1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty z pisania Listu Motywacyjnego Przygotował: Sebastian Wilk
Advertisements

Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Opracowała: Ewa Malasiewicz
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Korespondencja w sprawach osobowych.
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Rozmowa kwalifikacyjna
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
AKTYWNE POSZUKIWANIE PRACY
Projekt „Od zera do milionera” dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego Metody wyjścia z bezrobocia Dr inż. Aneta Pisarska.
Metody wyszukiwania praktyk i staży przygotował: Sebastian Wilk
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Kształtowanie postaw przedsiębiorczości w kontekście dokumentów aplikacyjnych Ewa Ger.
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
METODY POSZUKIWANIA PRACY
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wyszkach ID grupy:
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Budowlanych w Żarach
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Jak sporządzać dokumenty aplikacyjne
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
(łac. bieg życia, przebieg życia) – życiorys zawodowy.
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Jak pisać list motywacyjny?
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Curriculum Vitae.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Dokumenty aplikacyjne
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Rozmowa kwalifikacyjna bez tajemnic w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia” Izabela Zagrobelna-
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
Grafik komputerowy jest osobą zajmującą się tworzeniem reklam i różnego rodzaju publikacji przy użyciu komputera. Osoba pracująca na tym stanowisku.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
5 grzechów rozmowy kwalifikacyjnej. GRZECHÓW ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ ROZMOWA KWALIFIKACYJNA – jeden z ważniejszych etapów procesu rekrutacyjnego, decydujący.
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Zapis prezentacji:

1

DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA) Nazwa szkoły: LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH W ŚRODZIE WIELKOPOLSKIEJ ID grupy: 97/50_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy: Tworzenie profilu zawodowego w internecie. Semestr/rok szkolny: letni 2011/2012 2

SPIS TREŚCI I. CELE PROJEKTU. II. AKTYWNE POSZUKIWANIE PRACY. - ANALIZA RYNKU PRACY I OCENA WŁASNYCH UMIEJĘTNOŚCI III. ROZMOWA KWALIFIKACYJNA IV. TWORZENIE DOKUMENTÓW APLIKACYJNYCH: - CV - LIST MOTYWACYJNY. IV. AKTYWNE POSZUKIWANIE PRACY W INTERNECIE. V. PRZYKŁADY DOKUMENTÓW APLIKACYJNYCH. 3

CELE PROJEKTU Odkrycie skutecznych metod aktywnego poszukiwania pracy. Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych. Stworzenie wzoru CV i listu motywacyjnego. Zbudowanie bazy portali, które oferują możliwość umieszczania swojego profilu zawodowego w internecie. Skuteczne przygotowanie do prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.

Analiza rynku pracy Chcąc znaleźć pracę potencjalny pracobiorca powinien zebrać informacje o rynku pracy, na którym planuje pracować. Pomoże to w ocenie szans na zatrudnienie – poprzez porównanie informacji o potrzebach i wymaganiach pracodawców z tym, co może zaoferować potencjalny pracownik. Do takiej analizy niezbędne będzie zebranie informacji: W jakich zawodach są poszukiwani pracownicy na terenie gdzie chciałbyś pracować? Jak dużo miejsc pracy w tych zawodach oferują pracodawcy? Jakie wymagania stawiają pracodawcy kandydatom do pracy? W jaki sposób jest prowadzony nabór pracowników?

Analiza SWOT własnych umiejętności Każdy pracodawca będzie chciał się zapoznać z Twoimi mocnymi jak i słabymi stronami. Powinieneś także przemyśleć szanse i zagrożenia jakie stwarza dane stanowisko. Czynniki te powinieneś dostrzec w sobie i odpowiednio zaprezentować.

