Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
ogólnopolski program dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych 30 miast, uczniów, nauczycieli pokazy kinowe, materiały do.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Ilona Dziubek Ewa Krym Jolanta Kuchnowska
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
ITAO INTEL TEACH ADVANCED ONLINE © 2013 Fundacja Zaawansowanych Technologii 1.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
Innowacyjny program nauczania języka polskiego z elementami filmoznawstwa w klasie I gimnazjum.
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
Festiwal filmowy DEKADY FILMU OFERTA DLA KONESERÓW KINA I MECENASÓW KULTURY + Copyright by Kultura +
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
ale (a może przede wszystkim)
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
compulsory full-time education
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
 Wyjścia do Multikina poprzedzone godzinną prelekcją filmoznawczą przed każdym seansem, w roku szkolnym 2013/2014: „Wałęsa. Człowiek z nadziei” w reż.,
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
Projekt Comenius Regio
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków z Europejskiego Funduszu Społecznego „UCHRONIĆ OD ZAPOMNIENIA” Publiczne Gimnazjum im.
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
Narodowy Instytut Audiowizualny
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Sesja warsztatowa Dorota Janułajtys Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Młodzi, twórczy, nadaktywni, pasjonaci i miłośnicy X Muzy z LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO IMIENIA MIKOŁAJA KOPERNIKA W SOKÓŁCE UL. MICKIEWICZA SOKÓŁKA.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
Filmoteka szkolna akcja – się działo
Uczniowie naszej szkoły (klasy I-III) po raz kolejny biorą udział w projekcie „KinoSzkoła”. Warsztaty, prelekcje oraz filmy odbywają się w Pałacu Kultury.
III EDYCJA OLIMPIADY Hasło przewodnie – Literatura na ekranie: adaptacje i przyliterackość filmu Terminy: 3 września–29 października 2018 r. – rejestracja.
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO Stowarzyszenie Nowe Horyzonty ODRA-FILM www.edukacja.nowehoryzonty.pl www.odra-film.wroc.pl

Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej Rozkochujemy Młodych Widzów w prawdziwym kinie! Przekonujemy, że kino to nie tylko rozrywka ale również sztuka! Uczymy: - świadomego odbioru wartościowych dzieł filmowych - zdolności samodzielnej analizy i interpretacji obejrzanych filmów INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO Uodparniamy Młodych Widzów na wpływ machin promocyjnych przemysłu filmowego.

EDUKACJA MEDIALNA FILM – jest źródłem różnorodnych doświadczeń: - ważne źródło wiedzy o świecie - kształtuje zachowania i postawy - otwiera umysły na nowe doświadczenia - p oszerza horyzonty - odwołuje się do sfery racjonalnej i emocjonalnej - zaspokaja potrzeby społeczne i poznawcze Jest źródłem rozrywki, atrakcyjną formą spędzenia wolnego czasu! KULTURA AUDIOWIZUALNA KSZTAŁTUJE TOŻSAMOŚĆ SWOICH UŻYTKOWNIKÓW! FILM – MA WIELKĄ MOC WPYWANIA NA ODBIÓR I POSTRZEGANIE RZECZYWISTOŚCI!

Edukacja medialna powinna stać się punktem wyjścia w procesie uczenia i konstruowania programów nauczania. INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO Uczeń odpowiednio przygotowany do odbioru dzieła filmowego, po jego obejrzeniu często czuje się zmotywowany, zainspirowany do zdobywania nowej wiedzy. Film może być pasją sam w sobie Pobudza wyobraźnię Rozwija i pogłębia zainteresowania Staje się impulsem do odkrywania nowych pasji u młodego człowieka – rozwija twórcze uzdolnienia! Konieczność rozwijania kompetencji kulturowych do właściwego odbioru kultury popularnej!

Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej Program dla wszystkich klas: szkół podstawowych szkół gimnazjalnych INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO szkół średnich SPOTKANIA RAZ W MIESIĄCU (od października do czerwca) PRELEKCJE AKTORSKIE (szkoła podstawowa) PRELEKCJE MULTIMEDIALNE PROWADZONE PRZEZ FILMOZNAWCÓW, PSYCHOLOGÓW (w zależności od cyklu) WARSZTATY PLASTYCZNE (szkoła podstawowa) DYSKUSJE PO FILMIE

KLASY I – III INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY I – III INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO 1. Prelekcja aktorska poruszająca zagadnienia związane z wiedzą o kinie (np. narodziny kina, jak powstaje film, kto pracuje nad filmem) 2. Krótkometrażowe polskie animacje, pogrupowane w bloki tematyczne, przedstawiające różne techniki animacyjne, wyprodukowane w: Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku – Białej Studio Miniatur Filmowych w Warszawie Studio Małych Form Filmowych SE – MA – FOR w Łodzi Studio Filmów Lalkowych w Tuszynie Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi 3. Polskie i zagraniczne filmy dla dzieci pogrupowane w bloki tematyczne, poruszające takie zagadnienia, jak przyjaźń, empatia, przygoda, tolerancja, odwaga 4. Warsztaty plastyczne

