Realizacja projektów eTwinning w Gimnazjum nr 1 w Koluszkach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia.
Advertisements

E-twinning w naszej szkole
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
ETwinning- w naszej szkole opr. A. Rolicz. Istota eTwinning eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych.
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 w Rybniku jako przykład wykorzystania Multimedialnego Centrum Informacji mgr Ewa Łopatka.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Naszym partnerem w tym projekcie była francuska szkoła College Andre Lahaye Adernos-les-Bains. W wydarzeniu, brało udział 15 uczniów naszego gimnazjum.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI opr. Ewa Łopatka.
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Realizacja projektu eTwinning w Gimnazjum nr 2 w Koluszkach rok szkolny 2008/2009.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
Wpływ programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela Udział w seminarium kontaktowym „Biodiversity in eTwinning projects” Grecja, listopada 2011.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
TARGI
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
Projekt Comenius w Zespole Szkół Nr 3 im. Wł.St. Reymonta w Łukowie
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Małgorzata Lipińska. Zadanie TIK Klasa VI Temat: Słynne miejsca w Londynie.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
eTwinning - to europejska współpraca szkół realizowana przy pomocy mediów elektronicznych. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Sopocka Akademia Tenisowa
Zasady korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnych
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
portal społecznościowy nauczycieli
Zapis prezentacji:

Realizacja projektów eTwinning w Gimnazjum nr 1 w Koluszkach eTWINNING W PRAKTYCE SZKOLNEJ Realizacja projektów eTwinning w Gimnazjum nr 1 w Koluszkach Łódź, 02.12. 2009 r.

Gimnazjum nr 1 w Koluszkach Odznaka jakości eTwinning za realizację projektu „Sąsiedzi-przyjaciele”

Realizowane projekty Sąsiedzi-przyjaciele Ich und Internet In the news Feiertage in Polen und Tschechien Ptaki –nasi przyjaciele

Sąsiedzi – przyjaciele Die Freunde - die Nachbarn

Szkoły partnerskie ZS Palackeho tr. 14 Prostejov Czechy Gimnazjum nr 1 im. Jana Kochanowskiego w Koluszkach Polska

Cele projektu 1. Uczeń potrafi praktycznie wykorzystywać komputer i Internet.  2. Uczeń pogłębia wiedzę o kraju sąsiednim. 3. Uczeń jest zmotywowany do nauki języka niemieckiego, ponieważ dostrzega jego rolę, jako międzynarodowego narzędzia komunikacji. 4. Uczeń potrafi pracować w grupie i wspólnie odpowiedzialnie wykonuje zadania. 5. Uczeń kształtuje postawę tolerancji i otwartości.  6. Uczeń obala stereotypy dotyczące Polaków i Czechów.

Przykładowe formy pracy w projekcie programu eTwinning

Prezentacja „Partnership Neighbours-friends” Prezentacja w języku angielskim przedstawiająca ogólne informacje o projekcie, zdjęcia ukazujące uczestników projektu, informacje o międzynarodowych spotkaniach.

About partnership… The language for the communication for this project is German. Students get to know each other through email exchange.The letters are about interests,family,a town,habits. Hallo Karol! Ich grüsse dich.Heute schreibe ich Dir etwas uber Prostějov. Prostějov hat 49 477 Einwohner.Die Fläche is 4659 ha. Ist 225 meter über Meer.Hier sind viele Geschafte, Museum, Theater, Kino, Schwimmhale. Ich habe hier viele Freunde

Przykładowe listy elektroniczne młodzieży uczestniczącej w projekcie

„Polen ist eine Reise wert”-przewodnik turystyczny przygotowany przez polskich uczestników projektu

Mini-quiz „Was weisst Du schon über Polen Mini-quiz „Was weisst Du schon über Polen?“ Quiz przygotowany przez polskich uczestników projektu.

Polen- mini Quiz Was weisst Ihr schon… ?

WIE IST POLNISCHE FLAGGE? FRAGE 1 WIE IST POLNISCHE FLAGGE? A) WEISS & ROT B) ROT & WEISS C) ROT & GRUEN

”Tschechien-die Nachbarn und die Freunde”- czasopismo przygotowane przez czeskich uczestników projektu.

