Małgorzata Bochyńska Klasa II c I Społeczne Gimnazjum w Zamościu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

Demokracja w szkole.
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
7 punktów Kodeksu 2.0.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Co to jest TIK?.
Droga, prędkość, czas nasza strona uczy Was… 
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
TARGI
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Projekt: Blogi w szkole Uczniowie klasy: IV C i VI A p. Kinga Gawrońska i p. Ewa Indulska - Pikul.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Pan Bałagan i jego biurko
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Podziel się z nami swymi marzeniami
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
TIK na lekcjach – od czego rozpocząć ? Projekt pt. „Nowatorski system wsparcia nauczycieli w powiecie szczycieńskim” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Kurs - OK zeszyt.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Praca metodą projektu edukacyjnego
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
TIK w szkole.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Małgorzata Bochyńska Klasa II c I Społeczne Gimnazjum w Zamościu

Cele projektu 1. Kształtowanie umiejętności dostrzegania praw fizyki w działaniu rożnych przedmiotów. 2. Kształcenie umiejętności pracy w zespole. 3. Udoskonalanie umiejętności wyszukiwania informacji w Internecie, nauka tworzenia strony internetowej. 4. Kształcenie umiejętności dokumentowania własnej pracy za pomocą aparatu kamery, oraz umiejętności obrabiania zgromadzonego materiału przy użyciu odpowiednich narzędzi. 5. Kształcenie umiejętności prezentowania efektów własnej pracy przy wykorzystaniu programu Power Point, oraz umiejętność prezentowania wyników podczas wystąpień publicznych.

Opis projektu Projekt był realizowany od 19 lutego do 9 maja, kiedy to podsumowaliśmy jego efekty. W projekcie brała udział klasa II c (17 osób) podzielona na cztery grupy. Każda z grup pracowała nad tym samym zadaniem – odnalezienie i wyjaśnienie praw fizyki zastosowanych w przedmiotach ozdabiających nasze mieszkania. Każda grupa miała zgromadzić takie przedmioty, a następnie wyjaśnić ich działanie wykorzystując fizyczne prawa i zasady. Praca uczniów była dokumentowana zdjęciami i krótkimi filmikami. Z najciekawszych opisów powstała prezentacja multimedialna oraz został zmontowany film. Uczniowie stworzyli stronę internetową o naszej klasie i o projekcie. Efekty pracy zostały zaprezentowane podczas spotkania z rodzicami, kilku spotkań z uczniami gimnazjum oraz nauczycielami.

Wykorzystanie narzędzi i programów komputerowych. GanttProject – do stworzenia harmonogramu Microsoft Word – do opracowania zasad projektu, opisu zasad działania przedmiotów, opisu przebiegu projektu Przeglądarki internetowe – do poszukiwania informacji o przedmiotach i ich działaniu Darmowy serwer – do stworzenia strony internetowej Poczta internetowa – do wymiany informacji Serwer „nasza-klasa” i forum klasy – do kontaktów uczniów PowerPoint – do stworzenia prezentacji Total Video Player – do odtwarzania filmu Total Video Converter – do odczytu, odtwarzania plików audio/video i konwertowania ich do popularnych formatów AMR Converter Pro – do konwersji plików audio obsługującym formaty AMR, MP3, WAV, WMA, oraz OGG Audiograbber – do zgrywania płyt CD Audio do plików MP3, WMA, WAV Telefon Sony Ericsson K800i: aparat cyfrowy 3,2 megapiksela – do zrobienia zdjęć funkcja VideoDJ - do montowania i modyfikacji filmów wideo Expressivo - program komputerowy czytający teksty ludzkim głosem GIMP – do przerabiania zdjęć

zespołów uczniowskich Organizacja pracy zespołów uczniowskich

zespołów uczniowskich Organizacja pracy zespołów uczniowskich Wszystkie grupy pracowały nad jednym tematem. Każda miała znaleźć przedmioty do projektu, a ze znalezionych wybraliśmy kilka, nad którymi pracowały poszczególne grupy. Każda grupa pracowała nad innymi przedmiotami, a najciekawsze opisy i przedmioty zastały uwiecznione w prezentacji i na filmie. Liderzy czuwali nad terminowością i sumiennością, eksperci – nad poprawnością opisów, sekretarze opisywali pracę grup i robili zdjęcia, łącznik miał za zadanie kontaktować się ze mną, lub w razie potrzeby z innymi nauczycielami np. informatykami, czy bibliotekarzem. W jednej grupie pojawił się technik, który odpowiadał za sprawy techniczne – m.in. sprzęt. Uwieńczeniem pracy grup, było wspólne stworzenie prezentacji i strony internetowej.

