Ankieta z roku 2006 dotycząca rozwiązań SAP Business All-in-One

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SAP TechEd ‘04 SAP Best Practices Branżowe i międzybranżowe pakiety zawierające specjalistyczną wiedzę (Know-How) Szybkie rozpoczęcie wdrożenia z.
Advertisements

Zarządzanie szansami SAP Best Practices for CRM
Zarządzanie klientami i kontaktami SAP Best Practices for CRM
Zarządzanie reklamacjami i zwrotami SAP Best Practices for CRM
Przegląd scenariusza – 1
Zarządzanie regionem sprzedaży SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Zarządzanie zleceniami serwisowymi SAP Best Practices for CRM
Zarządzanie efektywnością pipeline SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Centrum obsługi usług SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Uproszczone zarządzanie kampanią SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza – 1
Zarządzanie jakością dla nabycia z oceną dostawcy
Raportowanie według segmentów
Aktywacja podziału dokumentów
Księga Główna SAP Best Practices.
Rozrachunki z dostawcami
Uproszczona gospodarka magazynowa
Wariant kalkulacyjny rachunku zysków i strat
Rzeczywisty rachunek kosztów pośrednich
Przesunięcie magazynowe bez dostawy
Obsługa zapasów: Braki i zapasy zablokowane
Zarządzanie partiami SAP Best Practices.
Planowanie przychodów
Produkcja seryjna SAP Best Practices.
Proces ofertowania w zaopatrzeniu
Przetwarzanie zlecenia klienta z fakturowaniem zbiorczym
Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału
Faktury korygujące i zwroty
Przetwarzanie zlecenia potencjalnego klienta SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta z zaliczką PL
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (z awizo dostawy) SAP Best Practices.
Przesunięcie magazynowe z dostawą
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel W tym scenariuszu opisano proces.
Umowa zaopatrzeniowa SAP Best Practices.
Zlecenia serwisowe — zamknięcie okresu
Nabycie i zużycie zapasu konsygnacyjnego
Nabycie zewnętrzne zasobów podwykonawcy SAP Best Practices.
Rejestrowanie przepracowanych godzin SAP Best Practices.
Wstępnie wymagane etapy procesu
Zlecenia wewnętrzne — planowanie kosztów marketingowych i innych kosztów pośrednich SAP Best Practices.
Wycena zapasów na zamknięcie roku obrotowego
Kalkulacja symulowana i wzorcowa SAP Best Practices.
Przetwarzanie opakowań zwrotnych
Inwentaryzacja fizyczna / Inwentaryzacja i korekta zapasów
Umowa serwisowa z okresowym fakturowaniem
Doraźny konsulting fakturowany po stałej cenie SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta: Sprzedaż bezpośrednio z magazynu
Sprzedaż planowanych usług serwisowych
Projekty wewnętrzne SAP Best Practices.
Nabycie bez zarządzania jakością
Rzeczywiste zlecenia wewnętrzne — marketing i inne koszty pośrednie
Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych
Przychód składnika aktywów trwałych dla wytworzonych aktywów trwałych
Rzeczywiste zlecenia wewnętrzne — badania i rozwój
Usługi z rozliczeniem czasu i materiału SAP Best Practices.
Serwis wewnętrzny SAP Best Practices.
Projekt ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału
Oferta dla klienta SAP Best Practices.
Nabywanie materiałów eksploatacyjnych SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (produkcja w toku)
Usługa fakturowana po stałej cenie SAP Best Practices.
Zarządzanie numerami seryjnymi
Zarządzanie potencjalną szansą SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy) SAP Best Practices.
Planowanie zlecenia wewnętrznego badań i rozwoju SAP Best Practices.
Oferta dla klienta SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices.
Doraźny konsulting fakturowany po stałej cenie SAP Best Practices.
Planowanie cen materiałów zakupionych SAP Best Practices.
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy) SAP Best Practices.
Zapis prezentacji:

