Ministerstwo Gospodarki Zmiana systemu promocji gospodarczej Polski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Advertisements

2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
GO CHINA! GO AFRICA! Ministerstwo Gospodarki
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Spotkanie z mediami w Ministerstwie Gospodarki
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Wymiar budżetu unijnego w odniesieniu do szeroko pojętej działalności gospodarczej.
Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Oferta Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Beata Bartoszewska Seminarium dla przedsiębiorców.
CZY POLSKA GOSPODARKA MOŻE SOBIE POZWOLIĆ NA OSŁABIENIE DYNAMIKI EKSPORTU? dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
UŁATWIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW Działania MG doskonalące otoczenie prawne w Polsce.
Wspieranie inwestycji w Polsce
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
WOJEWODA ŚLĄSKI dr Zygmunt Łukaszczyk podsumowanie misji administacyjno- gospodarczej województwa śląskiego do prowinicji Quang Ninh.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
MIEJSCE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ MIEJSCE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji KOORDYNATOR: Maria Szwarc.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
Centrum Inwestora i Eksportera
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Wsparcie kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach MSP w perspektywie
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Kierunki i narzędzia kształtowania popytu na innowacje w perspektywie
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP - LUBELSKIE 2014 Światowe trendy marketingu terytorialnego i gospodarczego Witold Orłowski Nałęczów, 12 września 2014.
Możliwości finansowania współpracy nauki i biznesu
Ul. Sikorskiego Gorzów Wlkp. tel.: Pozadotacyjne instrumenty wsparcia lubuskich przedsiębiorstw.
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna maj 2014 rok
Polska dyplomacja ekonomiczna Ministerstwo Spraw Zagranicznych
1 Spotkanie inauguracyjne oddziału firmy PPOR Zdzisław Kochanowicz.
Programowanie perspektywy finansowej
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa Izba Przemysłowo-Handlowa - partnerem dla przedsiębiorstw w kraju i za granicą.
Kompleksowa informacja podstawą do ekspansji zagranicznej Poznań, 26 maja 2015.
UE i USA w gospodarce światowej*
Spotkanie Metropolitalnego Forum Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów i Starostów „NORDA” Projekt: NORDA – PÓŁNOCNY BIEGUN WZROSTU Program grantowy MRR dla.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Patronat Honorowy Marszałek Województwa Mazowieckiego Patronat medialny Burmistrz Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy OrganizatorWspółorganizator.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
GOSPODARCZE ASPEKTY WSPÓŁPRACY PODLASKICH PRZEDSIĘBIORSTW Z KAZACHSTANEM I UZBEKISTANEM Białystok, dn r. Projekt jest finansowany ze środków.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Agro Klaster Kujawy – regionalna organizacja przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. Al. Grunwaldzka 472 D (Olivia Six) Gdańsk tel.: faks:
Program wsparcia eksportu na rynkach niestandardowych – oferta ARR w praktyce
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Nowe kierunki współczesnej dyplomacji – przykłady narzędzi stosowanych przez dyplomację ekonomiczną w promocji i wsparciu polskich przedsiębiorców za granicą.
Zasady budowania oferty inwestycyjnej przez jst
ZMIANY STRUKTURY GEOGRAFICZNEJ W POLSKIM EKSPORCIE JABŁEK
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Oferta PARP z funduszy UE w latach
Zapis prezentacji:

Ministerstwo Gospodarki Zmiana systemu promocji gospodarczej Polski

2 Polska eksportuje 75% swoich wyrobów do krajów UE, który to obszar wytwarza jedynie 25% światowego PKB Potencjał wzrostu w UE wyczerpuje się, musimy eksportować do regionów wzrostu, które tworzą pozostałe 75% PKB świata. Obserwujemy szybki wzrostu eksportu Polski na rynki WNP o 22,5% (zwłaszcza na rynek rosyjski, ukraiński oraz białoruski) i pozostałe rynki rozwijające się, w szczególności: - Indii o 36,4%, - Brazylii o 37,2% - Zjednoczonych Emiratów Arabskich o 38%. Polska obecność gospodarcza na rynkach zagranicznych

Działalność WPHI 2011/2012

Wejścia na strony WPHI według ilości odwiedzin

CEL: Intensyfikacja działań prowadzących do dywersyfikacji kierunków sprzedaży oraz wzrostu eksportu na rynkach pozaeuropejskich Planowane działania: 1.Zmiana siatki geograficznej WPHI 2. Zmiana modelu pracy WPHI 3.Nowy model placówek (Centra Gospodarcze Polski) Diagnoza sytuacji

6 Ad. 1 Zmiana siatki geograficznej WPHI, koncentracja na regionach wzrostu: -Intensyfikacja przyciągania kapitału do Polski, poprzez mocniejszą koordynację MG pracy PAiiZ i SSE; -Wspieranie ekspansji polskich przedsiębiorstw, poprzez przygotowanie i szkolenia przed wyjazdami misji handlowych; koncentracja na efektach w postaci kontraktów handlowych jako kryterium oceny pracy WPHI po misjach; Nowy system promocji gospodarczej

7 Dywersyfikacja eksportu przez powstawanie nie nowych WPHI : -USA Dolina Krzemowa, -ZEA Dubaj, -kraje Afryki. Nowy system promocji gospodarczej

8 Ad. 2 Zmiana systemu oceny pracy placówek pod kątem zwiększenia efektywności obsługi przedsiębiorstw. Ocena placówek pod kątem : -bezpośrednio udzielanego przedsiębiorcom wsparcia przy zawieraniu i realizacji kontraktów handlowych; -realizacji zadań dyplomacji gospodarczej; -realizacji programów promocji Polski; Nowy system promocji gospodarczej

Najważniejsze zmiany: Wprowadzenie wskaźników liczbowych dotyczących bezpośredniego wsparcia polskich przedsiębiorców na rynku kraju urzędowania, n.p.: -Portfel kontraktów/BIZ w danym roku jako efekt wcześniejszego wsparcia WPHI - Baza kontaktów (wzrost wykazanej przez WPHI na koniec roku ilości udokumentowanych kontaktów biznesowych na rynku kraju urzędowania) - Ankietowanie satysfakcji obsłużonych klientów (polskich przedsiębiorców).

10 Ad. 3 Stworzenie programu, który pozwoli na koncentrację reprezentacji Polski w wybranych krajach – Centra Gospodarcze Polski: -Wspólna lokalizacja reprezentantów resortów około- gospodarczych (turystyka, rolnictwo), PAIiZ, marszałków województw; -Włączenie środowiska otoczenia biznesu (Izby gospodarcze, Stowarzyszenia, Zrzeszenia itp.) oraz reprezentacji firm; -Program na bazie funduszy unijnych w nowej perspektywie finansowej Nowy system promocji gospodarczej

11 Ministerstwo Gospodarki Pl. Trzech Krzyży 3/5 Warszawa