GMINNY PROGRAM ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I PRZECIWDZIAŁANIA NARKOMANII na 2009 rok.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Monitoring „Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”
Advertisements

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Niebieska Procedura dla Lecznictwa Odwykowego
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE WRK. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 41% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1949 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
Przyjęty przez Radę Ministrów 13 stycznia 2004 r.
Czy osoby pijące alkohol w miejscu Pana/i zamieszkania stanowią szczególne zagrożenie dla bezpieczeństwa ?
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych Fundusz Przeciwalkoholowy
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych Fundusz Przeciwalkoholowy
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych Fundusz Przeciwalkoholowy.
Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii na 2010 rok.
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych Fundusz Przeciwalkoholowy.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Rola i obowiązki Przedstawiciela Gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych w procedurze „Niebieskie Karty” Dorota Jaszczak-Kuźmińska Państwowa.
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
FINANSOWANIE ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH Z BUDŻETÓW SAMORZĄDOWYCH
Diagnoza środowisk zagrożonych przemocą i uzależnieniami
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
SZKOŁA w systemie przeciwdziałania przemocy ???
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
LOKALNY SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W TYCHACH
Przemoc w rodzinie Niebieska Karta.
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
ORAZ WYKAZ POTRZEB W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ W GMINIE LIPNO
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży wobec środków uzależniających przeprowadzonej w marcu 2006 roku wśród społeczności naszej szkoły   Liczba.
Prezentacja założeń, celów i kierunków działań
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Dlaczego projekt KONSERWATOR jest potrzebny? Tendencje na małopolskim rynku pracy Kraków, grudzień 2011 r.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
DIAGNOZA PROBLEMÓW UZALE Ż NIE Ń I INNYCH ZAGRO Ż E Ń SPO Ł ECZNYCH DLA MIASTA GORZÓW WIELKOPOLSKI.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA „10 LAT USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE – HISTORIA, DOŚWIADCZENIA, WYZWANIA” Jachranka, 14 – 15 grudnia.
Punkt Konsultacyjny dla Osób Uzależnionych i Współuzależnionych ul. H. Jordana Myślenice (budynek „Sokół”) tel: 012/
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
USTAWA z dnia 26 października 1982 r
Co to jest Zespół Interdyscyplinarny?
Profilaktyka 2017 Łódź, 3 marca 2017 r. Wydział Edukacji DSS UMŁ.
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE, w tym przemocy WOBEC DZIECI Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE, w tym przemocy WOBEC DZIECI Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

GMINNY PROGRAM ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I PRZECIWDZIAŁANIA NARKOMANII na 2009 rok

Program przedstawia zadania własne gminy wynikające z Ustawy o wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałaniu Alkoholizmowi z dn. 26 października 1982r. z późniejszymi zmianami oraz wprowadza zadania w oparciu o Ustawę o Przeciwdziałaniu Narkomanii z dn. 29 lipca 2005r. W związku z tym, że część zadań jest wspólnych i jednakowych, a ich adresatami są te same grupy osób, opracowany został wspólny program, który określa zadania dla Gminy:

zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i osób zagrożonych uzależnieniem od alkoholu i narkotyków. udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe i narkomanii pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej i szkoleniowej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych. wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych i narkomanii.

podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 13[1] i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego. wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.

DIAGNOZA STANU PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

Liczba podmiotów prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych - stan na 27.11.2008 r. Rodzaj zezwolenia gastronomia detal A - sprzedaż tylko piwa 23 lokale 55 sklepów A + B – sprzedaż piwa i wina 6 lokali B + C – sprzedaż wina i wódki A + B + C – sprzedaż piwa, wina i wódki 45 lokali 49 sklepów Razem 74 lokale 104 sklepy

Ogólna kwota wydana na zakup napojów alkoholowych w 2007 r. w Mielcu wyniosła 48.840.040,56 zł

Wydatki na zakup napojów alkoholowych 2006 r. 2007 r. Średni wydatek na 1 mieszkańca Mielca 60,80 zł/m-c 729,61 zł/rok 65,47 zł/m-c 785,72 zł/rok Średni wydatek mieleckiej rodziny na napoje alkoholowe 243,20 zł/m-c 2 918,45 zł/rok 261,90 zł/m-c 3 142,91 zł/rok

