Produkcja na zlecenie klienta bez konfiguracji wariantu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nabycie zewnętrzne usług SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Advertisements

Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Zarządzanie szansami SAP Best Practices for CRM
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie klientami i kontaktami SAP Best Practices for CRM
Planowanie przychodów SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Zarządzanie reklamacjami i zwrotami SAP Best Practices for CRM
Przegląd scenariusza – 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie regionem sprzedaży SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Zarządzanie zleceniami serwisowymi SAP Best Practices for CRM
Zarządzanie efektywnością pipeline SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Zarządzanie partiami SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Centrum obsługi usług SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Uproszczone zarządzanie kampanią SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza – 1
Podwykonawstwo – gospodarka materiałowa
Zarządzanie jakością dla nabycia z oceną dostawcy
Raportowanie według segmentów
Aktywacja podziału dokumentów
Rozrachunki z dostawcami
Uproszczona gospodarka magazynowa
Wariant kalkulacyjny rachunku zysków i strat
Rzeczywisty rachunek kosztów pośrednich
Przesunięcie magazynowe bez dostawy
Obsługa zapasów: Braki i zapasy zablokowane
Zarządzanie partiami SAP Best Practices.
Planowanie przychodów
Produkcja seryjna SAP Best Practices.
Proces ofertowania w zaopatrzeniu
Przetwarzanie zlecenia klienta z fakturowaniem zbiorczym
Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału
Faktury korygujące i zwroty
Przetwarzanie zlecenia potencjalnego klienta SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta z zaliczką PL
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (z awizo dostawy) SAP Best Practices.
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel W tym scenariuszu opisano proces.
Umowa zaopatrzeniowa SAP Best Practices.
Zlecenia serwisowe — zamknięcie okresu
Nabycie i zużycie zapasu konsygnacyjnego
Nabycie zewnętrzne zasobów podwykonawcy SAP Best Practices.
Rejestrowanie przepracowanych godzin SAP Best Practices.
Wstępnie wymagane etapy procesu
Zlecenia wewnętrzne — planowanie kosztów marketingowych i innych kosztów pośrednich SAP Best Practices.
Wycena zapasów na zamknięcie roku obrotowego
Kalkulacja symulowana i wzorcowa SAP Best Practices.
Inwentaryzacja fizyczna / Inwentaryzacja i korekta zapasów
Doraźny konsulting fakturowany po stałej cenie SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta: Sprzedaż bezpośrednio z magazynu
Sprzedaż planowanych usług serwisowych
Projekty wewnętrzne SAP Best Practices.
Nabycie bez zarządzania jakością
Rzeczywiste zlecenia wewnętrzne — marketing i inne koszty pośrednie
Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych
Przychód składnika aktywów trwałych dla wytworzonych aktywów trwałych
Rzeczywiste zlecenia wewnętrzne — badania i rozwój
Serwis wewnętrzny SAP Best Practices.
Projekt ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału
Oferta dla klienta SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (produkcja w toku)
Zarządzanie numerami seryjnymi
Zarządzanie potencjalną szansą SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Planowanie zlecenia wewnętrznego badań i rozwoju SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices.
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy) SAP Best Practices.
Zapis prezentacji:

Produkcja na zlecenie klienta bez konfiguracji wariantu SAP Best Practices

Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Ten proces biznesowy obejmuje wszystkie etapy począwszy od oferty dla klienta, przez dostawę, po rozliczenie produktu gotowego i wszystkich składników zależnych w produkcji na zlecenie klienta (MTO). Ponadto scenariusz ten obejmuje główne niezbędne funkcje rachunku nośników kosztów, takie jak kalkulacja wstępna i zamknięcie okresu. Korzyści Historia ofert Rozliczenie faktury zaliczkowej od klienta Zarządzanie zmianami w produkcji Kluczowe kroki procesu Tworzenie oferty Tworzenie kolejnej oferty z referencją do pierwszej oferty Żądanie przez klienta zmiany oferty Tworzenie zlecenia klienta z referencją do zaakceptowanej kolejnej oferty Kontrola limitu kredytowego klientów Do klienta wysyłane jest potwierdzenie zlecenia i rozpoczyna się proces produkcyjny Fakturowanie częściowe — zaliczka po potwierdzeniu zlecenia Klient prosi o zmianę techniczną Wykonywane jest ponowne obliczenie dla zlecenia klienta i specyfikacji materiałowej Dostawa i rozliczenie produktu gotowego

Wymagane aplikacje SAP oraz role EHP5 for SAP ERP 6.0 Role Konstruktor/projektant Planista produkcji Administracja sprzedażą Fakturowanie sprzedaży Rozrachunki z odbiorcami Księgowy 2 Magazynier Produkcja Specjalista ds. produkcji Kontroler kosztów produktu