Rola nauczyciela Byłam głównie obserwatorem, tylko czasami dawałam wskazówki dotyczące organizacji, tego co jeszcze musimy zrobić i towarzyszem – wspierałam uczniów w ich działaniach, będąc tam z nimi. Zachęcałam uczniów do samodzielnej pracy, do tego, by sami podejmowali decyzje, by nauczyli się odpowiedzialności za powierzone im zadania i ponosili konsekwencje, jeżeli się nie wywiążą. Pomogłam uczniom dokonać wyboru przedmiotów i przy problemach z wyjaśnianiem ich działania, podawałam im hasło, które powinno pomóc. Podjęłam decyzję o zmianach w harmonogramie i o usunięciu jednego punktu, oraz o terminie prezentacji dla rodziców. Pozostałe decyzje należały do uczniów – jakie programy wybiorą, kiedy się spotkają, kiedy pokażą swoją pracę szerszej publiczności i w jaki sposób to zrobią. Nawet przy przygotowaniu prezentacji moja rola była niewielka – wspólnie z uczniami zaprosiłam rodziców, ustaliłam z dyrekcją, które klasy wezmą udział w prezentacji i na której godzinie.

Opis kolejnych działań uczniów: Wyszukują ozdób i przedmiotów, które mogłyby wykorzystywać prawa fizyki. Dokonują selekcji zgromadzonych przedmiotów. Wyszukują informacje na temat tych przedmiotów: - jak są zbudowane - jak działają - jakie prawa fizyczne wykorzystują. Dokonują analizy praw fizycznych jakie wykorzystano w tych przedmiotach, oraz wyjaśniają zasadę ich działania. Dokumentują pracę grup wykonując zdjęcia i nakręcając filmiki. Planują prezentację i wybierają najciekawsze przedmioty.

Opis kolejnych działań uczniów, cd.: Wykonują prezentację PowerPoint. Montują film przedstawiający wykorzystane przedmioty i ich działanie. Nagrywają lektora, czytającego komentarz do prezentacji. Planują wygląd i zawartość własnej strony internetowej. Tworzą własną stronę internetową. Przygotowują informacje na stronę szkoły. Zamieszczają informacje o projekcie na stronie szkoły. Planują i przygotowują końcową prezentację.

Rezultaty pracy uczniów Pierwszym efektem pracy były powstające na bieżąco zdjęcia:

Rezultaty pracy uczniów Z nagrywanych podczas pracy filmików powstał jeden.

Rezultaty pracy uczniów Uczniowie stworzyli prezentację końcową wybierając najciekawsze przedmioty i je przedstawiając. Do prezentacji został nagrany również lektor w symulatorze dźwięku

Rezultaty pracy uczniów Pracę nad projektem uwieczniła strona internetowa, którą uczniowie utworzyli na potrzeby własne i projektu. Zapraszamy na stronę klasy www.gimsquad.vgh.pl do zakładki My & Nasze Dzieło

Prezentacja publiczna Uczniowie cały czas dzielą się z innymi tym, co robili, na swojej stronie internetowej www.gimsquad.vgh.pl oraz na forum swojej klasy na serwerze nasza-klasa.pl. Dzieło uczniów zostało zaprezentowane również na stronie szkoły www.unia.zam.pl

Pierwsza prezentacja publiczna odbyła się dla grona rodziców, czyli tych najbardziej wyrozumiałych widzów, żeby przełamać strach przed publicznym wystąpieniem. Rodzice byli bardzo zadowoleni z tego co zobaczyli u słyszeli. „Nie wiedziałam, że moje dziecko jest w stanie coś takiego zrobić.” „Kasia stanęła przed nami i zaczęła mówić, i nie uciekła (śmiech), to wielki sukces.” „Ten film, to prawie profesjonalna robota, a lektor – jak z filmu.”

