Publikacja została sfinansowana ze środków pochodzących z darowizny Departamentu Stanu USA. Zawarte w niej opinie, stwierdzenia i konkluzje wyrażają przekonania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Podręcznik dla nauczycieli Konferencja.
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Wychowawca klasy- role i zadania
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Kształcenie praktyczne
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Poradnictwo Zawodowe II
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Opracował J. Stryjkowski
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Indywidualny plan resocjalizacji
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Rozwój społeczny dziecka
Modele pracy edukacyjnej i wybrane teorie uczenia się dorosłych
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Dr Ewa Szumigraj Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Maciej Drzewicki, „Gazeta Wyborcza” w Gdańsku Prezentacje wniosków z warsztatów „Przyszłość w edukacji: jak kształcić młodych ludzi, aby pomorski rynek.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
Nie pal przy mnie, proszę
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
„Aktywizacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych II”
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Rola dyrektora w podnoszeniu jakości pracy szkoły Krzysztof Durnaś
Wyniki samooceny standardów SAS przeprowadzonej przez społeczność ZSUIP 8-9 czerwca 2015 Szkoły Aktywne w Społeczności.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Publikacja została sfinansowana ze środków pochodzących z darowizny Departamentu Stanu USA. Zawarte w niej opinie, stwierdzenia i konkluzje wyrażają przekonania autora/autorów i niekoniecznie odzwierciedlają stanowisko Departamentu Stanu USA. Moduł: Metodyka nauczania osób dorosłych w ramach projektu Informacja dla obywateli – Cybernawigatorzy w bibliotekach. Trener, czyli kto?

Osoba dorosła: posiada duże doświadczenie życiowe, ma określony zasób wiedzy, ustalony schemat myślenia, ustalony system wartości.

Rola trenera: animacja, doradztwo, wspieranie osób dorosłych w ich działalności. Trener jest PARTNEREM: pomaga organizować pracę, wspiera, gdy pojawią się problemy.

Zasady obowiązujące trenera: partnerskie traktowanie uczniów-seniorów, szacunek dla ich własnych poglądów, szacunek dla ich systemów wartości, unikanie pouczania, unikanie proponowania gotowych rozwiązań, pobudzanie do refleksji, pomoc wówczas, gdy osoba ucząca się faktycznie tego oczekuje.

Kompetencje niezbędne do pracy z osobami dorosłymi: komunikatywność, asertywność i cierpliwość, wytrwałość, znajomość psychologii człowieka starszego, umiejętność kreowania nowych przestrzeni edukacyjnych oraz nowych metod kształcenia.

Aktywizacja osób dorosłych, praca z nimi ma z jednej strony pomagać w akceptacji niektórych problemów, z drugiej zaś pomagać w ich przezwyciężaniu