UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Dlaczego nie należy się bać rodziców?
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Ocenianie postępów uczniów w kształceniu zawodowym
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Efekty wsparcia udzielonego w latach w ramach działania 2.2 ZPORR w województwie podkarpackim Jowita Siemińska Oddział Nauki Departament Edukacji.
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Absencja uczniów.
Gimnazjum 44 w Łodzi ul. Deotymy 1
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
- zaktywizowanie współpracy -zapoznanie rodziców z podstawami prawnymi regulującymi obowiązki rodziców wobec uczących się dzieci -uświadomienie rodzicom.
Kierunki rozwoju platformy eduPortal w projekcie
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Najczęstsze nieprawidłowości spotykane w trakcie sprawdzania wymogów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty i w dokumentacji związanej z wpisem do.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Wewnątrzszkolny system oceniania
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Zebranie organizacyjne
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Szkoła wspomaga wychowanie
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Prawa i obowiązki ucznia.
SZKOŁA WSPOMAGA WYCHOWANIE
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
RODZICE W SZKOLE.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
Projekt opracowany przez
OCENIANIE I KLASYFIKOWNIE NA PODSTAWIE
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
KLASY PATRONACKIE Rok szkolny 2016/2017.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Co w szkole jeszcze „piszczy”?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Ocenianie w Statucie szkoły
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
UCZEŃ. RODZIC. NAUCZYCIEL.
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH VII SZKOŁY PODSTAWOWEJ I W KLASACH II i III GIMNAZJUM NR 86 ROK SZKOLNY 2017/2018.
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE ABSENCJA UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE

UCZNIOWIE WYKORZYSTUJĄ MIN. 50% GODZIN OPUSZCZONYCH BY BYĆ NIEKLASYFIKOWANYM § 15.ust.1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania. RÓŻNIE OKREŚLONE I NIEPRZESTRZEGANE ZAPISY PRAWA SZKOLNEGO

RODZICE USPRAWIEDLIWIAJĄ NIEOBECNOŚCI „DLA DOBRA DZIECKA” TOLERUJĄ LUB USTALAJĄ np. WIZYTY LEKARSKIE W CZASIE LEKCJI

SZKOŁA NIE WYKORZYSTUJE OKREŚLONYCH W STATUCIE PROCEDUR PRZECIWDZIAŁANIA ABSENCJI NIE ZAWSZE ZGŁASZA NIEWYKONYWANIE OBOWIĄZKU SZKOLNEGO LUB NAUKI POLICJI TOLERUJE WYPŁATĘ STYPENDIUM np. SOCJALNEGO PRZY DUŻEJ LICZBIE NIEOBECNOŚCI

DOBRE PRAKTYKI – Nowa szansa dla przyszłego żaka III § 11. ust. 3 Regulaminu - Ustala się limit 20 godzin nieusprawiedliwionej nieobecności ucznia na zajęciach w trakcie roku szkolnego, którego przekroczenie powoduje utratę prawa do stypendium. § 12. ust. 1 Regulaminu - Przekazywania stypendium szkoła zaprzestaje w przypadku, gdy uczeń: 1) przerwał naukę w szkole; 2) został skreślony z listy uczniów; 3) przestał spełniać kryteria określone w § 3 ust. 1 regulaminu; 4) przekroczył limit godzin nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach, ustalony w § 11 ust. 3 regulaminu.

DOBRE PRAKTYKI – międzynarodowa matura Warunkiem otrzymania promocji (klasyfikowania) jest przynajmniej 90% frekwencja na każdych zajęciach

DOBRE PRAKTYKI –szybka reakcja szkoły na nieobecność ucznia Jasno opisany i upowszechniony sposób postępowania w przypadku nieobecności ucznia sposoby usprawiedliwiania nieobecności przez rodziców konsekwentne działania wychowawcy i dyrektora szkoły opisane w Statucie

Propozycje rozwiązań prawnych Uzależnić wypłatę stypendium socjalnego od frekwencji ucznia Podnieść próg procentowej obecności koniecznej do klasyfikowania ucznia, np. do 80% Zobowiązać lekarzy do wystawiania zwolnień lekarskich dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych