Europejski Dzień e-Aktywności Obywatelskiej Sponsorzy: Realizator: Patroni: Przekaż swoją opinię Unii Europejskiej! Projekt dofinansowany w ramach programu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Advertisements

Portal EURES – baza „Życie i praca”
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
SPOTKANIE Z KOORDYNATORAMI września 2010 roku
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
SYSTEM ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW RYNKU WEWNĘTRZNEGO Warszawa, 24 maja 2007r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Narodowa Strategia Spójności
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
CO, GDZIE, JAK ? czyli przewodnik w sieci procedur dotyczących
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
EUROPEJSKI ROK OBYWATELI Prawa Obywatela Unii Europejskiej Prawo do swobodnego poruszania się i przebywania na terytorium wszystkich państw należących.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Portal Twoja Europa The Your Europe Portal. Twoja Europa – co to jest? Wielojęzyczny portal informacyjny dla obywateli i przedsiębiorców funkcjonujących.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Regionalny Program Operacyjny
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam Unia Europejska?
Debata "Jak wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?"
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
USŁUGI RYNKU PRACY.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Historia Integracji Europejskiej
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Polska droga do Unii Europejskiej
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Parlament Europejski Co warto wiedzieć?.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Europejski Dzień e-Aktywności Obywatelskiej Sponsorzy: Realizator: Patroni: Przekaż swoją opinię Unii Europejskiej! Projekt dofinansowany w ramach programu.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Twoja Europa – Przedsiębiorstwa w pigułce. Do kogo skierowana jest witryna Twoja Europa – Przedsiębiorstwa? Piotr Kowalczyk –Jest glazurnikiem –Prowadzi.
Region Miast Aachen: Zaangażowanie i udział!. Opis 1. Ogólne cele partycypacji obywateli 2. Udział wewnętrzny 3. Udział zewnętrzny
Petycja Twoje Prawo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
SYSTEM ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW RYNKU WEWNĘTRZNEGO Seminarium „Dyrektywa usługowa – nowe szanse dla przedsiębiorców” 27 maja 2009 r.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
ZGODNIE Z UZYSKANĄ INFORMACJĄ NIE, PROJEKT MPZP. JEST W OPRACOWANIU
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

Europejski Dzień e-Aktywności Obywatelskiej Sponsorzy: Realizator: Patroni: Przekaż swoją opinię Unii Europejskiej! Projekt dofinansowany w ramach programu Europa dla Obywateli Unii Europejskiej

Prezentacja narzędzi e-Aktywności obywatelskiej

Petycja do Parlamentu Europejskiego Kto może? obywatel UE, osoba zamieszkała w jednym z państw UE, członek stowarzyszenia, przedsiębiorstwa, organizacji z siedzibą w jednym z państw UE. Co nam to daje? Możemy bezpośrednio poinformować Parlament Europejski o przypadkach łamania praw i niesprawiedliwego traktowania. Możemy to zrobić w formie skargi lub wniosku (prośby o podjęcie konkretnych działań).

Petycja do Parlamentu Europejskiego Czego może dotyczyć? Temat petycji musi dotyczyć spraw leżących w zakresie zainteresowań lub kompetencji Unii Europejskiej, np. – praw obywateli Unii Europejskiej, – ochrony środowiska naturalnego, – ochrony konsumentów, – swobodnego przepływu osób, towarów i usług oraz rynku wewnętrznego, – zatrudnienia i polityki społecznej, – wzajemnego uznawania kwalifikacji zawodowych, – innych problemów związanych z wprowadzaniem w życie prawa UE.

Petycja do Parlamentu Europejskiego Jak złożyć? Przez Internet, w jednym z języków urzędowych UE (np. polskim) Przykład Petycja 0368/2013, którą złożył Jacek Jarmasz (Polska) w sprawie miejsc pracy dla młodzieży w powiecie zgorzeleckim (Polska) Składający petycję, jako młoda osoba, jest bardzo zaniepokojony brakiem perspektyw legalnej pracy dla młodzieży w wieku lat w powiecie zgorzeleckim (zachodnia Polska). Pisząc w imieniu lokalnego stowarzyszenia, składający petycję informuje, że on oraz jego przyjaciele byliby zainteresowani podjęciem nawet pracy dorywczej w celu zdobycia doświadczenia zawodowego oraz zarobienia pieniędzy. Uważa, że umożliwiłoby to lepszy dostęp do działań kulturalnych oraz lepszą integrację na mobilnym rynku pracy. Składający petycję wzywa Parlament do zmobilizowania stosownych instrumentów gospodarczych i prawnych, które pomogłyby miejscowym przedsiębiorcom w zatrudnianiu młodych ludzi.

Portale społecznościowe – FB i Twitter Jak znaleźć? Zdecydowana większość posłów do Parlamentu Europejskiego posiada konta na portalach społecznościowych. Najszybciej można znaleźć je na stronie PE. parl.europa.eu/ portal/pl

Portale społecznościowe – FB i Twitter Jak znaleźć? Po wyborze konkretnego posła zostaną przedstawione dokładne informacje, w jaki sposób można się z nim skontaktować oraz opis jego aktywności w PE.

