Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Study in Poland Warszawa r. Dr Liliana Szczuka- Dorna.
Doświadczenia programu SOCRATES-Erasmus Jak je wykorzystać w realizacji kolejnej fazy programu Erasmus ( )? Beata Skibińska Fundacja.
dr Janina Pietrzak Dyrektor
Studenci zagraniczni studiujący w Polsce Dane za rok akad. 2007/08.
Deklaracja Bolońska Europejska Przestrzeń Edukacyjna
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu uczenie się przez całe życie – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Sekcja Europejskich Programów Edukacyjnych Biura Współpracy z Zagranicą UW 1 KOMITET ERASMUS Porządek spotkania LLP, w tym Erasmus
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Spotkanie Koordynatorów ds Mobilności - BWZ r. 1 Spotkanie Koordynatorów ds. Mobilności Porządek spotkania Program Erasmus+ na lata 2014/2015.
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
ERASMUS… … czyli jak odbyć część studiów za granicą
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Współpraca Polski z zagranicą

Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. I Jak mierzyć umiędzynarodowienie studiów?
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
PROGRAM ERASMUS STUDIA I PRAKTYKA W UE
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Język francuski na świecie
Język francuski na świecie
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Podstawowe informacje na temat programu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Socrates/Erasmus Program edukacyjny Unii Europejskiej.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Prezentacja nowego produktu Europejski repertuar dobrych praktyk na zajęciach akademickich w językach obcych Danuta Romaniuk Centrum Kształcenia Nauczycieli.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Zasady uczestnictwa w mobilności. ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1288/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. ustanawiające „Erasmus+”:
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Polsko-hiszpański program dwudyplomowych studiów licencjackich (I stopnia) na kierunku Zarządzanie (moduł organizacyjny – Menedżer biznesu) realizowany.
Spotkanie Koordynatorów Programu Erasmus
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
INSTYTUT STOSUNKÓW MIĘDZYNARODOWYCH
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Erasmus + Anna Kaminska-Abram.
Uniwersyteckie Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Biuro ds. Współpracy Międzynarodowej
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
STUDIA I PRAKTYKI ZA GRANICĄ
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Absolwent UwB jako pracownik.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia, opieki i kształcenia powinny zapewnić im nasze uczelnie ?

Kierunek EUROPA 1. Co zrobić? 2. Kto to powinien zrobić? nauczyciel akademicki pracownik administracji władze uczelni władze edukacyjne kraju instytucje państwowe

Wnioski końcowe z ubiegłorocznej prezentacji- słabości polskiego szkolnictwa wyższego Oferta w językach obcych (w szczególności w języku angielskim) Promocja kraju Skoordynowana promocja polskiego szkolnictwa wyższego Współpraca z innymi krajami europejskimi

Apel po warsztatach Uczelnianych Koordynatorów Erasmusa, grudzień 2005 czynniki ograniczające mobilność –brak rozwiązań systemowych wspierających internacjonalizację –brak dostatecznej oferty w językach obcych –brak infrastruktury –niewystarczające dofinansowanie dla wyjeżdżających

Apel po warsztatach Uczelnianych Koordynatorów Erasmusa, grudzień 2005 świadome ukierunkowanie uczelni na mobilność: –programy studiów –regulaminy studiów –system punktowy

Apel po warsztatach Uczelnianych Koordynatorów Erasmusa, grudzień 2005 Wzrost liczby wyjeżdżających studentów nie będzie możliwy bez zmiany panującego w wielu uczelniach przekonania, że jest to jedynie sprawa biura współpracy z zagranicą lub pokrewnych jednostek

Ocena pobytu i studiów w Polsce przez zagranicznych stypendystów Erasmusa Wyniki badania ESN z roku 2005 Aspekty oceniane pozytywnie Studenci oceniali najwyżej: atmosferę miasta i kraju (pierwsze miejsce); kontakt z kulturą naszego kraju (drugie miejsce); życie studenckie; Studenci są bardziej zadowoleni z pobytu w naszym kraju niż ze studiowania. Studenci nastawieni akademicko są bardziej zadowoleni ze studiowania niż studenci nastawieni pozaakademicko. Na zadowolenie z praktycznego wymiaru pobytu na stypendium duży wpływ ma aktywność organizacji studenckich, w tym głównie ESN.

Ocena pobytu i studiów w Polsce przez zagranicznych stypendystów Erasmusa Wyniki badania ESN z roku 2005 Aspekty oceniane negatywnie Najniżej oceniano poziom poinformowania o Polsce i studiach w naszym kraju. Polska jest postrzegana jako kraj słabo znany. Studenci uważają, że są niedoinformowani na temat warunków studiowania i pobytu w Polsce (zarówno przez uczelnię macierzystą jak i przyjmującą). Studenci są bardziej zadowoleni z samego pobytu niż ze studiowania w naszym kraju.

Ocena pobytu i studiów w Polsce przez zagranicznych stypendystów Erasmusa WNIOSKI z badania ESN Konieczne jest kompleksowe podejście uczelni do oczekiwań zagranicznych studentów. Uczelnie muszą nie tylko dbać o jakość nauczania, ale także: zapewnić odpowiedni poziom informacji o ofercie kształcenia zapewnić warunki do społecznego funkcjonowania (studenci muszą poradzić sobie z szokiem kulturowym i mieć możliwość nawiązania nowych znajomości, przyjaźni). Konieczne jest propagowanie nauki języka polskiego i wspieranie różnych form bezpośredniej współpracy między studentami polskimi i zagranicznymi, np. poprzez organizowanie tzw. tandemów (czyli wzajemnej nauki języków obcych przez polskich i zagranicznych studentów).