PLANOWANIE I STEROWANIE DZIAŁALNOŚCIĄ PRZEDSIĘBIORSTWA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRADYCYJNE METODY PLANOWANIA I ORGANIZACJI PROCESÓW PRODUKCYJNYCH
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Zarządzanie operacjami
Analiza ryzyka projektu
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
zarządzanie produkcją
to zdolność do ciągłego wykonywania Zarządzanie produkcją
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
5. Projekty inwestycyjne „twarde” – np. wniosek i studium wykonalności
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Definicja rachunkowości zarządczej
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Definicje operacji.
Czym jest zarządzanie operacyjne
Podstawy wiedzy ekonomicznej
Pytania problemowe do wykładów 1-7
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
FUNKCJA PERSONALNA.
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Potrzeby i ich zaspokajanie
Model referencyjny łańcucha dostaw
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Zarządzanie projektami
DZIAŁALNOŚĆ WYTWÓRCZA A DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Planowanie przepływów materiałów
Operacyjne sterowanie produkcją
Model łańcucha wartości
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Technik żywienia i gospodarstwa domowego Numer z klasyfikacji zawodów:
PROCESY W SYSTEMACH SYSTEMY I PROCESY.
Wprowadzenie teoretyczne
Recykling wybranych grup odpadów - projekt
Ocena projektów inwestycyjnych
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Pojęcie sterowania przepływem produkcji
KOSZTY JAKOŚCI Zofia Zymonik
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
11 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 1/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Radca.
Zarządzanie ryzykiem w projektach Poznań, r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Funkcja planowania.
Zarządzanie produkcją – różne określenia
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

PLANOWANIE I STEROWANIE DZIAŁALNOŚCIĄ PRZEDSIĘBIORSTWA ORGANIZACJA POTRZEBY Konsument ZASPOKOJENIE POTRZEB Konsument zarządzanie produkcją

zarządzanie produkcją KIEROWANIE Planowanie Przewodzenie Organizowanie Kontrolowanie zarządzanie produkcją

zarządzanie produkcją Plan działalności Cechy dobrego planu działalności przedsiębiorstwa  Przejrzysty, jasny  Zrozumiały  Akceptowalny  Modyfikowalny  Zgodny z możliwościami organizacji  Możliwy do kontrolowania  Mobilizujący zarządzanie produkcją

zarządzanie produkcją Zadaniem systemu zarządzania działalnością podstawową jest ustalenie i osiąganie celów, wynikających z potrzeb konsumentów zarządzanie produkcją

i jeszcze dwa dodatkowe elementy zarządzanie produkcją Reguła zarządzania 5P 1 produkt i jeszcze dwa dodatkowe elementy 2 przedsiębiorstwo 3 procesy PROCEDURY 4 programy PAPIERKOWA ROBOTA 5 personel zarządzanie produkcją

Dobre systemy zarządzania powinny umożliwiać skuteczne: A Planowanie B Dokumentowanie C Mierzenie – badanie wskaźników D Porównywanie E Opisanie - raportowanie F Korygowanie zarządzanie produkcją

Sterowanie działalnością wytwórczą Główne zasady sterowania: Wyznaczenie czasu podjęcia odpowiednich działań Zakres działań koniecznych i możliwych do podjęcia Istnienie modelu weryfikującego (oceniającego) wykonywanie zadań Istnienie kryterium wyboru działania dającego duże prawdopodobieństwo osiągnięcia założonego celu zarządzanie produkcją

WARUNKI FUNKCJNOWANIA SYSTEMU STEROWANIA DZIAŁALNOŚCIĄ PODSTAWOWĄ Jasno zdefiniowany cel Możliwość wyboru środków realizacji zadań Przyjęcie zakresu dokładności pomiarów funkcjonowania systemu Odpowiednie wykorzystanie otrzymanych informacji Wnioski z przeprowadzonych porównań powinny być jak najszybciej wdrażane do systemu Raporty i informacje przekazywane przełożonym i podwładnym powinny być zrozumiałe czytelne i „pewne” Zminimalizowanie liczby poziomów przekazywania informacji zarządzanie produkcją

