MIĘDZYSZKOLNY KONKURS RECYTATORSKI POEZJI ZBIGNIEWA KABATY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Advertisements

realizowany przez Zespół Szkół Nr 2 w Zamościu Szkołę Podstawową Nr 7
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
w kulturze europejskiej
Fotorelacja z Audytu przeprowadzonego przez Komisję Dolnośląskiego Centrum Wspierania Uzdolnień w związku z ubieganiem się SP 93 o przyjęcie.
„STOWARZYSZENIE PRZYJACIÓŁ SZKOŁY MUZYCZNEJ
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Gimnazjum Nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
W naszej szkole organizowany jest projekt Super Klasa. Polega on na rywalizacji przez cały rok szkolny uczniów z poszczególnych klas w cyklu imprez organizowanych.
GMINNY KONKURS ORTOGRAFICZNY
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
ale (a może przede wszystkim)
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Przegląd Piosenki Przedszkolnej „ŚPIEWAJĄCE PRZEDSZKOLAKI” 2011
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
V Edycja Praskich Spotkań z Karierą Odkryj swój talent Pod patronatem Burmistrza Dzielnicy Praga Południe Tomasza Kucharskiego 2 XII 2013 Centrum Kształcenia.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata pracowników szkoły
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Magnum Praemium Wratislaviae (lata ). Cel przedsięwzięcia Połączenie konkursów poświęconych historii, tradycji, kulturze oraz innym zagadnieniom.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Samorząd Uczniowski.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
DEBATA SZKOLNA.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Potoczku 11 czerwiec 2012r. II Diecezjalny Konkurs Pieśni Patriotyczno - Religijnej.
Jak działa demokracja w szkole?
VIII Przeworskie Forum Wychowawcze 26 stycznia 2007 r.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Klasa IIa Uczniowie wyróżnieni świadectwem wzorowego ucznia: Weronika Buras Martyna Kochanowska Maja Ligier Martyna Pajerska Gracjan Stokłosa Karol Szkwarek.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Podsumowanie I etapu projektu Drogi Tarnowian do Niepodległości
Imię Noblistów Polskich Gimnazjum otrzymało w 2006 roku, nadal jednak nie mieliśmy jeszcze hymnu. Jesienią 2006 r. Samorząd uczniowski, ogłosił pod okiem.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
KILOMETRY DOBRA Zespół Szkół w Borkach-Kosach Szkoła Podstawowa i Gimnazjum im. Żołnierzy Wyklętych Borki – Kosy 2016.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Szkoła Promująca Zdrowie
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Szkoła Promująca Zdrowie
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
„Stulecie Niepodległości w Barwach Biało-Czerwonych” Prezentacja inicjatyw uczniów Zespołu Szkół Samorządowych w Janowie podjętych dla uczczenia 100 Rocznicy.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

MIĘDZYSZKOLNY KONKURS RECYTATORSKI POEZJI ZBIGNIEWA KABATY Nazwa szkoły/placówki SZKOŁA PODSTAWOWA W KOPRZYWNICY Imię i nazwisko dyrektora TERESA MAJCZAK Ilość uczniów objętych programem/działaniami 60 uczniów

Odpowiedzialni, organizatorzy i partnerzy -grono pedagogiczne SP Koprzywnica, -uczniowie SP Koprzywnica, -recytatorzy ze: Szkoły Podstawowej w Gawłuszowicach, Szkoły Podstawowej w Sulisławicach, Szkoły Podstawowej nr 9 w Mielcu, Publicznej Szkoły Podstawowej w Smerdynie, Szkoły Podstawowej w Koprzywnicy, Gimnazjum w Gawłuszowicach, Zespołu Szkół w Połańcu. -kombatanci „Jędrusie” z całej Polski, -władze oświatowe, -powiatowe i gminne władze samorządowe, -rodzice.

Okres czasowy realizacji dobrej praktyki Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Poezji Zbigniewa Kabaty jest imprezą cykliczną, od 1999r. odbywającą się każdego roku. Przygotowanie i zrealizowanie tej uroczystości trwa każdorazowo około miesiąca.

Cel podjętych działań: - rozbudzenie w młodych sercach uczniów patriotyzmu; - budowanie szacunku dla Ojczyzny, historii; - popularyzowanie piękna i wartości kultury narodowej; - wychowanie w duchu umiłowania piękna języka polskiego; - poprzez treść wierszy poznawanie historii II wojny światowej; - rozbudzanie zainteresowania czasami opisywanymi przez poetę; - uczenie się i słuchanie pieśni partyzanckich i patriotycznych, - wychowywanie poprzez wskazywanie na wzorową postawę obywatelską Zbigniewa Kabaty-żołnierza AK i byłego partyzanta „Jędrusia”;

-umożliwienie uczniom osobistego poznania i wysłuchania wspomnień kombatantów, które sprawiają, że konkurs stał się „żywą” i ciekawą lekcją historii; -uwypuklenie znaczenia słów zapisanych na sztandarze szkoły ”Słowa uczą, przykłady pociągają”. (Verba docent, exempla trahunt)‏ -integracja szkół noszących imię Władysława Jasińskiego. Przed dziesięciu laty, w pierwszej edycji konkursu wzięli udział tylko uczniowie Szkoły Podstawowej w Koprzywnicy. Wraz z upływem lat dołączyła szkoła z Mielca, Gawłuszowic, Połańca, Sulisławic i Smerdyny.

