Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
TIK – co to takiego? TECHNOLOGIE INFORMACYJNO- KOMUNIKACYJNE Są już obecne w naszym życiu – i tym prywatnym, i tym szkolnym. Dzięki nim możemy nie tylko świetnie się bawić, ale także zdobywać i rozwijać wiedzę, sprawdzać swoje umiejętności, komunikować się między sobą.
Po co szkolny Kodeks 2.0? Z czasem udział TIK w edukacji będzie coraz większy. Dlatego też potrzebne są jasne reguły, które określiłyby zasady mądrego korzystania z możliwości, jakie stwarza współczesna technika. Chcemy aby w naszej szkole powstał KODEKS 2.0.
Jak wykorzystujemy w naszej szkole TIK? Co robimy dobrze? Co warto zmienić?
DEBATA SZKOLNA Celem debaty jest wypracowanie ostatecznej wersji szkolnego Kodeksu 2.0, która zostanie następnie przedstawiona całej społeczności szkolnej.
KODEKS Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod ręką! 6. Bądź bezpieczny w sieci. 7.Nauczcie tego dorosłych!
Zasady poprawnej dyskusji (Retoryka w praktyce) -POSŁUGUJEMY SIĘ W SPOSÓB PRZEMYŚLANY,,SŁOWEM’’, -STARAMY SIĘ WYSŁUCHAĆ OBYDWU STRON DYSKUSJI, -DYSKURS (DYSKUSJA) JEST ZAWSZE W ZGODZIE Z POWSZECHNIE PANUJĄCĄ KULTURĄ, -UŻYWAMY TYLKO PRZEMYŚLANYCH ARGUMENTÓW, W CELU PODWAŻENIA ZDANIA PRZECIWNIKA DYSKUSJI.
DYSKUSJA
KORZYŚCI Z ZASTOSOWANIA DEBATY Co dała Nam debata? Czy widzimy jakieś elementy rywalizacji? Czy potrafimy bronić swojego stanowiska? Czy odczuwamy jakieś negatywne emocje związane z jednym z punktów Kodeksu 2.0?
KODEKS 2.0 TO NOWE MOŻLIWOŚCI W ZDOBYWANIU WIEDZY. Spróbujcie na podsumowanie zaprezentować informacje, które zdobyliście dzięki Naszemu dzisiejszemu spotkaniu?