Spożycie poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych przypadające na jednego dorosłego (powyżej 18 r. ż.) mieszkańca miasta Mielca Rodzaj napoju 2006 r. 2007 r. Piwo 71.50 litra/rok ~ 143 butelek 0,5L 73.46 litra/rok ~ 147 butelek 0,5L Wino 12,32 litra/rok ~16,42 but. 0,75L 12,58 litra/rok ~17 but. 0,75L Wódka 9,55 litra/rok ~ 19,10 but. 0,5 L 10,72 litra/rok ~ 21 but. 0,5 L Spożycie 100% alkoholu na 1 dorosłego mieszk. Mielca (szacunkowe) 8,87 litra/rok ~ 18 but. 0,5L 9,47 litra/rok ~ 19 but. 0,5L

DANE Z OŚRODKA PROFILAKTYKI I TERAPII UZALEŻNIEŃ W MIELCU za 2007 rok

Liczba pacjentów 387 59 95 94 1 9 5 2 Kategoria ogółem w tym kobiet Uzależnieni zarejestrowani ogółem 387 59 Współuzależnieni zarejestrowani ogółem 95 94 Pacjenci do 19 r.ż. 1 Dorosłe Dzieci Alkoholików (DDA) 9 Ofiary przemocy 5 Uzależnieni od nikotyny 2

Populacje uzależnionych Typ populacji ogółem w tym kobiet do lat 19 1 w wieku 20-29 lat 34 4 w wieku 30-64 lat 343 55 65 lat i więcej 9 uzależnienie jednocześnie od alkoholu i środków psychoaktywnych 7 5

DANE Z RAPORTU „DIAGNOZA PROBLEMÓW UZALEŻNIEŃ I INNYCH ZAGROŻEŃ SPOŁECZNYCH DLA MIASTA MIELCA”

Młodzież na pytanie: ”Ilu twoich kolegów pali papierosy” odpowiedziała: Klasy VI Gim. Kl. III Szkoły ponadgimn. kl. II większość 6% 13% 14% około połowy 4% 36% 16% mniejszość 27% 37% pojedyncze przypadki 34% 21% 28% nikt 50% 3% 5%

Młodzież na pytanie: ”Ilu twoich kolegów pije alkohol” odpowiedziała: Klasy VI Gim. Kl. III Szkoły ponadgimn. kl. II większość 2% 19% 47% około połowy 7% 27% 23% mniejszość 10% 35% 16% pojedyncze przypadki 12% 11% nikt 58% 3%

Młodzież na pytanie: ”Ilu razy w życiu zdarzyło ci się upić napojem alkoholowym” odpowiedziała: Ile razy zdarzyło ci się upić napojem alkoholowym Klasy VI Gim. Kl. III Szkoły ponadgimn. kl. II ani razu 96% 83% 61% 1-2 razy 4% 8% 20% 3-5 razy 0% 7% 9% 6-10 razy 1% ponad 10 razy 6% Łącznie upiło się 17% 39%

MŁODZIEŻ A NARKOTYKI

Młodzież na pytanie: ”Ile osób z twojego środowiska zażywa narkotyki” odpowiedziała: Klasy VI Gim. Kl. III Szkoły ponadgimn. kl. II większość 0% 3% 1% około połowy mniejszość 7% 8% 15% pojedyncze przypadki 9% 24% 22% nikt 84% 65% 59%

kl. VI kl. III gim. kl. II szk. ponadgim. Młodzież na pytanie: ”Czy kiedykolwiek miałeś kontakt z jakimiś środkami odurzającymi” odpowiedziała: kl. VI kl. III gim. kl. II szk. ponadgim.

PRZEMOC W RODZINIE

Realizacja procedury interwencji Policji pod nazwą „Niebieskie Karty” Liczba przeprowadzonych interwencji domowych 1025 1548 w tym: dotyczących przemocy w rodzinie (NK) 406 366 Ogółem ofiar przemocy 762 685 Ogółem sprawców przemocy 408 370 Ogółem sprawców po alkoholu 385 356 Procedura interwencji policji p.n. „Niebieska Karta” nie odzwierciedla skali zjawiska przemocy rodzinnej, jest ona znacznie większa.