DZIAŁALNOŚĆ WYTWÓRCZA A DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA KLASYFIKACJA PRODUKTÓW A - „czysty” produkt B - produkt z usługami towarzyszącymi C - hybryda – produkt składający się w równej części z towarów i usług D - usługa podstawowa z towarzyszącymi jej produktami lub usługami E - „czysta” usługa zarządzanie produkcją

zarządzanie produkcją Usługa to działalność służąca zaspokajaniu potrzeb ludzkich, która nie znajduje żadnego ucieleśnienia w nowych dobrach materialnych zarządzanie produkcją

Najważniejsze cechy usług 1, Niematerialność  Usługi nie mogą być magazynowane  Nie można chronić usług przez patenty  Nie można bezpośrednio pokazywać usług w ramach aktywizacji sprzedaży  Trudno znaleźć podstawę do kształtowania ceny inną niż ceny konkurencyjne  Trudno poddać próbie i wstępnej ocenie projekt usługi  Często wartość usługi jest niemożliwa do oceny przez konsumenta przed jej zakupem zarządzanie produkcją

Najważniejsze cechy usług zarządzanie produkcją 2, Nierozdzielność usługi z osobą wykonawcy  Wymagana jest obecność wykonawcy  Ograniczona skala działalności  Dominuje forma sprzedaży bezpośredniej  Ocena nabywanej usługi zależy od umiejętności i kwalifikacji usługodawcy zarządzanie produkcją

Najważniejsze cechy usług zarządzanie produkcją 3, Nierozdzielność procesów wytwarzania i konsumpcji 4, Różnorodność 5, Nietrwałość 6, Niemożność nabycia praw własności zarządzanie produkcją

Jak określić jakość usług ? Jakość techniczna Jakość funkcjonalna zarządzanie produkcją

Produkcja dóbr materialnych i usług podobieństwa i różnice Podobieństwa w sferze zarządzania procesami wytwórczymi produktów materialnych i usług (zapasy, maszyny urządzenia). Należy przewidzieć potrzeby i przyjąć odpowiednią strategię zarządzania zapasami materiałowymi Należy zaplanować i pokierować zasobami ludzkimi. Należy zarządzać zasobami fizycznymi (wyposażeniem) Im bardziej niematerialny staje się produkt, tym mniej występuje podobieństw z powodu szczególnych cech środowiska usługowego?? zarządzanie produkcją

Produkcja dóbr materialnych i usług podobieństwa i różnice Zarówno o procesach produkcji wyrobów jak i usług można powiedzieć, że mają szczególne cechy, zależne od czynników zewnętrznych i wewnętrznych. Jednym z wyzwań funkcji zarządzania działalnością podstawową jest dostosowanie ogólnych założeń produkcyjnych do konkretnych sytuacji zewnętrznych i wewnętrznych. zarządzanie produkcją

Produkcja dóbr materialnych i usług podobieństwa i różnice Różnice pomiędzy „czystym wytwarzaniem" a „czystym świadczeniem usług". KONCEPCJA „PIERWSZA LINIA / ZAPLECZE" Struktura bardzo często spotykana w działalności usługowej. Obecność klienta „na pierwszej linii" jest akceptowana (w niektórych wypadkach wręcz wymagana) ale „na zapleczu" klient pojawia się bardzo rzadko. Z punktu widzenia planowania obecność klienta na pierwszej linii jest uważana za „niszczącą". Zaplecze przypomina bardziej „fabrykę" ponieważ jest to bardziej stabilne i łatwe do przewidzenia środowisko, łatwiej można przygotowywać plany działalności, korzystając z metod planowania. zarządzanie produkcją

Produkcja dóbr materialnych i usług podobieństwa i różnice Obecność klienta podczas świadczenia usługi ma swoje złe i dobre strony. Klient może wspomagać proces świadczenia usług, na przykład wypełniając odpowiednie formularze w banku albo korzystając ze sklepów samoobsługowych. Z drugiej strony, istnieją również negatywne skutki obecności klienta. Będąc na miejscu, klient może bezpośrednio kontrolować jakość świadczonej usługi i jej przebieg. W procesie wytwarzania dużo łatwiej jest ustalić zakres odpowiedzialności. W procesie świadczenia usług często występuje połączenie z funkcjami marketingowymi. Tak na przykład, podczas wykonywania jednej operacji w banku, wyjmowania pieniędzy z konta, można zainteresować klienta innymi formami usług świadczonymi przez bank. zarządzanie produkcją