Do mocnych stron można zaliczyć: Pracowitość Kreatywność Pomysłowość Wysokie ambicje Punktualność Uczciwość Rzetelność Dokładność wykonywanej pracy Umiejętność radzenia sobie ze stresem Zaangażowanie w sprawy firmy

Do słabych stron można zaliczyć: Brak doświadczenia Brak kreatywności Niepunktualność Nie radzenie sobie ze stresem Nadmierna śmiałość Nerwowość Brak umiejętności pracy w grupie Brak znajomości języków obcych Brak umiejętności obsługi komputera Brak wymaganych kwalifikacji

Rozmowa kwalifikacyjna Jest to spotkanie z pracodawcą, podczas którego możesz zaprezentować swoją osobę na określone stanowisko. Podczas rozmowy pracodawca sprawdza twoje kwalifikacje, umiejętności oraz poznaje twój typ osobowości. Rozmowa kwalifikacyjna jest niezwykle ważna, ponieważ to dzięki niej pracodawca może się przekonać czy jesteś odpowiednią osobą na wybrane stanowisko. Do rozmowy kwalifikacyjnej należy się odpowiednio przygotować.

Postawa podczas rozmowy kwalifikacyjnej Jednym z najbardziej ocenianych szczegółów w rozmowie kwalifikacyjnej jest postawa oraz zachowanie kandydata na stanowisko pracy. Najważniejszą rzeczą jest utrzymywanie prostej sylwetki przez cały czas trwania rozmowy. Kolejnym aspektem ocenianym przez pracodawcę jest pierwsze wrażenie, które ma często decydujący wpływ na dalszą część rozmowy. Kandydat powinien skupić swój wzrok na trójkącie tworzonym przez oczy i czubek nosa. Ręce powinny znajdować się na stole, tak aby pracodawca mógł widzieć dłonie. Nogi powinny być zgięte w kolanach pod kątem prostym.

Błędy popełniane podczas rozmowy kwalifikacyjnej Najczęstszym błędem osoby ubiegającej się o pracę jest wykonywanie niepotrzebnych ruchów, które mogłyby zdradzić nasz stres. Pracodawcy często też zwracają uwagę na sposób mówienia potencjalnego pracownika: ton głosu, głośność i szybkość mówienia. Powinno zwracać się także uwagę na spójność i czytelność naszej wypowiedzi. Nasza odpowiedź powinna trwać od jednej do trzech minut, zawierając wstęp, rozwinięcie i zakończenie.

W trakcie rozmowy nie zdając sobie z tego sprawy jesteśmy w stanie popełnić wiele błędów, takich jak: Brak zainteresowania- podczas rozmowy kandydat nie wykazuje żadnego zainteresowania i entuzjazmu, co może być głównym powodem dyskwalifikacji potencjalnego pracownika. Zbytnia gadatliwość- nie chodzi o to, żeby mówić bardzo dużo. Należy odpowiadać zwięźle i na temat. Brak kultury osobistej- jeżeli kandydat przyjdzie na rozmowę, nie przywita się, siadając założy nogę na nogę, to może być pewien, że nie dostanie tej pracy. Aby zdobyć przychylność rekrutera należy się kulturalnie przywitać, siedzieć prosto i zachować odpowiedni dystans wobec rozmówcy Wyrażanie negatywnych opinii o poprzednim pracodawcy- stanowi to jedno z najgorszych naruszeń etykiety obowiązującej na rozmowach kwalifikacyjnych. Takie zachowanie postrzegane jest jako nielojalność.

Działania rozpraszające Mają one na celu sprawdzenie odporności na stres i czynniki zewnętrzne kandydata. Powodujące oderwanie uwagi od wykonywanej pracy i zmniejszenie koncentracji. Najczęściej stosowanymi działaniami są: - zbyt wąskie krzesło - za długi stół. Niedopasowane krzesło rozprasza częściej kobiety, które przez myślenie o tym fakcie dekoncentrują się i nie skupiają na rozmowie. Natomiast zbyt długi stół powoduje uczucie zmniejszenia doniosłości naszego głosu czego następstwem jest zbytnie podniesienie tonu naszego głosu.

