Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Advertisements

Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Zachowania organizacyjne
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Otwarte formy nauczania
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
Krajobraz stepu.
i trudności z nimi związane...
Scenariusz lekcji pływania.
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Młodzieżowa przedsiębiorczość
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Pedagogika szkoły wyższej
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Projekt Kim będziesz?.
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..
Zapis prezentacji:

Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć Temat: Partnerstwo w łańcuchu dostaw Zakres treści programowych: Zarządzanie łańcuchem dostaw Strategie logistyczne Opracowała: Bożena Hryniewicka, dn.7.03.2015 r.

Metoda ćwiczeń praktycznych Cele przeprowadzenia zajęć: uczeń potrafi wymienić korzyści wynikające z partnerstwa w łańcuchu dostaw uczeń zna zasady współpracy partnerskiej w łańcuchu dostaw uczeń rozumie rolę partnerstwa w łańcuchu dostaw

Metoda ćwiczeń praktycznych Cele przeprowadzenia zajęć: - uczeń rozwija swoją kreatywność - uczeń kształtuje otwartą postawę na otoczenie gospodarcze - uczeń przestrzega podstawowych zasad życia społecznego - uczeń będzie umiał zastosować metodę pracy zespołowej

Metoda ćwiczeń praktycznych Metody nauczania–uczenia się: podająca- wykład, aktywizująca- dyskusja, metoda ćwiczeń- praca zespołowa Formy organizacyjne pracy uczniów: praca w zespołach.

Metoda ćwiczeń praktycznych Środki dydaktyczne: duże arkusze papieru flamastry w dwóch kolorach kolorowe karteczki samoprzylepne – prostokątne karta pracy ucznia Czas trwania: 1 godzina lekcyjna

Metoda ćwiczeń praktycznych – przebieg lekcji I. Instruktaż wstępny Wprowadzenie. Uświadomienie celów lekcji. Przeprowadzenie mini wykładu, dyskusji i ćwiczeń praktycznych Wykonanie przez uczniów ćwiczeń pod kontrolą nauczyciela Polecenie wykonania ćwiczenia 1.

Metoda ćwiczeń praktycznych – przebieg lekcji II. Instruktaż bieżący Ćwiczenie 1„wahadło” (ok. 3 min.) Cel: okazanie zaufania drugiej osobie, ponoszenie odpowiedzialności za drugą osobę - kształtowanie otwartej postawy

Metoda ćwiczeń praktycznych – PRZEBIEG LEKCJI ćwiczenie 1 Przebieg: uczniowie dobierają się trójkami, mniej więcej o równym wzroście. Dwie osoby stają naprzeciw siebie w odległości wyciągniętych rąk. Trzecia osoba staje między nimi, usztywnia ciało, zamyka oczy i upada do tyłu na wyciągnięte ręce kolegi/koleżanki stojącej za nią. Ta delikatnie łapie ją i kieruje w stronę osoby przeciwnej. Osoba trzecia jest jak wahadło, poddaje się ruchowi w jedną i drugą stronę. Należy zwrócić uwagę czy uczniom łatwo było zaufać drugiej osobie?; co czuli, gdy mieli zaufać drugiej osobie, wziąć odpowiedzialność za druga osobę?

Metoda ćwiczeń praktycznych – PRZEBIEG LEKCJI Ćwiczenie 2 „gra w synonimy i antonimy” (ok. 3 min.) Cel: rozwijanie kreatywności Przebieg: uczniowie wymieniają wpierw synonimy, a następnie wyrazy przeciwne (antonimy) dla słowa partner.

Metoda ćwiczeń praktycznych – PRZEBIEG LEKCJI Ćwiczenie 3„mapa myśli” (ok. 20 min.) Cel: poznanie roli partnerstwa i konkurenta w łańcuchu dostaw Przebieg: uczniowie dobierają się w dwie grupy. Otrzymują duże arkusze papieru oraz flamastry. Jedna grupa rysuje postać, która jest partnerem; druga postać, która jest konkurentem. Grupy określają ich cechy i relacje działania (między partnerami i między konkurentami).

Metoda ćwiczeń praktycznych – PRZEBIEG LEKCJI III. Instruktaż końcowy Omówienie: jak w życiu, partnerstwo przynosi większe korzyści dla dwóch stron Wypełnienie karty pracy – podsumowanie (ok. 5 min.) Zakończenie lekcji (ok. 5 min.) Ocena poziomu osiągnięć uczniów i ocena ich aktywności.

Literatura Andrzej Zych, „Metody aktywizujące w nauczaniu przedmiotów zawodowych”, Materiały pomocnicze dla nauczycieli, Szczecin 2006, http://www.zcdn.edu.pl/dokumenty/klub/aktywizujace.pdf