PROCEDURA w sprawie ustalania czynników analizy ryzyka oraz liczby gospodarstw, które należy objąć kontrolami, jak również postępowania wojewódzkich lekarzy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Advertisements

Kontrole sprawdzające
Dostęp do CBD ARiMR dla pracowników IW
Zasady ustalania czynników analizy ryzyka oraz liczby gospodarstw, które należy objąć kontrolami, jak również postępowania Inspekcji Weterynaryjnej przy.
Instrukcja GLW nr GWIz. 430/CC-27/09 z dnia 18 maja 2009 r
Poświętne, czerwiec - lipiec 2009 r.
Grupy producentów rolnych
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Ćwiczenia praktyczne z wypełniania raportów z kontroli wymogów Wzajemnej Zgodności Puławy, 30 – 31 marca 2009 r.
Kontrole kwalifikowalności do wsparcia specjalnego do krów i owiec
PROJEKT WSPÓŁPRACY ARiMR I IW W ZAKRESIE PRZEPROWADZANIA KONTROLI WYMOGÓW WZAJEMNEJ ZGODNOŚCI Sporządzono na podstawie Zarządzenia Nr…. MINISTRA ROLNICTWA.
Zasady wypełniania ujednoliconego raportu do kontroli CC oraz IRZ
INSTRUKCJA GŁÓWNEGO LEKARZA WETERYNARII Nr GIWz.440-2/11
1 Zmiany dotyczące raportów z IRZ. 2 Nowe rozporządzenia: Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1033/2010 z dnia 15 listopada 2010 r. zmieniające rozporządzenie.
Centralna Baza Danych Systemu IRZ
Zasady przeprowadzania kontroli sprawdzających w ramach kontroli wymogów wzajemnej zgodności w 2011 roku.
Poświętne, czerwiec - lipiec 2009 r.
Poświętne, czerwiec - lipiec 2009 r.
Platforma A2A PA2A.
INSPEKCJA WETERYNARYJNA
Instrukcje Głównego Lekarza Weterynarii w sprawie sporządzania raportu/protokołu z kontroli wymogów Wzajemnej Zgodności przez powiatowych lekarzy weterynarii.
NIEZGODNOŚCI – bydło OCENA WAGI WEDŁUG KRYTERIUM DOTKLIWOŚCI
KONTROLE W ZAKRESIE IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI OWIEC I KÓZ
Instrukcje Głównego Lekarza Weterynarii nr GIWz. 430/CC-28/09 nr GIWz
PODSTAWY PRAWNO-ORGANIZACYJNE ZASADY WZAJEMNEJ ZGODNOŚCI (cross-compliance) Departament Płatności Bezpośrednich MRiRW.
Wymogi Wzajemnej Zgodności Obszar Identyfikacja i Rejestracja Zwierząt
Wymogi Wzajemnej Zgodności Obszar Identyfikacja i Rejestracja Zwierząt
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
Identyfikacja i rejestracja zwierząt
1 Procedura wyboru wniosków i zawierania umów w ramach Poddziałania POKL Piotr J. Majewski Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 17 kwietnia.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
Departament Płatności Bezpośrednich MRiRW
POWIATOWY INSPEKTORAT WETERYNARII W ZWOLENIU
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Wniosek o dofinansowanie w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem operacji polegających na funkcjonowaniu LGR oraz nabywaniu.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Nowe przepisy dotyczące utrzymania loch i loszek Główny Inspektorat Weterynarii 11 kwietnia 2012 r.
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
1 Program Zero tolerancji. 2 Mając na względzie pojawienie się przypadków przestępczej działalności niektórych podmiotów, w celu wyeliminowania podmiotów.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej (budowa mikroinstlacji prosumenckich wykorzystujących odnawialne.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Ustrój samorządu terytorialnego
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 9 grudnia 2015 Przykłady typów zdarzeń z udziałem pracowników ARiMR mające znamiona korupcji lub konfliktu.
ZAKŁAD RACHUNKOWOŚCI ROLNEJ PRZESTAWIANIE GOSPODARSTWA ROLNEGO NA METODY PRODUKCJI EKOLOGICZNEJ mgr inż. Marcin Żekało.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Ochrona lokalnych ras zwierząt gospodarskich w PROGRAMIE ROLNOŚRODOWISKOWYM Instytut Zootechniki, Krajowy Ośrodek Koordynacyjny ds. Zasobów Genetycznych.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
STUACJA EPIDEMIOLOGICZNA NA TERENIE POWIATU BIALOSTOCKIEGO Jan Matczuk Jan Matczuk Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Białymstoku.
UBOJE GOSPODARCZE Inspekcja Weterynaryjna Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Sławnie.
Afrykański pomór świń (ASF) Informacje dla posiadaczy zwierząt AGENCJA RESTRUKTURYZACJI I MODERNIZACJI ROLNICTWA.
Unieważnienie egzaminu przez PZE
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Procedura przeszukiwania obszarów i zbierania zwłok dzików lub ich szczątków Mając na względzie ujednolicenie działań związanych ze zbieraniem i utylizacją.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

