„Talent to nie wszystko”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ZDOLNY UCZEŃ I JEGO SOJUSZNICY”
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Kuratorium Oświaty w Gdańsku Tczew, 24 sierpnia 2009 roku KONFERENCJA DYREKTORÓW przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów oraz zespołów szkół, zespołów.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Szkoła Odkrywania Talentów
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Szkołą Odkrywców Talentów
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Ćwiczyć każdy może Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej : odkrywamy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Biblioteka Pedagogiczna w Skierniewicach - Miejsce Odkrywania Talentów.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Kuratorium Oświaty w Kielcach
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
ŻYCIE Z PASJĄ SMAKUJE LEPIEJ!
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Konferencja w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu 21 maja 2010 TEMAT: Absolwent szkoły przysposabiającej do pracy na rynku pracy. PROGRAM 9.00 – 9.10 Powitanie,
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

„Talent to nie wszystko” Sprawozdanie z konferencji zorganizowanej przez Kuratorium Oświaty w Białymstoku, w dniu 21 stycznia 2011r. Opracowanie: Irena Konopko

Wydziału Kształcenia Ogólnego, Specjalnego Prowadząca konferencję: Zastępca Dyrektora Wydziału Kształcenia Ogólnego, Specjalnego i Wychowania Kuratorium Oświaty w Białymstoku Krystyna Krzesak-Mucha

„Wyzwanie to rola trudna. Zagranie wielkiej roli to raczej szansa „Wyzwanie to rola trudna. Zagranie wielkiej roli to raczej szansa. To dar, móc zagrać rolę, w której talent ma szansę się objawić.” Al Pacino

Cel konferencji: Inspirowanie i motywowanie do działań na rzecz odkrywania i rozwoju talentów i zdolności dzieci, popularyzacja metod pracy z uczniem zdolnym i uczniem twórczym.

Zebranych w sali konferencyjnej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego powitał zespół muzyczny Zespołu Szkół Muzycznych im. I. J. Paderewskiego:

Gitara: Paweł Tarasiuk Akordeon: Kacper Stalewski

Akordeon: Krystian Saciłowski (Grajewo)

Duet akordeonowy: Szczepan Szubzdo i Kamil Dmochowski Akordeon: Jerzy Kozłowski

„Istnieje coś rzadszego od talentu – talent do tego, by dostrzec talent …” Elbert Hubbart

Zebranych powitała również wicekurator Wiesława Ćwiklińska, która powiedziała m.in., że nauczyciel ma odkry - wać uzdolnienia ucznia, rozpoznać, ukierunkować i wspomagać, bo zdolno – ści i talenty młodych ludzi są radością.

Minister Edukacji Narodowej p. K Minister Edukacji Narodowej p. K. Hall ogłosiła Rok szkolny 2010/2011 - Rokiem Odkrywania Talentów Zdolności, zainteresowania, możliwości poszczególnych uczniów są różne. Różnym dzieciom potrzebne są różne drogi edukacyjne. Misją szkoły jest pomoc wszystkim dzieciom w rozwoju ich talentów i umiejętności.

Tylko szkoła nastawiona na wsparcie każdego dziecka w jak najpełniejszym rozwinięciu jego możliwości i zdolności zminimalizuje ryzyko zgubienia po drodze „diamentów", a tymi wyłowionymi odpowiednio się zajmie. Odkrywajmy zatem talenty i pasje, rozbudzajmy zainteresowania dzieci i miejmy do tego jak najbardziej pozytywne, przyjazne nastawienie.

Konstruując system edukacyjny państwa tworzymy mechanizmy zapewniające konieczność indywidualnego podejścia do potrzeb i zdolności każdego ucznia. Chcemy, by polska szkoła stawała się coraz nowocześniejsza, coraz bardziej przyjazna i skuteczna. Skuteczna, to znaczy zapewniająca możliwie najlepsze efekty, osiągane przez każde dziecko na miarę jego osobistych zdolności, możliwości, talentów.

Rok Odkrywania Talentów nie tylko w pełni wpisuje się w priorytety edukacyjne Unii Europejskiej, gdzie edukacja jest jednym z fundamentalnych praw każdego człowieka, ale także wychodzi naprzeciw zaleceniu Rady Europy, w którym zwrócono uwagę na specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży o wyjątkowym potencjale oraz podkreślono, jak istotne jest zapewnienie im niezbędnej pomocy i wsparcia.

Miejsca Odkrywania Talentów i Szkoły Odkrywania Talentów przedstawił: Marek Frąckiewicz Dyrektor Wydziału Kształcenia Ogólnego, Specjalnego i Wychowania Kuratorium Oświaty w Białymstoku.

