Dolnośląski Zarząd Melioracji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przegląd wytycznych i zalecanych rozwiązań wykorzystania oceny ryzyka w ustawodawstwie Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych Na podstawie informacji.
Advertisements

Joanna Jamka-Szymańska Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku
Ramowa Dyrektywa Wodna – cele, zadania, przeprowadzone prace
Problematyka ekosystemu
Praca systemów zbiorników retencyjnych z uwzględnieniem przerzutów międzyzbiornikowych Dzisiejsze wystąpienia poświecę Systemom zbiorników retencyjnych.
DZIAŁANIA PRZECIWPOWODZIOWE ORAZ RATOWNICTWA NA WODACH
Mała retencja w lasach.
dr Adriana Dembowska, Departament Planowania i Zasobów Wodnych
Zmiany instytucjonalne w gospodarce wodnej w Polsce
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Zmiany w prawie w zakresie gospodarki wodnej
Ramowa Dyrektywa Wodna – skutki dla gospodarstw rybackich
„Dość eksploatacji kruszywa z koryt rzek”
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
Planowanie i programowanie działań do planów wodno-środowiskowych
Wprowadzenie do tematyki spotkania konsultacyjnego
Konferencja: Gospodarka gruntami rolnymi w Wielkopolsce w świetle znowelizowanej ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa Poznań
SPOTKANIE POTENCJENYCH BENEFICJENTÓW Priorytet Środowiskowy Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Urząd Marszałkowski oraz Wojewódzki Fundusz.
Przepisy określające wzajemne relacje pomiędzy ustawami na przykładzie art. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami Projekt jest.
Reforma gospodarki wodnej
Na podstawie referatu K.Kulesza i in.
Po zakończeniu budowy inwestor powinien, zależnie od nałożonych w pozwoleniu na budowę obowiązków zgłosić obiekt do użytkowania albo uzyskać pozwolenie.
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach
II KRAJOWE FORUM WODNE moderacja: Krzysztof Szoszkiewicz GRUPA TEMATYCZNA 2 B MORFOLOGIA WÓD NATURALNYCH I UŻYTKOWANIE ZLEWNI Obszar dorzecza Odry wraz.
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
Grupa: 50 osób Liczba pytań: 7 Miejsce: Będzin Data: r.
II Krajowe Forum Wodne 16 – 17 kwietnia 2008 r. GRUPA TEMATYCZNA 2A MORFOLOGIA WÓD NATURALNYCH I UŻYTKOWANIE ZLEWNI Obszar dorzecza Wisły wraz z mniejszymi.
Stan zaawansowania prac nad opracowaniem planów gospodarowania wodami
IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Bliskie naturze kształtowanie dolin rzecznych Kraków 5 – 7.VI.2006 WDRAŻANIE RAMOWEJ DYREKTYWY WODNEJ WDRAŻANIE RAMOWEJ.
Inwestycje w aktualizacji planów gospodarowania wodami
Procedura oceny oddziaływania na środowisko pod kątem zapewnienia zgodności programów i przedsięwzięć z wymogami Ramowej Dyrektywy Wodnej.
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska
Pozwolenia wodnoprawne na pobór wód podziemnych w świetle przepisów ustawy Prawo wodne Małgorzata Woźnicka Państwowy Instytut Geologiczny -Państwowy Instytut.
ZJAWISKA EKSTREMALNE WEZBRANIA POWODZIOWE I SUSZE HYDROLOGICZNE ODRA
OCHRONA KRAJOBRAZU W KONTEKŚCIE EUROPEJSKIEJ KONWENCJI KRAJOBROWEJ Piotr Otawski Toruń, 12 sierpnia 2014.
Lasy w mojej okolicy Zakole rzeki Drwęcy.
Ustawy dotyczące Nieruchomości i ich zakres zastosowania.
AKTUALIZACJA PRZEBIEGU GRANIC I ZAKAZÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W ZESPOLE
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu został utworzony w 1993 r. Jest samorządową osobą prawną prowadzącą samodzielną gospodarkę.
1 Gminne oraz Miejsko-Gminne Spółki Wodne kluczowi partnerzy Opolskiego Programu Mikroretencji.
Doświadczenia RDLP w Katowicach w realizacji projektów małej retencji w lasach na Opolszczyźnie I Opolskie Forum Mikroretencji Opole, r.
Ustawy dotyczące Nieruchomości i ich zakres zastosowania.
Potrzeba zwiększenia retencji poprzez odtworzenie istniejącej infrastruktury. Autor: Szymon Wiener Opole, r.
Zbiornik wodny Laskownica
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
TECHNIK RYBACTWA Ś RÓDL Ą DOWEGO. Nauka w tym zawodzie umożliwi zdobycie kwalifikacji:  R.2 Wykonywanie prac rybackich w akwakulturze.  R.15 Organizacja.
Ekologia wokół nas..
Warszawa, 23 czerwca 2015 r. MAŁA RETENCJA GÓRSKA W NADLEŚNICTWIE BALIGRÓD.
Warszawa, 23 czerwca 2015 r. MAŁA RETENCJA NIZINNA W NADLEŚNICTWIE MASKULIŃSKIE.
AKADEMIA ROLNICZA im. H. Kołłątaja w Krakowie Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji RENATURYZACJA RZEKI NIDY Prof.dr hab.Wojciech Bartnik Prof. dr hab.
Ocena potencjału ekologicznego zlewni Akademia Rolnicza w Krakowie Katedra Inżynierii Wodnej.
Projekt ustawy o zmianie ustawy o księgach wieczystych i hipotece, ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego oraz ustawy o wstrzymaniu sprzedaży nieruchomości.
Kpt. ż.ś dr Krzysztof Woś Potrzeby rozwojowe transportu wodnego śródlądowego w kontekście wymogów sieci TEN-T Szczecin 13 – 15 czerwca 2013r.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Melioracje wodne w świetle ustawy Prawo wodne oraz
Nieruchomości i ich zakres zastosowania
Goniądz, 13 października 2016 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Prezentacja projektu Założenia i wstępne wyniki efektywności przeciwpowodziowej rewitalizacji małopolskiej Wisły Projekt: Rewitalizacja, ochrona bioróżnorodności.
Monitoring hydrologiczny w Basenie Środkowym doliny Biebrzy
Aspekty prawne gospodarki wodno-ściekowej
Możliwe role przedsiębiorstwa energetycznego w budowie stopni wodnych
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
Uwarunkowania środowiskowe
Zasady ogólne ochrony środowiska w Polsce
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych Dobre praktyki w utrzymaniu cieków naturalnych 1. Definicja cieku naturalnego. 2. Definicja terminu „dobra praktyka”. 3. Definicja terminu „utrzymanie”. 4. Ocena istniejącego stanu urządzenia cieku ( uregulowanego i cieku nieuregulowanego ). 5. Inwentaryzacja dobrych i złych praktyk w kontekście przyrodniczym i społeczno – gospodarczym, – katalog dobrych praktyk.

