1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
Najnowsze trendy w grach Paweł Sasko. 49% 25% 26% Obecnie średnia wieku statystycznego gracza w USA wynosi 32 lata.
Stare media w nowych czasach
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Nauczyciel prawie doskonały
TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
T.Bartkowiak, M.Januszewski, P.Kryszkiewicz, P.Wójt
Dlaczego telewizja cyfrowa? Wyższa jakość obrazu i dźwięku – Format 4:3 oraz 16:9 – 8 kanałowy dźwięk przestrzenny Lepsza jakość emisji i odporność na.
E-dyplomacja jako element komunikacji strategicznej Justyna Arendarska Zakład Komunikowania Międzynarodowego.
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Metro.Net Edukacja Pakiet Pakiety multimedialne
Pakiety usług (1/2) Wyszukiwarki użytkownicy końcowi -dostarczanie i prezentacja wyników wyszukiwań -usługi dodatkowe (katalog stron, najpopularniejsze.
Metoda graficzna opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których.
Metoda graficzna opracowanie na podstawie Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których występują
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
SLIDER nowy format reklamowy w IDMnet.
Marketing elektroniczny w turystyce
Wpływ orzecznictwa ETS w sprawie Mediakabel na kwalifikację linearnych usług audiowizualnych Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Polski członek GALA.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
Agata Blady, Komunikado PR,
Fragment badania Historia pewnej miłości Realizowanego przez GFK Polonia na zlecenie Atmedia ( )
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Media i edukacja Opracowała: Małgorzata Kuder Nauczyciel – bibliotekarz Zespół Szkół Mechanicznych Nr 2 w Krakowie.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Metodologia badań wydatków reklamowych
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfryzacja treści i nowe modele biznesowe Mirosław.
SEKTOR IT AKTYWIZATOREM SKUTECZNEJ KONKURENCJI BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH NA RYNKU BANKOWYM Jerzy Różyński Prezes Zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.
Projekt sieci komputerowej na 15 stanowisk
-wyszukiwanie informacji.
Robert Kroplewski Dyrektor Biura Prawnego TVP, radca prawny
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Prezentacja Pawła Szukszty i Macieja Mioduskiego
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Podział i funkcje mass mediów
Wpływ komunikacji poprzez media na współczesny obraz świata
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
Cyfrowa Moc TVP Rzeszów LISTOPAD Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz.
Cyfrowa Moc TVP Rzeszów STYCZEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz.
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
PROJEKT. Teza: Istnieje silny związek pomiędzy jakością edukacji ekonomicznej, a rozwojem gospodarczym Polski  Obywatele powinni posiadać wiedzę na temat.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
REKLAMA MOBILNA Oferta współpracy. Dlaczego Mobile? Dotarcie do nowej grupy docelowej. Aż 40%* użytkowników poszukujących informacji z regionu, robi to.
OFERTA HANDLOWA. ZASIĘG KAMPANI Zasięg terytorialny:  regionalny – zasięg województwa mazowieckiego w naziemnej telewizji cyfrowej oraz radio RDC w 6.
CYFROWA MOC LUTY Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni telewizyjnej.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
OFERTA HANDLOWA TVP Stream.
OFERTA HANDLOWA TVP Stream.
OFERTA HANDLOWA TVP Stream.
REKLAMA AUDIOWIZUALNA Dawid Gawryluk. CZYM JEST? Reklama audiowizualna to reklama która oddziałuje jednocześnie na nasze zmysły wzroku i słuchu. Najpopularniejsza.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Multimedia w reklamie i edukacji
Sekcja Promocji, Marketingu i Reklamy
Maciej Leszczyński Kl. 2c
Zapis prezentacji:

1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.

2 / 17 Agenda Webcasting w strategii nadawcy publicznego Webcast: live czy on-demand? Koszty i modele biznesowe Prezentacja istniejących form reklamy Największe bolączki nadawcy publicznego Próba podsumowania

3 / 17 Webcasting w strategii nadawcy publicznego Komplementarny kanał dystrybucji Realizacja nowoczesnej misji poprzez: –zwiększenie zasięgu treści misyjnych (zwłaszcza z obszaru informacji i edukacji) –udostępnienie treści adresowanych do niszowych grup nadawców –budowę interaktywnego programu (szczególnie edukacyjnego)

4 / 17 Live czy on-demand? Preferencja webcastingu on-demand ze względu na: –realizację misji w jednym ogólnodostępnym kanale – na antenie, co sprzyja kreacji ważnych dla całego społeczeństwa wydarzeń –Istnieją lepsze niż webcasting technologie nadawania do bardzo dużych grup jednoczesnych odbiorców –lepsze dostosowanie internetu do komunikacji spersonalizowanej niż masowej

5 / 17 Koszty i modele biznesowe Koszty webcastingu –zależą od liczby odbiorców –są znacznie wyższe niż rozsiewu naziemnego lub satelitarnego (przy obecnej technologii) Pojawia się nowy gracz (a raczej grupa graczy) – pośrednik w dostarczeniu treści, który chce partycypować w przychodach (revenue share model)

6 / 17 ABC CNN Yahoo! Hot Zone BBC Przykłady

7 / 17

8 / 17

9 / 17

10 / 17

11 / 17

12 / 17

13 / 17 Podsumowanie W webcastingu w zależności od platformy służącej do odbioru sygnału występują skrajnie odmienne –sposoby wizualizacji wideo –dostępne formy reklamowe –drogi dotarcia widza do treści –przekaz jest zakłócany przez różne elementy komercyjne (reklama na części obrazu, dostawcy technologii kompresji wideo, dostawcy łącz - ISP)

14 / 17 Podsumowanie Nie jest możliwe obecnie skodyfikowanie wszystkich możliwych sposobów emisji treści i reklam towarzyszących webcastingowi Brak określonych granic eksploatacji komercyjnej nowych mediów skutecznie blokuje rozwój nadawców publicznych

15 / 17 Reklamowe RFC?

16 / 17 Wniosek Aby rozwijać nowoczesne produkty multimedialne wskazane jest określenie ogólnych ram dla działalności nadawców Nie bójmy się błędów: –jeżeli posuwają nas naprzód –jeżeli potrafimy szybko je korygować

17 / 17 Dziękuję za uwagę Michał Przymusiński Ośrodek Nowe Media TVP S.A.