Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Opracował J. Stryjkowski
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Wizja i misja Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Obrońców Lubaczowa
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Postawa nauczyciela wobec trudnych zachowań uczniów
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Dziecko romskie w szkole
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Projekty zrealizowane w ZS1
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej

Janusz Żak Nie będzie Europy, jeśli nie będzie Europejczyków. Ale co ukształtuje Europejczyków, jeśli nie wychowanie? Twierdząc, że wszystko zależy od wychowania, twierdzimy, że wszystko zależy od wychowawców i od formacji, jaką otrzymują. O przyszłości zjednoczonej Europy decydują szkoły(...) Albowiem zanim się stworzy Europę, trzeba najpierw stworzyć to, co europejskie. A to dzieje się najpierw w głowie. ( Denis de Rougemont List otwarty do Europejczyków)

Janusz Żak Kształcenie i wychowanie służy rozwijaniu u młodzieży poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata. Szkoła winna zapewnić każdemu uczniowi warunki niezbędne do jego rozwoju, przygotować go do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności

Janusz Żak Wartościowych obywateli Przyszłych gospodarzy Polski i Europy

Janusz Żak 1.Planowanie, organizowanie i ocenianie własnego uczenia się. 2.Skuteczne komunikowanie się w różnych sytuacjach 3.Efektywne współdziałanie w zespole 4.Rozwiązywanie problemów w twórczy sposób. 5.Sprawne posługiwanie się technologią informacyjną.

Janusz Żak Cel główny : wychowanie Europejczyka 1. Świadomego własnych, narodowych korzeni 2.Kierującego się ideą respektowania praw człowieka 3.Świadomego i aktywnego obywatela- Europejczyka.

Janusz Żak CELE EDUKACJI EUROPEJSKIEJ przezwyciężenie uprzedzeń; akceptacja europejskiej różnorodności; otwartość wobec kultury; zachowanie kulturowej tożsamości; zdolność do koegzystencji z sąsiadami i osiągania kompromisu; działanie na rzecz pokoju w Europie; działanie na rzecz wolności, demokracji, praw człowieka, prawa i bezpieczeństwa ekonomicznego

Janusz Żak Korzyści dla ucznia 1.Przełamanie kompleksu niższości w stosunku do rówieśników z Europy Zachodniej. 2.Motywacja do nauki języków obcych. 3.Nabycie umiejętności pracy grupowej. 4.Nabycie umiejętności pracy z projektem. 5.Poczucie dumy bycia Polakiem. 6.Przygotowanie do aktywnej pracy społecznej. 7.Nabycie poczucia odpowiedzialności za siebie, kolegów, środowisko lokalne, Polskę i Europę.

Janusz Żak 1.Poszerzenie oferty edukacyjnej. 2.Wzrost jakości edukacji. 3.Promocja szkoły. 4.Doskonalenie umiejętności pracy zespołowej. 5.Polepszenie kontaktów z organem prowadzącym. 6.Realizacja priorytetów edukacyjnych Unii Europejskiej. 7.Ułatwienie prowadzenia procesu wychowawczego.

Janusz Żak 1.Przygotowanie przyszłych kadr. 2.Promocja regionu w Polsce i w Europie. 3.Wsparcie gminy w realizacji części współpracy edukacyjnej i międzynarodowej. 4.Poszerzenie kontaktów międzynarodowych i lokalnych.

Janusz Żak 1.Realizacja własnych zainteresowań. 2.Lepszy kontakt z uczniem. 3.Rozwój kompetencji dydaktycznych. 4.Umocnienie pozycji w szkole. 5.Ułatwienie realizacji ścieżki awansu zawodowego. 6.Wzrost satysfakcji z pracy.

Janusz Żak 1.Korzyści z prowadzenia edukacji europejskiej są wielorakie. 2.Edukacja europejska kształcie przede wszystkim cechy społeczne uczniów oraz ich umiejętności życia i działania wśród ludzi. 3.Wartości dydaktyczne i wychowawcze edukacji europejskiej są jeszcze mało docenienia przez władze centralne (MEN). 4.Realizacja treści europejskich pozwala najłatwiej na przejście ścieżki awansu zawodowego.