TRZYLATEK I PRZEDSZKOLE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ludzie starsi – to dalej ludzie !
Advertisements

Bezpieczne poruszanie się po internecie.
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
6-latek w szkole – radość czy problem?.
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
Jak wychować optymistę?
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA WARUNKIEM POWODZENIA W NAUCE
ROZWÓJ RUCHOWY PRZEDSZKOLAKA
Moje dziecko idzie do przedszkola
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
Samodzielność dziecka
6-LATEK W SZKOLE.
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
Charakterystyka dziecka sześcioletniego
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
,,Moje dziecko w przedszkolu i w szkole”
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Diagnoza poznawczo- normatywna
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA ?
- W domu - W szkole - W drodze do szkoły
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
DEFINICJA POJĘCIA DYSLEKSJI
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Junior Academy Przedszkole Językowe
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Większość z nas chciałoby,
Jak pomagać dziecku w nauce?
Przygotowanie dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
ADAPTACJA DZIECKA DO PRZEDSZKOLA MONIKA ABRASZEWSKA
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.
Przyjaciel najcenniejszy dar
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Przedszkole nr 57 „Mały Książę”
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
„Drogi dziecka ku samodzielności: 2 – Styl wychowania a przekonania rodziców.” „Grupa wsparcia” z cyklu – Wykłady dla rodziców.
Pomysł na promocję książki.
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Lubię czytać!.
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Rozwój mowy dziecka.
Jak rozmawiać z osobą jąkającą się
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Zapis prezentacji:

TRZYLATEK I PRZEDSZKOLE JAKI JEST TRZYLATEK? Jest ciekawy świata, Wiele rzeczy go interesuje i chętnie o nie pyta Ma coraz lepszą pamięć, może się już nauczyć prostej piosenki Wie, jakiej jest płci i jak ma na imię. Rozumie, do czego służą przedmioty codziennego użytku potrafi rozwiązywać proste problemy Wie, ile to jest jeden, ile dwa, a co znaczy „wiele” Rozumie pojęcia w rodzaju „mniej”, „więcej”, potrafi segregować przedmioty Uwaga: Jeśli smyk nie zadaje pytań, nie jest zainteresowany otoczeniem, nie układa prostych układanek, spróbuj poświęcać mu więcej czasu. Baw się z nim i rozbudzaj jego ciekawość.

CAŁKIEM NIEŹLE MÓWI Używa kilkuset słów (a rozumie jeszcze więcej) Buduje zdania także przeczące Może opuszczać trudne głoski, przestawiać sylaby Przejęte może się zacinać Mówi już o sobie w pierwszej osobie Rozumie polecenia Umie wskazać wiele części ciała Jest w stanie śledzić akcję bajki Uwaga! Jeśli twój trzylatek prawie nie mówi lub mówi bardzo niewyraźnie zabierz go do logopedy.

POTRAFI SIĘ SKUPIĆ KONCENTRUJE SIĘ PRZEZ KILKANAŚCIE MINUT JEST W STANIE WYSŁUCHAĆ CZYTANEJ BAJKI, PORYSOWAĆ, ZBUDOWAĆ DO KOŃCA PROSTĄ BUDOWLĘ Z KLOCKÓW Uwaga! Zawsze chwal swoje dziecko za dokańczanie zadania Nie odwracaj jego uwagi, nie przerywaj mu gdy się czymś zajmuje. Czytaj mu książki Służą rozwojowi koncentracji uwagi Zadbaj o ciszę w domu!........

PRÓBUJE BYĆ SAMODZIELNY Całkiem sprawnie posługuje się łyżką i widelcem Próbuje sam się ubrać, może mieć kłopoty z guzikami, odwróceniem koszulki na drugą stronę, wkłada buty, myje rączki i zęby, potrafi korzystać z toalety, kontroluje potrzeby fizjologiczne Uwaga! Nie wyręczaj dziecka, bądź cierpliwy, nie popędzaj, pokaż, jak uniknąć kłopotów, ubieraj tak, aby mu ułatwić. Chwal za przejawy samodzielności!

