Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Advertisements

Prawne i finansowe aspekty oświetlenia ulicznego i drogowego
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
GWD Kartuzy, 31 maja – 1 czerwca 2012
GWD, Szklarska Poręba, kwietnia 2012
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Geneza i sposób realizacji projektu Mariusz Tobor VULCAN dyrektor.
Projekt: Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania oświatą w powiatach moderator: Zbigniew Czepelak Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania usługami zdrowotnymi w powiecie moderator: Zbyszko Przybylski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania pomocą społeczną. moderator: Jacek Cerebież-Tarabicki Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania usługami oświatowymi w gminach wiejskich moderator: Wojciech Marchlewski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Grupa Wymiany Doświadczeń gospodarka odpadami komunalnymi moderator: Krzysztof Choromański Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Koszty kwalifikowalne marzec 2010 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ramach działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania,
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Spotkanie Grupy Wymiany Doświadczeń (GWD II) Gospodarka wodno-kanalizacyjna Oleśnica 1-2 marca 2012 Projekt: Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi.
Rządowe Centrum Legislacji
CENTRALIZACJA OBSŁUGI FINANSOWO-KSIĘGOWEJ JEDNOSTEK WROCŁAWSKIEJ OŚWIATY Opracowanie: Jacek Grabowski, 2011 rok.
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Outsourcing usług prawnych i księgowych jako metoda na optymalizację kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Rozwój portalu PUE – integracja z ePUAP
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Narzędzia wspomagające procesy zarządzania w gminach wiejskich Ossa, dnia września 2014 roku.
Polityka fiskalna państwa
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
J. Wilkin - Ekonomia Polityka fiskalna państwa Wykład 10 WNE UW.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy INFORMACJE DOTYCZĄCE SPECJALNEJ ORGANIZACJI NAUKI I METOD PRACY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z ORZECZENIEM.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Centrum Usług Wspólnych jednostek oświatowych
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
O Fundacji Rozwoju Nauki i Przedsiębiorczości Fundacja Rozwoju Nauki i Przedsiębiorczości prowadzi działalność od 2003 r. w zakresie: -szkoleniowo - konsultacyjnej.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
NOWOCZESNE TRENDY WZARZĄDZANIU ADMINISTRACJĄ KADROWO-PŁACOWĄ Elanor Polska Sp. z o.o. Millennium Plaza ul. Sowińskiego Katowice tel.:+48 [32]
Planistyczne działania wspierające.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
RACHUNKOWOŚĆ Katedra Rachunkowości. PrzedmiotSemestr Punkty ECTS Ilość godzin ĆwiczeniaWykład Polityka rachunkowości2330 Rewizja finansowa Sprawozdawczość.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
Katowice, 10 października 2016
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
Wyzwania dla samorządowej oświaty
Wydział Finansowo Księgowy
Technologia w służbie CUW
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
CENTRALIZACJA ZARZĄDZANIA
Regulacje prawne wynikające z przepisów wprowadzających zmiany w systemie edukacji Wspomaganie dyrektorów w zakresie zarządzania jednostkami oświatowymi.
Działalność kontrolna RPD
Struktura organizacyjna GCUW
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Centrum Usług Wspólnych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych
Zapis prezentacji:

Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modele obsługi finansowo-księgowej Szklarska Poręba 14 czerwca 2012 r.

Główne modele obsługi Rozproszony obsługa usytuowana w szkołach Scentralizowany obsługa wykonywana przez jednostkę obsługi (ZEAS itp.,art. 5 ust. 9 ustawy o systemie oświaty) występują warianty z wieloma jednostkami obsługi Mieszany część szkół funkcjonuje w systemie rozproszonym, a część w scentralizowanym Scentralizowany wieloszczeblowy wiele jednostek obsługi, których praca jest koordynowana przez specjalny zespół

Zalety systemu rozproszonego z punktu widzenia dyrektora jednostki oświatowej Służby finansowe pod ręką Możliwość zlecania tym służbom wielu zadań dodatkowych (w tym takich, za które odpowiada dyrektor) Bezproblemowy przepływ informacji Dobra kontrola poziomu wydatków Brak konieczności dostarczania dokumentów poza siedzibę jednostki

Zalety systemu rozproszonego z punktu widzenia organu prowadzącego Nie ma uzależnienia wielu jednostek oświatowych od jednej jednostki obsługi

Wady systemu rozproszonego z punktu widzenia dyrektora Problemy z zapewnieniem ciągłości pracy w wypadku nieobecności pracowników Trudności przy weryfikacji kompetencji zatrudnianych pracowników Umiarkowana szybkość reakcji na zmiany przepisów Umiarkowane ryzyko naruszenia dyscypliny finansowej Konieczność zapewnienia pomieszczeń, sprzętu i oprogramowania

Wady systemu rozproszonego z punktu widzenia organu prowadzącego Często wyższe koszty obsługi finansowo-księgowej Trudności w uzyskaniu danych finansowych w jednolitej formie Niejednolitość ksiąg rachunkowych i podstawowych dokumentów Częsta różnorodność systemów informatycznych Trudności we wdrażaniu nowych rozwiązań Trudności kontaktów ze służbami finansowymi

Zalety systemu scentralizowanego z punktu widzenia dyrektora jednostki oświatowej Nie ma problemu absencji pracowników i zapewnienia ciągłości ich pracy Szybka reakcja na zmiany przepisów Mniejsze prawdopodobieństwo błędów prawnych (większa suma doświadczeń pracowników jednostki obsługi, większy zakres prac) Brak konieczności zatrudniania pracowników i zapewnienia im pomieszczeń, sprzętu i oprogramowania

Zalety systemu scentralizowanego z punktu widzenia organu prowadzącego Często niższy koszt obsługi finansowo-księgowej Jednolite księgi, dokumenty, jedna polityka rachunkowości Łatwość uzyskiwania informacji w jednolitej formie, łatwość dostępu do służb finansowych Łatwiejsze wdrażanie zmian, korygowanie błędów itp. Jednolity system informatyczny

Wady systemu scentralizowanego z punktu widzenia dyrektora jednostki oświatowej Utrudniony dostęp do służb finansowych Utrudniona możliwość zlecania prac dodatkowych Konieczność stosowania się do centralnych zasad obiegu dokumentów i dostarczania ich poza siedzibę jednostki Brak (częściowy) uprawnień do dysponowania kontem bankowym

Wady systemu scentralizowanego z punktu widzenia organu prowadzącego Uzależnienie od jednej jednostki obsługi

Dodatkowe funkcje centralnych jednostek obsługi Funkcje wydziału edukacji Zadania inwestycyjne Obsługa jednostek gminnych spoza oświaty