Automotive 1 Grudzień 2006 Akcja edukacyjna Prowadzący – niepijący Ewaluacja kampanii przeciwko nietrzeźwym kierowcom Raport Warszawa, grudzień 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Raport z badania Źródła informacji i uczestnictwo w targach maszynowych dla Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.
Wolność oddechu 1 Badanie skuteczności programu edukacyjnego p.t. Wolność Oddechu.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Wyniki badania TNS OBOP
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
SPRZEDAŻ ALKOHOLU ...stosunek Polaków do zjawiska sprzedaży alkoholu osobom nieletnim... Raport z badania przygotowany przez TNS OBOP Warszawa,
Badanie Beneficjentów Ostatecznych Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich Toruń, 20 czerwca 2007 Projekt współfinansowany.
Raport z badania Capibus
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
BADANIE POZIOMU AKCEPTACJI SPOŁECZNEJ DLA ZMIAN PROPONOWNAYCH W USTAWIE O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH - SKRÓT Z BADANIA Dla Narodowego Funduszu.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Badanie świadomości ekologicznej i postaw mieszkańców Łodzi wobec segregacji odpadów i planowanej inwestycji infrastrukturalnej – instalacji termicznego.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
Uniwersytety Trzeciego Wieku
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Raport z badania przygotowany
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Rozproszenie uwagi kierowcy
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Case study gemiusAdHoc luty 2006 Prezentacja wyników wyszukiwania – preferencje internautów i opinie klientów.
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Sopot, grudzień 2008 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Zapis prezentacji:

Automotive 1 Grudzień 2006 Akcja edukacyjna Prowadzący – niepijący Ewaluacja kampanii przeciwko nietrzeźwym kierowcom Raport Warszawa, grudzień 2006

Automotive 2 Grudzień 2006 Spis treści Cele badania Metodologia Główne wyniki i rekomendacje Skuteczne sposoby dotarcia do adresatów akcji Zapamiętane elementy akcji Odbiór komunikatu DRIver Ocena skuteczności prowadzonej akcji według jej adresatów Zachowania i postawy związane ze spożywaniem alkoholu 15

Automotive 3 Grudzień 2006 Metodologia badania Metodologia: Lokalizacja: Łódź Realizacja: Próba: Dobór: kwotowy Całkowita wielkość próby: n=100 Kryteria doboru próby: Płeć respondenta Wiek respondenta Grupa docelowa: kierowcy osoby, które słyszały o akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący Wywiady bezpośrednie, PAPI Standaryzowany wywiad kwestionariuszowy

Automotive 4 Grudzień 2006 Cele badania Określenie stopnia zauważenia i zapamiętania poszczególnych elementów akcji Ocena skuteczności prowadzonych działań poprzez odbiorców akcji Określenie zachowań i postaw odbiorców kampanii wobec spożywania alkoholu i prowadzenia pojazdów po jego spożyciu

Automotive 5 Grudzień 2006 Sposoby dotarcia do adresatów akcji Spośród osób, które deklarowały znajomość akcji Prowadzący – niepijący/ DRIver 66% spotkało się z informacjami z nią związanymi w klubach, barach lub na dyskotekach. Natomiast 31% spontanicznie wymieniło jako źródła informacji plakaty, ulotki i tabliczki umieszczone w miejscach przeprowadzania akcji. Zapamiętane elementy akcji Wśród elementów informujących o akcji najczęściej zauważanymi przez respondentów były plakaty (72%). Znacznie rzadziej zauważane były takie elementy akcji jak tabliczki na drzwi (29%), wafle/ podstawki pod drinki (19%) czy plakaty w toaletach (18%). Poszczególne elementy akcji były najlepiej zapamiętane przez osoby z wykształceniem wyższym – różnica wystąpiła w przypadku plakatów w toaletach (najczęściej zapamiętywane przez osoby z wykształceniem wyższym, 25%) oraz przy sprawdzaniu trzeźwości DRIverów (ok. 14% wskazań wśród osób z wykształceniem zawodowym i średnim) Osoby najmłodsze, do 30 roku życia, najczęściej zapamiętywały plakaty (70%) oraz w drugiej kolejności hostessy i prezenterów (18% wskazań w tej grupie). Wafle pod drinki, plakaty w toaletach i namiociki na stolikach zostały zapamiętane najlepiej przez osoby mające 41 i więcej lat (wskazania pomiędzy 21% a 24%). Główne wyniki