Realizacja procedury interwencji Policji pod nazwą „Niebieskie Karty” Ogółem ofiar przemocy w tym: 762 685 Kobiet 370 343 Mężczyzn 50 36 Liczba dzieci do 13 lat 206 203 Małoletni 13-18 lat 136 103

Realizacja procedury interwencji Policji pod nazwą „Niebieskie Karty” Ogółem sprawców przemocy w tym: 408 370 Kobiet 8 5 Mężczyzn 400 364 Liczba nieletnich 1

Realizacja procedury interwencji Policji pod nazwą „Niebieskie Karty” Ogółem sprawców po alkoholu w tym: 385 356 Liczba kobiet 6 4 Liczba mężczyzn 379 351 Liczba nieletnich 1 w tym przewiezionych do PDOZ do wytrzeźwienia 344 318 Ilość kobiet 3 Ilość mężczyzn 338 315

RAMOWY PLAN REALIZACJI ORAZ FINANSOWANIA ZADAŃ GMINNEGO PROGRAMU PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I PRZECIWDZIAŁANIA NARKOMANII

LP. Zadania do realizacji Koszt I. ZWIĘKSZANIE DOSTĘPNOŚCI POMOCY TERAPEUTYCZNEJ I REHABILITACYJNEJ DLA OSÓB UZALEŻNIONYCH OD ALKOHOLU I NARKOTYKÓW 1. Zapewnienie działalności Ośrodka Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień w Mielcu 2. Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu 3. Realizowanie wybranych usług i programów placówek profilaktyczno – terapeutycznych dla osób uzależnionych od alkoholu i innych środków psychoaktywnych Przeciwdziałanie Alkoholizmowi Przeciwdziałanie Narkomanii Suma ogółem 75 600,- 6 000,- 81 600,-

LP. Zadania do realizacji Koszt II. UDZIELANIE RODZINOM, W KTÓRYCH WYSTĘPUJĄ PROBLEMY ALKOHOLOWE I NARKOMANII POMOCY PSYCHOSPOŁECZNEJ I PRAWNEJ, OCHRONA PRZED PRZEMOCĄ 1.Tworzenie zintegrowanego systemu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na terenie Gminy Miejskiej Mielec 2. Kontynuacja Punktu Konsultacyjnego ds. Uzależnień i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie wraz z obsługą Telefonu Zaufania 3. Realizowanie wybranych usług i programów placówek profilaktyczno – terapeutycznych dla rodzin osób uzależnionych od alkoholu i innych środków psychoaktywnych

LP. Zadania do realizacji Koszt II. UDZIELANIE RODZINOM, W KTÓRYCH WYSTĘPUJĄ PROBLEMY ALKOHOLOWE I NARKOMANII POMOCY PSYCHOSPOŁECZNEJ I PRAWNEJ, OCHRONA PRZED PRZEMOCĄ 4.Pomoc dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym 5.Finansowanie obozów profilaktyczno – terapeutycznych dla dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych Przeciwdziałanie Alkoholizmowi Przeciwdziałanie Narkomanii Suma ogółem 186 000,- 4 000,- 190 000,-

LP. Zadania do realizacji Koszt III. PROWADZENIE PROFILAKTYCZNEJ DZIAŁALNOŚCI INFORMACYJNEJ, EDUKACYJNEJ I SZKOLENIOWEJ W ZAKRESIE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I PRZECIWDZIAŁANIA NARKOMANII, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA DZIECI I MŁODZIEŻY W TYM PROWADZENIE POZALEKCYJNYCH ZAJĘĆ SPORTOWYCH 1. Realizacja programów profilaktycznych dla uczniów oraz szkoleń dla rodziców, realizowanych w placówkach oświatowych w ramach szkolnych programów profilaktyki; uczenie umiejętności służących zdrowiu i trzeźwemu życiu 2. Realizacja działań promujących trzeźwy i bezpieczny sposób spędzania wolnego czasu przez dzieci i młodzież

LP. Zadania do realizacji Koszt III. PROWADZENIE PROFILAKTYCZNEJ DZIAŁALNOŚCI INFORMACYJNEJ, EDUKACYJNEJ I SZKOLENIOWEJ W ZAKRESIE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I PRZECIWDZIAŁANIA NARKOMANII, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA DZIECI I MŁODZIEŻY W TYM PROWADZENIE POZALEKCYJNYCH ZAJĘĆ SPORTOWYCH 3. Dofinansowanie działalności profilaktycznej pozaszkolnej 4. Edukacja publiczna Przeciwdziałanie Alkoholizmowi Przeciwdziałanie Narkomanii Suma ogółem 604 554,- 32 080,- 636 634,-

