Od lunety Galileusza do ...

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Advertisements

MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Witam Nazywam się Remigiusz Jabłoński. Jestem nauczycielem Specjalistycznego Ogniska Pracy Pozaszkolnej – Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego w.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Opiekun Anna Chlebowska
GIMNAZJUM IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W ZALASEWIE
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
WYKORZYSTANIE PROGRAMU MS PUBLISHER W PRACY BIBLIOTEKI SZKOLNEJ
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
Co to jest TIK?.
KOMUNIKUJMY SIĘ.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Marcin Hankiewicz.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
Microsoft Office Publisher
Program kursu zakłada:
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
środowisko przyrodnicze i zagospodarowanie turystyczne szczytu
Najciekawsze zjawiska fizyczne. Opiekun projektu: Uczestnicy:
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
I ty możesz zostać grafikiem komputerowym!
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Zapraszamy na nowy kierunek
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
„Życie w kropli wody” Projekt realizowany przez uczniów Gimnazjum nr 37 we Wrocławiu pod opieką p. Agnieszki Berkowskiej.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Jak radzimy sobie z odpadami w naszej Gminie?
Matematyka – Twierdza Szyfrów
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Lekcje z komputerem, 2006.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Rola TIK w projektach przyrodniczych
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
TIK w szkole.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
MOJE INFORMATYCZNE OSIĄGNIĘCIA
Zapis prezentacji:

Od lunety Galileusza do ... Roman Frąckowiak rf.rosko@gmail.com Gimnazjum w Rosku ul. Powstańców Wlkp. 15 64-730 Wieleń tel./fax. +48 67 256 36 44 e-mail: gimnazjumrosko@wp.pl http://www.gimnazjumrosko.pl

Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do … Cele projektu uczeń potrafi wyszukać na niebie gwiazdy i ciała niebieskie; uczeń zna przyrządy oraz zna zasadę dziania przyrządów służących do obserwacji nieba; rozbudzanie zainteresowań fizyczno - astronomicznych uczniów; uatrakcyjnianie nauczania fizyki i astronomii w obrębie nauk przyrodniczych; przygotowanie do samokształcenia poprzez umiejętne pozyskanie i opracowanie informacji pochodzących z różnych źródeł; wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w procesie dydaktycznym; poznanie metod pracy grupowej oraz prezentacji projektu. Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do … Opis projektu Projekt miał za zadanie zainteresowanie uczniów astronomią w związku z tym, że rok 2009 został ogłoszony przez ONZ Międzynarodowym Rokiem Astronomii. Uczniowie zapoznali się z przyrządami stosowanymi przyrządami optycznymi dawniej i obecnie do obserwacji nieba, gwiazd i innych ciał niebieskich. Wykonywali modele przyrządów optycznych, zdjęcia mapy nieba, obserwowali gwiazdy za pomocą teleskopu, szukali nazw tych obiektów. Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Technologia informacyjna w projekcie Power Point – program do tworzenia prezentacji multimedialnych Google – wyszukiwarka informacji w Internecie Stellarium – program do poszukiwania obiektów na niebie na podstawie zdjęcia nieba Word – do pisania i redagowania materiałów tekstowych Movie Maker - prosty edytor filmów, do obróbki i tworzenia filmów Picasa Web Albums – internetowy album YouTubu - internetowa usługa strumieniowego przesyłania filmów wideo, Gimp – program graficzny do obróbki zdjęć CorelDraw – program graficzny do obróbki zdjęć i wykonywania animacji Aligator Flash – program do wykonywania animacji Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Technologia informacyjna w projekcie Nieodzownym narzędziem w dzisiejszych czasach jest Internet, który służy do wyszukiwania informacji i komunikacji. Narzędzia internetowe jakie oferuje przede wszystkim Google: poczta z możliwością udostępniania dokumentów do jednoczesnej pracy w sieci oraz Google Earth służące do szybkiej lokalizacji. Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do … Zespoły zadaniowe Podziału na zespoły zadaniowe był trochę wymuszony miejscem zamieszkania. Ponieważ do szkoły uczęszczają uczniowie z 9 miejscowości. Podziału na zespoły zadaniowe dokonali sami uczniowie. Powstały cztery zespoły zadaniowe. Każdy zespól zadaniowy liczył ok. 10 uczniów. Razem w projekcie wzięło udział 43 uczniów. Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Zespoły zadaniowe Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do … Zespół zadaniowy ds. zadań artystycznych (zadaniem zespołu było przygotowywanie plakatów, albumów i broszurek informacyjnych Zespół zadaniowy ds. obserwacji nieba (zadaniem tego zespołu było wykonanie zdjęć mapy nieba oraz obserwacja gwiazd) Zespól zadaniowy ds. technicznych (zadaniem zespołu było budowanie modeli lunet i teleskopów oraz innych przyrządów astronomicznych) Zespół zadaniowy ds. umieszczania informacji na stronach internetowych http://www.gimnazjumrosko.pl http://www.teleskopy.cba.pl Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Rola nauczyciela w projekcie Zachęcanie do udziału w projekcie Konsultacje odnośnie realizacji zadań Pomoc w udostępnianiu pracowni komputerowej Poszukanie sponsora na zakup teleskopu do obserwacji nieba Koordynowanie pracami uczniowskimi Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do … Działania uczniów Wyszukali informacje w Internecie oraz w czasopismach popularno-naukowych Selekcja informacji Wybranie odpowiednich narzędzi komputerowych Obróbka zdjęć w programach graficznych (Gimp, CorelDraw) Prace edytorskie (MS Word, MS Publisher) Udział w seminarium popularno-naukowym – wykład prof. E. Wnuk UAM w Poznaniu Udział w wstawie poświęconej największym odkryciom w czasie targów edukacyjnych LIBRA 2009 organizowanych przez ODN w Pile Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Rezultaty – plakaty i broszurki Wyszukali informacje w Internecie oraz w czasopismach popularno-naukowych Selekcja informacji Wybranie odpowiednich narzędzi komputerowych Obróbka zdjęć w programach graficznych (Gimp, CorelDraw) Prace edytorskie (MS Word, MS Publisher) Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Rezultaty – obserwacje nieba Wyszukali informacje w Internecie oraz w czasopismach popularno-naukowych Selekcja informacji Wybranie odpowiednich narzędzi komputerowych (Sttelarium) Obróbka zdjęć w programach graficznych (Gimp, CorelDraw) Prace edytorskie (MS Word, MS Publisher) Widok okna programu Sttelarium Zdjęcie nieba wykonane przez uczniów Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Rezultaty – model teleskopu Wyszukali informacje w Internecie oraz w czasopismach popularno-naukowych Selekcja informacji Dobór materiałów do budowy modelu Wykonanie rysunku technicznego teleskopu Praca wytwórcza Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Rezultaty – modele układów słonecznych Wyszukali informacje w Internecie oraz w czasopismach popularno-naukowych Selekcja informacji Dobór materiałów do budowy modelu Praca wytwórcza Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do … Rezultaty – strona www Wyszukali informacje w Internecie oraz w czasopismach popularno-naukowych Selekcja informacji Wybranie odpowiednich narzędzi komputerowych (Notatnik – html, ccs) Obróbka zdjęć w programach graficznych (Gimp, CorelDraw) Wybór serwera i umieszczenie plików na serwerze http://www.gimnazjumrosko.pl http://www.teleskopy.cba.pl Twórcy strony www Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do … Prezentacja projektu Przygotowanie informacji o prezentacji projektu Zaproszenie gości Wystawa prac Seminarium popularno-naukowe połączone z prezentacją projektu Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do … Prezentacja projektu Zaproszeni goście, obecni nauczyciele oraz uczniowie obejrzeli wystawę prac (produktów ) powstałych w czasie projektu, wysłuchali wykładu „Obserwacje astronomiczne na przestrzeni wieków” i podsumowania projektu. Z zaproszonych gości zabrał głos Pan Burmistrz, który stwierdził że projekt przyczynił się do rozwoju zainteresowania astronomią wśród młodzieży, widać zaangażowanie, chęć poznania tego co nie zostało jeszcze odkryte. Wyróżnienie najciekawszych prac Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do … Wnioski Uczniowie po skończonym projekcie stwierdzili: „Poznałem nowe możliwości programu Google: „Wiem w jaki sposób zrobić prostą animację lub symulację komputerową zjawiska fizycznego” „Wiemy jak należy współdziałać w grupie, aby zrealizować zamierzone cele” „Nie wiedziałem, ze obserwacje astronomiczne mogą być takie ciekawe” „Wiem jak odszukać interesujący mnie obiekt na niebie” „Zafascynowała mnie fotografia cyfrowa, umiem obrobić zdjęcia za pomocą Gimpa i CorelaDraw i umieścić je w sieci” Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do … Wnioski Co ja zyskałem realizując projekt: Poznałam lepiej moich uczniów, dostrzegłam w nich wiele możliwości, Pewność, że moje działania przyczyniają się do poznawania przez uczniów tego co wczoraj było niemożliwe, a dzięki projektowi jest to możliwe Satysfakcję, że wzbogaciłem wiedzę i umiejętności uczniów z dziedziny astronomii i technologii informacyjnej Projekt uświadomił mnie, że warto robić coś co daje zadowolenie innym osobom, że takie działania przynoszą im radość z tego co robią Projekt edukacyjny - Od lunety Galileusza do …

Gimnazjum w Rosku Od lunety Galileusza do … Dziękujemy za uwagę Opracowanie: Roman Frąckowiak Uczniowie realizujący projekt