Komparativna analiza Uticaj društvenih kampanja iz 2005. i 2006. na svest o značaju službi iz oblasti droga i na promenu ponašanja i stava prema problemu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Asertywność.
Co przyczyni się do mojego sukcesu w FM GROUP?
„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
„Moje dziecko i Internet”
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Jak przekazywać wiedzę z zakresu psychoprofilaktyki uzależnień
Podsumowanie ćwiczeń Marta Piasecka To1022a.
Zmiany w percepcji i wizerunku polskiego sektora bankowego ‘2009
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Pierwsza strona ?. Jakieś szczegóły? :D Jakby Pani zareagowała, jakby się pani dowiedziała, że pani córka jest w ciąży? Ciężko mi to sobie wyobrazić
Sonda na temat nastoletnich ciąż przeprowadzona w ramach zajęć z dziennikarskich źródeł informacji.
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Angelika Libura KrDZTo1013 Nr. Indeksu
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Bajeczka.
Sześciolatek w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im
JAK TRAFNIE POSTĘPOWAĆ Z DZIECKIEM W OKRESIE DORASTANIA?
O korzeniach i skrzydłach…
Lekkoatletyka moją pasją 
Test uzależnienia od komputera Przy każdym stwierdzeniu możesz wybrać tylko jedną odpowiedź (tak lub nie).
10 zasad bezpiecznego korzystania z Internetu
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
SZKOŁA dla RODZICÓW.
Cele szkolenia Jak pracować efektywnie i we właściwy sposób podczas przeprowadzania wywiadu kwestionariuszowego.
W jaki sposób bezpiecznie korzystać z internetu?
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Bliżej siebie- dalej od narkotyków i dopalaczy
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Szkoła bez przemocy.
Etapy rozwoju mowy. Urodziłam się 1984 r. W Gdańsku w rodzinie słyszącej. W tym czasie nie badano słuchu noworodkom, tak jak to się robi obecnie.
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
„Pinokio” Carlo Collodi
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Wiktoria Łaszczewska.  Internet;  Gry komputerowe i mobilne;  Urządzenia, np. telefon, tablet, komputer, smartphone;  Portale społecznościowe itp.,
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
MOJA PIERWSZA STRONA INTERNETOWA  O MNIE O MNIE  MOJE HOBBY MOJE HOBBY  MOJE MARZENIA MOJE MARZENIA  MOJA ULUBIONA KSIAŻKA MOJA ULUBIONA KSIAŻKA 
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Mam nadzieję, że ta prezentacja skłoni Was do przemyśleń.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Rola książki w życiu człowieka
Ka pe lu sze.
Przeciwdziałanie narkomanii
Bajeczka.
Spotkanie ze Słowem Mk 10, Z Ewangelii według świętego Marka:
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
„Razem zmienimy Internet na lepszy”.
Prof. dr Ljiljana Petruševski
Zastava, himna,valuta i pozdravi
Zastava, himna,valuta i pozdravi
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY BIELANY RAPORT Z BADANIA
Wolontariusz roku.
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA RAPORT Z BADANIA
Zapis prezentacji:

Komparativna analiza Uticaj društvenih kampanja iz i na svest o značaju službi iz oblasti droga i na promenu ponašanja i stava prema problemu droga

dalej Komparativna analiza je osnovana na rezultatima istraživanja pre godine i prateći kampanju iz Analiza pokriva dve teme: stavovi i ponašanja roditelja prema problemu droga, svest o službama koje su usmerene ka roditeljima u slučajevima gde postoji problem sa drogom u okviru porodice Oba istraživanja imaju slične metodolške temelje. Ipak, selekcioni metod uzorka se malo razlikuje. Istraživanje pre početka kampanje iz je sprovedeno među roditeljima čija su deca uzrasta između 11-24, dok je post projekat fokusiran na roditelje sa decom uzrasta između godina. Posledično komparativnom analizom su uključeni roditelji koji su imali najmanje jedno dete uzrasta izmedju godina. Neka od pitanja u preliminarnom istraživanju su bila modifikovana tako da u tom slučaju će odgovori biti samo prezentovani umesto što će biti upoređivani. Komparativna analiza