PROGRAM - nauczanie początkowe (klasy I – III) Cykl „Filmowe przygody” – przykładowe spotkanie 1. Prelekcja aktorska 2. Film niemy: „Podróż na księżyc” reż. G. Melies, 1902r. 14' Opowieść fantastyczna o podróży na księżyc, osnuta na tle powieści Juliusza Verne'a "Podróż na księżyc" i H.G.Wellsa "Pierwsi ludzie na księżycu". Film składa się z 30 niezwykłych obrazów. Znajdziemy wśród nich m.in. międzynarodowy kongres astronomów, lądowanie na księżycu, zejście astronomów przez krater wulkanu do wnętrza księżyca i walkę z selenitami. "Podróż" cieszyła się ogromnym powodzeniem i była wyświetlana we Francji i w Ameryce, a Melies wkrótce zdobył międzynarodową sławę i uznanie, torując drogę dalszej ewolucji widowiska filmowego. 3. Treść zajęć: Magia świąt 4. Zestawy filmów animowanych: „Świąteczny wieczór” (Przygody misia Colargola), reż. T. Wilkosz, 9' „Choinka”, reż. T. Badzian, 13' (animacja wycinankowa, przed Gwiazdką krasnoludki przeprowadzają wywiad jak zachowują się najmłodsi) „Złota gwiazdka”, reż. J. Ćwiertnia, 8' (rysunkowy, pajacyk, laleczka, słoń, małpka i strażacy ubierają choinkę) 5. Warsztaty plastyczne

Cykl: „Filmowe tajemnice” SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY I – III Cykl: „Filmowe tajemnice” Tematy spotkań: NARODZINY KINA INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO JAK DZIAŁA KINO? FILMOWE GATUNKI NA CZYM POLEGA PRACA REŻYSERA? KIM JEST OPERATOR FILMOWY? CO TO JEST MONTAŻ? ROLA MUZYKI W FILMIE AKTORSKIE ZADANIA FILMOWY SCENARIUSZ

Cykl: „Filmowe przygody” SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY I – III Cykl: „Filmowe przygody” Tematy spotkań: PRZYJAŹŃ EMPATIA WARTO POMAGAĆ PRZYGODA TOLERANCJA W ŚWIECIE ZWIERZĄT ODWAGA DBAJMY O PRZYRODĘ WAKACYJNE PLANY INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO

Cykl: „Rodzaje i gatunki filmowe” SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY IV – VI INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO Cykl: „Rodzaje i gatunki filmowe” Założenie cyklu: Tym cyklem chcielibyśmy zaprezentować dzieciom specyfikę najważniejszych gatunków filmowych, od baśni, komedii, dokumentu, po film fantastyczny, przygodowy, adaptację filmową, animację, dramat. Cykl: „Młodzi w obiektywie” W tym cyklu prezentujemy dzieciom kino „tematyczne”, które opowiada o bardzo konkretnych i ważnych zagadnieniach, nierzadko dotyczących również naszych widzów. Schemat obu spotkań: 1. Prelekcja aktorska nawiązująca do tematyki filmu 2. Projekcja pełnometrażowego filmu fabularnego 3. Warsztaty plastyczne lub dyskusja

PROGRAM – szkoła podstawowa (klasy IV – VI) Cykl „Młodzi w obiektywie” – przykładowe spotkanie 1. Temat: Rodzice i dzieci 2. Prelekcja aktorska 3. Treść zajęć: Relacje między rodzicami a dziećmi Wakacje pełne przygód – wspólnie spędzany czas 4. Projekcja filmu: „Sto minut wakacji”, reż. A. Maleszka, Polska/Niemcy 1998, 90' "Sto minut wakacji" to koprodukcja polsko - niemiecka, która wyróżnia się tym, że mogą ją z powodzeniem oglądać i dzieci, i rodzice. Zwłaszcza ci zapracowani i zabiegani, z trudem znajdujący wolną chwilę na zabawę lub choćby dłuższą rozmowę ze swymi pociechami. Mama Tosi jest znaną aktorką, zaś ojciec Piotrka - wziętym reporterem telewizyjnym. Oboje nie spędzają ze swymi dziećmi zbyt wiele czasu. Dlatego zarówno Tosia, jak i Piotrek bardzo cieszą się na od dawna zaplanowane wspólne wakacje. Tymczasem w życiu zawodowym rodziców pojawiają się niespodziewane kłopoty. 5. Warsztaty plastyczne lub dyskusja

GIMNAZJUM Cykle: INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO 1. „Rodzaje i gatunki filmowe” 2. „Młodzi w obiektywie” 3. „Kino współczesne” Założenia cykli: - pokazanie filmu od strony warsztatowej - bohater filmowy – rówieśnikiem Młodego Widza - zawsze aktualne problemy i przygody bohaterów filmowych 1. Prelekcja multimedialna prowadzona przez psychologów, pedagogów, filmowców 2. Projekcja filmu 3. Dyskusja 4. Materiały dydaktyczne dla nauczycieli: - powstałe we współpracy z krytykami filmowymi, filmoznawcami i nauczycielami - zawierają: - część filmoznawczą - scenariusz lekcji

