Socjologia mediów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Advertisements

W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Specyfika komunikowania w i-nauczaniu (wybrane problemy)
Katedra Marketingu Usług
Komunikacja interpersonalna
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Wpływ orzecznictwa ETS w sprawie Mediakabel na kwalifikację linearnych usług audiowizualnych Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Polski członek GALA.
Technologia informacyjna
Wykład I Media, Internet, społeczeństwo
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
W jaki sposób można komunikować się z innymi za pomocą internetu?
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Podział i funkcje mass mediów
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Wpływ komunikacji poprzez media na współczesny obraz świata
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Metody komunikacji.
Sposoby komunikacji.
Komunikowanie się dawniej i dziś
METODY KOMUNIKACJI Wykonała: Kinga Sak.
METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ NA PRZESTRZENI WIEKÓW
 Komunikacja – proces przekazywania (wymiany) informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
Metody komunikacji międzyludzkiej
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
METODY KOMUNIKACJI.
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Komunikacja międzyludzka
Metody komunikacji.
Komunikacja.
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
Bariery komunikacyjne
METODY KOMUKACJI NA PRZESTRZENI WIEKÓW
Metody komunikowania się
KOMUNUIKACJA MIĘDZYLUDZKA
METODY KOMUNIKACJI NA ODLEGŁOŚĆ BLISKĄ I DALEKĄ
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikowania się.
Komunikowanie siĘ.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Przeszłość Teraźniejszość Przyszłość
Metody komunikacji. Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID.
Metody komunikacji ludzi
Sposoby Komunikacji.
BLISKĄ I DALEKĄ. Komunikacja to proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę komunikowania się.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
Komunikacja.
Metody komunikacji.
Aleksandra Kiełbania I G
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
 Komunikacja – proces przekazywania (wymiany) informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Prezentacja wykonana przez Jolantę Jama Do realizacji w ramach ścieżki międzyprzedmiotowej – Edukacja czytelnicza i medialna.
Pedagogika mediów 2014/2015 dr Magdalena Sasin. Hadziuk: Taki polonista...co to za zawód, co? Japycz: Polskiego uczy. Hadziuk: Murzynów by uczył, albo.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PODSTAWY KOMUNIKOWANIA SPOŁECZNEGO
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
WYKŁAD IX KOMUNIKACJA.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
WYKŁAD IX KOMUNIKACJA.
Zapis prezentacji:

Socjologia mediów

Media jako bariera i okno

KOMUNIKOWANIE „komunikować” oznacza „podać coś do wiadomości; przekazywać jakąś informację, zawiadomić o czymś”, natomiast „komunikować się” to „utrzymywać z kimś kontakt, kontaktować się, porozumiewać się, udzielać się otoczeniu”

Definicja „komunikowanie to wymiana znaczeń między ludźmi; możliwa jest w stopniu, w jakim jednostki mają wspólne postrzeżenia, pragnienia i postawy.”

Roz-mowa – schemat Konwersacja - dialog

Prze-mowa Monolog

ZA-PYTANIE Interpelacja

OD-PYTANIE Egzaminowanie

Szczeble komunikowania Komunikowanie masowe Niewiele padków Komunikowanie instytucjonalne Komunikowanie grupowe Komunikowanie interpersonalne Komunikowanie intrapersonalne Bardzo dużo przypadków

medius w łacinie znaczy środkowy Media jako środki komunikowania myśli

Typy mediów - naturalne 1. Środki wyrażania, do których należą wszelkie postacie zachowania słownego i pozasłownego, a więc mowa, mimika, gesty itd.

Typy mediów – sztuczne 2. Środki rejestracji – narzędzia przystosowane do utrwalania określonych symbolicznych zachowań ludzkich. Należą tu proste instrumenty: ołówek, karta papieru, oraz skomplikowane: magnetowid, odtwarzacz DVD, twardy dysk, serwer komputerowy.

Typy mediów – sztuczne 3. Środki transmisji obejmują instrumenty przesyłania, a także powielania zarejestrowanych symbolicznych zachowań ludzkich (radio, telewizja, druk), a także Internet.

Tradycyjne media masowe XX wieku

Tradycyjne nowe

Nowe media

Model/Pytania/ Lasswella Co? Przekaz Z jakim skutkiem? Konsekwencje Jakim środkiem? Medium Kto mówi? Komunikator Do kogo? Odbiorcy 5 podstawowych pytań i elementów w analizie komunikowania

Model transmisji przekazu Komunikator Odbiorca Model pocisku, podskórnego wpływu

Model skali akceptacji przekazów Przekazy nadawane Przekazy spostrzegane Przekazy odebrane Przekazy rozumiane Przekazy przyswojone

Model Schramma Kompetencja osoby A Kompetencja osoby B Nadawca Kodowanie Dekodowanie Odbiorca

Model recepcji ? Nadawca Odbiorca Sens odebrany Sens nadany

Model rytualnego komunikowania

Problemy badania komunikowania Kto z kim się komunikuje (źródła, nadawcy, odbiorcy) Dlaczego się komunikuje (funkcje i intencje) Jakie są konsekwencje tego komunikowania (zmierzone i nie-zamierzone). Jak komunikowanie się odbywa (kanały, jakie są języki kody) Czego dotyczy (treści, rodzaje informacji, odwołania)

Model przyciągania uwagi

Magnaci medialni

Rupert Murdoch

Model Shannona Zródło informacjii Odbiornik Adresat Nadajnik Sygnał Zakłócenia