E-Portfolio.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania - WSTĘPNY MODEL INFORMACJE ZWROTNE OD WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW 6 marca 2013 r. Cynthia C. Nambo.
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Indywidualne Plany Działania
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
ocenianie, które pomaga się uczyć
Z doświadczeń Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Rodziców ZAPRASZAMY!
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Priorytet 2 Wzmacnianie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
PORTFOLIO KARIERY CO TO JEST PORTFOLIO?
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Piękne umysły jako kapitał społeczny. Przemiany w edukacji i rewolucja w środkach komunikowania się Edukacja jako kluczowe zadanie w społeczeństwie informacyjnym.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 22 Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Kurs - OK zeszyt.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
czwarte spotkanie Zespołu
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

e-Portfolio

RECEPTA? Faktycznie zacząć tworzyć środowisko uczenia się z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi (np. www, blogi, wiki, programy dźwiękowe, rysunkowe, mapy, elektroniczne zadania, komunikatory). Stwarzać warunki do komunikacji pomiędzy uczniem i nauczycielem na płaszczyźnie merytorycznej (stawiania pytań, formułowania problemów …, obecnie w szkole dyskurs nie istnieje!, poza pytaniami o usprawiedliwienie nieobecności,…, e-dziennik sprawę jeszcze bardziej uprości albo skomplikuje). Pomyśleć o ePortfolio ucznia czyli nie o jego stopniach, (które nic nie mówią), a o tym, jak się rozwinął, gdzie powinien otrzymać wsparcie, jakie są jego plany …. >>

ePortfolio >>

Portfolio jako proces Portfolio robocze (working), Portfolio refleksyjne (reflective), Portfolio strukturalne (connected), Portfolio prezentacyjne (presentation) >>

1. (e)Portfolio robocze Budowa – praca nad jego tworzeniem Kolekcjonowanie artefaktów >>

2. (e)Portfolio refleksyjne Autoewaluacja Samorozwój CO? (mam) NO TO CO? (z tego wynika) – cele, wnioski) CO TERAZ? (czynić dalej) >>

3. (e)Portfolio strukturalne Zależności między elementami Ścieżki Szukanie powiązań i zastosowań >>

4. (e)Portfolio prezentacyjne Odbiorca CV Informacja zwrotna Ocena jakości i efektywności Wzajemna ocena >>

Zawartość ePortfolio (1) Strona tytułowa Cele (praca – nauka – poszukiwania ect.) Lista ukończonych kursów, seminariów, konferencji (bez ocen) Edukacyjne resume (bez danych osobistych) Kompetencje – dowody (z kursów, szkoleń, pracy zawodowej,…) Refleksja (dział uporządkowany wg poziomu rozwoju rosnąco, 300-1000 słów) Osiągnięcia zawodowe (plakat, książka, przegląd, artykuł,…) >>

Zawartość ePortfolio (2) Wykaz dla uczniów: Sprawy do rozważenia podczas projektowania własnego ePortfolio: Kto jest Twoim odbiorcą? Co zamierzasz zobrazować, pokazać za pomocą artefaktów? Jakie kompetencje chcesz podkreślić? Jakie materiały mogą pomóc nakreślić tak obraz? >>

Zawartość ePortfolio (3) Wykaz dla uczniów: Sprawy do rozważenia podczas projektowania własnego ePortfolio Jak możesz je fizycznie pokazać materiały? Jak chcesz zaprojektować swoje ePortfolio? Jak możesz ujednolicić wygląd swojego ePortfolio? Czy łatwo się po nim poruszać (nawigacja)? Czy sprawia profesjonalne wrażenie? Czy chcesz załączyć informacje kontaktowe; jeżeli tak, to jakie? Czy znasz problematykę prawną (prywatność, etc.)? >>

ePortfolio jako przykład (metody pracy? oceniania?) Co takiego ma ePortfolio…. ….czego nie ma tradycyjny proces dydaktyczny Wzmocnienia motywacji do uczenia się, Głęboka refleksja nad swoimi mocnymi i słabymi stronami. Samodzielna praca ucznia – kształtowanie umiejętności ważnych społecznie. >>

Czy ePortfolio jest dla studentów? Dla studenta: jako przyszłego nauczyciela pracującego z uczniowskimi ePortfolio, jako przyszłego nauczyciela planującego swój rozwój, zawodowy – teczka awansu TO WłAŚNIE JEST portfolio!!!, jako studenta wybierającego studia uzupełniające, jako przyszłego uczestnika rynku pracy - CV jest portfolio zawodowym >>

PLE + e-dziennik = e-portfolio PLE każdy uczeń już właściwie ma: - z dostępnego oprogramowania i narzędzi. Dokąd zmierzamy? - e-dziennik jako element środowiska uczenia się na platformie - wykorzystanie dostępnego darmowego środowiska. >>

Poglądy i opinie 17-letnia uczennica ujęła to tak: „Wykonać zadanie dobrze i na czas – o to przecież chodzi, prawda? Efekty, a nie bierna obecność na lekcjach, praca ucznia mierzona wynikami i osiągnięciami, a nie ilością godzin, które przesiedzę w klasie.” Data dodania: 2009-06-17 16:20:07 „Nowe narzędzia TI są fajne, choć i webquest mógłby być ciekawy, ale chyba nasza młodzież jeszcze do tego nie dorosła - mogę się mylić”. >>

Dziękuję >>