Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Model uczelni Oczekiwane modele rozwoju Zarysy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NAZWA PROJEKTU Imię i Nazwisko Łódź, …….. marca 2011.
Advertisements

Projekt Foresight „Akademickie
Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
IV Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Life Science Kluster Kraków Kraków, ul. Gronostajowa 7
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Budowa powiązań z otoczeniem gospodarczym Panel.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka I Posiedzenie Rady Programowej projektu foresight.
Foresight „Akademickie Mazowsze 2030” Model Absolwenta
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka PANEL I. Strategiczne kierunki kształcenia.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
DREWNO W GOSPODARCE UE I POLSKI
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
KONFERENCJA NAUKA DLA BIZNESU – WSPARCIE INNOWACJI W SEKTORZE ROLNO-SPOŻYWCZYM Katarzyna Margel Warszawa, SGGW, 27 luty 2007 rok.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Analiza SWOT.
Dr Krzysztof Borodako Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Edukacyjne uwarunkowania polskiego modelu flexicurity
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Prognoza wpływu zmian demograficznych na liczbę
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Projekt p.n. Rewitalizacja centrum Lęborka współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Badanie ewaluacyjne projektu Ścieżka aktywności zawodowej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego.
„Polskie klastry i polityka klastrowa” Klaster NUTRIBIOMED Warszawa dnia 14 kwietnia 2011 r. Przedsięwzięcie realizowane przez PARP jest współfinansowane.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Polska w Programach Ramowych UE
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Wydział Prawa Kanonicznego UKSW OCENA EFEKTÓW REALIZOWANEGO PROCESU KSZTAŁCENIA Studia jednolite magisterskie Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie.
Co to jest dobra praktyka w zakresie zarządzania środowiskowego?
Wsparcie dla rozwoju technologii
Bydgoszcz, r. Rola laboratoriów RCI-II w rozwoju badań naukowych Uniwersytetu Dariusz Boroński Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Forward Looking Analysis of Grand Societal Challanges and Innovative Policies - FLAGSHIP Inteligentne specjalizacje a zmiana pozycji konkurencyjnej województwa.
Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków JULIAN PAWLAK – Prezes KUPS 6 grudnia 2006 roku, Warszawa.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
RPO dla Mazowsza #RPO wyjście z grupy regionów słabiej rozwiniętych silne zróżnicowania wewnętrzne Szczególna sytuacja województwa mazowieckiego.
Wdrożenie telefonii IP na Uniwersytecie Warszawski Piotr Michalski Konferencja Promująca Projekt.
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Jarosław Komża Konferencja podsumowująca projekt
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Model uczelni Oczekiwane modele rozwoju Zarysy scenariuszy

Dwa modele uczelni akcelerujące GOW Model uczelni regionalnejModel uczelni międzynarodowej Jednoosobowe (menedżerskie) Minimalne zasoby materialne i kadrowe Nadwyżki zasobów pozwalające na tworzenie nowych kierunków Wyłącznie edukacjaEdukacja, prowadzenie badan oraz współdziałanie nauki z gospodarka Zasięg regionalnyPozycja międzynarodowa Jeden poziom (I) kształcenia Jeden kierunek kształcenia Wiele poziomów, kształcenie ustawiczne Wiele kierunków Finansowanie głównie publiczne

Konstrukcja scenariuszy Warszawa, Co się stanie z naszymi modelami jeżeli czynnik 1 będzie ujemny a czynnik 2 dodatni Co się stanie z naszymi modelami jeżeli oba czynniki będą dodatnie Co się stanie z naszymi modelami jeżeli czynnik 1 będzie dodatni a czynnik 2 ujemny Co się stanie z naszymi modelami jeżeli oba czynniki będą ujemne Czynnik 1 (jedna z osi) - + Czynnik 2 (druga z osi) - + Rozważane czynniki: oś 1.demografia oś 2. rozwój regionalny oś 3. technika oś 4. reformy

