Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM PRACY ULICZNEJ Poradni Profilaktyki i Terapii Uzależnień
Advertisements

Elżbieta Powichrowska MOTiR Etap
Działania prowadzone przez Stowarzyszenie ETAP na rzecz seniorów.
SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
Zatrudnianie osób niepełnosprawnych
LOKALNA KOALICJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW PRZEMOCY W RODZINIE
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Wspieranie dziecka i rodziny w środowisku lokalnym DZIAŁALNOŚĆ ASYSTENTA RODZINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚREMIE, CZERWIEC 2011R.
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prowadzenia działań profilaktycznych- najważniejsze obszary i strategie Opr. w MOTiR ETAP w Białymstoku w ramach projektu „Szkoła dobrego wyboru”
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
Adres : ul. Grunwaldzka Starogard Gdański Tel. (58) Fax. (58) Zakres działania: * Diagnoza.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Tysiące odbiorców programu rocznie PORADNIA NA KÓŁKACH KONTAKT BUS Bezpośredni sposób udzielania pomocy w miejscu przebywania młodzieży (gdańskie podwórka.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW EFS W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
LOKALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W TYCHACH
Przemoc w rodzinie Bieżące refleksje wynikające z praktyki
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
IV Suwalska Kampania Białej Wstążki 25 XI – 10 XII 2013r. Patronat Kampanii Prezydent Miasta Suwałk Starosta Suwalski Koordynacja Kampanii Komenda Miejska.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W LUBLINIE
PEDAGOG SZKOLNY.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
Reintegracja społeczna i zawodowa poprzez program zatrudnienia socjalnego.
w praktyce pedagogicznej
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Szkoła Promująca Zdrowie
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie Lublin, 25 listopada 2009 r.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
Filozofia Metoda Praktyka IDEA HARM REDUCTION.  Ok 100 % populacji inicjuje kontakt ze środkiem chemicznym zmieniającym samopoczucie / lub doświadcza.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
mgr Małgorzata Piasecka
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Pracownia Terapii i Psychoedukacji
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Profilaktyka 2017 Łódź, 3 marca 2017 r. Wydział Edukacji DSS UMŁ.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
Zapis prezentacji:

Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL Program RAKOWICKA 10

Program Rakowicka 10 Cel główny: zmniejszenie zagrożeń społecznych wynikających z życia w dużej aglomeracji miejskiej wśród dzieci i młodzieży

Program Rakowicka 10 Cele szczegółowe: minimalizowanie życia ulicznego w środowisku dzieci i młodzieży; zwiększenie umiejętności społecznych u odbiorców programu;

Program Rakowicka 10 Cele szczegółowe: redukcja spożycia nielegalnych środków psychoaktywnych (alkohol, narkotyki, nikotyna); wzrost zachowań prozdrowotnych; odbudowywanie pozytywnych relacji dziecko-dorosły.

Program Rakowicka 10 Sposoby osiągania celów: zwiększanie wiedzy na temat alternatywnych sposobów spędzania wolnego czasu; przeciwdziałanie procesowi marginalizacji i kryminalizacji jako skutków życia ulicznego; rozwój umiejętności interpersonalnych; zwiększenie otwartości emocjonalnej i samodzielności; nauka konstruktywnych sposobów radzenia sobie ze stresem;

Program Rakowicka 10 stworzenie warunków dla młodzieży do przejmowania odpowiedzialności za podejmowane działania i kształtowanie poczucia sprawstwa; podniesienie poziomu wiedzy; zmiana postawy wobec środków psychoaktywnych; trening asertywności; edukacja w zakresie higieny życia seksualnego i profilaktyki AIDS;

Program Rakowicka 10 promowanie kultury fizycznej i sportu; pomoc w rozwiązywaniu problemów i trudności będących przyczyną destrukcyjnych zachowań dzieci oraz pomoc w poprawie relacji z rodzicami; przeciwdziałanie i zapobieganie patologii rodziny poprzez wzrost wiedzy i umiejętności wychowawczych rodziców; wsparcie szkoły i społeczności lokalnej w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi i młodzieżą zagrożoną demoralizacją i uzależnieniami.

Program Rakowicka 10 Sposoby realizacji: Praca terenowa w miejscach skupiających dzieci i młodzież; Praca stacjonarna w lokalu przy ulicy Rakowicka 10;

Program Rakowicka 10 Praca terenowa w miejscach skupiających dzieci i młodzież: dyżury terenowe zespołu nr 1 (2 osoby) – okolice Rynku Głównego, Plant oraz dworców PKP i PKS; dyżury terenowe zespołu nr 2 (2 osoby) – supermarkety; dyżury terenowe zespołu nr 3 (2 osoby) – krakowskie osiedla;

Program Rakowicka 10 Praca stacjonarna w lokalu przy ulicy Rakowicka 10: pomoc socjalna (możliwość kąpieli, posiłku, etc.); wsparcie psychologiczne; poradnictwo specjalistów (pracownik socjalny, prawnik, pedagog, terapeuta uzależnień); grupy edukacyjne (w zakresie wskazanym na poziomie zadań projektu); działania mające na celu reprezentowanie interesów dzieci i młodzieży, m.in. mediacje z rodzinami, instytucjami (jak szkoła, policja, placówka wychowawcza); współdziałanie z innymi placówkami oferującymi pomoc dzieciom i młodzieży.

Program Rakowicka 10 Prezentację przygotowali: Monika Borkowska mborkowska@parasol.org.pl Marcin Drewniak mdrewniak@parasol.org.pl