Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Jakość i parametry procesu kształcenia
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Indywidualny plan działania
Metody …czyli jak ewaluować, by nie zanudzić?
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Title Slide 1 It starts with you
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Ewaluacja szkoleń w Alytus
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wskaźniki rezultatu długoterminowego – studium przypadku województwa zachodniopomorskiego Monika Koperkiewicz Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
Zapis prezentacji:

Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny

Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć? Ewaluacja jest badaniem oceniającym realizację projektu. Sformułowanie wniosków i rekomendacji jest jednym z kluczowych zadań ewaluacji. Badacz (ewaluator) ma za zadanie wyrażenie opinii o przedmiocie badania oraz wskazanie pożądanych posunięć, korzystnych w tym działaniu.

Ewaluacja pytanie czy podobało Ci się na zajęciach -> takie podejście jest dużym uproszczeniem!

Istnieje wiele sposobów planowania i przeprowadzania ewaluacji. Np. zegar ewaluacji, diagram ewaluacji, metoda liniowa. Jeżeli grantodawca/wnioskodawca nie narzuca nam sposobu ewaluacji, wybierzmy taki jaki jest dla nas czytelny np..

1. Przedmiot ewaluacji (co ewaluujesz, co chcesz zbadać?) 2. Cel ewaluacji (po co ewaluujesz, czego chcesz się dowiedzieć?) 3. Pytania kluczowe ewaluacji (szczegółowe zagadnienia, o których chcesz otrzymać informację) 4. Ustalenie wskaźników do badanych zagadnień (szczegółowe zasady, które pozwolą na jednoznaczną odpowiedź na pytania kluczowe) 5. Metody ewaluacji (jakich narzędzi użyjesz podczas przeprowadzania ewaluacji) 6. Harmonogram ewaluacji (kiedy dokonano ewaluacji, terminy kolejnych działań w ramach ewaluacji) 7. Wykonawcy ewaluacji (kto przeprowadził ewaluację?) 8. Wyniki ewaluacji (wybór formy prezentacji wyników, raportu ewaluacyjnego) 9. Wnioski z ewaluacji (wskazanie mocnych i słabych stron badanego zagadnienie, propozycje działań naprawczych)

Aby dobrze wykonać ewaluacje, trzeba mieć dobrze określone cele i rezultaty Ewaluacja powinna przynosić jednoznaczną odpowiedź czy rezultat został osiągnięty (w praktyce jest to bardzo trudne) Przy stosowaniu ewaluacji należy uwzględnić wiedzę z psychologii i socjologii! (liczba pytań na jakie człowiek jest stanie odpowiedzieć, wiek odbiorcy) Np. Czy odbyłam dobrą podróż samochodem? Wskaźniki: czas, zużycie benzyny, czy jestem zmęczona, czy podróż była bezpieczna (= co uważamy za dobrą podróż, rozłożone na czynniki pierwsze)

Ewaluacja kursu pierwszej pomocy: Ewaluacja dotyczy opinii uczestników o jakości przeprowadzanych zajęć, formie sprawdzenia wiedzy (egzaminu), przygotowaniu słuchaczy do uczestnictwa w kursie (zasadność wstępnej kwalifikacji), poziomu satysfakcji.

Przyjęte wskaźniki użyteczności i satysfakcji z zajęć: - zadowolenie z uczestnictwa w zajęciach, poczucie docenienia, adekwatności materiału do potrzeb kursanta - nabycie nowej wiedzy i/lub umiejętności - perspektywa zastosowania nabytej wiedzy i/lub umiejętności - powiązanie przedmiotu zajęć z innymi przeprowadzonymi na kursie - subiektywna ocena opanowania / zrozumienia materiału - polecenie lub odradzenie uczestnictwa w takich zajęciach -przygotowanie do egzaminu Przyjęte wskaźniki jakości zajęć: - kompetencje prowadzącego - tempo zajęć - użycie pomocy dydaktycznych - atmosfera panująca na zajęciach - zrozumienie treści

Diagram kursu Pytania otwarte na ścianach Diagramy na ścianach Światła Wskaźniki graficzne Jak oceniasz tempo prowadzenia zajęć? (narysuj strzałkę prędkościomierza na odpowiednim poziomie)

W jakim stopniu kurs przygotował Cię do egzaminu końcowego? (zakreskuj odpowiedni obszar) Tabelki

Dokończ zdanie… Miłym zaskoczeniem było dla mnie: Jeszcze nigdy wcześniej: Ciężko mi było, gdy: Zabrakło mi: Sposób prowadzenia zajęć: Marzę, aby: Walizka/kosz

Więcej metod np. w publikacji FRSE (link na stronie przedmiotu:

Dobierz wskaźniki do podanych celów