Poprawność informacji prasowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
{Instytut Adama Mickiewicza}
Advertisements

SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Społeczności w Internecie
SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami.
PRZEDSIĘBIORCY NA START - V edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego.
Poradnik dla wyższych uczelni
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Stosowanych Nauk Społecznych Kierownik Katedry: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Województwo pomorskie –
Wspieramy e-biznes Tomasz Czerwoniak
SIĘGNIJ PO UNIKATOWY PAKIET KORZYŚCI Nowa formuła konkursu – maksymalizacja korzyści dla laureata: Wybór laureatów przed targami – możliwość przeprowadzenia.
Konkursowe portale społecznościowe w świetle polskiego prawa
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Promowanie Strony, Marketing Szeptany & Wirusowy
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Projekt finansowany z budżetu województwa Dolnośląskiego
Agata Blady, Komunikado PR,
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Profesjonalizacja branży eventowej
Informacja z realizacji działań Biura Ewaluacji RPO w 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Modular Training European Dynamic SalesMan. 2CZ/03/B/F/PP/ Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej Treść projektu nie odzwierciedla.
Interactive Marketing Partner marketing
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Agencja ProMark Akcje promocyjne w punkcie sprzedaży.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
A part of Business Consulting Sp. z o.o.
Strategia Promocji.
Technik Organizacji Reklamy
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Zapraszamy na nowy kierunek
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
KAPITUŁA KONKURSU Katarzyna Dragović prof. dr hab. Jan Garlicki Natalia Hatalska Jacek Szlak Przemysław Siwiński Paweł Tkaczyk.
DZIENNIKARSTWO MODOWE
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
OBECNIE CAŁA POLSKA ŻYJE REKORDOWO WYSOKĄ KUMULACJĄ W NAJPOPULARNIEJSZEJ LOTERII W KRAJU. KAŻDY Z NAS LICZY NA TO, ŻE DZIŚ WIECZOREM TO ON BĘDZIE SKAKAŁ.
Dnia maja uczniowie klas I wzięli udział w pokazowej lekcji o Unii Europejskiej przeprowadzonej przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct.
Sprawdzian szóstoklasisty
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
1 „Prowadzący – niepijący” Kampania edukacyjna 7 – 31 sierpnia 2008.
Przedstawienie Regulaminu Konkursu na projekt edukacyjny promujący aktywne uczestnictwo rodziców w realizacji programu edukacyjnego pt.”Trzymaj Formę!”
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
ACANTHUS AUREUS – ZŁOTY AKANT Statuetką ACANTHUS AUREUS nagradzane są stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej.
PREZENTACJA SPECJALNOŚCI ORGANIZATOR PRZEDSIĘWZIĘĆ TURYSTYCZNYCH (OPT)
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ listopad – luty 2016
MÓJ ZAWÓD.
10 Najnowszych Trendów Public Relations
PRACA I ROZWÓJ ZAWODOWY: ZNAJDUJĘ PRACĘ I PODNOSZĘ KWALIFIKACJE ZAWODOWE
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
Logo afiliacji autora Tytuł referatu (minimalna wysokość czcionki 36pkt) Imię, nazwisko i afiliacja autora/ów (minimalna wysokość czcionki 25pkt) Wprowadzenie.
Zapis prezentacji:

Poprawność informacji prasowych Sondaż ekspercki

Eksperci Piotr Czarnowski - prezes FIRST PR Marcin Malinowski - rzecznik prasowy Grupy Wydawniczej INFOR Tomasz Trabuć - PR Menedżer, Provident Polska Jacek Warchala - językoznawca, Zakład Współczesnego Języka Polskiego, Uniwersytet Śląski

Metodologia Ocenie poddaliśmy 100 informacji prasowych, które wpłynęły do redakcji PRoto w okresie od 20.03.05 do 18.04.05. Eksperci oceniali je posługując się jednakowym kwestionariuszem Autorzy informacji pozostali anonimowi

Kryteria oceny Kryterium poprawności językowej Waga tematu informacji Aspekt promocyjny informacji Aspekt wizualny Załączniki Dopasowanie tematyki do charakteru medium (PRoto)

Dopasowanie tematyki informacji do profilu medium

Waga tematu informacji

Aspekt promocyjny informacji

Aktualność informacji

Treść informacji

Stylistyka

Gramatyka

Ortografia

Zasada piramidy informacyjnej

Tekst informacji

Przejrzystość informacji

Grafika

Elementy wizualne - czcionka, logo itp…

Słownictwo

Załączniki

Materiały w załączniku

Biorąc pod uwagę wszystkie możliwe kryteria oceny, informację prasową oceniono jako

Szanse na publikację przedstawionej w informacji treści oceniono jako

BŁĘDY: …organizatorzy konkursu, w ktorym glowna nagroda sa prestizowe studia ACCA, oglosili wlasnie liste laureatow II etapu. Wkrotce sposrod tych osob wylonia takze piec osob, ktore w najciekawszy sposob odpowiedzialy na pytanie otwarte „Czy mozna wyszkolic dobrego menedzera? Jesli tak, to w jaki sposob?”. Osoby te zostana zaproszone na rozmowe, w wyniku ktorej wyloniony zostanie zwyciezca konkursu.

BŁĘDY: Witam, W zalaczeniu przesylam komunikat ... Przesyłam najnowszą informacjcje prasowa z firmy ...

BŁĘDY: W opracowywanej strategii działań agencja (…) zakłada przeprowadzenie szeregu niekonwencjonalnych działań zewnętrznych. Ich nadrzędnym celem będzie trwałe dotarcie do świadomości potencjalnych konsumentów z komunikatami podkreślającymi główne wyróżniki produktów marki

BŁĘDY: Konkurs zakończy się w pierwszych dniach maja, wtedy też poznamy zwycięzcę zabawy.

BŁĘDY: W zakresie działań związanych z wprowadzaniem nowego wizerunku w sieciach sprzedaży opracowana została nowa metoda komunikacji, która znajdzie swoje odzwierciedlenie w materiałach BTL oraz oznakowaniu firmowych punktów sprzedaży.

BŁĘDY: W trakcie swojej pracy zawodowej pracował dla takich Klientów jak ...

BŁĘDY: Głównym powodem przedłużenia są bardzo dobre rezultaty, zarówno sprzedażowe, jak i image’owe

BŁĘDY: Kampania obecna jest w telewizji, kinie, internecie, oraz wsparta działaniami direct marketing oraz BTL.

BŁĘDY: Firma 3M Poland, w związku z jubileuszem swoich dwóch produktów: 75-leciem taśmy klejącej (…) i 25-leciem karteczek samoprzylepnych (…), realizuje szeroko zakrojony projekt PR

Jak poprawnie napisać informację prasową?