Program Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Łodzi realizowany przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Praktyczna nauka zawodu
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
Zasady konstruowania programów projakościowych
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
POMÓŻ SOBIE ZDAĆ MATURĘ
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Rekrutacja na rok szkolny 2011/2012. W okresie poprzedzającym rekrutację kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w szkołach ponadgimnazjalnych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Indywidualne nauczanie
Zebranie rodziców uczniów klas szóstych szkół podstawowych 13 kwietnia 2012 r.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 8 stycznia 2016 r. Rekrutacja do oddziałów sportowych i mistrzostwa sportowego na rok szkolny 2016/2017.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Program Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Łodzi realizowany przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego

Program służy rozszerzeniu podstawowej oferty edukacyjnej i wychowawczej szkół/placówek oświatowych kierowanej do uczniów. Polega on na zorganizowaniu dodatkowych zajęć edukacyjnych odbywających się we wszystkich typach szkół prowadzonych przez Miasto Łódź, w celu lepszego przygotowania uczniów do egzaminów zewnętrznych.

Adresatami programu są uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych ostatnich klas na danym etapie edukacyjnym spełniający następujące kryteria: pochodzący z rodzin dysfunkcyjnych (np. niewydolnych wychowawczo, z problemami uzależnień, o niskich dochodach) z problemami wychowawczymi wykazujący problemy w nauce zagrożeni przerwaniem obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki zagrożeni zakończeniem edukacji na niższym poziomie kształcenia niepełnosprawni o specjalnych potrzebach edukacyjnych (posiadający opinie lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej)

Celem programu jest stworzenie uczniom możliwości: budowania pozytywnego nastawienia do nauki kształtowania umiejętności planowania uczenia się brania odpowiedzialności za proces samokształcenia kształtowania umiejętności komunikowania się z otoczeniem kształtowania umiejętności określonych w wymaganiach egzaminacyjnych na wszystkich poziomach kształcenia wspierania inicjatyw i aktywności uczniów efektywnej współpracy z nauczycielami

Programem objętych zostanie: 2470 uczniów szkół podstawowych 2420 publicznych gimnazjów 2582 uczniów szkół ponadgimnazjalnych Łącznie pomocą w ramach programu objęta zostanie grupa 7472 uczniów.

W ramach realizacji przedsięwzięcia przeprowadzone zostaną z uczniami (zakwalifikowanymi do programu) zajęcia w wybranych blokach tematycznych dostosowane do ich indywidualnych potrzeb.

Lp.Przedmiot Szkoła Podstawowa Gimnazjum Szkoła ponadgimna- zjalna 1J. polskiXXX 2Historia/WOS*XXX 3MatematykaXXX 4FizykaXX 5ChemiaXX 6BiologiaXX 7GeografiaXX 8PrzyrodaX 9Język………………..XX * WOS tylko w szkole ponadgimnazjalnej

Ponadto, dodatkowym czynnikiem wspomagającym proces uczenia stanie się element - pomoc koleżeńska Nauczyciel Uczeń

1.Warunkiem przystąpienia szkoły do Programu Pogotowie Naukowe II jest wypełnienie deklaracji (załącznik nr 1).(załącznik nr 1) 2.Warunkiem uruchomienia zajęć w grupie jest zebranie wypełnionych deklaracji przystąpienia ucznia niepełnoletniego (załącznik nr 2a) albo deklaracji przystąpienia ucznia pełnoletniego (załącznik nr 2b)(załącznik nr 2a) (załącznik nr 2b) 3.Zajęcia realizowane w ramach programu będą rejestrowane w dziennikach zajęć pozalekcyjnych. 4.Zajęcia edukacyjne będą prowadzone przez nauczycieli zatrudnionych w danej szkole posiadających kwalifikacje zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 września 2002r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U. z 2002r. Nr 155, poz. 1288). Nauczyciele prowadzący zajęcia wypełniają oświadczenia.