Automotive 6 Grudzień 2006 Odbiór komunikatu Większość respondentów poproszonych o spontaniczne przywołanie głównych celów akcji stwierdziła, iż celem było przekonanie osób pijących alkohol do zrezygnowania z prowadzenia pojazdów (73%). Zaledwie 10% osób badanych pamiętało, iż akcja ta zachęcała do wyznaczania osoby niepijącej alkoholu i odwożącej znajomych oraz że istnieje alternatywa dla własnego samochodu w postaci autobusów i taksówek (9%). Pełen przekaz dotarł najczęściej do mężczyzn (11%), osób w wieku lat (15%), osób z wykształceniem zawodowym i średnim (ok. 13%) Informacja o możliwości skorzystania z autobusów lub taksówek dotarła w największym stopniu do osób o wykształceniu podstawowym (22%). DRIver Kluczowym punktem przeprowadzanej akcji były wybory osoby, która decyduje się nie pić alkoholu i odwieźć później towarzyszące jej osoby. W pamięci respondentów pojęcie DRIvera zostało mocno zakorzenione – aż 64% osób potrafiło poprawnie wyjaśnić rolę takiej osoby. Najczęściej byli to mężczyźni (70%), osoby najmłodsze do 30 roku życia (73%) oraz osoby o średnim lub wyższym wykształceniu (66%). Jeśli DRIverem został respondent, to najczęściej był to mężczyzna (70%), osoba w wieku do 30 lat (64%), z wykształceniem średnim (60%). Główne wyniki

Automotive 7 Grudzień 2006 Ocena skuteczności prowadzonej akcji według jej adresatów W opinii 59% respondentów akcja dobrze spełniała zadanie uświadamiania osobom spożywającym alkohol, że nie powinni prowadzić pojazdu po jego spożyciu, natomiast 16% stwierdziło, że raczej nie uświadamia; pozostałe osoby nie miały zdania w tej kwestii Zachowania i postawy związane ze spożywaniem alkoholu Większość respondentów bawi się lepiej, jeżeli ma możliwość wypicia piwa lub drinka (57%); taką postawę częściej deklarują kobiety (61%) oraz osoby starsze (18-30 lat: 51%, lat: 59%, lat: 61%), chociaż tendencje te są nieistotne statystycznie) Zaobserwowano mniej więcej równe proporcje osób, które zgadzają się (36%) lub nie (37%) ze stwierdzeniem, że każdemu zdarza się wypić drinka lub piwo i prowadzić samochód; wydaje się, że mniejsze przyzwolenie na takie zachowanie wykazują mężczyźni (34% zgadza się vs. 34% nie zgadza się) oraz ludzie w wieku lat (32% vs. 42%) – jednak ponownie różnice nie okazały się być istotne Zdecydowanie przeważająca część respondentów (62%) jest skłonna uznać, że nawet małe ilości alkoholu są niebezpieczne dla kierowcy; ponownie najmniej liberalni okazali się mężczyźni (71%) oraz ludzie w wieku lat (67%) W dużej mierze (87%) osoby badane próbowałyby za wszelką cenę powstrzymać znajomego, który chciałby prowadzić samochód po spożyciu alkoholu; częściej taką chęć zachowania deklarują kobiety (91%) oraz osoby w wieku lat (95%) Główne wyniki

Automotive 8 Grudzień 2006 W sytuacji kontynuowania akcji w innych miastach, należy ją promować przede wszystkim poprzez plakaty oraz tabliczki umieszczane na drzwiach klubów, pubów oraz dyskotek. Ten sposób dotarcia do adresatów okazał się być najbardziej skutecznym. Należy kłaść większy nacisk na sygnalizowanie również innych aspektów bezpiecznych powrotów do domu po spożyciu alkoholu – badanie pokazuje, że w pamięci osób znających tę akcję przede wszystkim pozostaje przekaz dotyczący nieprowadzenia samochodu po spożyciu, natomiast słabo znane są alternatywne rozwiązania proponowane podczas akcji (autobusy, taksówki). Zwiększenie świadomości tych rozwiązań mogłoby zostać osiągnięte poprzez włączenie do przeprowadzanej w lokalach akcji elementów zabawy wykorzystujących np. rozkłady jazdy autobusów (układanie najbardziej dogodnych połączeń, godzin odjazdów dla uczestników akcji w danym lokalu). Ewaluacja kolejnej akcji edukacyjnej powinna zawierać również pytanie o elementy akcji, które w opinii jej odbiorców najlepiej mogłyby zachęcić do rezygnacji z prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Rekomendacje

Automotive 9 Grudzień 2006 Ewaluacja akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący - Łódź Najbardziej skuteczne sposoby dotarcia do adresatów akcji P1a. Gdzie spotkał(a) się Pan(i) z informacjami o akcji edukacyjnej w ramach kampanii Prowadzący – niepijący/ DRIver? P1b. A czy spotkał(a) się Pan(i) z informacjami o akcji edukacyjnej w ramach kampanii Prowadzący – niepijący/ DRIver w miejscach takich jak …...? Odpowiedzi spontaniczne Podstawa: Wszyscy respondenci, N=100 Respondent mógł wskazać dowolną liczbę odpowiedzi. Odpowiedzi nie wiem, nie pamiętam zostały pominięte w klubach akcję zauważały najczęściej osoby z wykształceniem wyższym (80%), osoby w wieku lat (74%) oraz kobiety (74%) na plakaty zwróciły uwagę najczęściej osoby powyżej 30 roku życia (50-51%) znajomi i przyjaciele byli najczęstszym źródłem informacji o akcji dla osób powyżej 40 roku życia (33%)

Automotive 10 Grudzień 2006 Ewaluacja akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący - Łódź Zauważone i zapamiętane elementy akcji P3. Czy będąc w klubie/ barze/ na dyskotece widział(a) Pan(i) elementy informujące o akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący/ DRIver takie jak …? Podstawa: Wszyscy respondenci, N=100 Respondent mógł wskazać dowolną liczbę odpowiedzi. Zdecydowanie najlepiej widocznym elementem akcji były plakaty – wymieniło je trzech na czterech respondentów co trzecia osoba wskazała również na tabliczki na drzwiach w przypadku wyboru Drivera najlepiej zapamiętanym elementem było sprawdzanie trzeźwości wybranej osoby – uwagę na to zwrócił co dziesiąty respondent

Automotive 11 Grudzień 2006 Ewaluacja akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący - Łódź Odbiór komunikatu P4. Jakie informacje były przekazywane w czasie akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący/ DRIver? Podstawa: Wszyscy respondenci, N=100 Respondent mógł wskazać dowolną liczbę odpowiedzi. Komunikat przekazywany podczas akcji został zrozumiany połowicznie – 75% osób badanych zapamiętało, iż nie należy prowadzić samochodów po spożyciu alkoholu. Jednocześnie tylko co dziesiąty respondent zapamiętał informacje specyficzne dla tej akcji – możliwość wyznaczania Drivera oraz skorzystania z alternatywnych środków komunikacji Odpowiedzi spontaniczne

Automotive 12 Grudzień 2006 Ewaluacja akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący - Łódź Stopień zapamiętania i zrozumienia pojęcia DRIver – Dyżurny Ruchu Imprezowego P2. Proszę powiedzieć, kim Pana/ Pani zdaniem jest DRIver czyli Dyżurny Ruchu Imprezowego? Odpowiedzi spontaniczne Podstawa: Wszyscy respondenci, N=100 Respondent mógł wskazać dowolną liczbę odpowiedzi. Najczęściej poprawną odpowiedź na zadane pytanie o to, kim jest Driver udzielili mężczyźni (70%), osoby w wieku lat (73%) oraz osoby z wykształceniem co najmniej średnim (66%)

Automotive 13 Grudzień 2006 Ewaluacja akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący - Łódź DRIver - kto nim został? P5. Czy zna pani kogoś kto uczestniczył w akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący i został Driverem? Podstawa: osoby dobrze określające rolę Drivera, N=64 Ponad połowa respondentów, którzy potrafią poprawnie określić rolę Drivera, zna osobiście kogoś, kto nim został. P6. Kim dla Pana/i była osoba, która została Driverem? Połowa osób, która twierdziła, że zna kogoś kto został Driverem wskazywała najczęściej siebie oraz znajomego/przyjaciela. Podstawa: osoby znające kogoś kto został Driverem N=36 Respondent mógł wskazać dowolną liczbę odpowiedzi