MA CORAZ SPRAWNIEJSZE RĄCZKI Jedna rączka zaczyna dominować, jego rysunki są coraz mniej przypadkowe, choć trudno odgadnąć co przedstawia potrafi narysować koło i kwadrat. Umie ulepić wałeczek z plasteliny, zaczyna posługiwać się nożyczkami, choć sprawia mu to jeszcze duży kłopot Uwaga! Zachęcaj dziecko do prac plastycznych, pozwól mu malować palcami na dużych powierzchniach, wywieszaj jego prace, chwal, doceniaj jego wysiłki.

RADZI SOBIE BEZ MAMY Potrafi powiedzieć o problemie, ma okresy płaczliwości i braku poczucia bezpieczeństwa, czasem adoruje jednego z rodziców Rozumie, że rozstanie z rodzicem to nie koniec świata Uwaga! Wydłużaj dziecku stopniowo czas rozstania, nie przedłużaj i nie płacz na pożegnanie, nie „zarażaj” własnymi lękami, zawsze mów gdzie będziesz i kiedy wrócisz, nie wymykaj się po kryjomu

BIEGA, SKACZE LUBI RUCH Chodzi na paluszkach, skacze na jednej nodze, kopie i rzuca piłkę, schodzi po schodach stawiając nogi na przemian, wspina się na drabinki, jeździ na trzykołowym rowerku Uwaga! Postaraj się aby maluch miał jak najwięcej okazji do ruchu, czuwaj nad nim, ale nie strasz go, nigdy nie nazywaj niezdarą.

INTERESUJE SIĘ INNYMI DZIEĆMI Bawi się z innymi dziećmi, szczególnie w dom i rodzinę zawiera przyjaźnie, dzieli się z innymi Jest nastawione na współpracę Rozróżnia płcie Potrafi okazać współczucie Uwaga! Stwarzaj okazję do kontaktów z rówieśnikami, ale nie steruj nim, pozwól mu obserwować inne dzieci i zadecydować, czy włączy się do zabawy z własnej inicjatywy.

CIĄGLE SIĘ ZMIENIAM Uwaga! Pamiętaj, trzylatek W porównaniu z dwulatkiem rzadziej się awanturuje, Nie mówi na wszystko „nie”, częściej podporządkowuje się poleceniom, chętnie pomaga w domu Można z nim współpracować, tłumaczyć zasady Szybko się rozprasza, nuży i męczy Boi się ciemności Je posiłki zbliżone do dorosłych Uwaga! Pamiętaj, trzylatek bardzo jeszcze potrzebuje twojej pomocy i jasno określonych reguł i zasad.

ADAPTACJA DO PRZEDSZKOLA Uprzedź malucha o wizycie w przedszkolu Opowiedz mu o tym, co tam się robi, czego się nauczy Przygotuj na rozstanie zostawiając wcześniej dziecko pod opieką babci, cioci czy niani, nie spóźniaj się z odbieraniem Ucz samodzielności Weź udział w zajęciach adaptacyjnych Zapewniaj je ciągle o swojej miłości!!!

ZAJĘCIA ADAPTACYJNE OBECNOŚĆ OBOWIĄZKOWA! 6, 7 i 8 LIPCA W GODZINACH OD 10.00 DO 11.30 W SALI NR 4 ZABAWY DOWOLNE Z RODZICAMI LUB INNYMI OPIEKUNAMI W SALI nr 4 PRZEZ DWA TYGODNIE I 28 czerwca do 2 lipca II 12 do 16 lipca W GODZ. OD 16.00 DO 17.00 OBECNOŚĆ OBOWIĄZKOWA!

Dziękujemy za uwagę i powodzenia! Opracowała Anna Bialik