Damian Korczowski Jakub Patykowski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Krajowe doświadczenia w ochronie oznaczeń graficznych
Advertisements

Krajowa Izba Gospodarcza ul. Trębacka 4, Warszawa, tel.: , faks: IP-HERMES.pl.
Portal EURES – jak wyszukiwać oferty pracy? Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Fairtrade – dynamiczny rynek
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Wykonali: Damian Korczowski Jakub Patykowski
Damian Korczowski Jakub Patykowski
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
PRAWA OCHRONY WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ
1. 2 Propozycja zmian w Kryteriach wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Marianna Zaremba Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej
Wzmacnianie ochrony praw własności intelektualnej i przemysłowej
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
Korzyści ekonomiczne Ochrona Odnawialność
„Ogranicza nas tylko wyobraźnia…”
REGIONALNY OŚRODEK INFORMACJI PATENTOWEJ W ZIELONEJ GÓRZE
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Światowy dzień żywności
CDN OPT!MA integracja z Systemem Microsoft Office 2003.
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
komputerowy system przyjmowania, wysyłania i przetwarzania zgłoszeń
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Kryteria wyboru systemów:
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
Historia Opla Autor: Bartek Boruc.
Polityka patentowa a innowacyjność
Identyfikowalność w łańcuchu dostaw branży spożywczej jako element wspierający zrównoważony rozwój firm i ich produktów Grzegorz Sokołowski Nowe trendy.
Dziedzictwo kulinarne w sektorze żywności naturalnej wysokiej jakości, ochrona i promocja poprzez wspólny znak towarowy gwarancyjny.
Zasoby przedsiębiorstwa
OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ ISTOTNYM ELEMENTEM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Adam Wiśniewski Urząd Patentowy RP.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Marka i jej znaczenie Michał Białek.
System rodziny w biznesie może stanowić źródło jego trwałej przewagi konkurencyjnej.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
PRODUKT.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Prawo własności przemysłowej? Prawo mienia przemysłowego? Prawo dóbr przemysłowych? Dz.U USTAWA z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.
EEXPO-ŁÓDŹ (Al. Politechniki 4) XPO-ŁÓDŹ EXPO-ŁÓDŹ (Al. Politechniki 4) (Al. Politechniki 4) seminarium warsztatowe poświęcone.
EEXPO-ŁÓDŹ (Al. Politechniki 4) XPO-ŁÓDŹ EXPO-ŁÓDŹ (Al. Politechniki 4) (Al. Politechniki 4) seminarium warsztatowe poświęcone.
ŠKODA. Od grudnia 1994 roku Skoda Auto Polska S.A. jest w Polsce oficjalnym przedstawicielem producenta samochodów marki Škoda. Po sukcesie Škody Favorit.
Ochrona własności intelektualnej a rozwój przedsiębiorczości dr hab. Adam Grzegorczyk Kielce,
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Ekoland Recykling Segregacja Kolory Segregacji Kolory Segregacji Zwierzęta Ozon Czystość Biodegradacja Opakowania CE Oficjalny Znak Eko Oficjalny Znak.
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
PRAKTYKI ZAWODOWE W NESTLÉ PURINA NOWA WIEŚ WROCŁAWSKA.
Ip4inno ip4inno Moduł 5B Własność przemysłowa w realnym świecie Praktyczne ćwiczenia, które pomogą zdecydować „Jaka ochrona jest odpowiednia?” Nazwisko.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
Problematyka Raportu Jakie mają być cele polityki surowcowej? Jakie powinny być jej podstawowe zasady? Jaki instytucjonalny model jest potrzebny do.
platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności
Nazwa, logo i motto firmy
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Wzór projektowy Przedmiot: Ochrona Własności Intelektualnej
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Marketing w Firmie.
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Damian Korczowski Jakub Patykowski

Mars Incorporated, Mars Polska Produkcja i sprzedażą jedzenia dla zwierząt, czekolady, dań gotowych, napojów oraz gum do żucia i słodyczy cukrowych. Działa w 70 krajach W Polsce od 1992r. Własne fabryki Jeden z największych światowych producentów

Model Zarządzania Własnością Intelektualną w przedsiębiorstwie Identyfikacja wiedzy podlegającej ochronie Ocena zdolności ochronnej wiedzy przeznaczonej do ochrony Ocena celowości ochrony Uzyskiwanie ochrony Korzystanie z systemów ochrony wiedzy Ocena wykorzystania wiedzy chronionej i informacji o ochronie wiedzy Kreowanie wiedzy z wykorzystaniem informacji o ochronie wiedzy

Strategia i polityka ochrony wiedzy Baza europejska Baza światowa Patenty 61 739 Wzory użytkowe 2 brak Wzory przemysłowe 1 Znaki towarowe 1241 149

Identyfikacja wiedzy (chronionej i do ochrony) Mars wykorzystuje głównie wiedzę zdobytą do produkcji nowych typów produktów spożywczych Specyfikacja branży pokazuje że najwięcej zgłoszeń występuje wśród znaków towarowych – mnóstwo produktów Patenty z kolei są ważne dla nowoczesnych form produkcji i opakowań

Ocena zdolności ochronnej (wiedzy przeznaczonej do ochrony) Głównie Mars chroni swoje znaki towarowe, dba o ich dobry wizerunek i unikalność Patenty są także chronione jednakże udzielane są na nie licencje (specyfika branży nie pozwala zbyt długo trzymać wiedzy w tajemnicy)

Ocena celowości utrzymania ochrony Główny nacisk dalej kładziony na identyfikację marek firmy Patenty z racji bytu powinny dalej być rozwijane chronione i sprzedawane na bazie licencji – nie ma sensu zachowywać ich tylko dla siebie

Ocena celowości uzyskania ochrony Podtrzymywanie uzyskanej ochrony znaków towarowych, dbanie o to, aby było aktualne jak najdłużej, a także zgłaszanie nowych do urzędów (europejskich jak i na świecie) przyniesie organizacji same korzyści – marki Mars są jej ikoną i rozpoznawalnością firmy, dlatego są najważniejsze.

Uzyskiwanie ochrony Na terenie Europy następuje na bieżąco, tzn. przed wprowadzeniem produktu zostają zgłoszone znaki towarowe do ochrony. Wskazuje na to regularność a także różne daty zgłaszania znaków w latach 2000-2012. Patenty także są na bieżąco zgłaszane głównie na różne sposoby tworzenia surowców do produkcji

Korzystanie z systemów ochrony wiedzy Na podstawie danych z internetu wiemy że Mars posiada własny swój serwis odnośnie wiedzy intelektualnej. Prawdopodobnie także posiada zasady wprowadzania produktów i ich ochrony. Sprzedaje i kupuje licencje (np. przejęcie Wrigley).

Ocena wykorzystania wiedzy chronionej Można stwierdzić że Mars bez systemu ochrony swoich produktów byłby mało znaną marką którą każdy by mógł podrabiać. Dzięki walce o identyfikalność jest dzisiaj w światowej czołówce producentów branży spożywczej. Patenty odgrywają mniej ważną rolę jednak dzięki nim pozwalają gonić światowe trendy w ekologicznej żywności.

Strategie stosowane wobec konkurencji Duża konkurencja Aktywna polityka konkurencyjna przeciw największym firmom Dużo sporów odnośnie znaków handlowych Brak sporów patentowych

Propozycje zmian w zarządzaniu wiedzą chronioną Stworzenie konkretnego serwisu internetowego dla diabetyków i nie tylko aby mieli dostęp do informacji odnośnie produktów cały czas Rozbudowanie stanowisk związanych z zarządzaniem wiedzy

Dziękujemy za uwagę 