Szczegółowy opis procesu Produkcja na zlecenie klienta bez konfiguracji wariantu W tym scenariuszu opisano kolejność całego procesu w przypadku standardowego procesu sprzedaży (MTO Make-To-Order) z klientem. Proces biznesowy obejmuje wszystkie etapy, od oferty dla klienta, po rozliczenie konta klienta po otrzymaniu płatności. Przetwarzanie ofert jest pierwszym etapem procesu produkcyjnego. Scenariusz rozpoczyna się od przychodzącego zapytania ofertowego. W odpowiedzi na zapytanie ofertowe klienta w systemie SAP tworzona jest oferta. Jeżeli klient poprosi o zmianę oferty, utworzona będzie kolejna oferta. Po zaakceptowaniu drugiej oferty przez klienta tworzone jest zlecenie klienta w referencji do oferty. Do klienta wysyłane jest potwierdzenie zlecenia i rozpoczyna się proces produkcyjny. Klient prosi o zmianę techniczną. Z tego powodu wykonywane jest ponowne obliczenie dla zlecenia klienta i specyfikacji materiałowej. Proces kończy się dostawą i rozliczeniem wyprodukowanych towarów. Proces może być indywidualnie rozszerzony przez wykonanie opcjonalnych etapów, takich jak tworzenie numeru seryjnego, podwykonawstwo, zarządzanie jakością w produkcji, zarządzanie kredytem oraz zamknięcie okresu na poziomie zakładu i firmy.

Diagram przebiegu procesu Produkcja na zlecenie klienta bez konfiguracji wariantu: Przetwarzanie oferty Zdarzenie Zapytanie ofertowe dot. produkcji na zlecenie klienta Administracja sprzedażą Planowanie prognozy dla produktu gotowego (144) Przetwarzanie oferty — produkcja na zlecenie klienta Oferta zaakceptowana? Tworzenie, drukowanie i wysyłanie oferty do klienta Tworzenie kolejnej oferty i wysyłanie jej do klienta Drukowanie potwierdzenia zlecenia Tak Nie Opcjonalnie: Przypisywanie specyfikacji klienta do oferty za pomocą funkcji Easy DMS Odrzucenie pierwszej oferty DMS = System zarządzania dokumentami

Diagram przebiegu procesu Produkcja na zlecenie klienta bez konfiguracji wariantu: Produkcja części do podzespołów Zdarzenie Wymagany surowiec dla podzespołu Administracja sprzedażą Tworzenie zlecenia klienta z referencją do kolejnej oferty i drukowanie potwierdzenia zlecenia Należy rozwiązać problemy dotyczące kredytu (108) Fakturowanie sprzedaży Tworzenie faktury zaliczkowej i wysyłanie wydruku do klienta Rozrachunki z odbiorcami Księgowanie zaliczki klienta Planista produkcji Nabycie składników za pomocą przetwarzania zaopatrzenia (130) Ocena stanu zapasów / zapotrzebowań

Diagram przebiegu procesu Produkcja na zlecenie klienta bez konfiguracji wariantu: Produkcja części do podzespołów; Zmiana techniczna dla produktu gotowego, Nabycie materiału magazynowego do montażu końcowego Zdarzenie Zlecenie planowane musi zostać przekształcone w zlecenie produkcyjne Żądanie zmiany technicznej (produkt gotowy) Planista produkcji Tworzenie zlecenia produkcyjnego (podzespół) Zatwierdzenie zleceń produkcyjnych Potwierdzenie zlecenia produkcyjnego Ocena stanu zapasów / zapotrzebowań po zmianie technicznej Produkcja Przygo- towanie materiału Specjalista ds. produkcji Nabycie składników za pomocą przetwarzania zaopatrzenia Ręczne księgowanie przyjęcia materiałów Konstruktor/projektant Prośba klienta o zmianę została uwzględniona Kontroler kosztów produktu Ponowne obliczanie specyfikacji materiałowej klienta Zmiana zlecenia, drukowanie potwierdzenia zlecenia i wysłanie go do klienta (po dodaniu materiału) Administracja sprzedażą Pracownik działu zaopatrzenia Nabycie materiału magazynowego bez zarządzania jakością (130) Nabycie materiału magazynowego z zarządzaniem jakością (127) Nabycie i zużycie zapasu konsygnacyjnego (139) Podwykonawstwo — gospodarka materiałowa (138) Produkcja seryjna (149)