Ankieta z roku 2006 dotycząca rozwiązań SAP Business All-in-One oraz SAP Best Practices — Azja, region Pacyfiku i Japonii Chris Schuler, Julianne Tosa SAP Asia, Singapur

Cele ankiety/badania Szczegóły dotyczące ankiety

Wyniki ankiety Metodyka i procedura oceniania Kwestionariusz wykorzystujący badanie z lat 2004/2005 wraz z kolejnymi wywiadami telefonicznymi Cel: ocena wpływu rozwiązań SAP Business All-in-One i SAP Best Practices na sprzedaż i projekt wdrożeniowy, jak również wpływu tworzenia produktów z usług. Czas trwania badania: Od października 2006 r. do stycznia 2007 r. Przeprowadzane przez centrum SME Solution Center dla Azji, regionu Pacyfiku i Japonii Wskaźnik odpowiedzi: 56% Główny wynik: znaczące korzyści Korzyści operacyjne: Szybsze wdrożenie Bezpieczne, przewidywalne, w przystępnej cenie Krótki czas oczekiwania na korzyści Korzyści finansowe: Zmniejszenie kosztów projektu Zmniejszenie całkowitego kosztu posiadania (TCO)

Demografia ankiety Od października 2006 r. do stycznia 2007 r., 35 klientów i partnerów w Azji, regionie Pacyfiku i Japonii Region był badany pod względem wpływu rozwiązań SAP Business All-in-One i SAP Best Practices na sprzedaż, wdrożenie i tworzenie produktów z usług.

Cel badania dotyczącego rozwiązań SAP Business All-in-One i SAP Best Practices Celem badania będącego kontynuacją wewnętrznego badania SAP z lat 2004 i 2005 była dalsza analiza wpływu tworzenia produktów z usług SAP Business All-in-One i SAP Best Practices w średnich przedsiębiorstwach w Azji, regionie Pacyfiku i Japonii Oceniani byli klienci MEI i MED, jak również rola partnera w pomyślnej sprzedaży i wdrożeniu. Informacje zwrotne klienta (MEI/MED) dotyczące: Zakresu projektu Nakładów pracy związanej z wdrożeniem Oszczędności Wpływu tworzenia produktów z usług Informacje zwrotne partnera dotyczące: Wpływu tworzenia rozwiązań Edukacji Fazy oceny i sprzedaży Wdrożenia Tworzenia produktów z usług

Jakie są potrzeby średnich przedsiębiorstw? Małe i średnie przedsiębiorstwa wymagają dokładnie takiego samego zakresu funkcji, jak ich „wielcy bracia”. Według badania „Benchmarking ERP in SME Report” przeprowadzonego przez Aberdeen Group, pomimo że małe i średnie przedsiębiorstwa wymagają mniejszej złożoności systemów ERP, potrzebny jest im taki sam zakres funkcji. Z badania wynika, że małe i średnie przedsiębiorstwa korzystają z zaledwie o 6% mniejszego zakresu funkcji, niż średni zakres funkcji 1200 badanych firm wszystkich rozmiarów. W raporcie zidentyfikowano dwa kluczowe powody wysokich wskaźników wdrożenia systemów ERP w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Po pierwsze, stosunek ceny do wydajności rozwiązań ERP i ich podstawowej infrastruktury, takiej jak sprzęt i bazy danych, ulegał ciągłej poprawie przez ostatnie dwie dekady. Dodatkowo, nowe modele wdrożeniowe, takie jak oprogramowanie jako usługa, są obarczonymi mniejszym ryzykiem alternatywami dla wszystkich wydatków inwestycyjnych związanych z pozyskiwaniem i utrzymaniem oprogramowania. Badanie wykonane przez Aberdeen Group, „Benchmarking ERP in SMB Report”, Grudzień 2006 r.

