MS Access 2000 Raporty Piotr Górczyński 16/12/2003.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MS Access 2000 Relacje Piotr Górczyński 2005.
Advertisements

TEMAT: Tworzenie prostych tabel
Relacyjne Bazy Danych wykład VII
Komponenty bazy danych Baza danych Jest to uporządkowany zbiór powiązanych ze sobą danych charakterystycznych dla pewnej klasy obiektów lub zdarzeń,
MS Access – Makropolecenia
MS Access 2000 Formularze Piotr Górczyński 03/12/2003.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
Bazy danych II Instrukcja INSERT Piotr Górczyński 25/08/2001.
25/08/ Bazy danych II Piotr Górczyński MS Access – Action Query.
MS Access 2000 Tworzenie tabel Piotr Górczyński 2005.
25/08/ Bazy danych II Piotr Górczyński Administracja MS SQL.
MS Access 2000 Pola typu odnośnik Piotr Górczyński 03/12/2003.
MS Access 2000 Piotr Górczyński Dane w tabelach.
MS Access 2000 Tworzenie bazy danych Piotr Górczyński 2005.
Kwerendy –wszystkie typy (usuwające, aktualizujące i inne)
20/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Kreator form.
18/11/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Łączenie z bazą danych.
Microsoft Office Access
Kwerendy, formularze, relacje, raporty i makra
Mój pierwszy raz... Z MS ACCESS 2000!. Zaczynamy -Start/programy/Microsoft Access. I widzimy zaproszenie do stworzenia bazy danych. Zaznaczamy pierwszą
KWERENDY 1. Kwerenda wybierająca – zadania 1-5. Zadanie 1 Wyświetl następujące dane z tabeli Pracownicy: nazwisko, imię oraz data urodzenia. Skorzystaj.
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
Podstawy pracy z dużym tekstem w programie Microsoft Word 2003
A. Jędryczkowski - marzec 2005 r. ©
Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Sochaczewie Wykorzystanie Crystal Reports do projektowania raportów w VisualStudio.Net Janusz Górczyński.
Projektowanie formularzy
Bazy danych.
Informatyka Relacyjne bazy danych.
SQL - Structured Query Language
Kwerendy.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Tworzenie prezentacji
KWERENDY ćw. 3.
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
Wyprowadzanie informacji z bazy danych - kwerendy wybierające Marzena Nowakowska Katedra Informatyki Stosowanej, WZiMK, PŚk.
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
Operacje edycyjne w bazie danych - kwerendy funkcjonalne Marzena Nowakowska Katedra Informatyki Stosowanej, WZiMK, PŚk.
Komendy SQL do pracy z tabelami i bazami
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
MICROSOFT ACCESS TWORZENIE FORMULARZY
Ms Access Formularze i raporty Marzena Nowakowska KIS, WZiMK, PŚk
Korespondencja seryjna
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
MS Word – problemy efektywności
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie baz danych w programie Access Informatyka.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Bazy danych.
Ms Access Raporty Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Projektowanie postaci formularza:
BAZY DANYCH MS Access.
Portal edukacyjny A.Ś. Tworzenie kwerend w programie Access.
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
BAZY DANYCH Microsoft Access Adrian Horzyk Akademia Górniczo-Hutnicza
Tworzenie wykresów część I
BAZY DANYCH ZAAWANSOWANE MECHANIZMY Microsoft Access Adrian Horzyk
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Moduł ECDL-AM5 Bazy danych, poziom zaawansowany Tabele, relacje.
Temat: Tworzenie bazy danych
ACCESS - FORMULARZE TEMAT:. Tworzenie formularza Formularz tworzony jest w celu łatwiejszego przeglądania i edytowania danych zawartych w bazie. Tworzymy.
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Ms Access - formularze Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Zapis prezentacji:

MS Access 2000 Raporty Piotr Górczyński 16/12/2003

Spis treści Wstęp Tworzenie raportu za pomocą kreatora Modyfikowanie raportu Wstawienie znaku graficznego 16/12/2003

Wstęp Raport pozwalają na przedstawieniu informacji z bazy danych w postaci do wydrukowania lub prezentacji graficznej Raporty mają dużo mozliwości formatowania informacji: zestawienia w postaci listy lub tabeli wydruki faktury przekrojowe raporty z wielopoziomową hierarchią i grupowaniem informacji 16/12/2003

Tworzenie raportów kreatorem - krok 1 z 8 W oknie projektu bazy danych w widoku obiektów Raporty (Reports) pokazane są wszystkie raporty w bazie danych. Aby utworzyć nowy klikamy dwukrotnie Utwórz raport używając kreatora (Create report by using wizard) 16/12/2003