Diagram przebiegu procesu Produkcja na zlecenie klienta bez konfiguracji wariantu: Montaż końcowy; Przetwarzanie dostawy; Przetwarzanie fakturowania Zdarzenie Zlecenie planowane musi zostać przekształcone w zlecenie produkcyjne Planista produkcji Opcjonalnie: Sprawdzanie numerów seryjnych w zleceniu produkcyjnym Przekształcenie zlecenia planowanego w zlecenie produkcyjne Ocena stanu zapasów/ zapotrzebowań Zatwierdzenie zleceń produkcyjnych Opcjonalnie: Drukowanie dokumentów warsztatowych Potwierdzanie działań montażowych Produkcja Przygoto-wanie materiału do montażu Pobieranie składników (lista pobrania) Specjalista ds. produkcji Ręczne wydanie materiałów zamiast listy pobrania Księgowanie przyjęcia materiałów objętych zleceniem produkcyjnym z przypisaniem numerów seryjnych Administracja sprzedażą Przetwarzanie zlecenia klienta: Sprzedaż bezpośrednio z magazynu (109) Fakturowanie sprzedaży Tworzenie faktury, wydruk i wysłanie wydruku do klienta Rozrachunki z odbiorcami Księgowanie faktury końcowej Zakończenie procesu

Business Activity / Event Sub-Process Reference Legenda Symbol Opis Komentarze dotyczące zastosowania Zakres: Określa rolę użytkownika, na przykład kontroler faktury lub przedstawiciel handlowy. Zakres może również określać raczej jednostkę organizacyjną lub grupę przedsiębiorstw, a nie specyficzną rolę.Inne symbole związane z przebiegiem procesu w tej tabeli mają zostać umieszczone w tych liniach. Użytkownik ma tyle linii, ile jest wymagane, aby uwzględnić wszystkie role w scenariuszu. Zakres roli zawiera zadania, które są często spotykane w odniesieniu do tej roli. Zewnętrzne zdarzenia: Zawiera zdarzenia, które rozpoczynają lub kończą scenariusz, lub mają wpływ na przebieg zdarzeń w jego obrębie. Linia przebiegu (ciągła): Linia wskazuje standardową kolejność etapów i kierunek przebiegu w scenariuszu. Linia przebiegu (wykreskowana): Linia wskazuje przebieg do rzadko używanych lub warunkowych zadań w scenariuszu. Linia może też prowadzić do dokumentów związanych z przebiegiem procesu. Łączy dwa zadania w procesie scenariusza lub zdarzeniu, które nie stanowi etapu Kontakt/Zdarzenie biznesowe: Określa czynność, która prowadzi do scenariusza albo poza scenariusz, lub proces zewnętrzny, który ma miejsce podczas scenariusza Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie Proces jednostkowy: Określa zadanie ujęte krok po kroku w scenariuszu Odpowiada etapowi zadania w dokumencie Referencja procesu: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do całego innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer i nazwę scenariusza. Referencja procesu podrzędnego: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do części innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer scenariusza, jego nazwę i pochodzące z niego numery etapów Decyzja dotycząca procesu: Określa decyzję/punkt rozgałęzienia oznaczające wybór, który zostanie dokonany przez użytkownika końcowego. Linie przedstawiają różne wybory wychodzące z różnych części karo. Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; odzwierciedla wybór, który zostanie dokonany po realizacji etapu Symbol Opis Komentarze dotyczące zastosowania Do następnego/Z ostatniego diagramu: Prowadzi do następnej/poprzedniej strony diagramu Kontynuacja schematu blokowego na następnej/poprzedniej stronie Wydruk/Dokument: Określa wydrukowany dokument, raport lub formularz Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia dokumentu wygenerowanego przez etap zadania; z tej formy nie wychodzą żadne linie przebiegu Dane rzeczywiste dotyczące finansów: Określa finansowy dokument rozliczeniowy Planowanie budżetu: Określa dokument związany z planowaniem budżetu Proces wykonywany ręcznie: Obejmuje zadanie wykonywane ręcznie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia zadania wykonywanego ręcznie, takiego jak rozładowywanie ciężarówki w magazynie, które ma wpływ na przebieg procesu. Obecna wersja/Dane: Ten blok obejmuje dane pochodzące z procesu zewnętrznego Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; forma ta odzwierciedla raczej dane pochodzące z zewnętrznego źródła; do tego etapu nie wchodzą żadne linie przebiegu Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezaliczeniu: Ten blok obejmuje decyzję podejmowaną automatycznie przez oprogramowanie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia automatycznej decyzji systemu podejmowanej po realizacji etapu. Połączenie z diagramem <Funkcja> External to SAP Wydruk/ Dokument Zewnętrzne dla systemu SAP Dane rzeczywiste dotyczące finansów Business Activity / Event Kontakt/ Zdarzenie biznesowe Planowanie budżetu Proces jednostkowy Unit Process Proces wykonywany ręcznie Referencja procesu Process Reference Referencja procesu podrzędnego Sub-Process Reference Obecna wersja/Dane Decyzja dotycząca procesu Process Decision Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezaliczeniu: