PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Tytuł projektu Nowoczesne kształcenie zawodowe - szansa na dobry start Priorytet: IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet: IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
Nowoczesne kształcenie zawodowe - szansa na dobry start Tytuł projektu Nowoczesne kształcenie zawodowe - szansa na dobry start
Od 01 września 2008 roku do 30 czerwca 2009 roku Czas trwania projektu Od 01 września 2008 roku do 30 czerwca 2009 roku
Beneficjentami projektu są wszyscy uczniowie naszej Szkoły
Działania w projekcie modernizacja kierunków i sposobów kształcenia ze zwróceniem uwagi na przygotowanie praktyczne, wzmocnienie integracji szkoły ze środowiskiem lokalnym, rozszerzenie i pogłębienie doradztwa zawodowego, .
Działania w projekcie organizacja wielu form zajęć celem zapewnienia rozwoju osobistego uczniów oraz uzyskania przez nich dodatkowych uprawnień i kwalifikacji, poprawa jakości promocji szkoły.
Zadania do realizacji opracowanie autorskiego programu nauczania do specjalizacji „Informatyzacja przedsiębiorstwa” w zawodzie technik ekonomista opracowanie aktualizacji programów nauczania z przedmiotów zawodowych dla zawodu technik handlowiec uruchomienie platformy e-learningowej
Zadania do realizacji unowocześnienie bazy technodydaktycznej poprzez zakup sprzętu i oprogramowania: zakup komputerów, rzutników, drukarek, kamery cyfrowej, wizualizera, aparatów cyfrowych, palmtopów, kserokopiarki, laptopów, ekranów elektrycznie rozwijanych, zakup oprogramowania do obsługi hotelu, do nauki pisania metodą bezwzrokową, do nauki języka niemieckiego, angielskiego i rosyjskiego, utworzenie multimedialnej pracowni językowej,
Zadania do realizacji wyposażenie szkoły w materiały niezbędne w procesie dydaktycznym poprzez zakup: prenumeraty specjalistycznych czasopism branżowych, podręczników (po 3 komplety dla każdej klasy), publikacji do pracowni przedmiotów zawodowych, publikacji do szkolnego centrum multimedialnego,
Zadania do realizacji organizacja uczniowskich praktyk zawodowych poprzez: praktyki programowe aktualizacja programu praktyk, organizacja praktyk, kontrola nad przebiegiem merytorycznym praktyk, praktyki dodatkowe - opracowanie programu praktyk dodatkowych, - nagrody pieniężne praktykantom (forma wynagrodzenia),
Zadania do realizacji szkolenia z zakresu zawodowego przygotowania językowego, zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, warsztaty z zakresu etykiety i etyki biznesu,
Zadania do realizacji wycieczki przedmiotowe (dla technika ekonomisty, hotelarstwa i handlowca), organizacja firmy symulacyjnej: opracowanie programu, organizacja stanowisk pracy, przeprowadzenie zajęć,
Zadania do realizacji organizacja zajęć umożliwiających zdobycie dodatkowych uprawnień przez uczniów: prawo jazdy – 40 osób, certyfikaty umiejętności komputerowych ECDL – 10 osób, certyfikat TELC z języka angielskiego – 20 osób, certyfikat TELC z języka niemieckiego – 15 osób, certyfikat obsługi kasy fiskalnej – 60 osób,
Zadania do realizacji obozy językowe (język angielski i język niemiecki), warsztaty kształtujące umiejętności interpersonalne, szkolenie z zakresu wykorzystania oprogramowania Open Source,
Zadania do realizacji spotkania z przedstawicielami zakładów pracy, udział w imprezach wyjazdowych promujących lokalny biznes i przedsiębiorczość, udział w wykładach na wyższych uczelniach,
Zadania do realizacji wyposażenie Ośrodka Kariery w nowoczesną bazę technodydaktyczną, dodatkowe zajęcia z zakresu poradnictwa zawodowego,
Zadania do realizacji zajęcia pozalekcyjne przygotowujące do matury, zajęcia wyrównawcze z języka polskiego, matematyki i rachunkowości, zajęcia pozalekcyjne „Zdrowy uczeń to efektywny pracownik”,
Zadania do realizacji zajęcia psychoedukacyjne „Jak efektywnie współpracować z innymi czyli sztuka bycia z innymi”, zajęcia wspierające dla uczniów „Żyć skuteczniej” – karnety do fitness klubu sportowe zajęcia pozalekcyjne,
Po co to robimy?
Udział w projekcie zwiększy konkurencyjność absolwenta szkoły na rynku pracy.
Każdy uczeń Szkoły uczestnicząc w projekcie: zdobędzie liczące się kwalifikacje, wykreuje swój wizerunek, podniesie swoją wiedzę i umiejętności, nawiąże kontakt z pracodawcami.
Dziękujemy za uwagę