Bankowość internetowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Advertisements

EBPP - nowy trend na rynku
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Wpływ stosowania outsourcingu na wskaźniki ekonomiczno-finansowe banku
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
w Bankach Spółdzielczych z wykorzystaniem rozwiązań Wdrożenie wymagań NUK w Bankach Spółdzielczych z wykorzystaniem rozwiązań Asseco Poland S.A. Zawiercie,
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
© SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. © SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. ©
1 Szansa dla banków Konferencja Polskie regiony w Europie – szanse rozwoju Warszawa, 6 kwietnia 2006 r.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Bankowość Spółdzielcza 2006
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Droga innowacji mBank. Prawo Moorea Liczba tranzystorów w układzie scalonym podwaja się w ciągu 18 miesięcy Sformułowana w 1965 roku prognoza Gordona.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
FM Banku SA i Polskiego Banku Przedsiębiorczości S.A.
Udział BIK w ocenie ryzyka kredytowego i ochronie aktywów banków spółdzielczych Falenty, 9 października 2008 r. dr Mariusz Wyżycki, Wiceprezes Zarządu.
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Warszawa, 10 maja 2007 r. Trwały wzrost, postępy w procesie integracji GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po pierwszym kwartale 2007 r.
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
opis projektu jednym zdaniem
OPRACOWANY PRZEZ FIRMĘ INFORMATYCZNĄ PIM
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Grupa BRE Banku Szlifujemy diamenty. 2 KRYZYS ? KRY.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej.
Finansowanie dla przedsiębiorstw - alternatywne źródła pozyskiwania finansowania
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Sporządzamy biznesplan
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
T2S - Szanse i korzyści oraz potencjalne zagrożenia dla rynku
Internetowego Biura Rachunkowego
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Warszawa, 21 lutego 2007 r. GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po czwartym kwartale 2006 r. Najlepszy kwartał, najlepszy rok, na drodze do integracji.
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Czynniki instytucjonalno-prawne
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Specyficzne funkcje banku. Bankiem nazywamy bank komercyjny (depozytowo-kredytowy), który: jest samodzielną jednostką organizacyjną; określa na podstawie.
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Graficzna Struktura Organizacyjna Nest Bank SA
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Bank zmieniającego się świata
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Bankowość internetowa wg. książki Jakuba Grzechnika czytelnia Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu ul.Ratajczaka 5/7 II ptr. (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004 Zmiana Zamknięty świat banków z wysokimi barierami wejścia Banki w siedzibach przypominających świątynie dla podziwu i odstraszania Wzmocnienie bariery przez rozbudowane sieci oddziałów i monumentalne wydatki na systemy informatyczne Ale teraz bariery zaczynają pękać i to z każdej strony Znane bankom zasady gry zostały unieważnione (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004 Nowi konkurenci 1 USA 1980 r. 70% w bankach oliglopolach a w 2000 r. 20%, bo konkurenci niebankowi Merrill Lynch w 1997 r. 500mld USD aktyw. 71mldUSD funduszy emerytalnych – więcej niż 100 największych banków US razem największy sprzedawca kart kredytowych w US to nie bank lecz Dean Witter(Discovery) (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004 Nowi konkurenci 2 General Motors i Ford olbrzymi udział w rynku kredytów ratalnych wartość funduszy inwestyc. Fidelity Group z 4(1972) do 400(1994)mld USD podobny choć mniej intensywny trend w Europie Zachodniej (karty,kredyty) przewaga w innowacyjności i indywidualizacji (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004 Nowi konkurenci 3 1200 marek kart kredytowych w UK i ogromna liczba firm sprzedających kredyty hipoteczne Banki pod presją konkurencji zmniejszającej marżę zysku i zabierającej klientów fala fuzji bankowych w USA 14400(1980) do 