Charakterystyka wyzwań dla małych i średnich przedsiębiorstw Zbadaliśmy potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw Średnie przedsiębiorstwa... Działają szybko i żywo reagują Rozwijają się organicznie Rozszerzają się agresywnie, ale w sposób przynoszący korzyści Nie rozróżniają oprogramowania od wdrożenia Mają małe budżety na technologie informacyjne Potrzebują szybkich i namacalnych korzyści Wymagają wysokiej jakości rozwiązania, dostosowanego do ich potrzeb Wymagają zlokalizowanych i specyficznych dla branży rozwiązań Mają ograniczone zasoby projektowe Boją się długotrwałego i mozolnego wdrażania Potrzebują rozwiązania rozwijającego się wraz z ich działalnością Wyjątek z badania 1389 małych i średnich przedsiębiorstw rejonu Azji i Pacyfiku przeprowadzonego w roku 2006

Cele ankiety/badania Szczegóły dotyczące ankiety

Kluczowe aspekty badania 100% respondentów potwierdza, że rozwiązania SAP Business All-in-One i SAP Best Practices: Są sprawdzone i stabilne; Są łatwe w użyciu; Pozwalają na bezpieczne i przewidywalne wdrożenie w przystępnej cenie. 100% respondentów potwierdza, że rozwiązania SAP Business All-in-One i SAP Best Practices mają pozytywny wpływ na ich decyzję o zakupie. Znaczące korzyści dla projektu na zlecenie klienta Zmniejszenie kosztów w granicach 25 tys.–150 tys. Euro; średnio 45 tys. Wdrożenie wymaga zaangażowania tylko 50% zasobów klienta i konsultingowych w porównaniu z tradycyjnym wdrożeniem. Skrócenie czasu wdrożenia o 32%. Oszczędność czasu w granicach 14–100 dni roboczych. Rozwiązanie spełnia aż 70% wymagań klienta. Średni czas trwania projektu: 20 tygodni. Skrócenie o 10 tygodni przez wykorzystanie tworzenia produktów z usług. 72% klientów i partnerów zgadza się, że rozwiązania SAP Business All-in-One i SAP Best Practices zmniejszają całkowity koszt posiadania.

Zakres rozwiązania „Po porównaniu z innymi rozwiązaniami ERP wybraliśmy SAP, ponieważ posiada ogromny zakres funkcji i dużą możliwość skalowania.” 90% respondentów wdrożyła pełen zakres rozwiązań SAP ERP. „…dostępność prekonfigurowanych scenariuszy pozwoliła oszczędzić czas w fazie propozycji rozwiązania i realizacji.” Integrują one: Księgowość Controlling Sprzedaż Zaopatrzenie Produkcję Logistykę

Zgodność rozwiązania z wymogami: Wymagania branży, kraju i klienta Średnie dopasowanie prekonfigurowanego rozwiązania wynosi 70%. Jest to najważniejsze kryterium decyzyjne dla klientów.

Rozwiązania SAP Business All-in-One i SAP Best Practices są... „Zwrot z inwestycji jest wysoki. Rozwiązanie i jego wdrożenie jest bezpieczne, przewidywalne i w przystępnej cenie.”

SAP Best Practices na komputerze przenośnym (Obrazy) Obrazy SAP Best Practices pozwalają na demonstrację systemu SAP ERP wykorzystującego podstawową konfigurację ERP dla kraju lub pakiety SAP Best Practices dla branż na żywo przy pomocy wysokiej klasy komputera przenośnego. „Obrazy SAP są bardzo przekonujące i efektywne; wpłynęły na decyzję o zakupie rozwiązania SAP Business All-in-One dla naszego przedsiębiorstwa.” “Obrazy SAP Business All-in-One/SAP Best Practices na przenośnym komputerze są wygodną i spójną metodą szybkiego dostarczania całościowego systemu demonstracyjnego dla nowego potencjalnego klienta.”