5.Umowy zlecenia na realizację zajęć finansowanych ze środków Programu Pogotowie Naukowe oraz porozumienia na prowadzenie zajęć w ramach wolontariatu zawierać będzie z nauczycielami Dyrektor ŁCDNiKP. Każdorazowo przygotowana umowa i porozumienie powinna zawierać pieczęć oraz podpis dyrektora szkoły, w której odbywają się zajęcia. 6.Do umów należy sporządzić i dołączyć zbiorcze zestawienie umów zleceń dotyczących danej placówki. 7.Umowy na realizację zajęć w ramach Programu Pogotowie Naukowe Dyrektor ŁCDNiKP zawrze na okres od ………. do 15 grudnia 2008 r. 8.Rachunki do umów zleceń składane do ŁCDNiKP, ul. Kopcińskiego 29 będą opiewać na łączną kwotę dofinansowania. 9.Do rachunków należy sporządzić i dołączyć zbiorcze zestawienie rachunków dotyczących danej placówki.

10.Szkoła sporządza sprawozdanie merytoryczne. 11.Wraz z powyższą dokumentacją szkoła składa zapotrzebowanie na toner. 12.Dokumentacja dotycząca Programu Pogotowie Naukowe II tj. dzienniki zajęć pozalekcyjnych i wypełnione formularze zgłoszeniowe uczniów pozostają w szkole i muszą być dostępne na żądanie kontrolującego.

Realizacja programu w szkołach podstawowych: Dyrektor szkoły organizuje, w porozumieniu z pedagogiem szkolnym i wychowawcami klas, 10 – osobowe grupy uczniów. Liczba grup powinna odpowiadać liczbie klas VI w danej szkole. W każdej szkole podstawowej odbędzie się 18 godzin dla każdej grupy, w tym 15 finansowanych ze środków Programu Pogotowie Naukowe II i minimum 3 godziny w ramach wolontariatu. Zajęcia edukacyjne mogą być prowadzone z następujących przedmiotów: język polski, historia, matematyka, przyroda. O liczbie godzin zajęć edukacyjnych z wyżej wymienionych przedmiotów decyduje dyrektor szkoły w porozumieniu z Radą Pedagogiczną, uwzględniając indywidualne potrzeby uczniów.

Realizacja programu w gimnazjach: Dyrektor szkoły organizuje, w porozumieniu z pedagogiem szkolnym i wychowawcami klas, 10 – osobowe grupy uczniów. Liczba grup powinna odpowiadać liczbie klas III w danej szkole. W każdym gimnazjum odbędzie się 18 godzin dla każdej grupy, w tym 15 finansowanych ze środków Programu Pogotowie Naukowe II i minimum 3 godziny w ramach wolontariatu. Zajęcia edukacyjne mogą być prowadzone z następujących przedmiotów: język polski, język obcy, historia, matematyka, fizyka, chemia, biologia, geografia. O liczbie godzin zajęć edukacyjnych z wyżej wymienionych przedmiotów decyduje dyrektor szkoły w porozumieniu z Radą Pedagogiczną, uwzględniając indywidualne potrzeby uczniów.

Realizacja programu w szkołach ponadgimnazjalnych: Dyrektor szkoły organizuje, w porozumieniu z pedagogiem szkolnym i wychowawcami klas, 10 – osobowe grupy uczniów. Liczba grup powinna odpowiadać liczbie klas III lub IV w danej szkole. W każdej szkole odbędzie się 27 godzin dla każdej grupy, w tym 24 finansowanych ze środków Programu Pogotowie Naukowe II i minimum 3 godziny w ramach wolontariatu. Zajęcia edukacyjne mogą być prowadzone z następujących przedmiotów: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, matematyka, fizyka, chemia, biologia, geografia, język obcy. O liczbie godzin zajęć edukacyjnych z wyżej wymienionych przedmiotów decyduje dyrektor szkoły w porozumieniu z Radą Pedagogiczną, uwzględniając indywidualne potrzeby uczniów.

Informacji dotyczących merytorycznej strony programu udzielają: Ewa Wachowicz (koordynator), Elzbieta Czajka (szkoły podstawowe), Aneta Madziara (gimnazja, SOSW, MOS, MOW, ZSS), Lidia Turska (szkoły ponadgimnazjalne) pod numerem telefonu (042) wew. 208 Informacji dotyczących księgowej strony programu udziela Iwona Chojnacka pod numerem telefonu (042) wew. 352