„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Indywidualne Plany Działania
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej Uczniowie z klasą 2006/2007.
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Materiały dla ucznia do programu Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. edycja tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange Warszawa, 6 marca 2013.
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Priorytet 2 Wzmacnianie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości.
Metody …czyli jak ewaluować, by nie zanudzić?
Zadanie konkursowe nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka,
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Sejm Dzieci i Młodzieży
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Szkolny system wychowawczy
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkolnictwo zawodowe w opinii uczniów w świetle wybranych wyników badań Iwona Gruczyńska, Waldemar Dubla.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Szkolny plan zachowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Przykłady dobrych praktyk
Co chcieliśmy osiągnąć?
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU” Opracowała: Pedagog Klaudia Burchard – tutor szkolny

Jak powstał pomysł? Przyszło mi na myśl, iż ma to być: Forma pytająca Pytanie o mocne strony ucznia Pytanie o zainteresowanie uczestnika Pytanie o potrzeby do realizacji pragnienia Pytanie ucznia o przyszłość

Jakie zadałam pytania? 1.Co umiemy najlepiej? 2.Kim chcę być w przyszłości? 3.Czy pkt.1. mi pomoże w realizacji pkt.2.? 4.Co jeszcze muszę zrobić, żeby osiągnąć pkt.2.?

W jaki sposób uczestnicy grupy odpowiadali na zadane pytania? Na jednym ze spotkań rozmawialiśmy o swoich mocnych stronach. Uczniowie zapisywali swoje zalety w formie tabeli. Kolejna godzina była poświęcona ich zainteresowaniom oraz tym, jak się ono ma do odpowiedzi z poprzedniego spotkania. Praca była bardzo zindywidualizowana. Na następnych zajęciach rozmawialiśmy już o marzeniach wybiegając daleko w przyszłość, czyli o tym, kto kim chce być, jak będzie dorosły?

Dalsze kroki… Każdy uczestnik miał za zadanie pogrupować swoje odpowiedzi z tych trzech bloków tematycznych w taki sposób, aby mógł odpowiedzieć na zadane pytania. Dzieciaki pracowały czasami w grupach, czasami indywidualnie przychodziły po pomoc i wsparcie, innym razem kontaktowały się ze mną drogą e-mail, komunikatorem gg, przez portal nasza-klasa.

Tak powstały poniższe odpowiedzi 1.Co umiemy najlepiej? Malować 2.Kim chcę być w przyszłości? Kosmetyczką 3.Czy pkt.1. mi pomoże w pkt.2.? Tak pomoże 4.Co jeszcze muszę zrobić, żeby osiągnąć pkt.2.? Poprawić naukę

Kolejne odpowiedzi… 1. Co umiem najlepiej? Odp: Szkicować. 2. Kim chcę być w przyszłości? Odp: Projektantką stroi. 3. Czy PKT. 1 pomoże mi w osiągnięciu PKT. 2? Odp: Tak. 4. Co jeszcze muszę zrobić żeby osiągnąć PKT. 2? Odp: Poprawić umiejętności malarskie.

Następne odpowiedzi… Co umiem najlepiej? Odp. Najlepiej umiem jeździć na kładzie, rowerze, nartach. Kim chcę być w przyszłości? Odp. Chcę mieć swoją firmę. Czy pkt.1 pomoże mi w osiągnięciu pkt. 2 ? Odp. Pomoże mi Co jeszcze muszę zrobić żeby osiągnąć pkt 2? Odp. Muszę się lepiej uczyć i mieć ukończone studia.

„Materiał” W taki sposób stworzyłam materiał/tematy do kolejnych spotkań z dziećmi. Następnym krokiem było wypracowanie sposobu przekazania przez uczniów swojego zainteresowania. Dość często korzystałam z materiałów zamieszczonych na platformie projektu www.fronter.com/pl typu: ankiety, dodatkowe pytania, karty pracy.

Obecnie… Teraz myślimy nad tym, jak będą wyglądały plany rozwojowe poszczególnych uczestników: czy to będzie plakat, czy przybrać formę prezentacji multimedialnej, czy może jeszcze prowadzić dziennik. Nad wszystkim dzieci pracują same, ja jedynie pełnię rolę doradcy, który wspomaga, kiedy następuje zastój, blokada, niepewność. Podpowiadam, podaję tematy do przemyślenia, pokazuję różne skutki działań, przez co uczniowie mogą sami podjąć decyzję, co będzie dla nich lepsze.

Dziękuję za uwagę 