na decyzje o sprzedaży i/lub zakupie. więc wiemy, że to działa.” Wpływ rozwiązań SAP Business All-in-One i SAP Best Practices w fazie oceny 100% respondentów odnotowało pozytywny wpływ rozwiązań SAP Business All-in-One i SAP Best practices na decyzje o sprzedaży i/lub zakupie. „To zmiana nastawienia; system SAP ERP może być wdrożony w krótkim czasie w przystępnej cenie. Współpracowaliśmy w tej dziedzinie z wieloma klientami, więc wiemy, że to działa.” - Supply Chain Consulting, Australia

Wpływ na wdrożenie — o 32% mniej czasu i wysiłku Wykorzystanie rozwiązań SAP Business All-in-One i SAP Best Practices spowodowało skrócenie czasu średnio o 32% w porównaniu z „klasycznymi wdrożeniami od zera.” Oszczędzony czas to od 14 do 100 dni roboczych. Wdrożenie Przyg. projektu Propozycja rozwiązania Realizacja Start produktywny i Wsparcie -30% -50% -40% -20% -32% Proces wdrożenia bez SAP Best Practices Proces wdrożenia z wykorzystaniem metodyki ASAP Focus/SAP Best Practices Przyg. startu produktywnego Średniej wielkości główny zespół projektowy w projekcie SAP Business All-in-One i SAP Best Practices wymagał 5 ekwiwalentów pełnego wymiaru czasu. Jest to prawie połowa wymaganego wymiaru czasu dla projektu bez wykorzystania rozwiązań SAP Business All-in-One i SAP Best Practices.

Średni czas wdrożenia: 20 tygodni Średni czas wdrożenia: 20 tygodni! Redukcja o 32% lub 10 tygodni przez wykorzystanie tworzenia produktów z usług! Rozwiązania SAP Business All-in-One i SAP Best Practices były wdrażane w średnio 20-tygodniowym cyklu projektowym. Z wykorzystaniem klasycznej metodyki i bez tworzenia towarów z usług wdrożenie zajęłoby średnio 10 tygodni więcej!

Średnia oszczędność czasu podczas oceny i wdrożenia Przygotowanie projektu Koncepcja biznesowa Realizacja Start produktywny i wsparcie Przygotowanie startu produktywnego Pokrycie zakresu O% 100% SAP A1/BP Tradycyjna metodyka Całkowity czas Oszczędność 32% -50% 25 dni -40% 20 dni -30% 15 dni -20% 10 dni -10% 5 dni Wykorzystanie rozwiązań SAP Business All-in-One i SAP Best Practices przyczyniło się do zmniejszenia kosztów projektu dla 100% klientów! Oszczędności szacowane są między 25 000 Euro, a 150 000 Euro. Średnie oszczędności wynoszą 45 000 Euro Fazy projektu

Ranking czynników sukcesu dla całościowego projektu Jakie są najważniejsze kryteria przyczyniające się do sukcesu całościowego projektu i jak można je sklasyfikować? Stała cena Stały koszt (Czas trwania i koszt wdrożenia) 1. 2. 3. Oferta zorientowana na produkty firmy SAP i jej partnerów Umiejętność/jakość wdrożenia przez firmę SAP i jej partnerów

dochody związane z rozwiązaniem SAP Best Practices (MED*) w roku 2006 Nowe nazwy dotyczące sieci średnich przedsiębiorstw — Azja, region Pacyfiku i Japonia, 2006 rok O 38% więcej zakwalifikowanych nabywców rozwiązania SAP Business All-in-One (MEI) i o 42% większe dochody związane z rozwiązaniem SAP Best Practices (MED*) w roku 2006 38% 42%