SAFER INTERNET DAY 2007 ICH UND INTERNET POLEN MALTA

Gimnazjum nr 1 im. Jana Kochanowskiego w Koluszkach Polska SAFER INTERNET DAY 2007 Szkoły partnerskie Gimnazjum nr 1 im. Jana Kochanowskiego w Koluszkach Polska Maria Regina GJL College 5 Blata I-Bajda Malta

CELE PROJEKTU Dostarczenie uczniom, rzetelnej wiedzy o zagrożeniach korzystania z Internetu, ich przyczynach i skutkach oraz sposobach zapobiegania. Kształtowanie prawdziwych przekonań m.in. o Internecie, obalanie stereotypów. Uwrażliwienie uczniów na społeczny problem pedofilii w Internecie, uzależnienia się od Internetu (webholizm) oraz agresji i przemocy w grach komputerowych. Zapoznanie uczniów z ofertą programów służących do zabezpieczania prywatności w sieci, do ochrony własnego profilu użytkownika.

ANKIETA „BEZPIECZNY INTERNET” Ankieta składała się z 23 pytań dotyczących korzystania z Internetu, komunikatorów, chatu, programów antywirusowych i firewall. Większość ankietowanych (82%) przyznała, że spędza w domu codziennie kilka godzin przed komputerem. Czy rodzice w jakikolwiek sposób limitują Ci czas spędzony przed komputerem?

Czy zdarzyło Ci się wysłać komuś poznanemu w Internecie swój numer telefonu?

Nagrodzone plakaty w regionalnym konkursie graficznym z okazji DBI 2007

Certyfikat Internet Safer Day

In the news

Tematyka projektu: Dialog międzykulturowy Historia i tradycje Media i wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych

Szkoły biorące udział w projekcie: Chesham Park Community College (Wielka Brytania, okolice Londynu); szkoła ogólnokształcąca Gimnazija Jesenice Slovenia Gymnasiale Oberstufe für Gesamtschulen Brema, Niemcy Gimnazjum nr 1 w Koluszkach

Podejmowane działania: Wykorzystywanie portalu e-Twinning do bieżących kontaktów, wymiany informacji wyboru tematów; ustalenie regularnego, cyklicznego terminu pory tych spotkań. Tematami mogą być, ale nie muszą, bieżące wydarzenia, muszą one jednak dotyczyć tematów o szerokim zasięgu. Przygotowywanie podcastów dla zaprezentowania szkół partnerskich, ważnych wydarzeń lokalnych czy życia szkoły. Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie lekcji, oraz nagranie jej przebiegu a następnie przesłanie też transmisja internetowa (Skype, wideokonferencja) do szkół partnerskich.

Efekty współpracy w ramach projektu: Uczniowie lepiej zrozumieją podstawowe różnice i podobieństwa pomiędzy ich własną kulturą a kulturą krajów szkół partnerskich. Uczestnicy projektu będą potrafili rzeczowo debatować, formować i wyrażać swoje opinie w konstruktywny sposób na tematy, które są równie ważne i interesujące dla wszystkich członków projektu bieżące tematy polityczne i ich podłoże (historyczne, kulturalne, społeczne). Poprzez walkę ze stereotypami i uprzedzeniami uczniowie będą mieli możliwość kształtowania postawy otwartości i wrażliwości wobec innych ludzi. Uczniowie będą mieli okazję zaobserwować i porównać, jak te same wydarzenia opisywane i komentowane są w różnych krajach

Dane kontaktowe: Gimnazjum nr 1 im. Jana Kochanowskiego ul. Zagajnikowa 12 95-040 Koluszki tel. 0-44 714 58 77 fax. 0-44 714 58 66 e-mail: gimkol1@poczta.onet.pl http://www.gimkol1.e9.pl Ambasador akcji eTwinning: Urszula Chachulska-Tomaszczak e-mail: Ulla.tom@interia.pl

Birds our friends – Ptaki nasi przyjaciele Open borders for birds – Otwarte granice dla ptaków Jest to interdyscyplinarny projekt badawczy łączący wiedzę z zakresu: biologii, ekologii, fizyki i języka angielskiego. Dotyczy on w głównej mierze ptaków, ich budowy, wędrówek oraz przystosowań.

