PROGRAM WYBORCZY kandydata na dziekana WYDZIAŁU MECHANICZNEGO na kadencję 2005-2008 Andrzej Zieliński.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Advertisements

Dr inż. Magdalena Jabłońska
Zasady odbywania praktyk
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Strategia rozwoju Uniwersytetu Opolskiego w latach
Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
Doświadczenia z budowania relacji między Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ a jej otoczeniem – koncepcja Wydziałowej Rady Biznesu Dr Agnieszka Kurczewska,
Slajd 1 Poznaj naszą uczelnię Prezentacja Uczelni.
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Innowacyjna kontynuacja aktywna adaptacja Program wyborczy Dr hab. Agnieszka Pawłowska, prof. nadzw.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Program wyborczy Dr hab. inż. Janusz Kotowicz, Prof. nzw. Pol. Śl.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
Wydział Przedsiębiorczości i Towarozanwastwa
Rektor PG - prof. Henryk Krawczyk
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Systemy jakości na uczelniach technicznych: Politechnika Gdańska
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Współpraca nauka – biznes jako nowoczesna ścieżka wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw Komisja ds. Innowacyjności i Współpracy Nauki z Biznesem Regionalna.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
ICT POLSKA CENTRALNA KLASTER – WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM DLA ROZWOJU KADR, UCZELNI I REGIONU Prorektor PŁ ds. Rozwoju Uczelni prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
POLITECHNIKA GDAŃSKA TO DOBRO NAS WSZYSTKICH! CZAS NA ZMIANĘ. MNIEJ SŁÓW, WIĘCEJ CZYNÓW. Jacek Namieśnik Kandydat na stanowisko Rektora Politechniki Gdańskiej.
Sprawozdanie z działalności inwestycyjnej i organizacyjnej Władz Wydziału za lata
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Kandydat na Dziekana Wydziału Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii Politechniki Opolskiej w kadencji
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Opiekunowie roczników
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Studenckie Granty Badawcze 2018
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

PROGRAM WYBORCZY kandydata na dziekana WYDZIAŁU MECHANICZNEGO na kadencję 2005-2008 Andrzej Zieliński

„Nie pytaj, co inni mogą zrobić dla Ciebie; zapytaj, co Ty możesz zrobić dla innych”

ANALIZA STANU OBECNEGO „Ważne jest to, co zostało zrobione; stokroć ważniejsze to, co nie zostało, a powinno” Bardzo krytyczna opinia władz uczelni o wydziale łącznie z sugestią rozwiązania Brak Programu Rozwoju Brak Planu Likwidacji Deficytu Wydziału Brak Programu Studiów Dwustopniowych Brak przedstawiciela wydziału w kierownictwie uczelni Brak chęci włączenia szerokiego grona nauczycieli, nienauczycieli i studentów do zarządzania wydziałem i uczelnią, także Rady Wydziału i kierowników katedr

CELE PERSPEKTYWICZNE Wzrost znaczenia wydziału na uczelni Wzrost jakości zarządzania wydziałem Wzrost atrakcyjności i jakości nauczania Wzrost jakości kadry i prac badawczo- wdrożeniowych Wzrost finansowego bezpieczeństwa wydziału Wzrost jakości życia studentów na uczelni

1. WZROST ZNACZENIA WYDZIAŁU NA UCZELNI Opracowanie dokumentów: Perspektywiczny Program Rozwoju Wydziału Trójstopniowy System Kształcenia wraz z siatkami godzin Horyzontalny Plan Finansowy Wydziału Mechanicznego, zakładający likwidację deficytu w czasie 3 lat Księga Procedur Jakości Wydziału Mechanicznego Program Rozwoju Naukowego WM

1. WZROST ZNACZENIA WYDZIAŁU NA UCZELNI Wzrost liczby najcenniejszych osiągnięć naukowych i dydaktycznych: stopni i tytułów naukowych, wydawanych książek naukowych i podręczników, czasopism naukowych, publikacji w ważnych czasopismach zagranicznych, patentów i wdrożeń, organizowanych konferencji międzynarodowych oraz imprez dla przemysłu i szkół średnich Umiejętny marketing działań Wydziału i sprzedaż ich efektów przez intensywne zapoznawanie szerokiej społeczności akademickiej z naszymi sukcesami i zamierzeniami, częste kontakty z przedstawicielami mediów, ścisłą współpracę z przedstawicielami innych wydziałów i uczelni