PROCEDURA w sprawie ustalania czynników analizy ryzyka oraz liczby gospodarstw, które należy objąć kontrolami, jak również postępowania wojewódzkich lekarzy weterynarii oraz powiatowych lekarzy weterynarii przy przeprowadzaniu kontroli wymogów Wzajemnej Zgodności w obszarze identyfikacji i rejestracji bydła, świń, owiec i kóz Puławy, 30 – 31 marca 2009 r.

§ 4. pkt. 2 Zarządzenia Nr … MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia ……………..………… 2009 r. w sprawie warunków i trybu współpracy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie przeprowadzania kontroli wymogów   W ramach współpracy w zakresie przeprowadzania kontroli wymogów Prezes ARiMR oraz Główny Lekarz Weterynarii mogą tworzyć procedury.

Treść procedury Procedura określa: Proces ustalania czynników analizy ryzyka wraz z wagami Proces ustalania liczby gospodarstw, które należy objąć kontrolami Zasady postępowania powiatowych lekarzy weterynarii przy przeprowadzaniu kontroli wymogów Wzajemnej Zgodności w obszarze identyfikacji i rejestracji bydła, świń, owiec i kóz

I. Proces ustalania czynników analizy ryzyka

Opis czynności Określenie czynników analizy ryzyka wraz z ich wagami przez Głównego Lekarza Weterynarii (GLW), we współpracy z Prezesem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).

Etapy postępowania - GIW Dokonanie analizy danych oraz określenie czynników analizy ryzyka wraz z wagami w zakresie identyfikacji i rejestracji zwierząt dla: gospodarstw, w których utrzymywane jest bydło, gospodarstw, w których utrzymywane są owce i kozy, gospodarstw, w których utrzymywane są świnie. Przekazanie do ARiMR opracowanych czynników analizy ryzyka w grudniu danego roku w przypadku planowania kontroli na rok następny

Etapy postępowania- ARiMR Prezes Agencji może: Akceptować przekazane z GIW czynniki analizy ryzyka wraz z wagami lub Wnieść uwagi do proponowanych czynników analizy ryzyka lub wag określonych dla tych czynników i uzgodnić z GLW ostateczne czynniki wraz z wagami

parametr analizy ryzyka - bydło Lp. parametr analizy ryzyka - bydło Waga 1 Wyniki kontroli prowadzonych w 2008 r. – prawidłowość prowadzenia księgi rejestracji. 20 2 Wyniki kontroli prowadzonych w 2008 r. – utrzymywanie we właściwy sposób paszportów. 10 3 Wyniki kontroli prowadzonych w 2008 r. – prawidłowość oznakowania zwierząt. 50 4 Status epizootyczny - stado zablokowane i częściowo zablokowane 100 5 Zgłoszenia dotyczące zwierząt w terminie późniejszym niż 7 dni (wszystkie rodzaje zgłoszeń) 90 6 Sprzedaż zwierząt podmiotowi prowadzącemu działalność w zakresie obrotu zwierzętami, pośrednictwa w tym obrocie lub skupu zwierząt oraz prowadzenia miejsc gromadzenia zwierząt. 7 Kontrola 10% siedzib stad w powiecie. 8 Kontrola w miejscowościach, w których w 2009 r. będzie przeprowadzany monitoring gruźlicy i brucelozy bydła. 1000

parametr analizy ryzyka – owce i kozy Lp. parametr analizy ryzyka – owce i kozy Waga 1 Wyniki kontroli prowadzonych w 2008 r. – prawidłowość prowadzenia księgi rejestracji. 20 2 Zgłoszenia dotyczące przemieszczeń zwierząt w terminie późniejszym niż 7 dni. 90 3 Wyniki kontroli prowadzonych w 2008 r. – prawidłowość oznakowania zwierząt. 40 4 Zgłoszenia urodzeń zwierząt w terminie późniejszym niż 6 miesięcy. 80 5 Sprzedaż zwierząt podmiotowi prowadzącemu działalność w zakresie obrotu zwierzętami, pośrednictwa w tym obrocie lub skupu zwierząt oraz prowadzenia miejsc gromadzenia zwierząt. 100