Automotive 14 Grudzień 2006 Ewaluacja akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący - Łódź Ocena skuteczności prowadzonej akcji w opinii jej odbiorców P7. Czy akcja edukacyjna Prowadzący – niepijący / Driver uświadamia osobom spożywającym alkohol, że nie powinny prowadzić pojazdu po jego spożyciu? Podstawa: Wszyscy respondenci N=100 W 59% przypadków respondenci twierdzili, że akcja raczej uświadamia osoby spożywające alkohol, że nie powinny prowadzić pojazdu po jego spożyciu. Jedynie 16% było przeciwnego zdania. Nie zaobserwowano istotnych statystycznie różnic w rozkładzie odpowiedzi ze względu na zmienne demograficzne. 59%

Automotive 15 Grudzień 2006 Ewaluacja akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący - Łódź Zachowania i postawy związane ze spożywaniem alkoholu (1/4) Podstawa: wszyscy N=100 3,3 Średnia 3,4 3,2 3,3 3,4 Większość respondentów stwierdza, że bawi się lepiej, jeśli może wypić piwo lub drinka. Rozkład odpowiedzi jest dla grup wyróżnionych ze względu na płeć oraz wiek jest bardzo podobny i nie obserwuje się istotnych statystycznie różnic. P8_1. W jakim stopniu zgadza lub nie zgadza się Pan(i) ze stwierdzeniem: Na imprezach i spotkaniach w towarzystwie lepiej się bawię, jeśli mogę wypić piwo lub drinka? Płeć Wiek

Automotive 16 Grudzień 2006 Ewaluacja akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący - Łódź Zachowania i postawy związane ze spożywaniem alkoholu (2/4) Podstawa: wszyscy N=100 2,9 Średnia 2,9 2,7 3,0 37% osób badanych jest w stanie zgodzić się ze stwierdzeniem, że każdemu zdarza się wypić piwo lub drinka i prowadzić samochód. Drugie tyle ma zupełnie przeciwne zdanie. P8_2. W jakim stopniu zgadza lub nie zgadza się Pan(i) ze stwierdzeniem: Każdemu zdarza się wypić piwo lub drinka i prowadzić samochód ? Płeć Wiek

Automotive 17 Grudzień 2006 Ewaluacja akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący - Łódź Zachowania i postawy związane ze spożywaniem alkoholu (3/4) Podstawa: wszyscy N=100 3,7 Średnia 3,5 3,8 3,6 3,9 3,6 Ponad sześciu na dziesięciu respondentów twierdzi, że nawet małe ilości alkoholu są niebezpieczne dla kierowcy. Istotnie więcej kobiet niż mężczyzn nie ma zdania w tej kwestii. P8_3. W jakim stopniu zgadza lub nie zgadza się Pan(i) ze stwierdzeniem: Nawet tak mała ilość alkoholu jak 1 piwo lub 1 drink jest niebezpieczna dla kierowcy? Płeć Wiek Różnica istotna statystycznie na poziomie 0,05

Automotive 18 Grudzień 2006 Ewaluacja akcji edukacyjnej Prowadzący – niepijący - Łódź Zachowania i postawy związane ze spożywaniem alkoholu (4/4) Podstawa: wszyscy N=100 4,4 Średnia 4,5 4,3 4,1 4,7 4,4 Prawie 90% respondentów starałoby się powstrzymać znajomego, który zamierzałby prowadzić samochód pod wpływem alkoholu. Uczyniłoby tak nieznacznie więcej kobiet niż mężczyzn oraz osób w wieku lat (chociaż różnice te są nieistotne statystycznie). P8_4. W jakim stopniu zgadza lub nie zgadza się Pan(i) ze stwierdzeniem: Gdyby ktoś ze znajomych zamierzał prowadzić pod wpływem alkoholu, zatrzymałbym go za wszelką cenę? Płeć Wiek

Automotive 19 Grudzień 2006 Raport Warszawa, grudzień 2006 Marta Barankiewicz Tomasz Rakowski