Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
– czyli sztuka odwracania kota ogonem
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Podstawowe wiadomości o wielokątach foremnych
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
PARKIETAŻE PLATOŃSKIE, ACHiMEDESOWE, JONSONA i Eschera
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Idea oceniania kształtującego
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
„GeoGebryczny” wymiar matematyki
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
„ Serce jako organ życia i uczuć”
Tworzywa sztuczne wokół nas
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Matematyka – Twierdza Szyfrów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
MATHS IN EVERY FRAME project Szkoła Podstawowa nr 26 we Wrocławiu.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Programowanie dla każdego
Wielokąty wpisane w okrąg
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Zapis prezentacji:

Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego” Gimnazjum im. hm Janka Bytnara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim Wielokąty foremne i parkietaże Nauczyciel: mgr Dorota Ostrowska (osdo@wp.pl) Uczestnicy: uczniowie klasy II gimnazjum

CELE PROJEKTU Uczeń: Potrafi wykonać konstrukcje wielokątów foremnych z wykorzystaniem programu C.a.R jak i ręcznie. Przedstawia różne możliwości parkietowania płaszczyzny wielokątami i projektuje parkietaże foremne, półforemne, foremnościenne oraz w stylu Eschera przy użyciu programu graficznego Inkscape. Przy pomocy programu PowerPoint stworzy prezentację, zawierającą wiadomości na temat wykonanej pracy. Zbierze i wyselekcjonuje ważne wiadomości związane z tematem projektu i przedstawi je w programie E-learning XML editor.

OPIS PROJEKTU Projekt miał za zadanie wyposażyć uczniów w wiadomości dotyczące wielokątów foremnych, konstrukcji geometrycznych, sposobów parkietowania płaszczyzny oraz praktyczne zastosowanie tej wiedzy w życiu codziennym. W czasie jego realizacji uczniowie powtórzyli wiadomości realizowane podczas lekcji matematyki oraz poszerzyli ich zakres poprzez wykorzystanie fachowej literatury i Internetu. W swej pracy nad projektem wykorzystywali współczesne narzędzia (komputer i Internet), zarówno do wyszukiwania informacji, wykonywania konstrukcji, tworzenia parkietaży, jak również do zaprezentowania końcowych efektów swojej pracy. Uczniowie korzystali z programów: C.a.R – to właśnie w nim wykonali konstrukcje wielokątów foremnych oraz rysunki do zaprezentowania wiadomości o nich; programu Inkscape do przygotowania parkietaży i plakatów matematycznych; programu E-learning XML editor, w którym prezentowali wiadomości ogólne o wielokątach. Każdy zespół uczniów stworzył prezentację multimedialną, w której zawarł efekty swojej pracy. Podczas pracy nad projektem wykorzystywane były również programy, które uczniowie znali już wcześniej.

NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE W czasie trwania projektu wykorzystano: PowerPoint został wykorzystany do stworzenia prezentacji efektów pracy poszczególnych grup Microsoft Word – wykorzystany podczas przygotowania materiałów na gazetkę Program graficzny C.A.R. został wykorzystany do wykonania wszystkich konstrukcji geometrycznych przeglądarkę Google w celu wyszukania w Internecie informacji dotyczących wielokątów i parkietaży Program E-learning XML editor wykorzystany do umieszczenia prezentacji wiadomości ogólnych o wielokątach Aparat cyfrowy zastosowany do robienia zdjęć rezultatów pracy uczniów Komputer PC wykorzystany do pracy nad projektem Rzutnik multimedialny zastosowany podczas prezentacji końcowej

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW UCZNIOWSKICH W projekcie wzięli udział uczniowie klasy II d, którzy pracowali w czterech zespołach. Łącznie projekt realizowało 22 uczniów i ukończyło tyle samo. Uczniowie sami między sobą dokonali podziału na grupy. Wszyscy uczyli się obsługi poznawanych programów komputreowych, a następnie w grupach opracowane zostały przydzielone zadania dotyczące głównych zagadnień projektu: Ogólne wiadomości o wielokątach foremnych. Konstrukcje wielokątów foremnych w programie C.a.R. Parkietaże platońskie i archimedesowe. Parkietaże Jonsona i w stylu Eschera.

ROLA NAUCZYCIELA Uczniowie po raz pierwszy brali udział w projekcie, stąd potrzebowali mojej pomocy i uwagi. Wybrałam temat projektu i zadania z nim związane. Ustaliłam narzędzia i programy komputerowe, które uznałam za stosowne do realizacji zadań projektu. Pomogłam znaleźć literaturę niezbędną przy pracy. Zatwierdziłam propozycje uczniów związane z kryteriami zasad oceniani oraz pracy w grupie. Nauczyłam obsługi programu graficznego C.a.R i Inkscape. Nadzorowałam całą dokumentację i pracę związaną z projektem. Pomagałam przy tworzeniu prezentacji w programie E- learning EXM editor. Pomogłam w przygotowaniu pracowni do przeprowadzenia prezentacji końcowej.

DZIAŁANIA UCZNIÓW Uczniowie instalują na komputerach potrzebne programy i uczą się ich obsługi. Uczniowie wyszukują i selekcjonują różne informacje dotyczące wielokątów foremnych i parkietaży. Uczniowie wybierają narzędzia komputerowe niezbędne przy pracy nad projektem. Uczniowie zbierają potrzebne materiały i na bieżąco opracowują je graficznie. Uczniowie na bieżąco prowadzą dokumentacje projekt w formie notatek oraz zdjęć cyfrowych.

