Scenariusz na zajęcia z matematyki i fizyki w oparciu o metodę WebQest Opracowanie: mgr M.Kocman mgr J.Kusy mgr M. Baszczyńska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Advertisements

E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Jak przygotować konkurs Matematyczny spacer po Nowym Sączu? Grupa SP-M-I w Nowym Sączu.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 4.
KODEKS 2.0.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie Klasy I - III.
Projekty edukacyjne w szkole
W poszukiwaniu ewolucji…
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
KOMUNIKUJMY SIĘ.
WITAMY w Gimnazjum nr 1 w Bielawie.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Z WIZYTĄ U SMOKA WAWELSKIEGO
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
Lekcje z komputerem, 2006.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
1. Nauczyciele i uczniowie nie korzystają z telefonów komórkowych na lekcji.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
Uczniowie przebywający na praktyce w Hiszpanii przesyłają gorące pozdrowienia dla dyrekcji, nauczycieli oraz koleżanek i kolegów z Zespołu Szkół Nr 1 W.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Wielka Powtórka Szóstoklasisty WebQuest dla klasy 6 szkoły podstawowej Pomysł: Katarzyna Krywult
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Konkurs Matematyczno – Przyrodniczy „Dlaczego tak
REGULAMIN KORZYSTANIA Z INTERNETU
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

Scenariusz na zajęcia z matematyki i fizyki w oparciu o metodę WebQest Opracowanie: mgr M.Kocman mgr J.Kusy mgr M. Baszczyńska

Temat lekcji: Temat lekcji: „Planujemy wycieczkę klasową do Wielkiej Brytanii” „Planujemy wycieczkę klasową do Wielkiej Brytanii” Dział: Dział: Obliczenia w praktyce Obliczenia w praktyce

Cel ogólny lekcji Stosowanie wiedzy matematycznej i fizycznej w zadaniach praktycznych Stosowanie wiedzy matematycznej i fizycznej w zadaniach praktycznych

Cele szczegółowe Umiejętność wykonywania obliczeń długości trasy, czasu przejazdu, szybkości poruszania się środków transportu Umiejętność wykonywania obliczeń długości trasy, czasu przejazdu, szybkości poruszania się środków transportu Umiejętność poszukiwania miejsca zakwaterowania, Umiejętność poszukiwania miejsca zakwaterowania, Umiejętność obliczenia kosztów podróży Umiejętność obliczenia kosztów podróży

Formy pracy uczniów Praca zbiorowa jednolita Praca w grupach

Metody pracy Podająca Podająca Problemowa Problemowa Poszukująca Poszukująca WebQuest WebQuest

Środki dydaktyczne Strony internetowe: Strony internetowe: Karton, długopisy, Karton, długopisy,

Tok lekcji: Część wstępna: Część wstępna: 1) przywitanie uczniów, sprawdzenie obecności 2) nauczyciel przedstawia uczniom plan wycieczki klasowej do Wielkiej Brytanii 3) Uczniowie zostają podzieleni na grupy, w których opracowują projekt wycieczki

Część właściwa: Część właściwa: Nauczyciel rozdaje każdej z grup instrukcję korzystania z metody WebQuest Nauczyciel rozdaje każdej z grup instrukcję korzystania z metody WebQuest ( Każda grupa opracowuje szczegółowy projekt wycieczki ) ( Każda grupa opracowuje szczegółowy projekt wycieczki )Proces: Korzystając z internetu opracuj atrakcyjną i tanią ofertę wycieczki : Korzystając z internetu opracuj atrakcyjną i tanią ofertę wycieczki : -zaproponuj tanie i szybkie połączenie, -zaproponuj tanie i szybkie połączenie, -znajdż atrakcyjne miejsce do zakwaterowania, -znajdż atrakcyjne miejsce do zakwaterowania, -oblicz koszty wycieczki dla jednego uczestnika -oblicz koszty wycieczki dla jednego uczestnika

Ewaluacja Oceniane będą : Oceniane będą : -prace wykonane rzetelnie, -prace wykonane rzetelnie, -poprawnie wykonane obliczenia długości drogi, czasu podróży oraz szybkości poruszania się, -poprawnie wykonane obliczenia długości drogi, czasu podróży oraz szybkości poruszania się, -ciekawe rozwiązania, -ciekawe rozwiązania, -sposób przedstawienia oferty, -sposób przedstawienia oferty,

Konkluzja Praca poszczególnych grup zostaje przedstawiona jako oferta na gazetce szkolnej Praca poszczególnych grup zostaje przedstawiona jako oferta na gazetce szkolnej

Część podsumowująca Uczniowie kompletują wykonane oferty wycieczki do albumu. Uczniowie kompletują wykonane oferty wycieczki do albumu. Ogłoszony zostaje konkurs na okładkę wykonanego przez klasę albumu. Ogłoszony zostaje konkurs na okładkę wykonanego przez klasę albumu. Uzyskane oceny prezentowanych ofert umieszczone zostaną w dzienniku lekcyjnym Uzyskane oceny prezentowanych ofert umieszczone zostaną w dzienniku lekcyjnym dzienniku