Namacalny sukces: Kautex Textron — Chiny $$ krótszy czas oczekiwania na korzyści! Krótszy czas uzyskania korzyści Zmniejszenie wstępnych inwestycji Specyficzne dla branży Przyspieszone wdrożenie i zmniejszone ryzyko Dostosowany zakres / szybszy czas uzyskania korzyści W 75% dopasowane rozwiązanie we wszystkich składnikach od samego początku dla firmy Kautex „SAP posiada głęboką wiedzę branżową, której szukaliśmy u długoterminowego partnera w celu rozwoju sterowanego innowacją.” - Frank Jackelen, Global SAP Manager, Kautex

Namacalny sukces: Inzi Controls Co. Ltd — Korea Rozwiązania i usługi: SAP™ Business All-in-One Czas trwania wdrożenia: 90 dni Dystrybutor/pośrednik: BizTech Consulting „Dzięki rozwiązaniu ERP, zapasy są dobrze zarządzane, rozbieżności pomiędzy danymi w komputerze i stanem magazynu są mniejsze. Działy sprzedaży, księgowości i zaopatrzenia mają teraz wspólne cele i koncentrują się na zyskowności działalności.” - Mr. Jang Hwan Jung, Dyrektor, Dział sprzedaży, INZI Controls

Namacalny sukces: Hemas Holdings Ltd. — Sri Lanka Szybkie wdrożenie pełnego zakresu w sześć miesięcy dzięki metodyce ASAP Focus łącznie z integracją różnorodnych poprzednich systemów. Wdrożenie z użyciem klasycznej metodyki zajęłoby co najmniej 9 miesięcy. Partner Siemens Dostosowany zakres / szybszy czas uzyskania korzyści „Jest to ważny projekt dla firmy Hemas i znacznie zwiększy konkurencyjność grupy.“ - Husein Esufally, Dyrektor generalny, Hemas Holdings Limited

Uczestnicy badania: Partnerzy i klienci (MEI/MED) Australia i Nowa Zelandia Chiny Malezja Singapur Korea Indie Uczestniczący partnerzy Uczestniczący klienci *Fragment

Wypowiedzi klientów i partnerów (fragment) 100% wszystkich 35 respondentów znów zdecydowałoby się na korzystanie z rozwiązań SAP Business All-in-One i SAP Best Practices i potwierdzają oni, że rozwiązania te: „Są sprawdzone i stabilne” „Są łatwe w użyciu” „Umożliwiają bezpieczne, przewidywalne wdrożenie po przystępnej cenie” „Bez pakietów SAP Best Practices ostateczne rozwiązanie byłoby bardziej złożone; Projekt był zatem przeprowadzony szybko. Ostateczne rozwiązanie jest łatwiejsze w obsłudze dzięki większej prostocie, elastyczności i szybszym procesom." „Optymalizuje ono procesy biznesowe i poprawia efektywność.” „Pełny, zintegrowany pakiet, procesy umożliwiające kontrolę i zwiększające efektywność.” „Rozwiązanie SAP Business All-in-One nie tylko pomogło w szybkim wdrożeniu, lecz również znacznie zmniejszyło nasz całkowity koszt posiadania” „Zastosowanie SAP Best Practices wyraźnie skraca czas wdrożenia.” „Zastosowanie rozwiązania SAP Business All-in-One spowodowało, że czas wdrożenia był krótki, a koszty niskie. Kolejną korzyścią było to, że nasi pracownicy znali terminologię i scenariusze wdrażane w rozwiązaniu. To dało im pewność i pozwoliło robić szybkie postępy.”

W celu uzyskania dalszych informacji proszę skontaktować się z: Chris Schuler: chris.schuler@sap.com Tel. (+65) 6768 6426 Julianne Tosa: julianne.tosa@sap.com Tel. (+65) 6768 6014

Copyright 2008 SAP AG All Rights Reserved No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. SAP, R/3, xApps, xApp, SAP NetWeaver, Duet, SAP Business ByDesign, ByDesign, PartnerEdge and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and in several other countries all over the world. All other product and service names mentioned and associated logos displayed are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages.