Poprawność informacji prasowych Sondaż ekspercki
Eksperci Piotr Czarnowski - prezes FIRST PR Marcin Malinowski - rzecznik prasowy Grupy Wydawniczej INFOR Tomasz Trabuć - PR Menedżer, Provident Polska Jacek Warchala - językoznawca, Zakład Współczesnego Języka Polskiego, Uniwersytet Śląski
Metodologia Ocenie poddaliśmy 100 informacji prasowych, które wpłynęły do redakcji PRoto w okresie od 20.03.05 do 18.04.05. Eksperci oceniali je posługując się jednakowym kwestionariuszem Autorzy informacji pozostali anonimowi
Kryteria oceny Kryterium poprawności językowej Waga tematu informacji Aspekt promocyjny informacji Aspekt wizualny Załączniki Dopasowanie tematyki do charakteru medium (PRoto)
Dopasowanie tematyki informacji do profilu medium
Waga tematu informacji
Aspekt promocyjny informacji
Aktualność informacji
Treść informacji
Stylistyka
Gramatyka
Ortografia
Zasada piramidy informacyjnej
Tekst informacji
Przejrzystość informacji
Grafika
Elementy wizualne - czcionka, logo itp…
Słownictwo
Załączniki
Materiały w załączniku
Biorąc pod uwagę wszystkie możliwe kryteria oceny, informację prasową oceniono jako
Szanse na publikację przedstawionej w informacji treści oceniono jako
BŁĘDY: …organizatorzy konkursu, w ktorym glowna nagroda sa prestizowe studia ACCA, oglosili wlasnie liste laureatow II etapu. Wkrotce sposrod tych osob wylonia takze piec osob, ktore w najciekawszy sposob odpowiedzialy na pytanie otwarte „Czy mozna wyszkolic dobrego menedzera? Jesli tak, to w jaki sposob?”. Osoby te zostana zaproszone na rozmowe, w wyniku ktorej wyloniony zostanie zwyciezca konkursu.
BŁĘDY: Witam, W zalaczeniu przesylam komunikat ... Przesyłam najnowszą informacjcje prasowa z firmy ...
BŁĘDY: W opracowywanej strategii działań agencja (…) zakłada przeprowadzenie szeregu niekonwencjonalnych działań zewnętrznych. Ich nadrzędnym celem będzie trwałe dotarcie do świadomości potencjalnych konsumentów z komunikatami podkreślającymi główne wyróżniki produktów marki
BŁĘDY: Konkurs zakończy się w pierwszych dniach maja, wtedy też poznamy zwycięzcę zabawy.
BŁĘDY: W zakresie działań związanych z wprowadzaniem nowego wizerunku w sieciach sprzedaży opracowana została nowa metoda komunikacji, która znajdzie swoje odzwierciedlenie w materiałach BTL oraz oznakowaniu firmowych punktów sprzedaży.
BŁĘDY: W trakcie swojej pracy zawodowej pracował dla takich Klientów jak ...
BŁĘDY: Głównym powodem przedłużenia są bardzo dobre rezultaty, zarówno sprzedażowe, jak i image’owe
BŁĘDY: Kampania obecna jest w telewizji, kinie, internecie, oraz wsparta działaniami direct marketing oraz BTL.
BŁĘDY: Firma 3M Poland, w związku z jubileuszem swoich dwóch produktów: 75-leciem taśmy klejącej (…) i 25-leciem karteczek samoprzylepnych (…), realizuje szeroko zakrojony projekt PR
Jak poprawnie napisać informację prasową?