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych 1. Definicja cieku naturalnego. Zgodnie z Art. 9.1 – Prawo wodne, przez ciek naturalny rozumie się rzeki, strugi, strumienie i potoki oraz inne wody płynące w sposób ciągły lub okresowy, naturalnymi lub uregulowanymi korytami.

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych 2. Definicja terminu „dobra praktyka”. a. „Dobra praktyka” Społecznie akceptowana forma realizacji nałożonych przez prawo obowiązków dotyczących utrzymania wód i budowli. A ekolog b. „Praktyka dobra” B właściciel nieruchomości przy rzece C hydrotechnik (A i B) c. „Dobra praktyka”? - katalog nowatorskich pomysłów - katalog ogólnie akceptowanej gospodarności w prawidłowym utrzymaniu majątku i zasobów przyrody (długi okres praktykowania)

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych 3. Utrzymanie Zgodnie z Art. 22.1 – Prawo wodne, utrzymywanie śródlądowych wód powierzchniowych polega na zachowaniu lub odtworzeniu stanu ich dna lub brzegów oraz na konserwacji lub remoncie istniejących budowli regulacyjnych w celu zapewnienia swobodnego spływu wód oraz lodów, a także właściwych warunków korzystania z wody. 3.1 Dobro publiczne: - Śródlądowe wody powierzchniowe, grunty wodne pod ciekami. - Budowle regulacyjne. 3.2 Zasada gospodarności. - W stosunku do dobra Skarbu Państwa.

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych 3.3 Utrzymanie dla: kształtowania zasobów wodnych (zapewnienie swobodnego odpływu wody i lodów), - ochrony przeciwpowodziowej, - polepszenie zdolności produkcyjnej gleby i ułatwieniu jej uprawy, - utrzymanie stałości linii rozgraniczenia własności.

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych 3.4 Utrzymanie cieków nieuregulowanych. Cele: - zachowanie stanu stałości dna, - zachowanie stanu stałości brzegów, - odtwarzanie stanu dna, - odtwarzanie stanu brzegów, zachowanie istniejącego dobrego stanu biologicznych stosunków w środowisku wodnym i na terenach podmokłych.

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych 3.5 Utrzymanie regulacji – ciek uregulowany: zachowanie ustalonej prawnie i gospodarczo funkcji budowli regulacyjnej, - odtworzenie funkcji budowli regulacyjnej. Zaprzestanie utrzymania budowli regulacyjnych jest formą rezygnacji z urządzenia cieku i wymaga uzyskania pozwolenia wodnoprawnego.

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych wyrwa brzegowa ciek nieuregulowany – zabudowa wyrwy konieczna z uwagi na własność działek

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych Zachowanie lub odtworzenie istniejącego dobrego stanu ekologicznego.

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych

Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych Podsumowanie Obecnie standardem staje się podejmowanie działań właściwych w utrzymywaniu cieków, które zachowują dobry lub poprawiają naruszony stan ekologiczny cieku. W świetle Ramowej Dyrektywy Wodnej i zgodnie z obowiązującym Prawem wodnym, gospodarowanie wodami ma na celu ochronę, poprawę i zapobieganie dalszemu pogorszaniu się ekosystemów wodnych i ekosystemów od nich zależnych.