LP. Zadania do realizacji Koszt IV. WSPOMAGANIE DZIAŁALNOŚCI INSTYTUCJI, STOWARZYSZEŃ I OSÓB FIZYCZNYCH, SŁUŻĄCEJ ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I NARKOMANII 1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi jednostkami pożytku publicznego w obszarze profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień; promowanie ciekawych projektów i inicjatyw społecznych 2. Wspomaganie działalności instytucji działających w obszarze profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień

LP. Zadania do realizacji Koszt IV. WSPOMAGANIE DZIAŁALNOŚCI INSTYTUCJI, STOWARZYSZEŃ I OSÓB FIZYCZNYCH, SŁUŻĄCEJ ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I NARKOMANII 3. Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mielcu 4. Dofinansowanie szkoleń w zakresie profilaktyki i problematyki uzależnień Przeciwdziałanie Alkoholizmowi Przeciwdziałanie Narkomanii Suma ogółem 101 500,- 13 500,- 115 000,-

LP. Zadania do realizacji Koszt V. DZIAŁALNOŚĆ INFORMACYJNA – KOSZTY ADMINISTRACYJNE 1. Działalność informacyjna 2. Koszty administracyjne Przeciwdziałanie Alkoholizmowi Przeciwdziałanie Narkomanii Suma ogółem 92 346,- 4 420,- 96 766,-

ZADANIA GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

W sklepach i lokalach sprzedających i podających napoje alkoholowe na terenie Gminy Miejskiej Mielec dopuszcza się możliwość kontroli tych podmiotów z zastosowaniem tzw. „zakupu kontrolowanego tj. próby zakupu napojów alkoholowych przez osobę nieletnią (poniżej 18 roku życia) przy obecności w lokalu członka zespołu kontrolnego. Wynik kontroli będzie brany pod uwagę przy ewentualnym wydawaniu kolejnego zezwolenia (lub jego przedłużenia).

Każdy podmiot starający się o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych lub o jego przedłużenie powinien przeszkolić cały personel swojego lokalu w zakresie zasad postępowania przy sprzedaży i podawaniu napojów alkoholowych. Szkolenie powinno odbyć się w terminie maksymalnie pół roku od daty otrzymania zezwolenia. Udział w szkoleniu będzie brany pod uwagę przy ewentualnym wydawaniu kolejnego zezwolenia (lub jego przedłużenia)

PRELIMINARZ - BILANS

I. POMOC TERAPEUTYCZNA I REHABILITACYJNA DLA OSÓB UZALEŻNIONYCH OD ALKOHOLU I NARKOTYKÓW Przeciwdziałanie alkoholizmowi 75 600 zł i przemocy Przeciwdziałanie narkomanii 6 000 zł Suma = 81 600 zł (7 %)

II. POMOC RODZINOM Z PROBLEMEM ALKOHOLOWYM, NARKOMANII ORAZ OCHRONA PRZED PRZEMOCĄ Przeciwdziałanie alkoholizmowi 186 000 zł i przemocy Przeciwdziałanie narkomanii 4 000 zł Suma = 190 000 zł (17 %)

III. DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA Przeciwdziałanie alkoholizmowi 604 554 zł i przemocy Przeciwdziałanie narkomanii 32 500 zł Suma = 636 635 zł (57 %)

IV. WSPOMAGANIE INSTYTUCJI, ORGANIZACJI I OSÓB FIZYCZNYCH SŁUŻĄCYCH ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I NARKOMANII Przeciwdziałanie alkoholizmowi 101 500 zł i przemocy Przeciwdziałanie narkomanii 13 500 zł Suma = 115 000 zł (10 %)

V. DZIAŁALNOŚĆ INFORMACYJNA – KOSZTY ADMINISTRACYJNE Przeciwdziałanie alkoholizmowi 92 346 zł i przemocy Przeciwdziałanie narkomanii 4 420 zł Suma = 96 766 zł (9 %)

CAŁKOWITY KOSZT PROGRAMU 1 120 000 ZŁ Całkowity koszt przeciwdziałania 1 060 000 zł alkoholizmowi i przemocy Całkowity koszt przeciwdziałania 60 000 zł narkomanii