Odnosi sa decom : svest o provođenju slobodnog vremena van kuće U oba istraživanja intervjuisane osobe su bile pitane o odnosu sa njihovom decom. Generalno su roditelji rekli da znaju kako njihova deca provode slobodno vreme van kuće. U oba ispitivanja je preko 90% intervjuisanih dalo pozitivan odgovor na ovo pitanje (94% pre kampanje iz i 96% nakon kampanje iz 2006.). Dok su roditelji u istraživanju kampanje nakon odgovarali češće na ovo pitanje, postajali su sve neodlučniji pri davanju odgovora. Nakon kampanje iz bilo je nekoliko odlučujućih izjava: 43% „apsolutno sam siguran da znam šta moja deca rade van kuće.”, i 53% „Prilično sam siguran.”). Što se tiče analiza iz odgovori su bili obrnuti, npr. bilo je više odgovora „Apsolutno sam siguran.“ (54%). Obe analize imaju sledeći obrazac: što su deca starija to su njihovi roditelji manje odlučni kada je u pitanju da li znaju šta njihova deca rade van kuće, koja mesta posećuju i gde provode svoje vreme. Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć Wykres 27. Relacje z dzieckiem, „Wiem, w jaki sposób moje dziecko spędza czas poza domem, w jakie miejsca chodzi, gdzie przebywa”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=365, wrzesień 2006 N= Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie tak (wiem)” i „Raczej tak (wiem)”.

Odnosi sa decom : svest o vršnjacima U oba istraživanja roditelji dece uzrasta od godina su davali odgovare da poznaju drugare svoje dece. U istraživanju posle kampanje iz bilo je više pozitivnih odgovora na ovo pitanje (92% nakon kampanje iz i 89% pre kampanje iz 2005.). Wykres 28. Relacje z dzieckiem, „Dobrze znam przyjaciół mojego dziecka”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=365, wrzesień 2006 N= Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie nie” i „Raczej nie”. Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć

Odnosi sa decom : problemi stvaranja kontakta U oba istraživanja su se „problemi stvaranja kontakta sa detetom” merili različito. Pre kampanje iz intervjuisane osobe su bile pitane da li razumeju odluke svoje dece. 25% roditelja uzrasta između godina su odgovorila da nisu imala problema u razumevanju odluka svoje dece. U istraživanju nakon kampanje iz intervjuisani su direktno pitani u vezi problema stvaranja kontakta sa njihovom decom: 61% roditelja dece uzrasta godina odgovorilo je da nemaju problema sa stvaranjem kontakta sa njihovom decom. dalej Wykres 29. Relacje z dzieckiem, „Wydaje mi się, że nie rozumiem wielu decyzji dziecka”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=365, Wykres 30. Relacje z dzieckiem, „Mam trudności w nawiązaniu kontaktu z moim dzieckiem”,, Rodzice dzieci w wieku lat, wrzesień 2006 N=306 Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć 23. Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie nie” i „Raczej nie”.

Oba istraživanja uključivala su pitanja o komunikaciji/razgovoru sa decom. Pre kampanje iz intervjuisani su bili pitani o temama o kojima pričaju sa decom. 92% roditelja dece uzrasta godina je priznalo da dele puno tema za konverzaciju sa svojom decom. Nakon kampanje iz postavljana su pitanja o vremenu koje posvećuju razgovoru o dečjim problemima i osećanjima: 73% roditelja dece uzrasta godina priznalo je da pričaju puno o tome sa svojom decom. dalej Wykres 31. Relacje z dzieckiem, „Mam z dzieckiem wiele wspólnych tematów do rozmowy”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=365, Wykres 32. Relacje z dzieckiem, „Poświęcam dużo czasu na rozmowy z dzieckiem o jego uczuciach i problemach”, Rodzice dzieci w wieku lat, wrzesień 2006 N=308 Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć 24. Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie tak” i „Raczej tak”. Odnosi sa decom : razgovor sa decom

Odnosi sa decom : diskutovanje o drogi Wykres 33. Relacje z dzieckiem, „Trudno rozmawia mi się z dzieckiem na tematy związane z używaniem narkotyków”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=365, wrzesień 2006 N=308 Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć U oba istraživanja su roditelji generalno izjavili da nemaju problema da razgovaraju sa njihovom decom o temama vezanim za droge. Pre kampanje iz 2005.godine 52% roditelja dece uzrasta godina su izjavila da nemaju problema da razgovaraju o takvim temama (14% je odgovorilo da definitivno nemaju takvih problema). Nakon kampanje iz 2006.godine bilo je malo više odgovora (54%) koji su negirali da imaju problem sa takvom temom konverzacije. Dodatno bilo je nekoliko intervjuisanih koji su odlučno dali pozitivan odgovor na ovo pitanje (10%). 25. Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie nie” i „Raczej nie”.