DZIAŁANIA UCZNIÓW Uczniowie wyszywają informacje dotyczące katów wewnętrznych wielokąta foremnego, osi symetrii, środka symetrii, liczby przekątnych, wielokątów opisanych i wpisanych w okrąg, podstawowych zależności występujących w trójkącie równobocznym (tj. wysokość w trójkącie, pole, promień okręgu opisanego i wpisanego w trójkąt itp.), konstrukcji geometrycznych, definicji i rodzaj parkietaży. Uczniowie uczą się wykonują podstawowe konstrukcji w programie C.a.R. Uczniowie wykonują parkietaże w programie Inkscape (na podstawie książek Sz. Jeleński „Śladami Pitagorasa”, W. Zawadowski „Mozaiki matematyczne”, H. Steinhaus „kalejdoskop matematyczny” oraz inforamacji pozyskanych z Internetu),

DZIAŁANIA UCZNIÓW Uczniowie wykonują prezentacje multimedialne w programie Power Point, które podsumowują ich dotychczasowe działania. „Podstawowe wiadomości o wielokątach foremnych wielokątów foremnych”. „Konstrukcje wielokątów foremnych z wykorzystaniem programu C.a.R”. „Parkietaże platońskie, achimedesowe, Jonsona i w stylu Eschera”. Uczniowie przygotowują pracownię do prezentacji końcowej. Wykonują gazetka ścienną oraz wystawę parkietaży. Uczniowie samodzielnie prowadzą prezentacje projektu.

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Parkietaże wykonane w programie Inkscape:

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Konstrukcje wielokątów foremnych:

Rezultaty pracy uczniów Lekcja na temat wiadomości o wielokątach foremnych w programie exe – learning. Wystawa wykonanych parkietaży. Gazetka ścienna.

REZULTATY PRACY UCZNIÓW Prezentacje multimedialne mające na celu podsumowanie i zebranie istotnych elementów projektu. Zostały one wykonane w programie Power Point.

INFORMACJA O PREZENTACJI Kilka dni przed prezentacją projektu uczniowie osobiście zaprosili wcześniej planowanych gości. Efekty pracy uczniowie zaprezentowali w formie lekcji, które prowadzili dla czterech klas w dniu poświęconym podsumowaniu projektu. W czasie prezentacji uczestnikami byli uczniowie trzy klasy II gimnazjum oraz klasa szósta szkoły podstawowej wraz z nauczycielami uczącymi matematyki. Na jednej z lekcji obecne były Panie Dyrektor i Wicedyrektor szkoły. Przygotowane wystawy prac w czasie przerw zwiedzali chętni uczniowie naszej szkoły.

OPIS PREZENTACJI KOŃCOWEJ Uczniowie zaprezentowali przybyłym gościom przebieg pracy nad projektem oraz jej efekty zgodnie z wcześniej przyjętym planem. 1. Prezentacja zebranych wiadomości wprowadzająca w tematykę projektu przygotowana w programie E-learning XML editor. 2. Prezentacje multimedialne w programie Power Point przygotowane przez poszczególne grupy zadaniowe. 3. Konstrukcja wielokątów foremnych w programie C.a.R. Krótki opis programu. 4. Gazetka ścienna przygotowana z wypracowanych materiałów na temat własności i konstrukcji wielokątów foremnych. 5. Wystawa prac – parkietaże platońskie, archimedesowskie, Jonsona oraz Eschera. 6. Pokaz i omówienie możliwości programu Inskscape, w którym zostały wykonane parkietaże. 7. Wystawa poświęcona zastosowania parkietaży w życiu codziennym oraz literatury z której uczniowie korzystali podczas realizacji zadań. Dokumentacja projektu.

CZEGO NAUCZYLI SIĘ UCZNIOWIE ? Uczniowie bardzo dobrze przyswoili sobie pojęcia dotyczące wielokątów foremnych ich własności, wielokątów opisanych na okręgu, a także konstrukcji geometrycznych. Poznali programy C.a.R, Inkscape oraz udoskonalić umiejętności wykorzystania programu E –learnig XML editor (program ten znali już wcześniej). Dokładnie poznali i opracowali zagadnienia związane z parkietowaniem płaszczyzny. Różne rodzaje parkietaży nie stanowią już dla nich tajemnicy. Potrafią je nazywać i rozróżniać, a także tworzyć.

CZEGO NAUCZYLI SIĘ UCZNIOWIE ? Uczniowie mają świadomość tego, że ciekawe informacje matematyczne można wyszukać korzystając z Internetu. Z pewnością podczas pracy doskonalili swoje umiejętności pracy w grupie, organizowania i planowania zadań oraz ich oceny. Prezentacja publiczna pomogła nabrać pewności siebie, dodać wiary we własne możliwości oraz przełamać stres przed wystąpieniem publicznym. Uczniowie często powtarzali: „to bardzo fajna zabawa z matematyką” Niektórzy twierdzili: „nie jest łatwo, ale to zadanie jest do zrobienia”.

CO ZYSKAŁAM REALIZUJĄC PROJEKT ? Dla mnie osobiście było to miłe doświadczenie. Wprawdzie praca metodą projektu nie jest mi obca, realizowałam już kilka projektów międzyprzedmiotowych, w tym dwa na lekcji matematyki. Jednakże wykorzystanie narzędzi komputerowych i Internetu nie było ich głównym celem. Ostatnio poznałam nowe programy oraz możliwości zastosowania komputera w edukacji. Realizacja projektu pozwoliła mi wdrożyć je do pracy z uczniami. Po raz pierwszy równolegle z uczniami poznawałam program C.a.R, którego wcześniej nie znałam. Bardzo się cieszę że sytuacja zmusiła mnie do wykorzystania tego programu, ponieważ jest on przydatny i ciekawy. Uczniowie bardzo chętnie poznają nowe programy oraz angażują się do pracy, jeśli widzą jaj sens. A tak było w tym przypadku.