Pozostałe prezentacje odbywały się dla mniejszych grup – kolejnych klas gimnazjum, w ramach lekcji fizyki. Uczniowie oglądali prezentację, film i słuchali tego co moja klasa opowiadała im o projekcie. Mogli również obejrzeć „na żywo” przedmioty wykorzystane przy pracy nad projektem, nie tylko te z prezentacji. Pytań o działanie niektórych przedmiotów, było mnóstwo. Uczniowie nie mogli opędzić się na przerwach od zaciekawionych uczniów. Ogrom osób zgłosiło się, że też chce zrobić coś takiego w przyszłości. Z przyczyn technicznych nie mogliśmy przeprowadzić dużej prezentacji (jesteśmy Zespołem Szkół i rozpoczęły się matury), ale jest ona zaplanowana na obchody Dnia Dziecka, kiedy to obejrzy ją cała szkoła nie tylko wybrane klasy.

Wnioski – czego nauczyli się uczniowie Przede wszystkim odpowiedzialności za powierzone im zadania. „Pani dała nam wolną rękę. Sami decydowaliśmy jak dużo robimy i kiedy. Był jeden warunek – musiało się zgadzać z harmonogramem. Mieliśmy niezłego pietra jak M. się nie wyrobił.” Współpracy w grupie i to przypadkowo dobranych osób. „Nie przepadam za W. a znalazł się w mojej grupie. Musiałam nauczyć się tolerować jego sposób bycia. Nie było tak strasznie, nawet się przydał – zna się dobrze na komputerach.” Dostrzegania w otaczającym nas świecie praw i zasad fizyki, o których uczą się na lekcjach. „ Nie lubiłam i nie rozumiałam pędu. To była czysta abstrakcja, ale teraz już wiem jak często mamy z nim do czynienia. Może trzeba pęd polubić?”

Wykorzystywania różnych źródeł informacji do poszukiwania odpowiednich treści. „Nie mogliśmy znaleźć w Internecie opisu działania naszego przedmiotu. Zgłosiliśmy to Pani i co usłyszeliśmy: idźcie do biblioteki. Poszliśmy i dostaliśmy od Pani Bożenki stos czasopism, a w nich znaleźliśmy to, co nam było potrzebne. Było tam jeszcze parę fajnych artykułów, nie tylko z fizyki.” Dokumentowania na bieżąco tego co robili, oraz obróbki uzyskanych zdjęć i filmów. „Na początku zapominaliśmy o robieniu zdjęć, bo to takie dziwne było, ale potem mieliśmy pokazać pani co robiliśmy i tu był problem. Potem szło już spontanicznie. Super zdjęcia nam wyszły, a filmiki – pierwsza klasa.” „Fajnie wyglądają te zmiksowane filmy.” Tworzenia strony internetowej „Tego obawialiśmy się najbardziej. Nikt z nas nie umiał. Wiedzieliśmy mniej więcej co i jak , ale nikt tego nie robił. Ale się udało. Nie było to takie trudne i wspólnymi siłami udało się i to nawet szybko.” Planowania prezentacji i prezentowania wyników własnej pracy. „Moja siostra zdaje maturę i robiła prezentacje z polskiego. My robiliśmy też coś takiego i ona nas podpytywała co dać na początek, co na koniec. To było zabawne. Ja już będę wiedziała jak ułożyć plan wypowiedzi.”

Wnioski – co zyskałam realizując projekt Zintegrowałam się z uczniami i lepiej poznałam moją klasę. Wiem jakie mają możliwości, kto w czym jest dobry. Zyskałam duże zaufanie do uczniów. Teraz wiem, że są odpowiedzialnymi młodymi ludźmi, na których mogę liczyć. Rozbudowałam też ich zaufanie do mojej osoby, co jest bardzo ważne w pracy wychowawcy. Poznałam nowe techniki informatyczne, nowe programy komputerowe a udoskonaliłam te już znane, co pozwoli mi lepiej i ciekawiej przygotowywać zajęcia. Zobaczyłam, że uczniowie chętnie sięgają po komputer jako źródło wiedzy, więc postaram się to wykorzystać m.in. w pracach domowych. Polubiłam metodę projektów. Mimo, że praca czasochłonna i odpowiedzialna, to pozwala uczniom polubić fizykę, poznać ją od innej strony, a przede wszystkim pokazać swoje talenty, których często nie dostrzegamy. Nagrodą jest za to wyraz zadowolenia na twarzy uczniów.

Dziękuję za uwagę Małgorzata Bochyńska mbochynska@op.pl