Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

WSPÓŁPRACA MIĘDZY JEDNOSTKAMI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Ms
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
TRADYCYJNE METODY PLANOWANIA I ORGANIZACJI PROCESÓW PRODUKCYJNYCH
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Organizowanie jako proces kształtowania struktur organizacyjnych
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Zarządzanie jakością w projekcie
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Katedra Podstaw Systemów Technicznych Politechnika Śląska
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Innowacje organizacyjne w usługach
Organizacja i zarządzanie firmą
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Biznesplan.
Metodyki zarządzania projektami
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
PROCESY W SYSTEMACH SYSTEMY I PROCESY.
Model lokalnego partnerstwa na rzecz zarządzania kompetencjami młodzieży Bartosz Kosiński, 25 XI 2013 – Miechów, pierwsze spotkanie ekspertów.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
LEAN MANAGEMENT Jacek WĘGLARCZYK.
System ocen pracowników
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
Proces produkcyjny i technologiczny
Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płomińska. Dziesięć kroków doskonalenia procesów (Page 2010)  1. Sporządź listę procesów  2. Wybierz proces i przygotuj.
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Grzegorz Cetner Brzeziny, 15. czerwca 2015 r. Szkolenie: Nowe Lokalne Strategie Rozwoju Od czego zacząć?
1. Cel pracy Moja ocena systemów klasy MRP/ERP w kategorii wzorców projektowych. Hipoteza badawcza Zastosowanie systemów MRP/ERP jako wzorców projektowych.
Plan ćwiczeń: Identyfikacja procesów: podstawowe cele identyfikacji procesów, podział procesów, przykłady procesów. Mapowanie: korzyści płynące z mapowania,
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
ORGANIZOWANIE I PROJEKTOWANIE ORGANIZACJI PROCESOWEJ
ZARZĄDZANIE PROCESAMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE
T12. Metodologia Rapid Re - etapy projektowo - wdrożeniowe.
Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki
Plan projektu biznesowego
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Audyt niezależna ocena skuteczności miejskiego systemu CCTV
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zapis prezentacji:

Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk Wykład 1

Proces pracy Funkcjonowanie procesu lub zespołu procesów czyli działań i operacji oraz ich wzajemnych powiązań Rodzaje: kluczowe, wspomagające, zarządcze Rozszerzona mapa procesów: informacje potrzebne do wykonania działań (start - wejście) mechanizmy realizacji działań (działania - operacje) wykonawcy działań (stanowiska) informacje będące rezultatem wykonania czynności (koniec - wyjście)

Etapy przygotowawcze do analizy pracy Specyfika działania firmy Obecna struktura organizacyjna miejsce stanowiska w strukturze organizacyjnej, cel istnienia stanowiska, rola w przedsiębiorstwie Regulaminy i procedury wewnętrzne podległość, uprawnienia, obowiązki

Narzędzia do analizy pracy Metody opisowe, Kwestionariusze (standaryzacja, trafność, rzetelność, normalizacja, obiektywizm) Listy kontrolne, Analiza dokumentacji, Wywiady (pracownicy, klienci), Obserwacja

Kiedy stosujemy mapowanie procesów pracy Proces wdrożenia systemów zarządzania jakością zarządzania procesowego Lean Manufacturing Organizacja pracy modelowania struktury organizacyjnej organizowanie podczas restrukturyzacji Oszczędności skracania czasu wykonywania procesów zmniejszania kosztów wykonywania procesów

Etapy mapowania procesów Identyfikacja kluczowych procesów Opracowanie hierarchii obszarów i procesów, odzwierciedlającej w możliwie jak największym stopniu podział firmy na piony (obszary) funkcjonalne Ogólny opis procesów elementarnych, scharakteryzowany poprzez: zdarzenie (zdarzenia) początkowe listę (lub ogólny opis) działań składowych zdarzenie (zdarzenia) końcowe wykonawcę (lub wykonawców) Opracowanie ogólnych i szczegółowych map (diagramów) procesów Analiza niedoskonałości organizacyjnych

Opis procesu produkcyjnego http://www.adonis-community.com/ Manipulacja Magazynowanie, składowanie Operacja Kontrola (odczyt, pomiar) Operacja + kontrola Decyzja Oczekiwanie, opóźnienie Transport

Opis stanowiska pracy Nazwa stanowiska Cel istnienia stanowiska Miejsce w strukturze organizacji    Główne zadania   Czynności   Środki i materiały pracy    Warunki pracy Czas pracy (zmianowość, przerwy) Odpowiedzialność i uprawienia   Kompetencje pracownika Predyspozycje pracownika