1. WZROST ZNACZENIA WYDZIAŁU NA UCZELNI Aktywny udział przedstawicieli wydziału w możliwie dużej liczbie komisji rektorskich i senackich, częsty kontakt z władzami uczelni, częste inicjatywy wydziału, starania o powierzenie funkcji rektora lub prorektora PG pracownikowi WM w przyszłej kadencji Utworzenie Rady Przyjaciół Wydziału, stanowiącej grono przedstawicieli zaprzyjaźnionych ważnych przedsiębiorstw, szkół średnich oraz administracji państwowej

2. WZROST JAKOŚCI ZARZĄDZANIA WYDZIAŁEM Bieżące kierowanie pracami wydziału przez 5-osobowe kolegium w składzie: dziekan prodziekan ds. nauki i wdrożeń prodziekan ds. kształcenia wydziałowego i współpracy ze szkolnictwem średnim prodziekan ds. kształcenia międzywydziałowego i studentów dyrektor administracyjny

2. WZROST JAKOŚCI ZARZĄDZANIA WYDZIAŁEM Przygotowywanie analiz i opinii dla dziekana przez reprezentatywne komisje wydziałowe: komisja ds. rozwoju komisja ds. studenckich komisja ds. programów kształcenia komisja ds. oceny sprawności kształcenia komisja ds. inwestycji komisja ds. badań naukowych i współpracy z przemysłem komisja ds. marketingu i łączności ze szkolnictwem średnim komisja ds. jakości i awansów kadry komisja ds. finansów wydziału

2. WZROST JAKOŚCI ZARZĄDZANIA WYDZIAŁEM Opracowanie Księgi Procedur Jakości Wydziału Mechanicznego Dokonywanie corocznego przeglądu aktualnej struktury wydziału i proponowanie w uzasadnionych przypadkach zmian Bieżące dostosowywanie zadań administracji wydziałowej do zmieniających się potrzeb Wdrożenie systemu elektronicznej komunikacji wewnątrzwydziałowej

3. WZROST JAKOŚCI I ATRAKCYJNOŚCI NAUCZANIA Szybkie wdrożenie trójstopniowego systemu nauczania z dostosowaniem programów do poziomu wymaganej wiedzy, m.in. przekazywanie: na 1 poziomie wiedzy typowo zawodowej na 2 poziomie wiedzy teoretycznej ogólnej w obszarze profilu kształcenia na 3 poziomie wiedzy teoretycznej specjalistycznej w danej dyscyplinie i specjalności naukowej Opracowanie i akredytacja Systemu Jakości Kształcenia Modyfikacja systemu kształcenia: humanizacja studiów, tworzenie kierunków międzywydziałowych, możliwość komponowania przez studentów bloków przedmiotowych, kształcenie w szerokich specjalnościach

3. WZROST JAKOŚCI I ATRAKCYJNOŚCI NAUCZANIA Ciągłe monitorowanie jakości nauczania Opracowanie jednolitych procedur wydziałowych zapewniających minimalną liczbę zaliczeń (egzaminów) dla wszystkich przedmiotów, uzupełnienie egzaminów pisemnych o egzaminy ustne, obowiązujące pakiety pytań i zadań egzaminacyjnych Opracowanie jak największej liczby skryptów z wykładów i ćwiczeń, umieszczanych na serwerze Inwestycje w nowoczesne środki audiowizualne (laptopy i wideoprojektory) Udział Samorządu Studenckiego w tworzeniu spolegliwego systemu kształcenia bez obniżenia jakości absolwenta

4. WZROST JAKOŚCI KADRY I PRAC BADAWCZO-WDROŻENIOWYCH Opracowanie w ramach Programu Rozwoju Naukowego Wydziału Mechanicznego dokumentów: prognoza rozwoju bazy laboratoryjnej prognoza rozwoju kadry naukowej prognoza możliwości osiągnięcia przez Wydział Mechaniczny kategorii A Opracowanie systemu motywacji do zdobywania stopni i tytułu naukowego oraz monitoringu rozwoju naukowego ( w tym Indywidualnych Planów Rozwoju adiunktów) Wystąpienie w 2006 r. o prawa nadawania stopnia naukowego doktora w dyscyplinie naukowej Inżynieria Materiałowa

4. WZROST JAKOŚCI KADRY I PRAC BADAWCZO-WDROŻENIOWYCH Ściślejsze powiązanie tematyki prac doktorskich i magisterskich z potrzebami przemysłu Wspieranie przez kierownictwo wydziału: przygotowania projektów badawczych w ramach programów Unii Europejskiej przygotowania i realizacji projektów celowych i inwestycyjnych w ramach Centrum Zaawansowanych Technologii promocji i wdrażania wynalazków

5. WZROST FINANSOWEGO BEZPIECZEŃSTWA WYDZIAŁU Dokonanie głębokiej analizy finansowej wskazującej na źródła deficytu oraz opracowanie Horyzontalnego Planu Finansowego WM, zmierzającego do zlikwidowania lub znacznego ograniczenia deficytu w ciągu 3 lat przez: trwałe działania zwiększające dopływ środków przejściowe kroki oszczędnościowe Podjęcie kroków w kierunku zwiększenia dopływu środków przez: podniesienie sprawności nauczania przez zastosowanie zmian w sposobie przekazywania i egzekwowania wiedzy oraz marketing w kierunku pozyskiwania lepszych absolwentów szkół średnich znaczne rozszerzenie rynku usług płatnych edukacyjnych marketing możliwości wykonywania badań zleconych elastyczne stosowanie narzutu kosztów wydziałowych i podjęcie kroków w celu zmniejszenia narzutu władz centralnych na BZ

5. WZROST FINANSOWEGO BEZPIECZEŃSTWA WYDZIAŁU Ewolucyjne, w razie konieczności i za zgodą Rady Wydziału dokonywanie oszczędności wydatków centralnych: maksymalne ograniczenie wielkości rezerwy dziekana i wydatków władz wydziału oraz administracji, w tym na wyposażenie, delegacje, komputeryzację i inne tzw. obecnie „pozostałe” koszty wydziałowe Zwiększenie środków finansowych dla katedr z równoczesnym pozostawieniem im maksymalnej odpowiedzialności za funkcjonowanie katedr i ich rozwój Scalenie funduszy celowych z rezerwy dziekana i przeznaczenie jej na dotowanie wniosków indywidualnych nauczycieli Stworzenie bardziej przejrzystej gospodarki finansami wydziału oraz większe uszczegółowianie planów i sprawozdań finansowych dla Rady Wydziału

6. WZROST JAKOŚCI ŻYCIA STUDENTÓW NA UCZELNI Podniesienie bezpieczeństwa socjalnego i jakości studiowania przez: szukanie dróg potanienia studiowania, w tym ograniczenie wysokości „długu” za powtórne zajęcia i egzaminy finansowe wspieranie najlepszych studentów przez nagradzanie ich udziału w naukowych pracach katedr oraz obozach naukowych finansowe wspieranie szerokiego grona studentów i doktorantów przez uruchomienie gamy płatnych zleceń (rysunki, programy dydaktyczne, programy komputerowe, prace techniczne)

6. WZROST JAKOŚCI ŻYCIA STUDENTÓW NA UCZELNI Ułatwienie studiowania przez stworzenie procedur pomagających w zaliczaniu przedmiotów: tworzenie pakietów pytań i zadań automatyczna i komisyjna ocena przyczyn niezaliczenia przedmiotu przez ponad 50% studentów w ostatnim terminie wprowadzenie przez uczelnię systemu elastycznego kształtowania programów studiów wprowadzenie możliwości częściowego przyznawania punktów ECTS za zaliczenie części danego przedmiotu wprowadzenie zaliczania awansem dla wszystkich studentów i zaliczania punktów ECTS do danego roku

6. WZROST JAKOŚCI ŻYCIA STUDENTÓW NA UCZELNI Promocja nowatorskich studenckich przedsięwzięć badawczych i inicjatyw kulturalnych Stworzenie systemu ciągłego zapoznawania uczniów szkół średnich i podstawowych z techniką i praktyką studiowania, gdzie studenci starszych lat byliby animatorami wiedzy Stworzenie należytych warunków do pracy i reprezentacji Samorządowi Studenckiemu i organizacjom oraz zespołom studenckim

„MAPA DROGOWA” Projekt planu zamierzeń w r. ak. 2005/2006 – czerwiec 2005 Zatwierdzenie planu i powołanie komisji wydziałowych – wrzesień 2005 Grupa Przyjaciół Wydziału – październik 2005 Plan Rozwoju Kadry – listopad 2005 Plan Likwidacji Deficytu – grudzień 2005 Program Rozwoju WM – styczeń 2006 Trójstopniowy System Nauczania – luty 2006

jest wynikiem właściwej decyzji Sukces jest wynikiem właściwej decyzji Eurypides