Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Advertisements

Szkoła dla 6-latka 6.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ w WICHOWIE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Szkoła Odkrywania Talentów
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
Stowarzyszeniowa Publiczna Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Górażdżach.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
SP 15 im. Polskich Olimpijczyków KONIN
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ul. Centralna – 503 Łódź tel tel. kom Szkoła Podstawowa nr 120 im. Konstytucji 3 Maja.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Kadra Wykształcona Kreatywna Wyspecjalizowana Dyspozycyjna.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 w ZIELONEJ GÓRZE
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
,,Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista.” Albert Einstein.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Piastowie Al. Krakowska 20 Tel. /fax
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Nasz adres: Łódź ul. Elsnera 8.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Gimnazjum nr 5 im. Króla Władysława Jagiełły w Łodzi adres: ul. Sienkiewicza Łódź tel. tel strona.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół im
Zapis prezentacji:

Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?! „W dzieciństwie niewiele zależy od Nas samych, wiele zaś od tych , których spotykamy na swojej drodze”

Piramida potrzeb

Potrzeby fizjologiczne Szkoła wychodzi naprzeciw najmłodszym uczniom, przygotowując tak swoją bazę by zabezpieczyła jedną z podstawowych potrzeb dziecka (sale, stołówka, sanitariaty i organizacja codziennych zajęć)

Potrzeby bezpieczeństwa Okres adaptacyjny dostosowany do potrzeb i możliwości indywidualnych uczniów (nauczyciele pracujący w klasie pierwszej znają podstawę programową obowiązującą w przedszkolu. Czas adaptacji określa nauczyciel biorąc pod uwagę potrzeby dziecka) Ciągłość procesu edukacyjnego rozpoczętego w przedszkolu i kontynuowanego w szkole, wydłużony na pierwsze trzy lata nauki w szkole. Baza szkoły – świetlica szkolna, sala zabaw, sala gimnastyczna

     

Potrzeby przynależności Zespoły klasowe liczące do 24 osób (średnio 22 uczniów w klasie) Integrowanie zespołu klasowego. Kultywowanie tradycji rodzinnych i patriotycznych.

Podstawa programowa - umiejętności kluczowe. czytanie myślenie matematyczne myślenie naukowe komunikowanie się w języku ojczystym i obcym posługiwanie się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi umiejętność uczenia się uczenie się pracy zespołowej

Obecnie realizujemy projekt: „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych” - w ramach tego projektu odbywają się między innymi zajęcia językowe, ruchowe, rozwijające i kształtujące.

Zajęcia Pozalekcyjne Zorganizowaliśmy 63 różnorodnych form zajęć tak, by każdy uczeń mógł rozwijać swoje pasje, zainteresowania, pogłębiać wiedzę i umiejętności

Glottodydaktyka Metoda nauki pisania i czytania dostosowana do potrzeb dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

ODYSEJA UMYSŁU Od 2009 roku uczniowie klas uczestniczą w międzynarodowym programie: ODYSSEY OF THE MIND. Celem programu jest inspirowanie rozwoju kreatywnego i krytycznego myślenia poprzez twórcze rozwiązywanie problemów.

GRANTY OŚWIATOWE Od lat realizowane są w placówce i na trwałe wpisały się w kalendarz przedsięwzięć edukacyjnych miasta granty oświatowe takie jak: Recytować każdy może… BRZECHWOLANDIA - scena dla każdego. Miejski Konkurs Matematyczny POTYCZKI MATEMATYCZNE - konkurs matematyczny drogą do rozwijania pasji i zainteresowań; Międzyszkolny Konkurs Wiedzy Biologicznej dla uczniów szkół podstawowych. Miejski Konkurs Ortograficzny ORT-BÓJ - wspieranie i promocja zdolności ortograficznych; MUZYKOLANDIA - przegląd Dziecięcych Zespołów Muzycznych.

BRZECHWOLANDIA ORT - BÓJ POTYCZKI MATEMATYCZNE MUZYKOLANDIA

SZKOŁA ODKRYWCÓW TALENTÓW Od wielu lat podejmujemy systemowe działania, dzięki którym uzyskaliśmy w roku 2011 tytuł „SZKOŁY ODKRYWCÓW TALENTÓW”. Świadczy o tym, że nasza placówka przyczynia się do odkrywania, promocji i wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży.

„Poszukujemy, doświadczamy, samorealizujemy się….”

Samorealizacja Rozwój dziecka odbywa się poprzez realizację zadań, stawianych na miarę najbliższego rozwoju. Zaspokojenie tej potrzeby to SUKCES NA MIARĘ

EDUKACJA EKOLOGICZNA I PROZDROWOTNA Edukacja w naszej szkole odbywa się też poprzez realizację szeroko pojętej edukacji ekologicznej i prozdrowotnej poprzez m.in. realizację ogólnopolskiego programu „Owoce w szkole” i „Szklanka mleka”

SPORT I ROZRYWKA Organizujemy dla naszych uczniów każdego roku obozy sportowe, turnieje, plenery malarskie, wycieczki krajoznawcze.

Dbamy o wszechstronny rozwój naszych uczniów. Dbamy o to, by każdy uczeń mógł odnosić sukcesy.