Opis realizacji dobrej praktyki. Przygotowania do zrealizowania zadania zaczynają się kilka miesięcy przed zaplanowanym terminem uroczystości. Na wstępie obejmują poszukiwanie sponsorów, którzy zechcieliby sfinansować nagrody dla uczestników konkursu, następnie opracowanie regulaminu konkursu, wysłanie do poszczególnych szkół noszących imię Wł. Jasińskiego zaproszeń do wzięcia udziału w konkursie oraz przyjęcie i potwierdzenie ich zgłoszeń. Kolejny etap obejmuje dokładne zaplanowanie poszczególnych etapów uroczystości, przygotowanie ciekawej dekoracji, tematycznych wystaw i ekspozycji, które można obejrzeć w przerwie konkursu, wreszcie wyłonienie najlepszych recytatorów i praca z nimi. Ważnym punktem jest wyznaczenie osób odpowiedzialnych za realizację każdego z zadań związanych z organizacją konkursu.

Efekty realizacji przedsięwzięć: co zrobiliśmy, korzyści, sukcesy w kontekście: Uczeń: Dla recytatorów udział w Międzyszkolnym Konkursie Recytatorskim Poezji Zbigniewa Kabaty to źródło wielu pozytywnych i pięknych wzruszeń i przeżyć. Tygodnie pracy z nauczycielem nad interpretacją tekstu literackiego pozwalają przełamać w sobie nieśmiałość, uwrażliwić się na piękno poezji, nauczyć przeżywania tekstu poetyckiego. Udział w konkursie to również doskonała okazja do wzmocnienia wiary w możliwości i zdolności ucznia, bowiem w konkursie z zasady biorą udział dzieci zdolne, ale nieśmiałe i nieco zamknięte w sobie. Efekty pracy nad tekstem są na ogół dla nich źródłem ogromnej satysfakcji.

Kolegom i koleżankom, obserwującym konkursowe zmagania, dostarczają one ciekawych przeżyć estetycznych, są okazją do kontaktu ze sztuką, do obcowania z którą nie mają na co dzień zbyt wielu okazji. Pieśni partyzanckie wyśpiewane przez szkolny zespół muzyczny i szkolną gromadę zuchową zachwycają swym pięknem słuchaczy i nadają uroczystości ciepłego, podniosłego charakteru. Uczenie się i słuchanie pieśni partyzanckich i patriotycznych kształtuje właściwe postawy obywatelskie, uczy szacunku dla osiągnięć minionych pokoleń. Poznawanie nielicznych już żyjących byłych partyzantów i rozmowa z nimi sprawia, że uczniowie zaczynają interesować się historią II wojny światowej, historią Polski.

Rodzice: Zorganizowanie tak dużej imprezy nie byłoby możliwe bez pomocy rodziców, którzy bywają sponsorami nagród, pomagają w przygotowaniu dekoracji czy poczęstunku. Dzięki tym działaniom współuczestniczą w przygotowaniu wartościowej i ciekawej imprezy, czują, że mają wpływ na organizowanie życia szkoły.

Nauczyciele: Przy przygotowaniu konkursu każdego roku pracuje kilku nauczycieli. Uczą się oni współpracy, odpowiedzialności. Dzielą pomysłami i integrują. Impreza, która staje się sukcesem i budzi zachwyt wielu osób zawsze jest źródłem radości dla tych, którzy pracowali przy jej przygotowaniu. Uświadamiają sobie wtedy, że ich praca ma sens, ze jest potrzebna, że wiedzę można przekazywać na różny sposób, często atrakcyjniejszy niż tradycyjna lekcja przeprowadzona w szkole.

Dotychczasowy sposób propagowania i upowszechniania: Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Poezji Zbigniewa Kabaty jest bardzo popularny w środowisku Koprzywnicy, cieszy się dużym zainteresowaniem uczniów, nauczycieli i mieszkańców. Szczególnie ci ostatni mogli przeczytać o jego przebiegu na łamach lokalnej prasy oraz obejrzeć zdjęcia i gazetki zamieszczane na ten temat na szkolnym korytarzu. Poza tym propagowaniu tej dobrej praktyki służą opisy zawarte w kronice szkoły czy w szkolnej księdze protokołów Rady Pedagogicznej. Artykuły na temat konkursu są zamieszczane również na łamach prasy ukazującej się w Mielcu, Połańcu, Gawłuszowicach, Sulisławicach i Smerdynie.

Szkoła Podstawowa im. Władysława Jasińskiego w Koprzywnicy

Uroczystości towarzyszyła wymowna dekoracja.

Komisja konkursowa

Od lewej: Burmistrz Miasta i Gminy Koprzywnica- p Od lewej: Burmistrz Miasta i Gminy Koprzywnica- p.Marek Jońca, Kurator Oświaty- p. Małgorzata Muzoł, dyrektor szkoły- p. Teresa Majczak, były partyzant „Jędrusiów”-p. Włodzimierz Gruszczyński, pełnomocnik i przyjaciel Zbigniewa Kabaty-p. Leszek Kalinowski.

Prowadząca konkurs

Recytator z Gawłuszowic

Recytator z Koprzywnicy

Recytatorka z Sulisławic

Koncert pieśni partyzanckiej i patriotycznej w wykonaniu szkolnego zespołu muzycznego i gromady zuchowej

Występ solisty szkolnego zespołu muzycznego

Wręczanie nagród

Podziękowania szkołom i nauczycielom przygotowującym recytatorów

Przemówienie Pani Kurator

Goście, którzy zaszczycili konkurs swoją obecnością