Cykl „ Młodzi w obiektywie” – przykładowe spotkanie PROGRAM – GIMNAZJUM Cykl „ Młodzi w obiektywie” – przykładowe spotkanie 1. Temat: montaż filmowy 2. Prelekcja multimedialna 3. Treść zajęć: Montaż jako podstawa budowania ekspresji filmowej. Rozwój techniki filmowej a zmiana pracy montażysty. 4. Projekcja filmu: „4. piętro”, reż. A. Mercero, Hiszpania 2003, 101' Grupa piętnastolatków dzieli specyficzne "podwórko"; są pacjentami oddziału chirurgii urazowej. Dzięki pozytywnemu nastawieniu do świata i wewnętrznej radości Miguel Ángel (Juan Jose Ballesta), Izan (Luis Angel Priego), Dani (Gorka Moreno) i Jorge (Alejandro Zafra) mogą wyzwać swoje przeznaczenie i stawić mu czoła. Nie poddają się, dzięki czemu ich pobyt w szpitalu staje się całkiem znośny. 5. Dyskusja dla chętnych uczniów 6. Materiały dydaktyczne dla nauczycieli

„Rodzaje i gatunki filmowe” „Twórcy i film: Różne formy filmowe” LICEUM INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO Cykle: „Rodzaje i gatunki filmowe” „Twórcy i film: Różne formy filmowe” „Filmowe artydzieła” „Kino współczesne” Założenia cykli: - ujęcie filmu od strony warsztatowej - proces powstawania filmu, poszczególne etapy pracy twórców filmowych - prezentacja kultowych i współczesnych dzieł filmowych 1. Prelekcja multimedialna prowadzona przez filmoznawców 2. Projekcja filmu 3. Dyskusja 4. Materiały dydaktyczne dla nauczycieli: - powstałe we współpracy z krytykami filmowymi, filmoznawcami i nauczycielami - zawierają: - część filmoznawczą - scenariusz lekcji

Cykl „Twórcy i film. Różne formy filmowe” - przykładowe spotkanie PROGRAM – LICEUM Cykl „Twórcy i film. Różne formy filmowe” - przykładowe spotkanie Temat: Montażysta – jak nadać filmowi ostateczny kształt. 2. Prelekcja multimedialna 3. Treść zajęć: Montaż jako podstawa budowania ekspresji filmowej. Rozwój techniki filmowej a zmiana pracy montażysty. 4. Projekcja filmu: „Oda do radości”, reż. A. Kazejak- Dawid, J. Komasa, M. Migas Polska 2005, 118' 5. Dyskusja dla chętnych uczniów 6. Materiały dydaktyczne dla nauczycieli

INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO POKAZY INDYWIDUALNE INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO - oferujemy szkołom możliwość stworzenia w naszym kinie własnych programów filmowych - zapraszamy do współpracy nauczycieli, którzy chcą zorganizować pokazy indywidualne dla swoich uczniów - dzięki współpracy z Filmoteką Narodową i dystrybutorami filmowymi mamy możliwość organizowania wielu ciekawych lekcji kinowych - proponujemy spotkania z adaptacjami lektur szkolnych - istnieje możliwość konstruowania we współpracy z nami programów indywidualnych dla szkół, opierających się na cyklicznych wizytach w kinie

www.edukacja.nowehoryzonty.pl www.odra-film.wroc.pl szczegółowe programy już z początkiem września w Państwa szkołach…

ODRA-FILM ul. Bogusławskiego 14 50-023 Wrocław Tel.071/ 793-70-91 Fax.071/ 794-00-88 www.odra-film.wroc.pl odra-film@odra-film.wroc.pl Kontakt: beata.marciniak@odra-film.wroc.pl INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO PARTNEREM ODRY-FILM W REGIONIE DOLNOŚLĄSKIM, wspierającym projekt jest: Dolnośląskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej we Wrocławiu Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Filia w Jeleniej Górze Kontakt: Katarzyna Zakrzewska – k.zakrzewska@dodn.jgora.pl Dolnośląskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej we Wrocławiu Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Filia w Jeleniej Górze ul. 1 Maja 43 Tel. 075 64 23 949 www.dodn.wroclaw.pl/jgora

- MINISTERSTWO KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO INSTYTUCJA KULTURY WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO PROJEKT WSPIERAJĄ: - MINISTERSTWO KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO - MISTRZOWSKA SZKOŁA REŻYSERII FILMOWEJ ANDRZEJA WAJDY - POLSKI INSTYTUT SZTUKI FILMOWEJ - GUTEK FILM - SIEĆ KIN STUDYJNYCH - Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej we Wrocławiu PROJEKTOWI PARTONUJE: - DOLNOŚLĄSKI KURATOR OŚWIATY