10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Świadomość niepełnosprawności a rozszerzanie partycypacji.
Letnie szkoły kultury i języka polskiego jako szansa promocji uczelni – na przykładzie Szkoły Języka i Kultury Polskiej UJ Waldemar Martyniuk Uniwersytet.
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
„ Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej… ,,
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Z doświadczeń Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT”
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Disability Awareness – a New Challenge for Employees
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Egzaminy uznawane przez najlepsze uczelnie i największych pracodawców
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Pełnosprawny Student VIII
Jak zachęcić osoby z niepełnosprawnością do mówienia o swoich potrzebach oraz korzystania ze wsparcia BON dr Mirosław Rutkowski Uniwersytet Jana Kochanowskiego.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
Co dalej…..
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Zmienia życie, otwiera umysły. * Projekty: * Socrates – Comenius Projekt Rozwoju Szkół * Comenius Partnerskie Projekty Szkół oraz.
EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r..
XX Liceum Ogólnokształcące
w części dotyczącej wydatków
EGZAMIN MATURALNY 2018r..
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Pełnosprawny Student III
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
5-cio i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans

Misja Wyrównanie szans w dostępie do edukacji zgodnie z nowoczesnym myśleniem o niepełnosprawności Priorytety Możliwie szeroki dostęp do głównego nurtu edukacji. Filozofia równych praw i obowiązków. Wsparcie ze strony nowoczesnych serwisów kompensujących niepełnosprawności.

Oferta Biura skierowana jest do: Studentów niewidomych i słabowidzących Studentów niesłyszących i słabosłyszących Studentów niepełnosprawnych ruchowo Studentów z chorobami psychicznymi i zaburzeniami neurologicznymi Studentów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Studentów z innymi niepełnosprawnościami Kandydatów na studia w Uniwersytecie Jagiellońskim Kadry akademickiej oraz administracji publicznej UJ

Wsparcie studenta w procesie dydaktycznym (uczenie się, nauczanie) Dostęp do materiałów edukacyjnych Technologie wspierające Świadomość niepełnosprawności BON student kadra akademicka Akademicki model wsparcia edukacyjnego

Student niepełnosprawny UJ może liczyć m. in. na: Organizację kursów i egzaminów w formie dostosowanej Opracowanie strategii wsparcia edukacyjnego Współpracę konsultantów ds. studenckich z wykładowcami Pośrednictwo lub mediację Biura w kontaktach z innymi jednostkami Uczelni Lektorat języka angielskiego dla studentów niewidomych, słabowidzących, niesłyszących, słabosłyszących Doradztwo w zakresie nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz adaptację materiałów dydaktycznych do postaci elektronicznej lub brajlowskiej dla osób niewidomych Szkolenia specjalistyczne, m.in. dotyczące obsługi i wykorzystania technologii wspierających Zajęcia wychowania fizycznego dostosowane do indywidualnych potrzeb wynikających z niepełnosprawności uczestników

Pracownia tyfloinformatyczna

Multimedialna pracownia językowa

Rezultaty działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych Rozwój serwisów wspierających zgodnie z europejskimi i międzynarodowymi standardami Efektywność wsparcia edukacyjnego Student UJ w Parlamencie Szkockim

Zwiększenie świadomości w zakresie niepełnosprawności wśród pracowników Uczelni Wzrost liczby studentów niepełnosprawnych Liczba studentów – 30 Liczba studentów - 485