Działania rozpraszające Kolejną ze stosowanych technik rozpraszania jest ustawienie stanowiska potencjalnego pracownika w kierunku rażącego słońca. Skutkiem jest gubienie spójności wypowiedzi oraz uwidacznianie się napływu stresu. Kolejną przeszkodą prowadzenia udanej rozmowy kwalifikacyjnej są osoby przerywające rozmowę poprzez wykonywanie swoich obowiązków. Przykładem tego może być odbieranie telefonów, przeglądanie poczty czy przynoszenie kawy.

Informacje o firmie Przed udaniem się na rozmowę kwalifikacyjną należy dowiedzieć się paru istotnych informacji na temat danej firmy. Zaliczamy do nich: Data założenia działalności, Rodzaj działalności, czyli czym się zajmuje (jakie produkty/usługi), Pozycja firmy na rynku, Rozeznanie konkurencji, Szanse rozwoju działalności, Sposoby rekrutacji.

Poradnik – Jak napisać CV? Podczas zajęć naszej grupy projektowej zajmowaliśmy się tworzeniem poradnika dotyczącego pisania CV.

CURRICULUM VITAE - CV Curriculum vitae, CV (łacina bieg życia, przebieg życia) – życiorys zawodowy.

CURRICULUM VITAE To jest miejsce na Twoje dane osobowe i kontaktowe: miejsce na zdjęcie - Imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia, - Adres, telefon kontaktowy, e-mail Tu umieść informacje dotyczące swojego wykształcenia (od chwili obecnej po szkołę średnią). Nie umieszczaj danych ukończonej szkoły podstawowej i gimnazjum. Miejsce na Twoje certyfikaty uzyskane np. w wyniku szkoleń, warsztatów.  Ciekawe projekty realizowane w trakcie studiów lub jeśli pracowałeś/aś w trakcie studiów, tu możesz opisać swoje doświadczenie zawodowe. Znajomość języków obcych Obsługa komputera i urządzeń biurowych Hobby i zainteresowania  Pamiętaj, by umieścić zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

UWAGA CV jest NAJWAŻNIEJSZYM DOKUMENTEM w poszukiwaniu pracy. Źle napisane zmniejsza szanse na znalezienie zatrudnienia na wymarzonym przez nas stanowisku. Pamiętajmy, że ocena naszej kandydatury zależy w dużej mierze od złożonego przez nas CV. Na podstawie tego dokumentu jesteśmy oceniani, dlatego tak ważne jest, aby był on wypełniony w estetyczny, czytelny i stawiający nas w najlepszym świetle sposób.

NASZE CV – NA POTRZEBY PROJEKTU PRZYGOTOWALIŚMY NASZE ŻYCIORYSY

List motywacyjny List motywacyjny - to dokument, w którym w sposób mniej formalny przedstawiasz siebie swojemu potencjalnemu pracodawcy. Możesz w nim rozwinąć szerzej niektóre spośród zapisów zawartych w Twoim CV, zwrócić uwagę na te, które mogą umocnić Twoją pozycję w jego oczach. Pamiętaj jednak, żeby nie popadać w skrajności, nie czynić deklaracji bez pokrycia, nie pisać źle od swoich poprzednich pracodawcach...

Nasze listy motywacyjne

PORTALE INTERNETOWE GŁÓWNE PORTALE INTERNETOWE OFERUJĄCE MOŻLIWOŚĆ STWORZENIA WŁASNEGO PROFILU ZAWODOWEGO: www.pracuj. pl www.gazetapraca. pl www.dajogłoszenie. pl www.e-pracuj. pl www.liderpracy. pl www.jobs. pl www.szybkopraca. pl www.praca - online. pl

Bibliografia 1. „Czas na przedsiębiorczość” K. Garbacik, M. Żmiejko. 2. Portale: www.pracuj.pl www.gazeta.praca.pl www.wp.pl/praca 3. Materiały Powiatowego Urzędu Pracy w Środzie Wielkopolskiej. 4. Zasoby internetowe.

Dziękujemy za uwagę poświęconą naszej prezentacji

29