Zarządzanie projektem informatycznym PJWSTK - PM Wykład 1 24-02-2002; PA1 Zarządzanie projektem informatycznym Wykład 14 Podwykonawcy dr inż. Włodzimierz Dąbrowski Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych e-mail: W.Dabrowski@pjwstk.edu.pl Materiał wyłącznie do użytku przez studentów PJWSTK kursu Zarządzanie projektem informatycznym. Copyright © 2002 by W. Dąbrowski - wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał ani jego część nie może być w żadnej formie i za pomocą jakichkolwiek środków technicznych reprodukowany bez zgody właściciela praw autorskich.
Po co stosować podwykonawców Rodzaje podwykonawców Wpływ na projekt PJWSTK - PM Wykład 1 24-02-2002; PA1 Plan wykładu Po co stosować podwykonawców Rodzaje podwykonawców Wpływ na projekt Współpraca z podwykonawcami To są notatki
Dlaczego podwykonawcy? brak czasu brak zasobów brak wiedzy niewydolność organizacyjna koszty ryzyko reguły organizacyjne ...........
Rodzaje podwykonawców drobni dostawcy typowych produktów dostawcy niestandardowych produktów firmy outsourcingowe (SLA)
Drobni podwykonawcy produkty/usługi pracownicy pełna kontrola możliwość integracji kto to ?? brak stabilności kto jest szefem? mały czas małe koszty niskie ryzyko dobra kontrola
Duży podwykonawca gotowe produkty długi czas duży koszt własny zespół podwykonawcy co z naszymi standardami? minimum odpoweidzialności
Outsourcing - umowa SLA (Service Level Agreement) - można zbudować mechanizmy kontroli i raportowania można mierzyć jakość można narzucić proces wytwórczy można narzucić standardy kontrolowany transfer ryzyka
Koncepcja make or buy koszt ryzyko realizacja projektu koszt ryzyko
Decyzja o podwykonawcach powinna być podejmowana przez KP nie jest podejmowana przez KP musi być autoryzowana
Wzor Planowanie Komunikacja Koordynacja Kontrola
Nowe role negocjatorzy podpisujący umowę koordynator podwykonawcy prawnicy konsultanci zespół odbiorczy ....
Nowe zadania zbieranie informacji rozpisanie przetargu spisanie propozycji umowy opiniowanie negocjacje podpisanie umowy komunikacja i koordynacja nadzór odbiory ................
Kontrola kontrola w ten sam sposób co Zespół umowy SLA wymuszanie procesu wytwórczego narzucanie standardów narzucanie zakresu i czasu raportowania
Najlepsze praktyki formalne zarządzanie ryzykiem uzgodnienie interfejsów formalne inspekcje metryki przy harmonogramowaniu i zarządzaniu bramki jakości i kamienie milowe zarządzanie konfiguracją zarządzanie ukierunkowane na ludzi
Najgorsze praktyki (1) oczekiwanie skrócenia czasu o więcej niż 10% średniego czasu stosowanie nowych technologii w celu skrócenia czasu przyjęcie specyficznych rozwiązań forsowanych przez niektórych użytkowników stosowanie „cudownych środków” umieszczenie na ścieżce krytycznej zdań będących poza kontrolą
Najgorsze praktyki (2) nadzieja, że na podstawie wyników przeglądów można mieć prawidłowy wgląd w stan projektu oczekiwanie nadrobienia opóźnienia bez utraty funkcjonalności próba wtłoczenia wszystkiego oprogramowanie
PJWSTK - PM Wykład 1 24-02-2002; PA1 Podsumowanie