Sama demografia nie determinuje wyłonienia się uczelni międzynaroowej brak konkurencji lokalnej stagnacja (cieplarniane warunki)? otoczenie międzynarodowe odcięte Szanse realizacji modelu "Międzynarodowego" ograniczone ze względu na brak motywacji uczelni do zmian (cieplarniane warunki) wielu dobrych, mobilnych kandydatów atrakcyjność prowincji jako miejsca zamieszkania, nauki, pracy silna konkurencja uczelni regionalnych zmusza do ruchu w kierunku modelu międzynarodowego wzrost jakości kształcenia (II i II stopień) Możliwy ROZKWIT uczelni w modelu "Międzynarodowym" niewielu dobrych kandydatów (ale mobilnych) atrakcyjność prowincji jako miejsca zamieszkania ekstremalna konkurencja uczelni regionalnych zmusza do szybkiego ruchu w kierunku modelu międzynarodowego konsolidacje wśród najsilniejszych uczelni Warszawy. Duże zagrożenia ale i szanse na ROZKWIT uczelni w modelu "Międzynarodowym" Walka o słabych kandydatów z zagranicy ("byle zapełnić sale)" Znaczący spadek jakości kształcenia Uczelnie koncentrują się przede wszystkim na dydaktyce, kosztem działalności badawczej Nie wyłania się uczelnia o pozycji Międzynarodowej Rozwój regionalny - + Demografia - +

Kluczowego znaczenia nabiera rozwój regionalny i wykorzystanie techniki (znaczenie reform politycznych jest oczywiste) brak konkurencji lokalnej = brak presji na międzynarodowość uruchamianie nowych przedsięwzięć otwarte możliwości rozwoju konieczność współpracy z otoczeniem Nieliczne uczelnie (lub ich fragmenty) osiągają model uczelni międzynarodowej poprzez wzrost elastyczności i współpracy z otoczeniem konkurencja lokalna = presja na międzynarodowość uruchamianie nowych przedsięwzięć otwarte możliwości rozwoju konieczność współpracy z otoczeniem Najsilniejsze uczelnie osiągają pozycję międzynarodową poprzez wzrost elastyczności i współpracy z otoczeniem. Brak dostępu do nowoczesnej techniki sprawia, że nawet najsilniejsze uczelnie Mazowsza nie są w stanie prowadzić badań i edukacji na wysokim poziomie. Równoczesna konkurencja ze strony uczelni regionalnych powoduje konwergencje obu modeli uczelni. Nie wyłania się uczelnia o zasięgu międzynarodowym Brak dostępu do nowoczesnej techniki sprawia, że nawet najsilniejsze uczelnie Mazowsza nie są w stanie prowadzić badań i edukacji na wysokim poziomie. Nie wyłania się uczelnia o zasięgu międzynarodowym Rozwój regionalny - + Technika - +

Kluczowego znaczenia nabiera rozwój regionalny i wykorzystanie techniki (znaczenie reform politycznych jest oczywiste) brak konkurencji lokalnej = brak presji na międzynarodowość uruchamianie nowych przedsięwzięć otwarte możliwości rozwoju konieczność współpracy z otoczeniem Nieliczne uczelnie (lub ich fragmenty) osiągają model uczelni międzynarodowej poprzez wzrost elastyczności i współpracy z otoczeniem konkurencja lokalna = presja na międzynarodowość uruchamianie nowych przedsięwzięć otwarte możliwości rozwoju konieczność współpracy z otoczeniem Najsilniejsze uczelnie osiągają pozycję międzynarodową poprzez wzrost elastyczności i współpracy z otoczeniem. Brak dostępu do nowoczesnej techniki sprawia, że nawet najsilniejsze uczelnie Mazowsza nie są w stanie prowadzić badań i edukacji na wysokim poziomie. Równoczesna konkurencja ze strony uczelni regionalnych powoduje konwergencje obu modeli uczelni. Nie wyłania się uczelnia o zasięgu międzynarodowym Brak dostępu do nowoczesnej techniki sprawia, że nawet najsilniejsze uczelnie Mazowsza nie są w stanie prowadzić badań i edukacji na wysokim poziomie. Nie wyłania się uczelnia o zasięgu międzynarodowym Rozwój regionalny - + Technika - + Zła sytuacja demograficzna modyfikuje wyniki w sytuacji słabego rozwoju regionalnego Walka o słabych kandydatów z zagranicy ("byle zapełnić sale)" Znaczący spadek jakości kształcenia Uczelnie koncentrują się przede wszystkim na dydaktyce, kosztem działalności badawczej Nie wyłania się uczelnia o pozycji Międzynarodowej

Foresight Akademickie Mazowsze 2030 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 – Realizowany w ramach Działania 1.1, Poddziałania