parametr analizy ryzyka – owce i kozy Lp. parametr analizy ryzyka – owce i kozy c. d. Waga 6 Kontrola 3% siedzib stad z 5% pogłowiem zwierząt w powiecie. 100 7 Siedziby stad, w których przebywa w dniu typowania więcej niż 20 zwierząt. 90 8 Kontrola w miejscowościach, w których w 2009 r. będzie przeprowadzany monitoring gruźlicy i brucelozy bydła. 1000 9. Wyniki kontroli prowadzonych w 2008 r. – utrzymywanie we właściwy sposób dokumentów przewozowych. 10 10. Brak dokonywania spisu owiec/kóz w stadzie co najmniej raz na 12 miesięcy i nie przekazywanie wyników tego spisu do ARiMR. 70

parametr analizy ryzyka - świnie Lp. parametr analizy ryzyka - świnie Waga 1 Zgłoszenia dotyczące zmiany liczebności stada w terminie późniejszym niż 30 dni 200 2 Zgłoszenia dotyczące oznakowania zwierząt raz w roku lub rzadziej 50 3 Kontrola 1% gospodarstw w powiecie. 100 4 Kontrola w miejscowościach, w których w 2009 r. będzie przeprowadzany monitoring gruźlicy i brucelozy bydła. 1000 5 Status epizootyczny - stado o statusie innym niż wolny 6 Sprzedaż zwierząt podmiotowi prowadzącemu działalność w zakresie obrotu zwierzętami, pośrednictwa w tym obrocie lub skupu zwierząt oraz prowadzenia miejsc gromadzenia zwierząt.

II. Proces ustalania liczby gospodarstw typowanych do kontroli

Opis czynności Typowanie przez ARiMR, zgodnie z odpowiednią procedurą, gospodarstw, w których mają zostać przeprowadzone kontrole w zakresie spełniania wymogów Wzajemnej zgodności. Przekazanie listy wytypowanych gospodarstw na poszczególnych szczeblach Inspekcji Weterynaryjnej.

Etapy postępowania- ARiMR Wytypowanie, zgodnie z odpowiednią procedurą, gospodarstw, w których mają zostać przeprowadzone kontrole (co najmniej 1% gospodarstw), z podziałem na województwa i powiaty. Sporządzenie i przekazanie do GIW-u listy wytypowanych gospodarstw.

Etapy postępowania- ARiMR c.d. Lista typowanych do kontroli gospodarstw sporządzana jest dwukrotnie – w styczniu i czerwcu roku, w którym przeprowadzane są kontrole. Powinna ona zawierać: Informacje odnośnie liczby siedzib stad wchodzących w skład każdego z wytypowanych gospodarstw Informację, czy któraś z siedzib stad należących do danego gospodarstwa została również wytypowana do kontroli identyfikacji i rejestracji bydła lub owiec lub kóz zgodnie z rozporządzeniami Komisji nr: 1082/2003/WE lub 1505/2006/WE. Informację, które gospodarstwa zostały wytypowane również do kontroli wymogów Wzajemnej Zgodności w obszarach 1 – 5.

Etapy postępowania- IW GIW - przygotowanie listy gospodarstw z podziałem na województwa, a następnie wysłanie list do poszczególnych WIW-ów. WIW - podział listy gospodarstw wytypowanych do kontroli na poszczególne powiaty, a następnie przesyła ww. listy do właściwych terytorialnie powiatowych inspektoratów weterynarii. PIW – opracowanie harmonogramu kontroli wytypowanych gospodarstw.

Powiatowy harmonogram kontroli PLW opracowuje harmonogram kontroli na podstawie dostarczonej z WIW listy gospodarstw wytypowanych do kontroli. Harmonogram określa terminy poszczególnych kontroli oraz osoby upoważnione do ich przeprowadzenia. Opracowany na dany rok harmonogram jest przekazywany do właściwego WIW w terminie do dnia 15 lutego tego roku. Do harmonogramu wprowadza się w II połowie roku zmiany związane z przekazaniem przez Agencję czerwcowej listy gospodarstw typowanych do kontroli (w terminie do dnia 30 lipca danego roku kontroli).

Schemat postępowania przy ustalaniu liczby gospodarstw typowanych do kontroli

III. Zasady postępowania powiatowych lekarzy weterynarii przy przeprowadzaniu kontroli wymogów Wzajemnej Zgodności w obszarze identyfikacji i rejestracji bydła, świń, owiec i kóz.

