KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Wszyscy partnerzy pracują nad rozwijaniem i udoskonalaniem u uczniów twórczego myślenie i umiejętności, opracowaniem elastycznych strategii.
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
ABC e-learningu.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Udział uczniów w konkursach.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
To projekt zawodoznawczy zrealizowany w Zespole Placówek Specjalnych w Legnicy w ramach projektu unijnego Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
„ Serce jako organ życia i uczuć”
Tworzywa sztuczne wokół nas
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Matematyka – Twierdza Szyfrów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Konkurs Matematyczno – Przyrodniczy „Dlaczego tak
Erasmus+ Zwalczanie ksenofobii, nietolerancji i rasizmu przez edukację
Szkoła z mocą zmieniania świata!
Zapis prezentacji:

KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy: Uczniowie klasy 3gA Szkoła: Publiczne Gimnazjum Nr 9 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Opolu (przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Opolu, członkiem Towarzystwa Szkół Twórczych)

CELE PROJEKTU Poznanie struktury danego kwasu, Poznanie innych nazw zwyczajowych oraz nazwy systematycznej kwasu, Poznanie właściwości fizycznych i chemicznych kwasu, Poznanie medycznych zastosowań kwasu, Poznanie źródeł występowania kwasu, Poznanie skutków niedoboru i nadmiaru kwasu w organizmie ludzkim.

OPIS PROJEKTU Projekt rozpoczął się 24.03.2008 i trwał do 16.05.2008. W projekcie brało udział 18 uczniów klasy 3gA. Uczniowie wyszukiwali informacje w literaturze przedmiotu oraz Internecie oraz weryfikowali je podczas spotkania z lekarzem specjalistą. Przedmiotem zainteresowania każdej grupy był inny kwas: Kwas acetylosalicylowy Kwas askorbinowy Kwas foliowy Kwas nikotynowy Kwas pantotenowy Kwas hialuronowy. Zadaniem uczniów było utworzenie prezentacji multimedialnej oraz ulotki na temat danego kwasu

NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE WYKORZYSTANE W PROJEKCIE Gimp – do obróbki zdjęć Microsoft Word – do tworzenia ulotek CorelDraw - do tworzenia ulotek Microsoft PowerPoint – do tworzenia prezentacji multimedialnych ChemSketch – do konstruowania modeli cząsteczek kwasów www.google.com – do wyszukiwania informacji Płyty CD-RW – do zapisu zdobytych informacji Płyty CD-R – do zapisu ostatecznej wersji prezentacji PowerPoint oraz ulotki.

ORGANIZACJA PRACY W ZESPOŁACH Uczniowie pracowali w sześciu grupach trzyosobowych. Uczniowie sami dobrali się w zespoły zadaniowe. Ja podałam tylko nazwy sześciu kwasów, a uczniowie sami zdecydowali, który z nich będzie przedmiotem ich zainteresowania. W każdej z grup został wyłoniony lider. Uczniowie podzielili się zagadnieniami do opracowania, spotykali w swoich zespołach w celu przejrzenia zebranego materiału, a następnie liderzy grup spotykali się ze mną, aby zweryfikować uzyskane z różnych źródeł informacje. Razem z liderami grup został opracowany harmonogram projektu oraz kryteria jego oceniania.

NAUCZYCIELA W PROJEKCIE Organizacja spotkań z liderami grup, Pomoc w weryfikacji i selekcjonowaniu zdobytych informacji, Monitorowanie pracy nad projektem (pilnowanie terminów), Pomoc w przygotowaniu prezentacji publicznej, Pełnienie funkcji gospodarza podczas prezentacji publicznej.

DZIAŁANIA UCZNIÓW Wybór tematów, Wyszukiwanie informacji w Internecie i w literaturze przedmiotu, Selekcja materiału, Wyszukiwanie fotografii, Konstruowanie modelu kwasu w programie ChemSketch, Spotkanie z lekarzem specjalistą, Wykonanie prezentacji multimedialnej, Wykonanie ulotki, Przygotowanie scenariusz prezentacji projektu Prezentacja projektu na forum szkoły

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Wyszukiwanie informacji

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Tworzenie prezentacji PowerPoint

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Przykładowa ulotka

PREZENTACJA PUBLICZNA PROJEKTU Prezentacja odbyła się 16.05.2008 w auli szkolnej. Na prezentacje zostali zaproszeni wszyscy uczniowie gimnazjum wraz z nauczycielami, pod których opieką aktualnie przebywali. Przy wejściu do auli każdy otrzymał ulotki na temat prezentowanych kwasów. Na prezentację szkolną zostali zaproszeni w charakterze ekspertów: lekarz pediatra, pielęgniarka szkolna, psycholog oraz pedagog szkolny. Najpierw było wyświetlanie prezentacji multimedialnych. Nauczyciel historii przed każdą prezentacją zrobił rys historyczny na temat odkrycia kwasu. Następnie prezentacje zostały ocenione przez jury w skład, którego wchodzili czterej wyżej wymienieni eksperci. Każdy z nich oceniał daną prezentacje w skali od 1 do 6. Kwas foliowy i askorbinowy zostały ocenione najwyżej i oba zdobyły po 24 punkty. Aby wyłonić zwycięzcę głosowała publiczność. Zwyciężyli autorzy prezentacji o kwasie foliowym. Następnie odbyła się debata na temat wykorzystania omawianych kwasów w życiu codziennym, w aspekcie medycznym i psychologicznym. Autorzy prac mieli wcześniej przygotowane pytania do ekspertów i publiczności. Publiczność mogła też zadać pytania ekspertom oraz autorom prac. Cała prezentacja trwała około 2 godzin lekcyjnych.

PREZENTACJA PUBLICZNA PROJEKTU Publiczność w trakcie prezentacji projektów

PREZENTACJA PUBLICZNA PROJEKTU Głosowanie na najlepszą prezentację

WNIOSKI Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę z zakresu chemii organicznej, ale również pozyskali nieco wiedzy z zakresu medycyny i farmakologii, ponieważ projekt był interdyscyplinarny, Uczniowie nauczyli się selekcjonować zdobyty materiał, Uczniowie zauważyli swoje mocne i słabe strony w zakresie autoprezentacji, Wszyscy uczyliśmy się od siebie nawzajem, Metoda projektu bardzo uatrakcyjnia proces nauczania i uczenia się, Projekt polepszył moje relacje z uczniami, Metoda projektu wyzwala duże pokłady kreatywności zarówno w uczniach jak i nauczycielu.