Portale społecznościowe – FB i Twitter Do czego mogę wykorzystać ten kontakt? Poinformowa ć o problemach ludzi z mojej miejscowo ś ci Zaproponować działania, jakie można podjąć w PE aby rozwiązać problemy mojej miejscowości Zapytać, na jakim etapie są prace PE w interesującej mnie sprawie Sprawdzić, czy poseł wywiązuje się ze swoich obietnic wyborczych Dowiedzieć się, na jakich sprawach koncentruje się poseł

SOLVIT Dla kogo? Dla wszystkich obywateli UE oraz przedsiębiorców Co to jest? TO SYSTEM, w ramach którego urzędy administracji państwowej w krajach UE oraz w Islandii, Liechtensteinie i Norwegii POMAGAJĄ W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW wynikających z błędnego stosowania przepisów unijnych. works/index_pl.htm

SOLVIT Do czego służy? SOLVIT przypomina urzędom, jakie prawa przysługują obywatelom UE i wspólnie z administracją pomaga rozwiązać problem. SOLVIT może pomóc, gdy: urząd państwowy w innym kraju UE nie przestrzega praw przysługujących osobom lub firmom na mocy przepisów UE sprawa nie trafiła jeszcze do sądu (choć może pomóc, jeśli złożono wniosek w sprawie administracyjnego postępowania odwoławczego). works/index_pl.htm

Zorganizowany dialog Co to jest? To możliwość wypowiedzenia się w określonych, ważnych sprawach dla obywateli UE. Po co? Aby władze, osoby zarządzające UE, państwami, regionami wiedziały, co jest istotne dla obywateli, jakie są ich propozycje działań i rozwiązań, co myślą na określone tematy.

Zorganizowany dialog Czego dotyczy? Do końca czerwca 2015 wobec młodzieży dialog dotyczy: Wzmacniania pozycji młodych ludzi na rzecz uczestnictwa w życiu politycznym Co należałoby zrobić, aby we wszystkich obszarach edukacji budować kulturę uczestnictwa w życiu politycznym? W jaki sposób można w pełni włączyć młodych ludzi i organizacje młodzieżowe w budowanie polityk publicznych razem z decydentami? Jak praca z młodzie żą mo ż e wzmocni ć potencjał uczestnictwa młodych ludzi w ż yciu politycznym? Jak powinno się informować, wzmacniać i angażować młodych ludzi z różnych środowisk po to, aby brali udział w procesach politycznych i demokratycznych, i jak wykorzystać w tym celu nowe technologie i narzędzia? Co należałoby zrobić, aby wzmocnić zaufanie i porozumienie między młodymi ludźmi a decydentami, tak aby obie strony mogły lepiej ze sobą współpracować ?

Europejski portal młodzieżowy Co to jest? To portal skierowany do młodzieży z państw UE. Można na nim znaleźć wszelkie niezbędne informacje szczególnie interesujące młodych obywateli UE.

Europejski portal młodzieżowy Zadaj pytanie! Poprzez specjalny formularz możesz zadać pytanie dotyczące tematów dostępnych w Europejskim Portalu Młodzieżowym. Pytania można przesyłać po angielsku lub w jednym z 26 innych języków (w polskim) W ciągu 3 dni powinieneś otrzymać odpowiedź

Eurodesk Co to jest? To program dla młodzieży, osób pracujących z młodzieżą i organizacji młodzieżowych. Skupia organizacje i instytucje pracujące z młodzieżą (prawie 100 z Polski) Ma swoje przedstawicielstwa w dużych i małych miejscowościach. Znajdziesz je na:

Eurodesk Zadaj pytanie Przez specjalny formularz możesz zadać pytanie w każdej „europejskiej” sprawie, np. Dlaczego dzie ń Europy obchodzi si ę 9 maja? Jakie są zasady występowania na ulicy w Wielkiej Brytanii? Gdzie szukać kontaktu z młodymi Niemcami?

Your Voice (Twój Głos) Co to jest? To strona internetowa Komisji Europejskiej. Za jej pośrednictwem każdy ma możliwość wzięcia udziału w konsultacjach (wyrazić swoje opinie na dany temat), uczestniczyć w forach dyskusyjnych oraz korzystać z innych narzędzi, które umożliwiają każdemu obywatelowi aktywny udział w kształtowaniu polityki i spraw europejskich. Strona ta dzieli się na trzy części: Konsultacje: wyraź swoją opinię na temat polityki UE i miej wpływ na jej kształtowanie Dyskusje: weź udział w rozmowach na aktualne tematy i czatach z wysokiej rangi przedstawicielami UE Inne narzędzia: dowiedz się, jak w inny sposób wyrazić swoją opinię na temat kwestii dotyczących Europy

Europejska inicjatywa obywatelska Co to jest? Umożliwia wezwanie Komisji Europejskiej do zaproponowania przepisów unijnych w kwestiach, w których UE posiada kompetencje do stanowienia prawa. Inicjatywę obywatelską musi poprzeć co najmniej milion obywateli UE pochodzących z przynajmniej 7 spośród 28 państw członkowskich. Aby wystąpić z inicjatywą lub ją poprzeć, trzeba mieć przynajmniej 18 lat initiative/public/welcome

Europejska inicjatywa obywatelska Inicjatywa umożliwia… Wezwa ć Komisj ę Europejsk ą do ustanowienia nowego prawa Wezwać Komisję Europejską do zmiany prawa Zainteresowa ć obywateli UE okre ś lonym problemem Zmobilizować obywateli UE do zaangażowania się w ważne dla nich sprawy

Koniec