Opis czynności Postępowanie PLW przy organizowaniu i przeprowadzaniu kontroli wymogów Wzajemnej Zgodności w obszarze identyfikacji i rejestracji bydła, świń, owiec i kóz w gospodarstwach rolników ubiegających się o płatności bezpośrednie.

Organ kompetentny Kontrolę przeprowadza powiatowy lekarz weterynarii właściwy ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę rolnika. W razie potrzeby może on jednak upoważnić do wykonania tych czynności powiatowego lekarza weterynarii właściwego ze względu na położenie siedziby stada.

Upoważnienie do wykonania kontroli Powiatowy lekarz weterynarii wydaje upoważnienia do kontroli osobom, które będą te kontrole przeprowadzały. Osoba upoważniona MUSI być pracownikiem PIW, natomiast NIE MUSI być lekarzem weterynarii. Upoważnienie zawiera dane osoby upoważnionej do wykonywania czynności kontrolnych, informacje o miejscu i zakresie kontroli oraz podstawy prawne do jej przeprowadzenia.

Współpraca z ARiMR W przypadku, gdy dane gospodarstwo zostało wytypowane do kontroli w ramach wszystkich obszarów (od 1 do 8a), PLW może zwrócić się do właściwego terytorialnie dyrektora OR ARiMR o wspólne przeprowadzenie kontroli wymogów Wzajemnej Zgodności w tym gospodarstwie.

Przygotowanie do kontroli Osoba upoważniona przez PLW właściwego dla kontrolowanej siedziby stada przygotowuje formularze niezbędne do dokumentacji wyników kontroli (formularz raportu lub protokołu) – w wersji papierowej lub wersji elektronicznej z możliwością wypełniania formularza w trakcie kontroli. Osoba przeprowadzająca kontrolę musi posiadać również pisemne upoważnienie PLW do przeprowadzenia kontroli oraz odznakę identyfikacyjną.

Przygotowanie dokumentacji kontroli Przed przeprowadzeniem kontroli należy wygenerować raport/protokół z przeglądarki internetowej IW-SIRZ (https://giw.doplaty.gov.pl) w formie papierowej lub pliku RTF w wersji elektronicznej (nie wcześniej niż 3 dni robocze przed terminem planowanej kontroli w danym gospodarstwie albo siedzibie stada). W przypadku, gdy z przyczyn technicznych nie jest to możliwe, PLW przesyła wniosek o wydanie raportów albo protokołów do właściwego terytorialnie Oddziału Regionalnego (OR) ARiMR, podając w nim numery gospodarstw przewidzianych do kontroli (co najmniej 14 dni roboczych przed datą planowanego wygenerowania raportu albo protokołu). Wygenerowanie raportu albo protokołu w OR ARiMR musi mieć miejsce nie wcześniej niż 14 dni roboczych przed dokonaniem kontroli w gospodarstwie.

Kontrola gospodarstwa Kontrola w gospodarstwie: Okazanie odznaki identyfikacyjnej oraz upoważnienia wydanego przez właściwego powiatowego lekarza weterynarii. Przeprowadzenie kontroli według kolejnych punktów raportu lub protokołu (z jednoczesnym jego wypełnianiem).

Kontrola gospodarstwa c.d. Złożenie podpisów w wypełnionych dokumentach (podpisuje osoba przeprowadzająca kontrolę oraz rolnik lub pełnomocnik/przedstawiciel rolnika). ALE: Rolnik lub pełnomocnik/przedstawiciel rolnika ma prawo nie podpisać raportu/protokołu z kontroli jego gospodarstwa. (osoba dokonująca kontroli dokonuje wtedy odpowiedniej adnotacji w raporcie/protokole)

Kontrola gospodarstwa c.d. Jeżeli rolnik lub pełnomocnik rolnika nie zgadza się z ustaleniami zawartymi w raporcie, może złożyć właściwemu powiatowemu lekarzowi weterynarii umotywowane zastrzeżenie co do ustaleń w nim zawartych, na piśmie, w terminie 14 dni od doręczenia raportu. Raport powinien zawierać uzupełnienie dotyczące uwzględnionych zastrzeżeń. W przypadku nieuwzględnienia zastrzeżeń, PLW przekazuje raport wraz z tymi zastrzeżeniami i stanowiskiem osoby upoważnionej do przeprowadzenia kontroli do BP ARiMR.

Kontrola gospodarstwa c.d. 4. Przekazanie dokumentów z kontroli (raport/protokół): 1 egzemplarz (oryginał) otrzymuje osoba kontrolowana Pozostałe egzemplarze przekazywane są PLW właściwemu dla przeprowadzonej kontroli.