Ukazał m. in. działania szkół na terenie województwa podlaskiego w zakresie pracy z uczniem szczególnie zdolnym: - podejmowane działania - formy pracy - indywidualny program nauki - grupy uzdolnień - innowacje pedagogiczne (w przedszkolach – 8, w szkołach podstawowych – 109, gimnazjach – 33 i szkołach ponadgimnazjalnych – 51)

W roku odkrywania talentów, resort edukacji chce stworzyć mapę tak zwanych szkół odkrywców talentów. Do tej pory swój udział w projekcie zgłosiło tylko 5 placówek z naszego regionu, w tym Zespół Szkół Miejskich nr 1 w Grajewie

„Wszyscy jesteśmy utalentowani, to znaczy obdarzeni specyficznym zestawem uzdolnień, które czynią z nas unikalną osobowość.” - tak zakończył swoją prelekcję p. M. Frąckiewicz.

"Największym wrogiem w rozwijaniu talentów jest szkolna rutyna" - uważa dr Marta Rau z Akademii Teatralnej w Białymstoku. Jak mówi, lekcje plastyki czy muzyki nadal bardziej ograniczają, niż pozwalają na własny rozwój uzdolnionych dzieci.

Talent to wybitne uzdolnienie do czegoś, przy czym uzdolnienie to "dyspozycja warunkująca nabywanie nieprzeciętnych sprawności lub umiejętności w jakiejś dziedzinie". Sukces wymaga: - wrodzonego talentu, wspierania w rozwoju talentu - stymulującego środowiska - pracy, odwagi i odpowiedzialności we wspieraniu - przekonać, pozwolić, otworzyć …

„Nie idź drogą łatwą i prostą, nie idź drogą krętą, idź własną drogą”.

Dr Joanna Cieślik - Klauza Akademia Muzyczna w Białymstoku (filia Akademii Muzycznej im. Chopina w Warszawie)

Przepis na sukces: - aktywne słuchanie muzyki - bliski kontakt ze sztuką - zbliżyć się do dzieci i młodzieży - talent, praca, odwaga, aktywność - otwarty na zmiany nauczyciel - bliskość ucznia i mistrza

W przerwie na kawę…

Teatr im. A. Węgierki w Białymstoku – Monika Wajda Prezentowała przykładowe miejsca odkrywania talentów. Do osiągnięcia sukcesów dodała jeszcze: Konsekwencję Determinację Pasję

Galeria im. Sleńdzińskich - Izabela Korolczuk Przedstawiła bogatą ofertę edukacyjną, kształtującą wrażliwość estetyczną miejsc odkrywania talentów w województwie podlaskim

Młodzieżowy Dom Kultury w Białymstoku – Iwona Dzierma „Talent to nie wszystko …” Przyjazne środowisko, Ludzie wspierający, Akceptacja, Poczucie bezpieczeństwa, Wiara, Motywacja, Poznanie mocnych i słabych stron, Odpowiednie wybory.

Recytacją wiersza C. K. Norwida zakończyła swoją prelekcję "Cóż wiesz o pięknem?..." ..."Kształtem jest Miłości" - On mi przez Indy - Persy - Egipt - Greków - Stoma języki i wiekami wieków, I granitami rudymi, i złotem, Marmurem - kością słoniów - człeka potem, To mi powiada on Prometej z młotem. Kształtem miłości piękno jest - i tyle, Ile ją człowiek oglądał na świecie, W ogromnym Bogu albo w sobie-pyle, Na tego Boga wystrojonym dziecię; Tyle o pięknem człowiek wie i głosi - Choć każdy w sobie cień pięknego nosi I każdy - każdy z nas - tym piękna pyłem…”

Akademia Tańca „Szał” - Bernadetta Ziółek Tancerka i choreografka. Skończyła szkołę estradową, półtora roku szkoliła się w Japonii, ma wykształcenie fitnessowe i wciąż dokształca się u zagranicznych szkoleniowców. Dzięki swojej wielkiej determinacji założyła w 2002 roku w Białymstoku Akademię Tańca „Szał”. Tancerze Akademii Tańca "Szał" prężnie rozwijają swoje umiejętności w zakresie tańca nowoczesnego, co przynosi widoczne efekty w postaci czołowych miejsc na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach tanecznych.

Bernadetta Ziółek jako właścicielka Akademii Tańca „Szał” pomaga biednym, ale zdolnym dzieciom z Podlasia. Wraz z wychowawcami podwórkowymi prowadzi m.in. w soboty darmowe zajęcia z hip-hopu dla 40 dzieci, którym zakupiła ubrania do ćwiczeń. B. Ziółek w swojej Akademii uczy dzieci nie tylko tańca, ale też dyscypliny, kultury, punktualności. Pod jej kierunkiem trenują także niepełnosprawne dzieci ze specjalnego ośrodka szkolno - wychowawczego.

Akademia Tańca „SZAŁ” zakończyła konferencję.

Podsumowanie i zamknięcie konferencji. Prowadząca podziękowała za obecność na konferencji wszystkim podmiotom. To, co naocznie zobaczyliśmy daje powód do satysfakcji i dumy; warto inwestować w marzenia i je realizować… „Iść za marzeniem i znowu iść za marzeniem, i tak zawsze aż do końca.” Joseph Conrad