10000(1994) (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Cele konsolidacji banków uzyskanie korzyści skali i zakresu opinia o olbrzymich nakładach na najnowsze technologie obniżenie kosztów dzięki synergii przeświadczenie o przewadze dużych banków nad małymi wszechstronne konglomeraty finansowe spółki-córki np. bankowość detaliczna (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004 Nowe technologie rozpowszechn. niedrogich PC i Internet co doprowadziło do powstania rynku elektronicznego (marketspace) produkty finansowe są predystynowane Internet wyprzedzają SWIFT czy EDIFACT ma jednak większe znaczenie dla detalu (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004 Cechy Internetu 1 Przezroczystość Niskie koszty transakcyjne znika satisfising – kosztowe ograniczanie szukania niepotrzebna trwała współpraca co zapobiega hold-up, moral hazard i agency problem redukcja ryzyka oportunistycznych zachowań predstawiciela zmniejszenie kosztów koordynacji (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004 Cechy Internetu 2 zmiana modelu intermediacji – nowe korzyści pośrednictwa utrzymywanie zapasów redukowanie asymetrii informacyjnej zbieranie, organizowanie i ocenianie informacji rozproszonej redefinicja pojęcia czasu i przestrzeni nowe rynki – brokerage effect zmienia tradycyjne ograniczenia dystrybucji nowe możliwości sieci kooperujących partnerów (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Konsekwencje zmian strategicznych w bankowości zmiany ilościowe stają się jakościowymi np. e-mail jest tak znacząco szybszy…. Internet dla banków jest tylko jeszcze jednym kanałem dystrybucji ale tak różnym od dotychczasowych, że powoduje głębokie zmiany jakościowe (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Dekonstrukcja łańcucha wartości dodanej 1 w USA klient 1 usługi tylko 8 miesięcy posiadanie kont i umów z więcej niż 1 banki starają się związać klienta poprawiona jakość obsługi serwis BI na wysokim poziomie zwiększanie liczby produktów klienta jednak cross-selling b.trudny – b.oso.k. od e-maili z rekl. lepsze sprofilowane www (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Dekonstrukcja łańcucha wartości dodanej 2 oferta konkurencji o 1 kliknięcie myszką prowadzi to do „wyjadania wiśni” (cherry picking)- nalepsze z od r.dost. podważa to subsydiowanie filii zmienia zasadność tworzenia Allfinanz konglomeraty mniej elastyczne niż mali tradycyjnie korzyści skali ale sieć to zm. (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Walka o internetowy rynek utrata przez banki statusu bezkonkuren. ani korzyść skali, ani oddziały, ani kapit. nowe obsz. konkur. – banki bez dośw. banki obcne jako konkurenci tylko w 3 z 5-ciu wymienionych dziedzin kluczowa kontrola nad front-end (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004 Front-end Konkurenci Producenci oprogramowania, banki i fundusze inwest., dostawcy Internetu Obszar Konsumenci, małe firmy, pośrednicy na rynku korporacyjnym Problemy Standardy dostępu, lepsza jakość połączeń, użycie technologii push (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Systemy płatności i transakcji Konkurenci Producenci oprogramowania i technologii, banki i sprzedawcy kart kredytowych Obszar Karty kredytowe i chipowe, elektroniczne przelewy i e-cash Problemy Przyjęcie i wdrożenie wspólnych standardów, integracja z funkcjami uwierzytelniania (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Zintegrowane wyszukiwanie i obróbka informacji Konkurenci Nowe firmy internetowe, brokerzy i dostawcy usług finansowych Obszar Sprofilowana informacja o kliencie; dane o transakcjach bankowych i inwestycyjnych; zarządzanie, planowanie, doradztwo, prognozowanie; procesy księgowe, rozliczenie, audyt Problemy Wymaga integracji z systemami back-end i dostępu w czasie rzeczywistym do poufnych informacji osobistych oraz publicznych informacji o produktach (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Uwierzytelnianie i zapewnianie bezpieczeństwa Konkurenci Banki, brokerzy, dostawcy Internetu i usług telekomunikacyjnych Obszar Bezpieczny dostęp; poufność i bezpieczeństwo transakcji; funkcje rozliczeniowe Problemy Problemy techniczne i prawne; odpowiedzialność za stworzenie infrastruktury uwierzytelniania (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Zarządzanie danymi i analiza informacji Konkurenci Dostawcy