Realizowany jest we współpracy z czterema szkołami: 1.Elemore Hall School z Anglii (secondary school – szkoła średnia), 2.Veendam Westerschool z Holandii (basisschool – szkoła podstawowa), 3.Scuola Media Aligieri z Włoch (media, szkoła średnia I stopnia) 4.1st Epal of Trikala z Grecji (gymnasio – szkoła średnia I stopnia)

Kraje biorące udział w projekcie

Cele projektu: Podczas tego projektu nasi uczniowie:        1. Wymieniają przez Internet informacje o ptakach, trasach przelotu oraz ich populacji (z zastosowaniem Skype’a, prezentacji multimedialnych, informacji e-mail),            2. Tworzą broszury i prezentacje multimedialne o najbardziej popularnych i zagrożonych gatunkach oraz ich warunkach życia,       3. Poznają budowę fizyczną i anatomicznej ptaków, sposób przystosowania się ptaków do lotu – te działania odbywają się w korelacji z fizyką (raporty, słownik, zajęcia praktyczne, warsztaty),       4. Budują karmniki i budki lęgowe, wymienią się obserwacjami i wynikami badań terenowych (raport  końcowy, prezentacje multimedialne)

Etap I projektu Podczas tego projektu, w jego wstępnej fazie, uczniowie wymieniali przez Internet informacje o szkołach, poznawali się, wysyłali maile, czatowali, odwiedzali strony internetowe szkół partnerskich. scuola media

Wiadomość od kolegów z Włoch The Subjects we like Geometry German R.E. English P.E. I. T. Geography History Italian Math Science Art Music Valentina L J Anna Elio Ivan Siria Bohdan Diana Paula Sihem Andrea Martina Luca

Etap II projektu Planowanie -polegał na: ustaleniu celów projektu, zasad pracy, terminów realizacji kolejnych zadań. W procesie tym uczestniczyli zarówno uczniowie jak i nauczyciele, koordynatorzy. Hello! We are very happy to write to you this letter, where we want to tell you how we are building our nest box and to show you our method to take care of the birds. Here is what we should do! We should use plywood because it is easier to cut, we should use galvanised nails because they last longer, we should seal with sealant because the box will be windproof and waterproof, we should put a drainage hole to let waste and rainwater drain away. Tell us your ideas and your advice. Looking forward to hearing from you soon!!! By students of 2^E of “Dante Alighieri” school.

Etap III Projektu Na tym etapie uczniowie przesyłali wiadomości o ptakach typowych dla danego kraju, ich trasach przelotu, tworzyli prezentacje multimedialne, zdobywali wiedzę na temat najbardziej popularnych i zagrożonych gatunków. Pod tym adresem można zobaczyć i ściągnąć prezentacje uczniów naszej szkoły dotyczące ptaków: http://www.awangardarzeczywista.pl/birds/index_pliki/page0002.htm

Etap IV projektu W tej części projektu uczniowie zajęli się budową karmników i budek lęgowych, następnie zawiesili budki w dogodnych dla ptaków warunkach i obserwowali wylęg oraz zbierali dokumentację.

Etap V projektu Tu uczniowie wymieniali się informacjami dotyczącymi budowy fizycznej i anatomicznej ptaków, poznali sposób przystosowania płatków do lotu, stworzyli praktyczny słownik pojęć ornitologicznych w języku polskim, angielskim, włoskim, greckim i niemieckim. Efektem tych wspólnych działań było stworzenie strony internetowej projektu, forum oraz blogu.

Prezentacje uczniów dotyczące budowy ptaków

Warsztaty Uczniowie mieli też okazję odbyć zajęcia terenowe i spotkać się z leśniczym p. Pawłem Grabczykiem z Nadleśnictwa Brzeziny, który udzieli wielu fachowych porad nie tylko dotyczących budowy budek lęgowych, ale także zaprezentował problemy ekologiczne naszego regionu.

Galeria obrazów

Projekt został nagrodzony Krajową Odznaką Jakości przez Narodowe Biuro Projektu e-Twinning.

Dziękujemy za uwagę