Rozwój zawodowy pielęgniarek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Związku Miast Polskich
Technologia informacyjna według MENiS
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego

PARAMETRYZACJA RYNKU ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
Znaczenie podręcznika
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Normy praktyki zawodowej
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Aktualne problemy działalności szpitali
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
Romuald Krajewski Czy można zapewnić odpowiednią jakość opieki specjalistycznej w całej Europie?
Edukacyjne uwarunkowania polskiego modelu flexicurity
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Elastyczność Kompromis między elastycznością rynku pracy a bezpieczeństwem zatrudnienia Bezpiecze-ństwo FLEXICURITY Tarnów, dn. 26 kwietnia 2013r.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Uniwersytet Medyczny im
Praca Tymczasowa korzyści dla pracowników i dla pracodawców
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Departament Pielęgniarek i Położnych
European Commission, DG Employment, Social Affairs and Inclusion Unit F4 Poland, Slovakia, Czech Republic 1 Europejski Fundusz Społeczny w nowym okresie.
Działanie i jego składniki
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Wprowadzenie teoretyczne
Prezentacja raportu opracowanego przez
PROF. DR HAB. MED. JAN KULIG PROBLEM REFERECYJNOŚCI ODDZIAŁÓW CHIRURGICZNYCH KRAJOWY KONSULTANT W DZIEDZINIE CHIRURGII OGÓLNEJ REFERENCYJNOŚĆ ODDZIAŁÓW.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Podsumowanie Konferencji
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Luk Zelderloo, Sekretarz Generalny EASPD Europejskie Stowarzyszenie Świadczeniodawców Usług dla Osób z Niepełnosprawnością
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Sytuacja epidemiologiczna Polski na tle Europy i świata implikacje dla profilaktyki Katowice, wrzesień 2004 Anna Marzec-Bogusławska.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
Projekt „Rozwój kompetencji pielęgniarskich” realizowany w ramach
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Czynniki wpływające na przetrwanie i rozwój nowych podmiotów
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Projekty zrealizowane w ZS1
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Rozwój zawodowy pielęgniarek Pińczów, 9 czerwiec 2006 dr n. med. Anna Blak – Kaleta

Uwarunkowania rozwoju rozwój nauk medycznych rozwój technologii medycznych sytuacja epidemiologiczna zasoby kadrowe profesjonalistów oczekiwania pacjentów organizacja opieki środowiskowej

Samodzielność zawodowa regulacje prawne zakres uprawnień zawodowych opinie pacjentów oczekiwania wobec pielęgniarek oczekiwania pielęgniarek

Uwarunkowania rozwoju praktyki zawodowej zapotrzebowanie na świadczenia pielęgniarek, położnych możliwości w zakresie kształcenia i doskonalenia liczba przygotowanych profesjonalistów jakość świadczeń konkurencja na rynku świadczeń elastyczność grupy zawodowej na potrzeby rynku / pacjentów ograniczenia finansowe

Obalanie stereotypów

Obalanie stereotypów korzystanie z określonych praw pozyskiwanie odbiorców świadczeń i współpracowników pozyskiwanie decydentów

Aktywność pielęgniarek udział w tworzeniu struktury organizacyjnej określanie stanowisk pracy definiowanie kompetencji określanie więzi zapewnienie jakości świadczeń zapewnienie rozwoju zawodowego na poziomie jednostki kultura organizacyjna

Jest ścisłe powiązanie pomiędzy adekwatnym poziomem zatrudnienia a pozytywnymi wynikami leczenia / pielęgnowania Szwecja znacznie zwiększyła wskaźniki jakości opieki poprzez wzrost zatrudnienia pielęgniarek

Krytyczne elementy braku pielęgniarek wpływ HIV/AIDS wewnętrzna i zewnętrzna migracja reformy i reorganizacje systemów ochrony zdrowia

Pracownicy ochrony zdrowia na 100 000 mieszkańców Region Lekarze Pielęgniarki Położne Afryka 17 71 20 Ameryka Płn. i Płd. 212 414 ? Płd.-Wsch. Azja 45 59 3 Europa 327 663 42 Region Śródziemnomorski 96 159 Zachodni Pacyfik 157 186 13 Na podstawie James Buchan, Lynn Calman The Global Shortage of Registered Nurses Ana Overview of Issues and Actions, International Council of Nurses

Sytuacja USA USA wskazuje 773 pielęgniarki na 100 000 mieszkańców i….. aktualnie niedobór pielęgniarek w zakresie ok.. 140 000….. dalszy niedobór do roku 2020 w zakresie 800 000 pielęgniarek

Konieczne zmiany określenie potrzeb w zakresie opieki pielęgniarskiej i położniczej w tym świadczeń specjalistycznych Wyodrębnienie stanowisk wymagających specjalistycznych kwalifikacji opracowanie struktury (gradacji) stanowisk definiowanie kompetencji

WHO, Bank Światowy i OECD (the Organisation for Economic Co-operation and Development) wobec trudności kadrowych wielkie i wciąż wzrastające wyzwanie niezbędne jest zapewnienie właściwych pracowników aby zapewnić efektywne funkcjonowanie systemów ochrony zdrowia

Podstawę do dokonywania jakichkolwiek zmian stanowi edukacja i doskonalenie

…..i co dalej? dokonanie oceny dotychczasowego systemu określenie potrzeb w zakresie kształcenia i praktyki zawodowej analiza rozwiązań w UE i w świecie zaprojektowanie nowych rozwiązań weryfikacja przepisów prawnych

Możliwe rozwiązania obowiązek kształcenia przez całe życie elastyczność sytemu kształcenie on - line