Internetu i usług rozliczeniowych Obszar Śledzenie danych na poziomie mikro i makro; wyszukiwanie trendów Problemy Restrykcje dotyczące prywatności i obróbki danych za granicą; tworzenie nowych modeli biznesu (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Kluczowa kontrola nad front-end – przeciwko stają do walki inne tradycyjne banki, starające się wykorzystać niską lojalność klienta nowe banki internetowe instytucje finansowe, nie zajmujące się dotąd bankowością firmy niezwiązane z sektorem finansowym, mające jednak zasoby nowopowstałe firmy internetowe, wprowadzające w życie nowy model biznesu (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Konkurencja ze strony banków internetowych 1 wyrównanie szans wielkich i małych graczy dzięki znikomym kosztom i skupieniu się na zyskownych mogą być lepsze od… znacznie bardziej elastyczne unikają powiązania starych systemów komputerowych z nowymi (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Konkurencja ze strony małych banków lokalnych i niszowych banki lokalne, spółdzielcze, domy bankowe dla bogatszych klientów wykorzystanie Internetu poprawia pozycję konkurencyjną obie grupy mogą korzystać z dobrodziejstw outsourcingu oferować usługi przez wyspecjalizoanych dostawców (np.. e-płatności, u.maklerskie) (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Niebankowe instytucje finansowe Prudential(najw.UK ubezp.) serwis bankowości internetowej Egg, po 6 mc 500tys.kl.5mld funtów depoz. w USA wiele internetowych funduszy inwestycyjnych daje czeki i bankomaty zagrożenie ze strony „innych” tym większe, że dużo klientów i kapitału (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Instytucje pozafinansowe najw.zagroż.: duże kapitały, znana marka, wyrobiona renoma, umiej.sprzed. wielkie sieci domów towarowych, firmy przemysłu rozrywkowego, producenci oprogramowania, firmy e-commerce izolowane dotąd banki nie potrafią sprzedać ani tworzyć silnych rozp. marek na 100 marek 3 inst.finans. bez banków (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Instytucje pozafinansowe banki oferowały produkty nie rozwiązania problemów banki pytają: Chcesz płacić Internetem? a potrzeby: Chcę mieć więcej wol.czasu, Chcę zapewnić sobie meryturę, Chcę kupić mieszkanie (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Instytucje pozafinansowe – jak konkurują współpraca z wirtualnym bankiem – ENBA nowy serwis nie wymaga licencji bankowej niewielkie nakłady i swoboda kszt.oferty intensywna promocja istniejącymi kanałami marketingowymi właścic. – bank dla ludzi rola cyberpośrednika własny serwis WWW tylko pośredniczy (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Cyberpośrednicy- Intuit firma programistyczna Intuit producent pop.progr.finans. Quicken i TurboTax na Quicken.com można zarządzać rach. bankowym, dokon.transakcji, wykupić.ubezp., handl. na giełdzie, znaleźć najl. kredyt hipoteczny rodzaj supermarketu z produktami innych o niewielkich kosztach program Quicken automatycznie kieruje na portal duże zagrożenie dla banków, bo tracą kontakt z klientem (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004 Nowe modele biznesu już nie proste przeniesienie dopiero dost. do natury Inter. da efekty Priceline.com klienci proponują ceny hotelu, przelotu zagregowane Priceline wykorz. jako atut sprzedawcy zbywają nadwyżkę kartel nabywców P. pośredniczy w kredytach hipotecznych (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Nowe modele biznesu - aukcje nie wykluczone w przyszłości produkty finansowe First Interstate Bank(Alaska) oferuje usługę Ubid – aukcja wolnych środków banku publ. min.stóp proc. i maks.sum poż. w 5 k osoba oferująca najw. w kat. wygrywa licytowane równ. depozyty najn.st. wygr. (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004

Możliwości reakcji banków banki znikną (B.Gates) ucieczka o przodu – własne spółki-córki bankowości internetowej np. korzystają z sieci bankomatów „kanibalizacja” zabezp.przed utr. na 3 problem jednoczesnych korzyści obrona przed marginalizacją ryzyko rynku commodities (surowce,spoż.) nienaganny WWW z wart.dodaną, osob.relacja muszą dorównać w sprzed.rozw.problemów atutem w walce z nowymi marka dostępność różnych kanałów dystryb. jest ceniona odróżnić przelotne związki od długotrwałych klientów (c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska, 2004