Dokumentacja kontroli Osoba upoważniona do przeprowadzenia kontroli sporządza na bieżąco, podczas trwania kontroli RAPORT z kontroli gospodarstwa. ALE: W sytuacji, gdy w skład danego gospodarstwa wchodzi więcej niż jedna siedziba, lub gdy siedziba gospodarstwa znajduje się w powiecie innym niż powiat właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby rolnika: Osoba upoważniona do kontroli przez PLW właściwego dla danej siedziby stada sporządza PROTOKÓŁ z kontroli. Jeden egzemplarz protokołu zostaje u kontrolowanego, drugi pozostaje w PIW właściwym w stosunku do siedziby stada, trzeci jest wysyłany do PIW właściwego dla miejsca zamieszkania lub siedziby rolnika. PLW właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby rolnika sporządza końcowy RAPORT z kontroli, uwzględniając protokoły z kontroli wszystkich siedzib stad należących do danego gospodarstwa.

Dokumentacja kontroli c.d. PLW właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby rolnika upoważnia do wykonania czynności kontrolnych PLW właściwego ze względu na położenie siedziby stada. Osoba upoważniona do kontroli przez PLW właściwego dla danej siedziby sporządza protokół z kontroli PLW właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby rolnika sporządza końcowy raport z kontroli Schemat sporządzania dokumentacji kontroli w przypadku, gdy siedziba/siedziby stada znajduje/ą się w powiecie innym właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby rolnika.

Odmowa wejścia na teren gospodarstwa Postępowanie w przypadku odmowy wpuszczenia osoby upoważnionej do kontroli na teren gospodarstwa: Adnotacja w formularzach kontroli (raport/protokół), następnie przekazanie jednego egzemplarza raportu do właściwego BP ARiMR.

Sytuacje wyjątkowe 1. Rolnik, którego gospodarstwo zostało wytypowane do kontroli nie żyje. W powyższym przypadku, osoba upoważniona przez PLW sporządza raport z adnotacją o nie przeprowadzeniu kontroli z podaniem przyczyny jej nie przeprowadzenia. Jeden egzemplarz raportu składany jest w teczce aktowej sprawy w powiatowym inspektoracie weterynarii właściwym ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę rolnika, drugi egzemplarz raportu przekazywany jest do właściwego BP ARiMR.

Sytuacje wyjątkowe 2. Stwierdzenie podczas kontroli gospodarstwa większej liczby siedzib stad od liczby siedzib stad, należących do jednego gospodarstwa, zarejestrowanych w rejestrze zwierząt gospodarskich oznakowanych. W powyższym przypadku, osoba upoważniona przez PLW przeprowadza kontrolę w niezarejestrowanej siedzibie stad kolejno według punktów raportu lub protokołu, z zaznaczeniem w raporcie lub protokole, iż siedziba stada nie podsiada numeru. Dalsze kroki postępowania zgodne z procedurą.

Sytuacje wyjątkowe 3. Wytypowane gospodarstwo zmieniło właściciela. W powyższym przypadku osoba, upoważniona przez PLW sporządza raport z adnotacją o nie przeprowadzeniu kontroli z podaniem przyczyny jej nie przeprowadzenia. Jeden egzemplarz raportu składany jest w teczce aktowej sprawy w powiatowym inspektoracie weterynarii właściwym ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę rolnika, drugi egzemplarz raportu przekazywany jest do właściwego BP ARiMR.

Przekazanie raportu Powiatowy lekarz weterynarii przekazuje raport z kontroli gospodarstwa w wersji papierowej (1 egzemplarz) i elektronicznej do właściwego terytorialnie BP ARiMR (nie później niż 30 dni roboczych od dnia zakończenia kontroli w gospodarstwie).

Sprawozdania z kontroli Inspekcja Weterynaryjna odpowiada za przygotowanie następujących sprawozdań z kontroli: Na szczeblu powiatowym: Sprawozdania z kontroli na terenie powiatu (3 razy w roku) Na szczeblu wojewódzkim: Sprawozdania z kontroli na terenie powiatu (3 razy w roku, na podstawie sprawozdań z PIW) Roczne sprawozdanie z kontroli na terenie województwa (do końca lutego danego roku za rok ubiegły) Na szczeblu centralnym: Zbiorcze sprawozdania z kontroli gospodarstw dla całego kraju (na podstawie okresowych sprawozdań z WIW) Zbiorcze sprawozdanie roczne z kontroli gospodarstw dla całego kraju (na podstawie zbiorczych sprawozdań okresowych dla całego kraju oraz rocznych sprawozdań opracowanych przez WIW)

Dziękuję za uwagę