BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE KONFERENCJA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE INNOWACYJNY PROGRAM NAUCZANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH WROCŁAW, 26 LISTOPADA 2010
dr hab. Marek Łyszczak, prof. UE Prorektor ds. Rozwoju i Promocji Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Idea projektu BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE dr hab. Ewa Stańczyk – Hugiet, prof. UE
Adresaci: Produkt: uczniowie szkół ponadgimnazjalnych nauczyciele Podstaw Przedsiębiorczości Produkt: innowacyjny program nauczania wykorzystujący aktywizujące metody nauczania oparty o nowoczesne technologie ICT
ZAŁOŻENIA podejście indukcyjne (problem – first approach), gdzie znaczenia nabierają przykłady z rzeczywistego świata i praktyczne zastosowania teorii Podstawy Przedsiębiorczości - przedmiot, którego nauczanie wymaga silnej koncentracji na pracę własną uczniów i działania praktyczne
PODSTAWOWE CELE Poszerzenie treści określonych w podstawie programowej Kształtowanie postaw i zachowań przedsiębiorczych oraz zdobywanie praktycznych umiejętności Zmiany w metodach nauczania i uczenia się - innowacje metodyczne
PAKIET DO NAUCZANIA PODSTAW PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Prezentacje multimedialne dla nauczycieli (20 prezentacji) Gry kierownicze i symulacje (3) E-book (również w formie papierowej) Projekty edukacyjne (10)
NAUCZYCIELE Portal wiedzy: Wyjazdy szkoleniowe do partnera (Wiedeń) Szkolenia e-learningowe Wymiany wiedzy i doświadczeń Dostęp do pomocy dydaktycznych Wyjazdy szkoleniowe do partnera (Wiedeń)
UCZNIOWIE Portal wiedzy Dni przedsiębiorczości (UE we Wrocławiu) Gdy symulacyjne on-line E-book Dostęp do informacji Dni przedsiębiorczości (UE we Wrocławiu) Konkursy
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