Odnosi sa decom : ponašanje deteta u slučaju nevolja U istraživanju društvene kampanje pre roditelji su bili više ubeđeni u to da će se deca njima obratiti za pomoć u slučaju nevolja (88% u preliminarnom istraživanju pre i 84% u post-istraživanju kampanje iz 2006.). Određeni obrazac je takođe primećen: roditelji dece koja su starija su sve manje sigurni u to da će im se dete obratiti za pomoć u slučaju problema. Wykres 34. Relacje z dzieckiem, „Ze swoimi kłopotami moje dziecko na pewno zwróci się do mnie o pomoc”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=365, wrzesień 2006 N=308 dalej 26. Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie nie” i „Raczej nie”. Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć

Svest roditelja i njihov stav prema drogama dalej Wykres 35. Postawy rodziców wobec narkotyków, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2005 N=228 wrzesień 2006, N=191 Zdecydowanie tak Raczej tak Raczej nie Zdecydowanie nie Nie wiem, trudno powiedzieć Upoređujući preliminarno istraživanje pre kampanje iz i post-istraživanje posle zapažen je porast svesti o problemu sa drogama. Nakon kampanje iz roditelji dece uzrasta godina sve češće odbijaju da „roditelji ne mogu da urade ništa u vezi mogućnosti da njihova deca postanu zavisna od droga”: 44% intervjuisanih nakon kampanje i 36% pre kampanje 2005.godine. Intervjuisani iz su sve češće priznavali da njihova deca možda imaju problema sa drogama: 95% nakon kampanje iz i 83% pre kampanje iz Više intervjuisanih u toku istraživanja iz izjavila su da ukoliko imaju dobar roditeljski odnos sa decom da je moguće da ih tako spreče da konzumiraju drogu: 94% nakon kampanje iz i 90% pre kampanje iz Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie nie” i „Raczej nie”. 28. Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie tak” i „Raczej tak”.

Svest o službama koje se bave pružanjem pomoći kada su u pitanju droge Nakon kampanje iz bilo je više roditelja dece uzrasta godina koji su znali gde i kome treba da se obrate ukoliko imaju problem sa drogama: 81% nakon kampanje iz i 77% pre kampanje iz dalej Zdecydowanie zgadzam się Raczej zgadzam się Raczej nie zgadzam się Zdecydowanie nie zgadzam się Nie wiem, trudno powiedzieć Braki danych Wykres 36. Wiedza gdzie zwrócić się o pomoc w sytuacji wystąpienia problemu z narkotykami, „Gdyby dziecko miało problem z narkotykami wiedział(a)bym, gdzie zwrócić się o pomoc”, Rodzice dzieci w wieku lat, kwiecień 2006 N=228, wrzesień 2006N= Zsumowane odpowiedzi „Zdecydowanie zgadzam się” i „Raczej zgadzam się”.

Svest o službama koje se bave pružanjem pomoći kada su u pitanju droge Komparativna analiza oba istraživanja pokazuje da je među roditeljima dece uzrasta godina došlo do porasta svesti o službama koje se bave pružanjem pomoći kada su u pitanju droge. Najviše posećena služba je hotline za pitanja u vezi sa drogama: 72% u istraživanju iz i 51% u istraživanju iz Online centar za savetovanje u vezi droga je u oba istraživanja bio manje poznat nego hotline. Nakon kampanje iz došlo je do podizanja svesti o online centru za savetovanje u vezi droga: 31% u istraživanju iz i 20% u istraživanju iz je izjavilo da znaju o online centru za savetovanje u vezi droga. dalej Wykres 37. Czy słyszał(a) kiedykolwiek o antynarkotykowym telefonie zaufania / antynarkotykowej poradni internetowej Odsetek odpowiedzi „tak”,Rodzice dzieci w wieku lat, lipiec 2005 N=293, kwiecień 2006 N=228, wrzesień 2006 N= – przed kampanią 2006 – po kampanii