System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Analiza ryzyka projektu
ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ
Hotel Courtyard – Warszawa
ŚRODOWISKO A ZDROWIE Program Wieloletni.
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Andrzej Cieślak Zakład Bezpieczeństwa Procesowego i Ekologicznego
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Bezpieczna Polska Bezpieczna Polska
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego
Ekonomika przestępczości
Profesor Piotr Gliński Zarys kierunków programowych Rządu technicznego.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
GRC.
Konferencja Dialogu Społecznego: Dodatkowe ubezpieczenia emerytalne: Niezbędny filar godnej starości Rola sektora ubezpieczeniowego w rozwoju trzeciego.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Korupcja.
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. System Przeciwdziałania.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Podstawy analizy ryzyka
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Segmenty operacyjne MSSF 8.
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
To finansowy obszar zdrowej gospodarki państwa, którego dochody osiągane z produkcji niezakazanej przez prawo. Są ukrywane w całości lub w części przed.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
PROGRAM ANTYKORUPCYJNY POLSKIEJ SŁUŻBY CELNEJ
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Jak wypełnić roczne zeznanie podatkowe?
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dualne kształcenie zawodowe
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Publiczne prawo konkurencji
Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata
Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Zapis prezentacji:

System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Konferencja „Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy” System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym dr Wojciech Januszko Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, 15 kwietnia 2015 r.

Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy Szara strefa obszar działań gospodarczych, którego dochody osiągane z działalności niezakazanej przez prawo, są w  całości lub w części ukrywane przed odpowiednimi organami administracji państwowej. praca „na czarno” niezarejestrowanego pracownika, uchylanie się od płacenia podatków, nielegalna sprzedaż towarów i usług, wykonywane odpłatnie różne usługi (np. naprawy domowe, opieka, sprzątanie itp.).

Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy Czynnikami, które przyczyniają się do istnienia i rozwoju szarej strefy: - nadmierne podatki, niesprawność instytucji publicznych odpowiedzialnych za naliczanie i pobór podatków oraz rejestrację działalności gospodarczej, nieprzejrzyste, nieżyczliwe i opresyjne prawo, nadmierna biurokracja, korupcja.

Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy Zalety szarej strefy zwiększenie liczby marginalnych miejsc pracy o niskiej produktywności i małych wynagrodzeniach, zatrudnieni w szarej strefie – płacą podatki pośrednie, nabywają produkty i usługi obciążone podatkiem VAT. wzrost gospodarczy, zwiększanie popytu i zatrudnienia rejestrowanego. kreowanie przedsiębiorczości. Przyzwolenie społeczne Nie łapcie, nie łapcie chłopoków z Bytomia za zarobione dudki chcioł kupić se konia. Chcioł se kupic konia, konika jednego aby nim pojechać popierać …….

Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy Jak ograniczać szarą strefę: zachęty do legalizacji a nie niszczenie tej działalności, edukacja, działania na rzecz obniżenia uciążliwości podatków, uproszczenia prawa i redukcji biurokracji, wzrostu skuteczności wykrywania działalności nielegalnej i nieuchronności kary, ułatwienia we wdrażaniu rożnego rodzaju systemów zarządzania w tym Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym

Korupcja sprzyja utrzymywaniu szarej strefy Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy Ułatwienia we wdrażaniu rożnego rodzaju systemów zarządzania w tym Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Korupcja sprzyja utrzymywaniu szarej strefy

Definicja korupcji Korupcja to nadużywanie urzędu publicznego lub pozycji zawodowej do osiągania prywatnych lub osobistych korzyści. Uczestniczy w nim każdy, kto daje lub przyjmuje korzyść majątkową (pieniądze czy kosztowny prezent) oraz korzyść osobistą (awans lub przyjęcie znajomego bądź krewnego do pracy) w związku z funkcją, którą pełni.

Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy

Do korupcji zalicza się wszystko, czego nie można zjeść i wypić Definicja korupcji inaczej Do korupcji zalicza się wszystko, czego nie można zjeść i wypić przez 10 minut

Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy

Korupcja zakłóca funkcjonowanie konkurencji, Dlaczego zajmujemy się problematyką korupcji Korupcja zakłóca funkcjonowanie konkurencji, i wypycha z rynku firmy działające uczciwe

SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA ZAGROŻENIOM KORUPCYJNYM

28 wymagań dodatkowych będących uzupełnieniem Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy 28 wymagań dodatkowych będących uzupełnieniem wymagań zawartych w normie PN-EN ISO 9001:2009 Systemy zarządzania jakością. Wymagania. 19

Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy Decyzja o wdrażaniu systemu nie oznacza, że w organizacji panuje korupcja ! Oznacza, że kierownictwo organizacji potrafi identyfikować potencjalne zagrożenia korupcyjne i zobowiązuje się im skutecznie przeciwdziałać.

świadomości pracowników na wszystkich poziomach zarządzania Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy Cel systemu Kształtowanie świadomości pracowników na wszystkich poziomach zarządzania

Organizacja powinna przeprowadzić Wymagania systemu Organizacja powinna przeprowadzić i udokumentować analizę ryzyka w odniesieniu do istniejących zagrożeń działaniami korupcyjnymi, zidentyfikować procesy w których występują elementy, w odniesieniu do których takie ryzyko jest istotne

Zaangażowanie kierownictwa Wymagania systemu Zaangażowanie kierownictwa Uświadamianie pracownikom wagi działań antykorupcyjnych Systemy motywacyjne: środowisko wewnętrzne, komunikacja i kultura organizacji Kodeks Etyki Zawodowej

Wymagania systemu Kierownictwo powinno ustanowić procedury określające zasady współpracy z otoczeniem (społeczność lokalna, samorząd terytorialny, partnerzy i dostawcy itp.), co zdecydowanie obniża prawdopodobieństwo powstania działań korupcyjnych.

Schemat procesu: Zarządzanie ryzykiem wystąpienia zagrożenia korupcyjnego

Korzyści z wdrożenia Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Budowanie wizerunku organizacji przejrzystej i profesjonalnie zarządzanej Poprzez zastosowanie analizy ryzyka, pomoc w znalezieniu miejsc w organizacji w których mogą wystąpić zagrożenia, Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa dla pracowników przez jasno i przejrzyście zdefiniowane procesy decyzyjne, Ochrona przez nieświadomymi zachowaniami korupcyjnymi i ich skutkami Zdefiniowane postępowania w przypadku wykrycia zagrożenia korupcją

Aktualne instytucje, które między innymi wdrożyły i certyfikowały Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy Aktualne instytucje, które między innymi wdrożyły i certyfikowały w Krajowej Izbie Gospodarczej System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Wojewódzki Inspektorat Weterynaryjny w Poznaniu Urząd Miejski Wrocławia Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Bydgoszczy KM – Koleje Mazowieckie

Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy W kapeluszu są króliki białe i szare. Królików szarych jest dwa razy więcej niż białych. Prawdopodobieństwo wyciągnięcia z kapelusza królika białego wynosi …..

Zwiększaj liczbę białych królików Z szarego w białe – działania na rzecz ograniczenia szarej strefy Hasło pożegnalne Zwiększaj liczbę białych królików

System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Konferencja „Szara strefa” – jak zwiększyć wpływy do budżetu? Dziękuję za uwagę System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym dr Wojciech Januszko Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, 15 kwietnia 2015 r.