Dodawanie tabel/kwerend i pól - krok 2 z 8 Automatycznie otwiera się okno Kreator raportów (Report wizard) Z listy rozwijanej Tabele/Kwerendy (Table/Queries) wybieramy tabele lub kwerendy z których chcemy wybrać pola do raportu Na liście Dostępne pola (Available Fields) zaznaczamy pola i przenosimy je do listy Wybrane pola (Selected fields) za pomocą guzika >. Aby przenieść wszystkie pola naciskamy guzik >>. W razie pomyłki, aby usunąć jedno pole z listy Wybrane pola naciskamy guzik <. Kroki 1-2 powtarzamy dla następnych tabel/kwerend, z których chcemy wybrać pola do raprtu Naciskamy guzik Następny (Next) 16/12/2003

Budowa formularza – krok 3 z 8 UWAGA! Krok ten pojawia się, jeśli została wybrana więcej niż jedna tabela/kwerenda w kroku poprzednim Należy zdecydować, w jaki sposób maja byc pogrupowane na raporcie informacje. Dla przykładu Faktury pokazanego obok w poprzednim kroku wybrano tabele Odbiorcy, Faktura i PozycjaFaktury. Zaznaczono, że informacje maja byc grupowane na poziomie rekordów faktury (dzięki temu uzyskamy raport podobny do wydruku faktur, w których nagłówkiem są dane faktury a pod spodem sa pozycje faktury). 16/12/2003

Grupowanie wg pól – krok 4 z 8 W tym kroku musimy zdecydować, czy chcemy mieć pogrupowane informacje na wydruku według któregoś z pól W przykładzie obok nie dodano żadnego dodatkowego grupowania Można byłoby dodać pole Obiorcy.NIPOdbiorcy, przesunąć je na najwyższy poziom grupowania za pomoca strzałek obok napisu Priorytet i wtedy wydruk byłby pogrupowany po odbiorcach 16/12/2003

Podsumowania – krok 5 z 8 Do raportu możemy dodac podsumowania. W tym celu należy nacisnąć guzik Opcje podsumowania (Summary Options...) i na następnym oknie zaznaczyć funkcje i pola, na których te funkcje mają działać Dla przykładu Faktury włączona została funkcja Suma (Sum) dla pola Cena, oraz zaznaczona została opcja Detale i podsumowanie (Detail and Summary), żeby podsumowanie pokazywało się dla każdej faktury. 16/12/2003

Rozłożenie informacji - krok 6 z 8 W tym kroku decydujemy w jaki sposób ma być rozłożona informacja na wydruku Dla przykładu Faktury wybrano Wyrównaj do lewej 1 (Align Left 1), aby informacja z nagłówka była dosunięta do lewej i zgrupowana razem 16/12/2003

Formatowanie wydruku - krok 7 z 8 W tym kroku decydujemy w jaki sposób ma byc sformatowany wydruk pod względem kolorów, czionek i tła. 16/12/2003

Nadawanie nazwy - krok 8 z 8 Możemy zmienic proponowaną nazwę dla raportu i zkończyc tworzenie naciskając guzik Zakończ (Finish) UWAGA: Należy mieć zainstalowaną jakąkolwiek drukarke, aby raport mógł byc pokazany. 16/12/2003

Gotowy raport Raport ten będzie zawierał wszystkie faktury. Aby zawierał jedną należałoby zrobic kwerendę parametryzowaną i na jej podstawie zrobic raport 16/12/2003

Modyfikowanie raportów Raporty mogą być dowolnie modyfikowane Modyfikacja raportu jest możliwa w widoku projektu raportu 16/12/2003

Edycja projektu raportu – krok 1 z Klikamy raport, którego budowę chcemy zmienić Klikamy guzik Projekt (Design) 16/12/2003

Widok projektu – Krok 2 z 4 Raport podzielony jest na sekcje odpowiedzialne za drukowanie poszczególnych części raportu (Nagłówek raportu, Nagłówek strony, Szczegóły, Stopka Strony, Stopka Raportu, itd) Każdy obiekt (element) raportu można modyfikować, usuwać lub dodawać nowe 16/12/2003

Dodanie znaku firmowego - Krok 3 z Wstawimy znak firmowy Kopiujemy do schowka dowolny obrazek, który ma pełnic rolę znaku firmowego Zaznaczamy sekcję Nagłówek Faktura_NumerFaktury Wklejamy obrazek 16/12/2003

Gotowy raport ze znakiem firmowym Oczywiście należałoby popracowac jeszcze trochę nad formatowaniem... 16/12/2003