizacja projektów edukacyjnych w świetle edukacji regionalnej Joanna Dembowa wrzesień 2007

Zadania edukacji regionalnej Wyposażenie ucznia w zasób wiedzy o własnym regionie w różnych płaszczyznach (kulturowej, geograficznej, społecznej) Wydobycie w procesie edukacji różnorodnych wartości tkwiących w regionie Przygotowanie ucznia do zaakceptowania wartości regionalnych jako własnych Kształtowanie poczucia własnej tożsamości, jako fundamentu postawy otwartej, tolerancyjnej

Zadania edukacji regionalnej Szkoła musi ukształtować człowieka mocno zakorzenionego w Małej Ojczyźnie po to, aby przywrócić rangę niemodnemu dziś określeniu patriotyzmu i po to, aby młody człowiek nie uległ wynarodowieniu w zintegrowanej Europie Istotne jest również, aby podczas procesów integracyjnych nie utracić tożsamości narodowej i regionalnej Wnieść do dziedzictwa kultury europejskiej to, co najcenniejsze w naszej tradycji kulturowej

Po co edukacja regionalna? Celem edukacji regionalnej w procesie dydaktyczno-wychowawczym jest ukształtowanie w uczniach poczucia własnej tożsamości regionalnej jako postawy zaangażowania się w funkcjonowanie własnego środowiska i autentycznego otwarcia się na inne społeczności i kultury.

Jakie treści realizować? Historia regionu Pieśni, stroje, przysłowia Tańce, przyśpiewki Baśnie, podania, legendy, gadki ludowe Twórczość ludowa Wybitni ludzie regionu lub związani z regionem: pisarze, artyści, działacze, zbieracze itd. Dorobek kultury materialnej: rękopisy, starodruki, oryginalne egzemplarze prasy, zbiory muzealne

Jakie treści realizować? Zabytki architektury: pałace, ruiny, i inne zabytkowe obiekty Architektura wsi Onomastyka( nazwy miejscowe i osobowe w regionie, ich etymologia) Obrzędy, zwyczaje rodzinne i świąteczne Flora, fauna, krajobraz, pomniki przyrody

Jak realizować regionalizm? Popularyzowanie w pracy szkoły obrzędowości rodzinnej charakterystycznej dla regionu Spotkania z twórcami ludowymi, zbieraczami, przedstawicielami dawnych zawodów, znawcami regionu

Jak realizować regionalizm? Organizowanie izb, kącików regionalnych, gazetek tematycznych związanych z regionem, Prowadzenie kronik ( życie lokalnej społeczności)

Jak realizować regionalizm? Zbieranie fotografii, pamiątek, sprzętów, przedmiotów codziennego użytku Prezentacje multimedialne, fotoreportaże, filmy dokumentalne o ciekawych miejscach czy wydarzeniach Przeglądy kultury regionalnej( taniec, piosenka)

Jak realizować regionalizm? Organizowanie konkursów wiedzy o historii szkoły, wsi, regionu Inscenizacje odtwarzające zwyczaje, obyczaje, obrzędy regionalne, legendy Gromadzenie literatury związanej z regionem czy twórców z regionu